handdator

Visa fullständig version : supergod vaniljyoghurt


Juliette
2006-03-05, 23:09
Detta är kanske inget nytt recept för er som redan brukar experimentera med kvarg, men jag kom på det för några veckor sen.

Jag brukar köpa danones vitaliea vaniljyoghurt (det är den enda vaniljyoghurten jag har lyckats hitta som inte har socker i sig, innehåller dock aspartam, så om du inte vill äta det kan du sluta läsa här). Jag tycker den är för söt och sliskig och nästan syntetisk till smaken.
Så jag provade att blanda i lätt-kesella, ungefär två tredjedelar yoghurt och en tredjedel kesella.

Blev verkligen hur gott som helst! Smakar som krämig delikatessyoghurt ungefär. :eating: :eating: :eating:

Cilia
2006-03-06, 10:47
Detta
Så jag provade att blanda i lätt-kesella, ungefär två tredjedelar yoghurt och en tredjedel kesella.
var kommer vaniljen in?

Yankeee
2006-03-06, 11:14
var kommer vaniljen in?


Jag brukar köpa danones vitaliea vaniljyoghurt (det är den enda vaniljyoghurten jag har lyckats hitta som inte har socker i sig

:confused:

Juliette
2006-03-06, 12:43
var kommer vaniljen in?

Eftersom jag hade skrivit ordet vaniljyoghurt på tre ställen redan i mitt lilla inlägg och själv inte gillar att läsa alltför många upprepningar i en text, så tänkte jag att det var ganska uppenbart att det var vaniljyoghurt jag menade även på nästföljande rad.

Men för att klargöra: ja, det är vaniljyoghurt jag menar även där!

Kan även tillägga att det är lätt-kesella jag menar där, precis som på raden ovan och inte den fetare typen av kesella.

Om du hade quotat hela stycket och inte bara plockat ut en liten del så kanske du hade sett sammanhanget.

Radiohead
2006-03-06, 14:35
Eftersom jag hade skrivit ordet vaniljyoghurt på tre ställen redan i mitt lilla inlägg och själv inte gillar att läsa alltför många upprepningar i en text, så tänkte jag att det var ganska uppenbart att det var vaniljyoghurt jag menade även på nästföljande rad.

Men för att klargöra: ja, det är vaniljyoghurt jag menar även där!

Kan även tillägga att det är lätt-kesella jag menar där, precis som på raden ovan och inte den fetare typen av kesella.

Om du hade quotat hela stycket och inte bara plockat ut en liten del så kanske du hade sett sammanhanget.

Jag sitter här och ler. Tack för att ni förgyllde min dag.

Arnesson
2006-03-06, 14:44
Eftersom jag hade skrivit ordet vaniljyoghurt på tre ställen redan i mitt lilla inlägg och själv inte gillar att läsa alltför många upprepningar i en text, så tänkte jag att det var ganska uppenbart att det var vaniljyoghurt jag menade även på nästföljande rad.

Men för att klargöra: ja, det är vaniljyoghurt jag menar även där!

Kan även tillägga att det är lätt-kesella jag menar där, precis som på raden ovan och inte den fetare typen av kesella.

Om du hade quotat hela stycket och inte bara plockat ut en liten del så kanske du hade sett sammanhanget.

Hahahaha.

LisaB
2006-03-06, 15:04
Jag brukar göra min egna vaniljyoghurt på naturell osötad yoghurt som jag släpper i en vaniljstång i. Barra att låta stå över natten och dra sig och perfekt till morgonen! Mums! :eating:

Cilia
2006-03-06, 15:34
var det bara jag som uppfattade det så att du inte ville äta den yogurten längre då den innehöll aspartam?
jag uppfattade det som om du skulle komma upp med en alternativ till den och inte bara minska användande.

men i så fall böjer jag mig och ursäktar min fråga.


gillar Lisa Bs förslag, det var ngt sådant jag hade förväntat mig

emmzan
2006-03-06, 15:43
var det bara jag som uppfattade det så att du inte ville äta den yogurten längre då den innehöll aspartam?
jag uppfattade det som om du skulle komma upp med en alternativ till den och inte bara minska användande.

men i så fall böjer jag mig och ursäktar min fråga.


gillar Lisa Bs förslag, det var ngt sådant jag hade förväntat mig

Emmzans tolkning (är på skrivhumör).
Juliette gillade inte smaken riktigt på yoghurten men fick det till mkt god blandning om hon blandade ut den med kesella. Dock är det aspartam i den yoghurten så vill man undvika det kan man strunta i att fortsätta läsa :)

Cilia
2006-03-06, 15:51
Emmzans tolkning (är på skrivhumör).
Juliette gillade inte smaken riktigt på yoghurten men fick det till mkt god blandning om hon blandade ut den med kesella. Dock är det aspartam i den yoghurten så vill man undvika det kan man strunta i att fortsätta läsa :)
jag har redan lagt mig. Jag tolkade det fel men är glad att Lisa skrev

emmzan
2006-03-06, 15:53
jag har redan lagt mig. Jag tolkade det fel men är glad att Lisa skrev

Jag kände bara för att rycka in som tolk *popcorn* (försöker undvika tentaplugg)


Nån som provat att köra vanlijkesella och blanda ut det med yoghurt? Aldrig smakat vaniljkesella men kan tänka mig att det inte blir helt fel heller?!

tigerofsweden
2006-03-06, 16:01
Jag kände bara för att rycka in som tolk *popcorn* (försöker undvika tentaplugg)


Nån som provat att köra vanlijkesella och blanda ut det med yoghurt? Aldrig smakat vaniljkesella men kan tänka mig att det inte blir helt fel heller?!

Ja den är ganska god, vaniljkessellan dvs, men väldigt fet och innehåller en del kolhydrater :) Men är man inte petig så funkar de ju, rejält med protein!

Juliette
2006-03-06, 16:21
Emmzans tolkning (är på skrivhumör).
Juliette gillade inte smaken riktigt på yoghurten men fick det till mkt god blandning om hon blandade ut den med kesella. Dock är det aspartam i den yoghurten så vill man undvika det kan man strunta i att fortsätta läsa :)

Exakt rätt tolkat. Tack! :)

mela
2006-03-06, 17:03
Ja den är ganska god, vaniljkessellan dvs, men väldigt fet och innehåller en del kolhydrater :) Men är man inte petig så funkar de ju, rejält med protein!

jag ääääääääääääääääälskar den :eating:
dock inte under deff :D