handdator

Visa fullständig version : återhämtning efter 48 timmar?


LCohen
2002-10-10, 00:55
Läst Ironman ikväll. (maj 2002). Där man kan läsa att brösten är återhämtade efter 48 timmar. Innebär detta att man kan träna bröst med 48timmars mellanrum? Har kört dom en gång i veckan hittills, är det för lite?

palme
2002-10-10, 01:52
Ironman ska du inte läsa. Skit tidning.

Jag körde bröst i måndags och har fortfarande träningsverk. Låt de vila åtminstånde 5 dagar innan du går på de igen.

John M
2002-10-10, 08:15
Återhämta sig på 48 timmar är nog möjligt. Det beror ju helt på hur hårt och hur mycket du har tränat. Kör du bänk med bara stången i 3 reps så tar du ju inte ut dig speciellt mycket....men kör du kanske 10 reps med med en vikt som motvsvara 85% av ditt max i 30 set, så kanske du tom får vila i 2 veckor. Det beror helt och hållet på hur länge man har tränat, hur hårt man tränar och hur lång tid passet pågår. Kommer ihåg för ett par år sen, då brukade jag göra 150 armhävningar om dan, utan träningsvärk dagen efter....tyckte att jag fick ganska bra resultat av det på bara ett par månader =)....Nu gör jag i princip aldrig armhävningar och får träningsvärk av bara 50 st.