handdator

Visa fullständig version : Vilket omega 3 märke?


quinx
2006-03-03, 15:39
Jag ska köpa omega 3 tabletter och undrar vilket märke som har den bästa kvaliteten? Hur länge håller sig tabletterna, kan man köpa en burk med 300st utan att de hinner bli dåliga innan man ätit upp dem? Jag hittar dem inte på kolozzeums webshop, har de tagit bort dem?

Mvh Quinx

quinx
2006-03-03, 16:38
Gick på stan och köpte, tog det som fanns vilket var maxmedica. Vet inte om det är bra eller dåligt, dyrare än på nätet, men jag slapp iaf beställa, får göra det till nästa gång.

Någon som vet nått om maxmedica?

Nidning
2006-03-03, 16:50
när det gäller omega3 så tror jag att det är samma skit i alla burkar det är ju samma fisk fett i alla omega3 burkar???

detta är inget jag kan garantera men det är vad jag tror.

quinx
2006-03-03, 17:12
Jo det kan säkert vara så. Jag skar isär en kapsel för att se vad den smakade då jag läst här att de inte ska smaka fisk om de är färska. Den smakade aningen fisk, knappast mycket. Är de dåliga direkt de smakar fisk överhuvudtaget? jag tror aldrig jag varit med om omega 3 kapslar som inte smakat fisk.

Sverker
2006-03-03, 20:56
Smakar det bara aningen fisk så är oljan bra.

Rapar du upp fisk timmar efteråt är oljan rejält härsken *spy*

Förvara kapslarna i kylskåpet. Tar du 4 kapslar per dag räcker burken i knappt tre månader. Så länge håller kapslarna.

quinx
2006-03-04, 00:22
Smakar det bara aningen fisk så är oljan bra.

Rapar du upp fisk timmar efteråt är oljan rejält härsken *spy*

Förvara kapslarna i kylskåpet. Tar du 4 kapslar per dag räcker burken i knappt tre månader. Så länge håller kapslarna.

Kanon, då vet jag! Mycket informativt och bra svar Sverker!

Mvh Quinx

Sonny
2006-03-04, 00:41
Vad fick du betala för det hela?

obesogen
2006-03-04, 00:57
Smakar det bara aningen fisk så är oljan bra.

Rapar du upp fisk timmar efteråt är oljan rejält härsken *spy*

Förvara kapslarna i kylskåpet. Tar du 4 kapslar per dag räcker burken i knappt tre månader. Så länge håller kapslarna.

Tack för det Sverker! Då har jag antagligen köpt skräp *grr* Hade den problematiken tidigare idag...Konstigt att det inte står något förpackningsdatum på burken.
Då är det lika bra o slänga resten eller?

Sverker
2006-03-04, 07:08
Det står säkert ett Bäste före-datum på burken. Det är ju tillverkaren som ska garantera hållbarheten.


Du behöver inte slänga burken. En dålig burk dör du inte av. Det är när du äter härsket fett under länga tider som är ohälsosamt.

bengdoktor
2006-03-04, 09:04
Är jag ensam om att få en mage som dansar rockring av omegan?

Sverker
2006-03-04, 09:52
Är jag ensam om att få en mage som dansar rockring av omegan?

Du vinner på att äta tillskottet tillsammans med lite annan fet mat som en ostmacka eller havregrynsgröt. Upptaget av Omega-3-fettsyrorna blir bättre ifall du äter annat fett till.

quinx
2006-03-04, 10:30
Vad fick du betala för det hela?

Det kostade 239kr för 240kapslar, så det var ganska dyrt. Men fraktpriset för en beställning över internet tar ut det.

Mvh Quinx

Skrollovicz
2006-03-04, 10:50
Mina kapslar smakar absolut inte ett shit. Är det fel på dom? Fick dom gratis från Star när jag köpte 4 kilo whey 100..

EiseltUK
2006-03-04, 12:30
Maxmedicas olja är en bra produkt. De flesta fiskoljekapslar av hög kvalitet har en viss smak av fisk. Man kan rapa typ makrill en stund efter man tagit dem.

/ Henrik

quinx
2006-03-04, 15:36
Maxmedicas olja är en bra produkt. De flesta fiskoljekapslar av hög kvalitet har en viss smak av fisk. Man kan rapa typ makrill en stund efter man tagit dem.

/ Henrik


Bra, då köpte jag rätt :)

Mvh Quinx