handdator

Visa fullständig version : Skandal! Dif missar slutspel!


Rock'nRoll
2006-03-03, 00:00
Blir så extremt besviken, bitter, arg och less när dif nu missar slutspel efter en av de mest patetiska slutstriderna någonsin. Det gick ju jätte bra fram till det var dags att möta träsklagen. Mäktiga Leksand och tunga brynäs.. 0- jävla 10 i röven och sen va det kört! Helvete grabbar vad är det med er?! Nu missar vi slutspel men det gör väll ingenting egentligen för med det spelet som visades upp under spurten så hör dif inte hemma i Elitserien utan borde tampas med storheter som aik och teg i kack divisionerna. Satan va less jag är!!

andeN.
2006-03-03, 00:03
Välsdigt trist är det. Men förväntningarna innan säsongen var inte mycket högre än vad de presterat heller. :(

Hoppas de kommer igen nästa säsong med ett grymt lag. :whipped:

HenrY
2006-03-03, 00:05
Förstår inte hur man kan bry sig så mycket...

Har en polare i klassen som håller på Leksand, och han blir helt ärligt deprimerad när dom förlorar. Sen när man påpekar det så blir han riktigt, riktigt förbannad...Detta är inget skämt heller, utan på fullt alvar.

Då börjar man fan fundera... *screwy*

zoltan_hellhound
2006-03-03, 00:09
:D :laugh:

qubie
2006-03-03, 00:09
Förstår inte hur man kan bry sig så mycket...

Har en polare i klassen som håller på Leksand, och han blir helt ärligt deprimerad när dom förlorar. Sen när man påpekar det så blir han riktigt, riktigt förbannad...Detta är inget skämt heller, utan på fullt alvar.

Då börjar man fan fundera... *screwy*

Men du är ju större än honom, varför oroa sig då om han skulle bli förbannad? *screwy*

Rock'nRoll
2006-03-03, 00:09
Välsdigt trist är det. Men förväntningarna innan säsongen var inte mycket högre än vad de presterat heller. :(

Hoppas de kommer igen nästa säsong med ett grymt lag. :whipped:

Jo, innan säsongen så hadde man ju inga högre förväntningar. Det är bara det att dom spelade så bra mot alla topplag. När det sen var dags att ta lite "enkla" poäng mot bottenlagen så gick det käpprätt åt helvete, det är det jag blir så j¤%&* less på!

:D :laugh:

*grr*

HenrY
2006-03-03, 00:10
Men du är ju större än honom, varför oroa sig då om han skulle bli förbannad? *screwy*

Han är syrier o har kniv o säger "jag knullar din mamma faen!"

Rock'nRoll
2006-03-03, 00:11
Han är syrier o har kniv o säger "jag knullar din mamma faen!"

Och håller stenhårt på Leksand? Låter som en interesant kombination :)

Tigerkotten
2006-03-03, 00:15
Allt jävla snack om vi spelar såhär bra kan vi ta SM-GULD. Så gick allt åt helvete. Men men

Jag tycker det att det är synd att Stockholm inte kan ha ens 1 topplag i ishockey, men det är kommunens fel. DIF har så extrema kostnader pga Globen, varit mycket snack om publiksnittet osv. Men nu har jag iofs inte så mycket koll längre, men jag skulle tippa på att vi ligger högt i publikligan.

Det skulle vara trevligt med en ny hockey areana där det blir tryck i. Globen är helt värdelös för att få ett bra drag, om det ska bli ett bra drag i Globen krävs nästintill fullsatt med stor klack, och det är så extremt trist.

Garnax
2006-03-03, 00:24
Skandal...

Om man använder ordet skandal för att beskriva att något lag i någon sport
inte får spela vidare i någon turnering vad ska man då använda för ord för att beskriva riktiga "skandaler".

Skärp dig och skaffa lite perspektiv....

Rock'nRoll
2006-03-03, 00:29
Skandal...

Om man använder ordet skandal för att beskriva att något lag i någon sport
inte får spela vidare i någon turnering vad ska man då använda för ord för att beskriva riktiga "skandaler".

Skärp dig och skaffa lite perspektiv....


SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rock'nRoll
2006-03-03, 00:30
Lugna sig, jag har medicin!



:D High five på den..

grisbil3n
2006-03-03, 00:31
:D High five på den..

:devil:

nordland
2006-03-03, 07:28
Blir så extremt besviken, bitter, arg och less när dif nu missar slutspel efter en av de mest patetiska slutstriderna någonsin. Det gick ju jätte bra fram till det var dags att möta träsklagen. Mäktiga Leksand och tunga brynäs.. 0- jävla 10 i röven och sen va det kört! Helvete grabbar vad är det med er?! Nu missar vi slutspel men det gör väll ingenting egentligen för med det spelet som visades upp under spurten så hör dif inte hemma i Elitserien utan borde tampas med storheter som aik och teg i kack divisionerna. Satan va less jag är!!

vaddå skandal? Det är ju helt underbart :hbang: ...
Var fan på tiden att de kaxiga asen fick sig en läxa :D

Som Luleå supporter unnar man inte Djurgården eller Färjestad något gott...

z_bumbi
2006-03-03, 07:39
Det skulle vara trevligt med en ny hockey areana där det blir tryck i. Globen är helt värdelös för att få ett bra drag, om det ska bli ett bra drag i Globen krävs nästintill fullsatt med stor klack, och det är så extremt trist.

Några mindre frågor.
Om någon nu vill ha ett lag i Stockholm så kan de väl börja med att gå på matcherna i Globen så att det blir fullsatt?

Hur många av de i "klacken" är det som är ledare i ungdomshockeyn så att man får fram nya spelare?

Melker
2006-03-03, 08:35
Förstår inte hur man kan bry sig så mycket...

Har en polare i klassen som håller på Leksand, och han blir helt ärligt deprimerad när dom förlorar. Sen när man påpekar det så blir han riktigt, riktigt förbannad...Detta är inget skämt heller, utan på fullt alvar.

Då börjar man fan fundera... *screwy*


Det är bara för att du inte är intresserad som gör att du inte förstår.
Ibland kan ju ett träningspass gå åt h-vete. Kul?
Tänk dig då att i princip alla träningspass under 6 mån går åt h-vete?
Då är det allt annat en kul...

Jag har inga problem att förstå detta, men så är jag både intresserad av styrketräning och hockey (men absolut inte Leksand :D )

Noodles
2006-03-03, 08:47
Inför säsongen trodde de flesta att Djurgården skulle hamna i kvalserien så de ska nog vara nöjda. Å andra sidan missar de lite extra publikintäkter nu och det hade kunnat hjälpa ekonomin.

Även om Djurgården har problem med hög hyra för Globen så är det största problemet att ingen kommer och tittar på dem. I en stad av Stockholms storlek är det bedrövligt lite publik. Med så lite hockeyintresse ska de kanske inte ha ett lag i högsta serien. Titta på mindre städer där publiken strömmar till ordentligt. Det övriga utbudet är mycket större i Stockholm och uppenbarligen skulle rätt få sakna hockeyn.

Själv är jag ursprungligen från Linköping och efter alla år av kämpande i division 1 och playoff hit och dit har de lyckats bli ett topplag i Elitserien. Skillnaden där är att Linköping var svältfött på elitidrott och LHC har full backning från kommun, sponsorer och publik.

The Draf
2006-03-03, 11:10
ROFL, efter nästa säsong blir det inga stockholmslag i elitserien

Rock'nRoll
2006-03-03, 11:29
Några mindre frågor.
Om någon nu vill ha ett lag i Stockholm så kan de väl börja med att gå på matcherna i Globen så att det blir fullsatt?

Hur många av de i "klacken" är det som är ledare i ungdomshockeyn så att man får fram nya spelare?

Helt sant! Jag har knappast varit på varje hemma match själv men ändå försökt gå så ofta jag hunnit och uppslutningen har varit minst sagt bedrövlig. Det är så tråkigt att se..

raZmus
2006-03-03, 11:38
http://www.hv71.se/forum/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif

jwzrd
2006-03-03, 11:49
Glada miner, alla skrattar, flaggorna vajar
sockervadd och tombola och sockervadd igen
Det är böghockeyns dag
Kungen ska tala, det ska bli kul
Stjärt-Jan, Stjärt-Sven, Stjärt-Bengt, Stjärt-Micke
Rymde-Bögen, Bandy-Bögen, Lilla-Bögen, Stora-Bögen
Det är böghockeyns dag (pa pa pa pa)
Mästerbögen i stövlar, alla ska de hyllas
Doktor Kosmos går på gatan, mår som en prins
Han tänker att böghockeyn är det bästa som finns
Det är böghockeyns dag
Alla tycker böghockeyspelarna är världens bästa killar
De är vidsinta och toleranta, intellektuella
Vågar visa sina känslor, gråter inte sällsynt
Det är böghockeyns dag
Doktor Kosmos går iväg till böghockeykontoret
För att anmäla sej som frivillig till böghockeylaget
1000 och åter 1000 böghockeyspelare
sluter sej samman till en enda krossande näve
Nu har Doktor Kosmos blivit böghockeyspelare
Han säger det känns fint och bra och skönt och bra och fint
På med värsta böghockeystilen, oboy
Ikväll blir det värsta böghockeydiscot förstås
Livet är en fest på med 3 kilo mascara
Vi bögar runt i världen från Frisco till Sahara
Soliga dagar och stjärnklara nätter
Vin och ostron och böghockeyrätter
BOM-SHIKA-BOMBOM-YEAH!
På böghockeyns dag!


http://www.stlyrics.com/songs/d/doktorkosmos6527/bghockeynsdag247839.html

Rock'nRoll
2006-03-03, 13:51
http://www.stlyrics.com/songs/d/doktorkosmos6527/bghockeynsdag247839.html


Den där låten är ganska bra faktiskt.

Fartman
2006-03-03, 15:01
vaddå skandal? Det är ju helt underbart :hbang: ...
Var fan på tiden att de kaxiga asen fick sig en läxa :D

Som Luleå supporter unnar man inte Djurgården eller Färjestad något gott...
:thumbup:
Hoppas att fikusarna åker ur Elitserien också, det vore klockrent.

Tigerkotten
2006-03-03, 15:47
Några mindre frågor.
Om någon nu vill ha ett lag i Stockholm så kan de väl börja med att gå på matcherna i Globen så att det blir fullsatt?

Hur många av de i "klacken" är det som är ledare i ungdomshockeyn så att man får fram nya spelare?

En annan fråga, hur många gånger har du varit i globen?
Först och främst så har jag inte ens ekonomin för att följa laget som man skulle vilja. Jag gillar draget runt matchen, sedan såklart höjer sig spelarna om det är ett bra drag. Men i globen är detta väldigt svårt att fixa, nu vet jag inte hur publikligan ser ut längre i Elitserien, men DIF låg 3a i den tidigare under säsongen. Jag tycker helt enkelt att det inte är så roligt att gå på matcher när det inte är så bra drag, och det blir helt enkelt mindre åskådare också den fotbollen pga 1: Globen. 2: Alla matcher. 3: DIF är inte så bra längre.

En sak ur krönikan på http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif/artikel.asp?id=104420


"Det talas om att Globen är den tystaste arenan i landet/Elitserien, detta trots att Djurgården ligger trea i publikligan. Är det så att Djurgårdspubliken är den tystaste i landet? Visst klacken är inte stor, men ställ den i vilken arena som helst i landet så kommer den att höras och höras bra. Det säger sig självt att en arena bestående av 95% luft och dessutom ljudabsorberande plattor i taket behöver minst 10 000 skrikande och sjungande supportrar för att det ska räknas som bra stämning. För att jämföra med Löfbergs Lila Arena där det räcker med 200 personer för att det ska bli stämning. Inte konstigt att det är stämning i Karlstad och stämning på läktaren drar folk. Tänk efter lite själv. Vilken arena skulle du helst gå till när du läser om förutsättningarna och inte visar färger? "

Ludvig
2006-03-03, 15:52
kanon!

Mighty
2006-03-03, 16:16
Som Luleå supporter unnar man inte Djurgården eller Färjestad något gott...
Lillebrorskomplex från sin fulaste sida.....

jwzrd
2006-03-03, 16:19
Lillebrorskomplex från sin fulaste sida.....

Nu är jag inte hockey-troende öht, men förklara för mig hur lillebror kommer in där? Det är snarare buhuu-du-håller-på-fel-lag-komplex av fulaste sort.

Mighty
2006-03-03, 16:22
Nu är jag inte hockey-troende öht, men förklara för mig hur lillebror kommer in där? Det är snarare buhuu-du-håller-på-fel-lag-komplex av fulaste sort.
Färjestad och Djurgården har varit de två lag som dominerat i hockeysverige under hela 80- och 90-talet. Alla andra lag/supportrar har då hatat dom pga deras framgångar och därmed uppstår ett lillebrorskomplex.

Tigerkotten
2006-03-03, 16:27
Kommer säkert vara Linköping,Frölunda,HV 71, Färjestad som kommer "dominera" dom åren som kommer. Risk att Färjestad kanske försvinner dock, pga dom inte har någon juniorverksamhet.

Vet ej hur det är för hv och linköping dock.

Tror DIF får det svårt en längre tid iaf, just pga ekonomin.

Mighty
2006-03-03, 16:31
Kommer säkert vara Lidköping,Frölunda,HV 71, Färjestad som kommer "dominera" dom åren som kommer. Risk att Färjestad kanske försvinner dock, pga dom inte har någon juniorverksamhet.
En vanlig missuppfattning.
Färjestad har en juniorverksamhet med tillhörande hockeygymnasium.
Det Färjestad valt är att slussa in sistaårsjuniorerna i senorhockeyn i division 1 istället. Detta för att så få juniorer lyckades ta ett steg direkt in i A-laget. Nu finns det flera spelare i A-laget som gått den "nya" vägen och därmed har de uppnått en bättre juniorverksamhet än förut.

Axmode
2006-03-03, 16:38
Kommer säkert vara Linköping,Frölunda,HV 71, Färjestad som kommer "dominera" dom åren som kommer. Risk att Färjestad kanske försvinner dock, pga dom inte har någon juniorverksamhet.

Vet ej hur det är för hv och linköping dock.

Tror DIF får det svårt en längre tid iaf, just pga ekonomin.

Jadu, linköping vann smguld pojkar U16 för 3 år sedan. Samt att man har fram till förra helgen varit landets bästa juniorer i J20 elit.

fonzie
2006-03-03, 17:31
Ååå vad jobbigt...riktigt jättejättejobbigt...

kelk
2006-03-03, 17:50
http://perso.wanadoo.fr/kwik-e-simpsons/wallpapers/nelson-preview.gif

Rock'nRoll
2007-03-03, 12:16
*mini* *grr* :(

raQblad
2007-03-03, 12:50
Mja, Luleå går ju till slutspel för trettonde året i rad. Jag kan omöjligt klaga, eller kanske lite då inte Frölunda åkte till kvalserien. Då hade säsongen varit fulländad.

skaparn
2007-03-03, 13:09
Jag måste säga att jag inte är helt missnöjd med att DIF missade slutspel.

Nu hör det till saken att jag är lite bitter. DIF hockey har ryckt upp sig på senaste. Både vad gäller laget och själva föreningen. För bara fem år sen(?) var det ju knappt något hockeyintresse bland gårdare och föreningen hade på flera sätt lyckats reta upp kärnan så att det enda man brydde sig om var fotboll.

Men det hjälps inte. Det är ändå kul med andras olycka just nu.

Tigerkotten
2007-03-03, 13:21
Man slapp iaf kvalserien, och det är jag rätt så nöjd med.

Jag undrar om det kommer bli lika inom fotbollen tillslut som det är i hockeyn, att de lag som tillhör mindre kommuner blir de ekonomiska starkaste.

Har ju börjat med Elfsborg där nu.

Fultjack
2007-03-03, 13:27
haha vad tråkigt att storstadslagen missar slutspel :D :laugh:

Clarkolofsson
2007-03-03, 13:34
Förstår inte hur man kan bry sig så mycket...

Har en polare i klassen som håller på Leksand, och han blir helt ärligt deprimerad när dom förlorar. Sen när man påpekar det så blir han riktigt, riktigt förbannad...Detta är inget skämt heller, utan på fullt alvar.

Då börjar man fan fundera... *screwy*

Inte så mycket konstigare än att vara besatt av byggning och hänga på nåt gymforum 24/7 och få panik om man fått i sig en kolhydrat för mycket under dagen och inte hunnit göra sina 54½ bicepscurls om dagen :(

skaparn
2007-03-03, 13:42
Inte så mycket konstigare än att vara besatt av byggning och hänga på nåt gymforum 24/7 och få panik om man fått i sig en kolhydrat för mycket under dagen och inte hunnit göra sina 54½ bicepscurls om dagen :(

Och det är inte konstigt alls i jämförelse med att köpa biljetter till en Metallicakonsert. Så Henry diskvalificerade sig redan där från allt vad dömande heter.

Fartman
2007-03-03, 16:37
http://perso.wanadoo.fr/kwik-e-simpsons/wallpapers/nelson-preview.gif

bump! :D

ligne
2007-03-03, 16:38
DIF suger ändå så man blir ju inte förvånad :D

Snake
2007-03-03, 16:41
Dom kan bli farliga i kommande säsonger om dom fortsätter att bygga laget som dom gjorde i år.

bosse_brutal
2007-03-03, 16:47
Det är förjävla tråkigt, hade ju vart kul å se fbk knäcka dom i en final!!

Allan
2007-03-03, 16:57
Hur gärna lantisarna än vill det så krävs det lag från storstaden för att hockeyn ska kunna leva i Sverige.

Tigerkotten
2007-03-03, 17:01
Det är förjävla tråkigt, hade ju vart kul å se fbk knäcka dom i en final!!

Ett av mina bättre minnen, var när vi vann i Sudden mot FBK i Karlstad och vann SM-Guldet! :) Var där och såg det :)

Men jag glömmer inte heller de där jäkla målet från runt blå på Tommy Söderström? Eller var det kanske Tellqvist? Den där Augtssson eller faen han heter gjorde i Globen :/ För mig han avgjorde 2 ggr t.om? :D

skaparn
2007-03-03, 17:13
Hur gärna lantisarna än vill det så krävs det lag från storstaden för att hockeyn ska kunna leva i Sverige.

Vad räknar du som storstad?

Allan
2007-03-03, 17:17
Egentligen bara Stockholm, Malmö och Göteborg.

Fartman
2007-03-03, 17:19
Egentligen bara Stockholm, Malmö och Göteborg.

Dom bästa lagen alltså. *rolleyes*

Snake
2007-03-03, 17:20
Hur gärna lantisarna än vill det så krävs det lag från storstaden för att hockeyn ska kunna leva i Sverige.

Bullshit.

Så länge landslaget går bra och får mycket uppmärksamhet i media så räcker det för att kidsen blir intresserade och börjar lira.

skaparn
2007-03-03, 17:29
Egentligen bara Stockholm, Malmö och Göteborg.

Så det är tack vare dessa tre lags fantastiska framgångar i ES i år som intresset för denna är större än på länge?

Tigerkotten
2007-03-03, 17:35
Intresset är väl rättare sagt större för dig, nu med skellefteå o allt.

Tycker knappast att det är samma snack om Elitserien som det var förr. Men då är jag samtidigt partiskt som Djurgårdare, men det var bättre förr med Gnaget i Elitserien tycker iaf jag.

Snake
2007-03-03, 18:23
Nu är det "lottning"!!! *popcorn* *popcorn* *popcorn* *popcorn*