handdator

Visa fullständig version : när får jag energin av gainern?


krilleh
2006-03-05, 00:40
Om jag tar en gainer innan ett styrkepass. Får jag då energin till passet eller efter passet? För jag har läst någonstanns att det tar ca 40 min för näringen att komma ut i kroppen och ge energi till musklerna. Men samtidigt har jag läst att det är bra att ta en gainer direkt innan ett pass för att få energi till passet. Hur kan de komma sig?

mangemani
2006-03-05, 04:07
nu kommer jag inte ihåg exakt hur grub skrev när han förklarade detta,men gainern du tar innan passet går inte till energi,det går till att fylla på(nånting)...ja jag vet inte exakt så jag ska inte säga allt för mycket nu,fråga king grub,han vet.

King Grub
2006-03-05, 06:23
Glukosupptaget börjar rätt omgående, men det är inte 100% säkert att du "känner" något. Det är under konditionsträning som den exogena kolhydratoxidiationen är en mer betydande faktor. "Gainer" före styrketräning är bra, men då mer i syfte att förbättre proteinbalansen, inte nödvändigtvis i prestations- eller energisyfte, även om detta också kan vara faktorer. Kolhydratmängden behöver inte vara stor; det är EAA som är det viktiga.