handdator

Visa fullständig version : för starkt insulinpåslag?


krilleh
2006-03-03, 16:04
Jag har läst någonstanns att om man kör med för mkt snabba kolhydrater innan passet och under passet så kan man få "för starkt insulinpåslag från snabba kolhydrater som sänker blodsockret och får dig att gå in i väggen."

Hur mycket snabba kolhydrater är det vi talar om här? Själv äter jag en "vanlig" måltid 1 timme innan passet, sen en halv gainer (2dl gainer+vatten) direkt innan jag cycklar hemifrån. Kanske tar 15 min att cyckla sen börjar jag gymma på en gång. Och under passet dricker jag carbo flex+ vatten i vattenflaska, ca 60 gram. Och efter passet en halv gainer igen(om det nu är relevant).

Så, blir det för mycket med detta? En så länge har jag inte märkt något negativt förutom att jag är VÄLDIGT mätt när jag gymmar. men som sagt de är inte direkt något negativt för mig än så länge. INte så jag spyr eller nåt. Men jag menar om insulinsnivån blir för hög av allt detta? Det kanske är svårt att svara på, men jag ger det ett försök.

King Grub
2006-03-03, 16:10
Du behöver ju inte oroa dig för något du inte har problem av... Du skriver ju själv uttryckligen att du inte märker av något blodsockerfall.

krilleh
2006-03-03, 16:16
Du behöver ju inte oroa dig för något du inte har problem av... Du skriver ju själv uttryckligen att du inte märker av något blodsockerfall.

hur märker man av de? Kan ingenting om blodsockerfall. Blir man snurrig av de?

Och sen de där att jag är mätt. det är så att jag blir mätt en väldigt lång tid efter passet också. Kan inte bli hungrig på kanske 3 timmar efter, men jag trycker endå i mig tonfisk 1 timme efter passet för att få i mig mitt protein. SEn kan de dock vänta iaf 2 timmar innan nästa mål. Är det normalt? Att jag håler mig mätt så pass länge? Läser dagligen på forumet om folk som säger att dom blir hungriga 1 timme efter passet så börjar ju fundera.

Tack för svaren iaf grub *yourock* dom e alltid välkommna