handdator

Visa fullständig version : Förbättra/förändra?


alexn
2006-03-04, 01:30
Hej

Någon som har tips för att förbättra mitt träningsschema?

Jag har nyligen fyllt 19 år, 185cm, 77kg och har nu gymmat väldigt hårt i fem månader och gått upp ca. 10kg. Tränar fotboll och gym och har väldigt lite kroppsfett vilket betyder att nästan alla dessa 10kg måste ha blivit muskler? Funderar på att börja ta kosttillskott i form av whey-100 efter varje träningspass, rekommenderas? Om man tränar hårt blir väl inte tillskottet fett?

Mitt största mål som jag vill uppfylla är att "utveckla" mitt 6-pack till ett 8-pack.. Kanske helt och hållet beror på genetik? 80kg är den vikt jag eftersträvar.. Sommar målet estetiskt är att få lika tydliga "linjer" och storlek som modellen på denna länk (http://toronto.fashion-monitor.com/image_SEImage.php?i=123) Har de sminkat kroppen så att alla linjer är så OTROLIGT tydliga? Kost/tillskott?

Kost - Är väldigt noga med min kost. Äter inte skräpmat, snacks, läsk, glass etc.. Äter ordentlig frukost tex gröt/mackor, ganska tidig middag, kvällsmat(Frukt mellan måltiderna) För lite måltider? Äter alltid måltid högst 1h efter gymmet.

Träningsschema:

Mån: Br Tri
Tis: Ry Ma
Ons: Ax Bi
Tors: Ledig
Fre: Br Tri
Lör: Ry Ma
Sön: Ax Bi
(Tränar inte ben eftersom jag får det genom fotbollen)

Övningar (http://www.exrx.net/Lists/Directory.html):

Bröst - Bänkpress, sned bänk, liggande med hantlar, "Cable-Standing fly", "Lever-Pec Deck Fly"

Tri - "Cable-Pushdown heavy", "Weighted-Triceps Dip", "Weighted-Bench Dip", "Cable-Bent over Triceps Extension"

Ry - "Cable-Seated Row", "Dumbbell-Bent over Row", "Cable-Close Grip Pulldown", "Cable-Rear Pulldown", "Weighted-Chin-ups"

Ma - "Cable-Kneeling Crunch" + en otroligt hård/påfrestande "hemmagjord" övning

Ax - "Smith-Shoulder Press", "Dumbbell-Front Raise", "Dumbbell-Shoulder press", "Lever-Shoulder Press"

Bi - "Dumbbell-Curl", "Barbell-Curl", "Cable-Supine Curl", "Cable-Curl"



Någon som orkar ge mig tips etc.? :)