handdator

Visa fullständig version : Gymleco


The Dwag
2002-10-09, 10:01
Helt allvarligt!

Vem är det som konstruerat GYMLECO T-bar row jag erbjuder skott pengar på den konstruktören. Jag har alltid ansett att det oftast att det är misslyckade mekanik konstruktörer eller självlärda miffon som bygger många gym maskiner och med GYMLECOS T-bar row så vet jag att det är helt sant !

Jobbar ingen här på Gymleco? Hur fan har ni tänkt att den skall funka ? vikten är för lågt placerad i den så man får ju typ göra ett livsfarligt marklyft för att få upp den, bakre delen är för högt placerad, fotplattan är fel vinklad samt för smal. Handtagen är lite för smala/tunna för att ge nog bra grepp!
:smash:

Arne Persson
2002-10-09, 10:02
Sorry, men jag jobbar på Nordic Gym och ingen annan stans!

The Dwag
2002-10-09, 10:08
Sorry... Jag tog bort ditt namn i texten :em:

Jag blir bara så jävla vansinnig på den där.. jag har alltid tyckt om T-bar row men den här de köpte till gymmet är inte bra ! Man får typ ryggskott av den... men så är det väl när gym ägaren kör spinning på sin höjd (om han nu ens tränar ) och han skall köpa grejerna... :smokin:

Arne Persson
2002-10-09, 10:50
Har du testat vår?;)

Lord_X
2002-10-09, 13:47
Ja, maskiner är bara skräp. Kör med en fri skivstång, du får bättre resultat på det.

Arne Persson
2002-10-09, 14:45
En t-bar kan knappast räknas till en egentlig maskin.

z_bumbi
2002-10-09, 15:13
Arne Persson: Spelar det någon roll om det är en maskin eller inte ? Är det ett bra träningsredskap så är det.
En cablecross som man använder rätt kan vara ett bra träningsredskap t o m.

Fast en t-barrodd har ju en hävarm och ett gångjärn så nog sjutton är det en maskin.:D

Daemon
2002-10-09, 15:30
En skivstång är ju kullagrad, borde inte det också innebära att det är en maskin :D ;)

spinkoo
2002-10-09, 15:45
På mitt hardcore gym har dem bundit ihop två skitstånger med okänt antal meter rep och byggt en t-bar själva...:bpump:

250cc
2002-10-09, 17:47
Kolla när coleman kör T-Bar då! det är typ en rak stång som ligger in mot ett hörn, så Gymägaren får så och hålla fast den med foten medans han kör. :hbang: :hbang:

Fairing
2002-10-09, 19:21
Dwagen!

Jag ska framföra dina åsikter till Conny och Kari på Gymleco.
Vi har deras T-bar och jag håller faktiskt med dig.

Till saken hör oxå att dom tar en jävla tid på sig att leverera sist fick vi vänta i över 2 mån.

Deras Axelpress kom inte +100kg killarna in i så den fick dom bygga om (justerbart ryggstöd)

Tur att man har bra priser och att grabbarna är trevliga annars hade vi nog bytt leverantör.

Petrus
2002-10-09, 20:31
Jag håller med samtliga... tacka vet jag konstruktioner från 80-talet. Fula, funkar bra och slitstarka med tillräcklig plats för vikterna!!! :hbang: :bpump:

Vänligen,,,
Petrus

The Dwag
2002-10-15, 05:47
Mmm Gymmets tidigare "hemma" bygge var betydligt bättre... :thumbup:


Själv tycker jag att trycka in skivstången i väggens hörn är perfekt... men skulle jag göra det så blev jag nog portad! :angel:

Fairing
2002-10-15, 06:14
Dwagen !

Jag framförde dina (allas) åsikter till Conny på Gymleco och han ville ha besök i sin monter på Älvsjömässan så att vi "praktiskt" kan visa hur vi vill ha en T-Bar.

/Lasse

Cuddly
2002-10-15, 09:10
Originally posted by Arne Persson
Sorry, men jag jobbar på Nordic Gym och ingen annan stans!

Har ni power-rack och vad tar ni isåfall för dem?

Thomas

Janna
2002-10-18, 09:14
Originally posted by Fairing
Dwagen !

Jag framförde dina (allas) åsikter till Conny på Gymleco och han ville ha besök i sin monter på Älvsjömässan så att vi "praktiskt" kan visa hur vi vill ha en T-Bar.

/Lasse

härligt att de verkligen lyssnar på användarna:thumbup:

men i framtiden dels ur konomisk synpunkt och för att slippa att kunderna blir misnöjda till en början kanske de ska göra lite målgruppsundersökningar och användartester innan de sätter sina produkter i slutproduktion .. tänkte mest för deras egen skull:bpump: