handdator

Visa fullständig version : Träna utan tillskott


Flossy
2006-03-05, 18:29
Har letat efter svar på min fråga men ej hittat så jag skriver en tråd istället..

Hur mkt blir träningen lidande/vilka konsekvenser har det om man tar bort tillskotten?, ifall man nu bara använder sig av vassle vid frukost och före träningen?(Förstår att det är väldigt individuellt.. men på en höft sådär.. ?) vad kan man ersätta det med?, typ en burk tonfisk eller?, blev lite skraj när jag läste vad grub postade om aspartamet och mitt protte håller ändå på att ta slut, så nu tänker jag inte köpa mer utan äta 100% mat istället.. kom gärna med tips på vad man kan ha som ersättning.. :eating:

pub_one
2006-03-05, 19:53
om du inte tar kosttillskott så är det viktigt att äta frukost mellanmål lunch midag kvällsfika...
jag har tränat ett bra tag nu och har aldrig tagit tillskott..
jag äter mycket frukt ocg groft bröd.. :sleep: :eating: :bpump:

JDEE
2006-03-05, 19:59
Som sagt det spelar ingen roll om du inte tar kosttillskott om du äter flitigt dvs tonfisk som innehåller mkt protein och allmänt mat som är nyttigt så som sallader, kesso och kött utan mkt fett och kalorier. Kosttillskott är inte alltid nödvändigt om man äter bra mat. Ät absolut inte skräpmat och socker, unvik godis och chips.

Apos78
2006-03-05, 20:46
Tillskott är tillskott och är aldrig nödvändigt om man äter en för övrigt väl sammansatt och varierad kost. Det finns bara en orsak till att jag personligen tar tillskott och det är att det är smidigt som fan. Tar endast kolhydrat+protein i samband med träning och inget annat. Mat is the way to go :)

Jorgen
2006-03-05, 23:32
Inte ens Grub använder kosttillskott.

hattfan
2006-03-06, 00:35
Inte ens Grub använder kosttillskott.

Shit asså not even the mighty grub?! *screwy* galet, galet, galet