handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på träningsprogram


zajmon
2006-03-03, 00:30
Hej! Nu är det såhär att jag vill komma igång på riktigt med träningen. Har kört lite på halvfart senaste året men vill köra ordentligt nu. Närmsta månaden nu vill jag fokusera min träning på mönstringen den 5 april. Programmet jag kör för tillfället ser ungefär ut som nedan men jag vill få in konditionsträning också men vet inte riktigt när det passar att köra det, vill bygga så mycket muskler som möjligt. När tror ni?
Mina mål med träningen är alltså att växa så mycket som möjligt och även just nu få bra kondition.

Måndag: Bröst/Triceps
Bänkpress
Flyes
Pullover
Dips
Pushdown
Magträning

Tisdag: Hinner inte träna en sekund

Onsdag: Biceps/Rygg
Chins
Rodd
Hantelrodd
Marklyft
Biceps med stång
Omvänd stång

Torsdag: Hinner inte träna en sekund

Fredag: Axlar
Frivändningar
Hantellyft åt sidan
Drag mot hakan
Sittande hantelpress

Lördag: Ben
Benböj
Benböj fram
Vadpress

Söndag: Ledig


Någon som kan tipsa mig om något; någon övning som ska bytas ut, när jag ska köra kondition, etc.

Tack på förhand!

zajmon
2006-03-03, 00:42
Kan tillägga att jag är 17 år, 181 cm lång, 73 kg. Allt annat än grov och äter inga tillskott.

Hittade ingen "ändra-knapp" =/

mini
2006-03-03, 01:14
Du har snålat med benträningen. Två varianter böj. Jämför det med dina fem axelövningar tex. Inget för baksida lår? Jag skulle ösa på med lite mer benträning.
Jag gillar inte att köra bröst+triceps och rygg+biceps tillsammans. Jag blir för trött och får inte ut så mycket av det. Jag kör bröst+biceps, rygg för sig och triceps efter axlar. Då är jag dessutom uppvärmd i axlarna då jag kör dips vilket jag annars lätt kan få ont av.
Vill du lägga till konditionsträning kanske morgoncardio skulle funka 2-3 ggr i veckan? Annars är det i samband med gymmet. Bäst effekt av båda får du om du separerar dem. Intervallträning kanske kan vara något för dig? Sök på HIIT.
Och glöm inte att äta ordentligt så du återhämtar dig och har energi att träna hårt.

zajmon
2006-03-03, 20:06
Jo, det har du rätt i. Kanske borde ta bort en axelövning och köra biceps/triceps passet den dagen också.

Har ruskigt svårt för morgonträning måste jag ju säga.. Vet inte hur jag ska lösa konditionen riktigt.

Äter gör jag! :)