handdator

Visa fullständig version : Hur kan Kollo utvecklas enligt DIG?


Pez
2006-03-02, 17:45
Vad skulle du som medlem vilja se på Kollo som inte finns i dagsläget?
Vad skulle du som medlem vilja förändra med Kollo som det ser ut idag?
Hur skulle Kollo kunna utvecklas för att bli bättre/intressantare/roligare/mer givande/knasigare/intimare/trevligare enligt dig?

Få se på lite kreativa, hållbara och uppriktigt menade förslag nu gott folk.

Zafer
2006-03-02, 17:45
Metal boy som mod.

Tigerkotten
2006-03-02, 17:49
Jag vill se mera underdelar i bilder.

Kan vara på t ex, övriga bilder. Proffs, och medlemsbilder.

Allmänt är lite väl mycket trådar med, kanske skulle kunna fixa små delar inom det också. En del kanske om kampsport saker.

jwzrd
2006-03-02, 17:51
Jag gillar det mesta. Det är högt till tak, det är mycket bra. Gränserna är bra för det mesta.

2 minuters editeringstid, däremot, suger. Man hinner läsa igenom sitt inlägg och missa felen, klicka till en annan tråd och komma tillbaka 3 minuter senare och upptäcka alla fel man hade.

Det är svårt att hitta till Tävlings-forumet, varför ligger det "utanför" så som det gör nu?

EDIT: en av moderatorerna kanske inte borde vara det?

Kary
2006-03-02, 17:53
Varför måste man klicka på ett annat svar i tråden för att aktivera "quick reply"? Det är lite jobbigt.

raQblad
2006-03-02, 17:55
Jag gillar BodybuildingDungeons filmavdelning, en liknande hade varit trevlig här på kollo. Men jag är givetvis medveten om att det lär ta upp hiskeligt med plats.

Varför måste man vänta mellan varje gång man söker?
Varför kan man inte editera efter 2 minuter?

Bönne
2006-03-02, 18:07
Mer fokus på övriga sektioner förhållandevis till allmänt.

Fler bilder under medlemsbilder och mindre bilder på ungdomars överkroppar som de har tränat i 2 månader.

Som jag då önskas att det skulle utvecklas.

Dumleman
2006-03-02, 18:07
Bli hårdare mot alla trådar som inte vänder sig till alla medlemmar. T.ex. trådar som vänder sig till endast en medlem, trådar som bara accepterar svar från "erfarna" medlemmar och trådar som bara vänder sig till sina "kollopolare". När man startar en tråd så ska man ha alla medlemmar som målgrupp och inte bara ett fåtal, sådant kan och ska tas i andra medium t.ex. irc, msn, icq eller pm-funktionen imho. *surtant*

Fartman
2006-03-02, 18:11
Mer edit-tid, typ 10min eller nått. 2min är löjligt lite

BeatNec
2006-03-02, 18:15
hade varit roligt med en "LOG" avdelning där folk kan posta när dom testar något nytt kosttillskott och skriver en log/utvärdering. :)

Arnesson
2006-03-02, 18:16
Sluta rensa bort gamla roliga trådar.

dice
2006-03-02, 18:19
Stör mig på 2min edit tiden också.

mini
2006-03-02, 18:22
Utveckla bildsidorna med underforum, exempelvis från tävlingar osv. Kräver förmodligen lite mer moderering och utrymme. Hur det ska lösas är väl det ständiga dilemmat.

Ge medlemmarna "egna sidor" där man kan lägga in lite mer info, ha gästbok kanske, lägga upp någon mer bild. Då kanske man även kommer ifrån lite av den interna kommunikationen i trådarna.

sunkan
2006-03-02, 18:23
Utveckla bildsidorna med underforum, exempelvis från tävlingar osv. Kräver förmodligen lite mer moderering och utrymme. Hur det ska lösas är väl det ständiga dilemmat.

Ge medlemmarna "egna sidor" där man kan lägga in lite mer info, ha gästbok kanske, lägga upp någon mer bild. Då kanske man även kommer ifrån lite av den interna kommunikationen i trådarna.

www.lunarstorm.com

Kwon
2006-03-02, 18:24
www.lunarstorm.com

www.myspace.com

Trance
2006-03-02, 18:25
2-minutersregeln är kass.

Bönne
2006-03-02, 18:27
Utveckla bildsidorna med underforum, exempelvis från tävlingar osv. Kräver förmodligen lite mer moderering och utrymme. Hur det ska lösas är väl det ständiga dilemmat.

Ge medlemmarna "egna sidor" där man kan lägga in lite mer info, ha gästbok kanske, lägga upp någon mer bild. Då kanske man även kommer ifrån lite av den interna kommunikationen i trådarna.Underforum skapar mer moderering och kräver mer utrymme, det är svårt hur det ska lösas.


Men, "Ge medlemmarna "egna sidor" där man kan lägga in lite mer info, ha gästbok kanske, lägga upp någon mer bild. Då kanske man även kommer ifrån lite av den interna kommunikationen i trådarna." det är den lätta delen.

Folk kan skapa en journal och hålla det där istället?

JJ
2006-03-02, 18:29
Längre edit, bättre sökfunktioner, inte fler avdelningar (möjligtvis omgruppera lite).

Yankeee
2006-03-02, 18:30
Edit-tiden är väl det jag stör mig mest på.

mangemani
2006-03-02, 18:40
hmm,har märkt att det villt delas ut dumhetsstämplar åt folk när folket ställer en helt vanlig fråga som dom ej vet något om,ställer man en fråga så ställer man ju den för att man vill ha ett seriöst svar så man kan lära sej,men som sagt,det är en del dumhuvuden som snabbt ska vara där med spydiga kommentarer bara för att frågan som ställs av en nybörjare är så uppenbar och enkel för dom kunniga och erfarna,men för nybörjaren(eller en erfaren som vill veta) så är det ju inte så uppenbart och enkelt.

PS: nu går jag efter det att personen har använt sök funktionen men ej hittat nått om just den frågan.

skulle detta ordnas upp,så skulle nog forumet bli trevligare samt att kanske fler nybörjare skulle våga fråga mera.

Cerberus
2006-03-02, 18:47
2 minutersregeln är kass(edit-grejen).

Sen skulle jag gärna betala en smärt summa för att kunna titulera mig som VIP-medlem :D gärna exklusivt material för VIP-medlemmare :)

Zakath
2006-03-02, 18:49
Editeringstiden är på tok för kort, minst 10 min.
Större utrymme för att lagra pm skulle göra livet lite lättare för många :)

Annars gillar jag det mesta med kolo, en bra balans av lite allt möjligt. Allt är inte bra, men det behövs lite dåligt också för att kunna uppskatta det goda ;)

fintelligens
2006-03-02, 18:49
Kanske lite som på pakkotoisto. Olika delar för olika trådar tex: Styrkesporter, kampsporter osv osv.

Nina L
2006-03-02, 19:04
Längre edit-funktion, men med tillägget att om man editerar efter 2 min så syns raden "Inlägget osv osv av användaren".

Skicka PM utan att bli frågan om man vill ha läskvitto.

Kunna editera inlägg utan att bli skickad till avancerad direkt.

Eget allmänt forum för oss över 20 :D

Quickreply alltid aktivt

Man får sätta egna medlemstitlar

tossefar
2006-03-02, 19:06
Längre edit-funktion, men med tillägget att om man editerar efter 2 min så syns raden "Inlägget osv osv av användaren".

Skicka PM utan att bli frågan om man vill ha läskvitto.

Kunna editera inlägg utan att bli skickad till avancerad direkt.

Eget allmänt forum för oss över 20 :D

Quickreply alltid aktivt

Man får sätta egna medlemstitlar

I'm with stupid. Huvudet på spiken. (särskilt tvåminutersregeln, damn you to hell.)

reinholdsson
2006-03-02, 19:08
Editeringstiden är för kort, det är det enda jag tycker borde förändras.


OT
Ni som har för lite utrymme för pm kan ju ta mitt med ;)

JJ
2006-03-02, 19:09
Pollar ska komma upp direkt så att man slipper det första idiotinlägget.
Sen vill jag ha Pez som smileygubbe :thumbup:

mini
2006-03-02, 19:11
Ta bort alla smileys tycker jag.

Yankeee
2006-03-02, 19:12
Ta bort alla smileys tycker jag.

stfu

Jay-Z
2006-03-02, 19:14
Ta bort alla smileys tycker jag.

n00b

jwzrd
2006-03-02, 19:15
n00b

ffslol!

mini
2006-03-02, 19:16
Titta, ni ungdomar klarar ju av att göra er förstådda utan animerade förtydliganden!

tossefar
2006-03-02, 19:18
Titta, ni ungdomar klarar ju av att göra er förstådda utan animerade förtydliganden!
kolon p kolon högerparantes!

jwzrd
2006-03-02, 19:19
kolon p kolon högerparantes!

Försöker du rita en smiley-penis?

Bönne
2006-03-02, 19:24
Försöker du rita en smiley-penis?Hur fan ser din penis ut?

jwzrd
2006-03-02, 19:25
En med ett leende med tungan ute, sedan en med ett leende.

Hur fan ser din penis ut?

Ja inte ser min penis ut som din med tanke på den beskrivningen :/

Bönne
2006-03-02, 19:27
Ja inte ser min penis ut som din med tanke på den beskrivningen :/Gubbe som snackar med unga om hur hans och deras penisar ser ut, ush, USH!

tossefar
2006-03-02, 19:28
Gubbe som snackar med unga om hur hans och deras penisar ser ut, ush, USH!
lolliboll. Han må ha fittskägg på bilden, men så gammal är herrn inte.

Kebab-Arne
2006-03-02, 19:28
Nu ska man ju komma på med egna idéer och inte klaga på andras men vi gör det iaf. Dela upp forumet mer är jag tvetydig till, blir lätt avdelningar som blir tomma. Visst, jag skulle gärna ha en egen del om proffsbyggningen men samtidigt är det inte tillräckligt många intresserade här för att hålla en sådan avdelning i liv.

Håller med Dumleman om att diverse trådar rikade till enbart vissa medlemmar borde begränsas mer.

Den jävla edit reglen, 2 minuter är ju ingenting. Är inte emot en edit regel i sig men den är på tok förkort.

Vill man få häftiga VIP namn på ens användare vore det kanske lämpligt att införa ett system så de som handlat i shoppen får en sån symbol. Är ju trots allt det kolozzeum handlar om.

Dumleman
2006-03-02, 19:31
Titta, ni ungdomar klarar ju av att göra er förstådda utan animerade förtydliganden!
Bakåtsträvare där, det är väl roligt med lite ickeverbal kommunikation? :)

mini
2006-03-02, 19:31
Gubbe som snackar med unga om hur hans och deras penisar ser ut, ush, USH!
Well, det funkade i antikens Grekland? Vill man bli stor och stark måste man bita ihop ibland.

Kaboffastar
2006-03-02, 19:33
Tycker att alla förslag är rätt bra hittils.
Edit tiden är för kort det tycker även jag.

Medlemsbilder är en j*vla mardröm, där skulle jag vilja se lite bättre årdning. hur ?
Gör mig till Medlemsbild-mod, alla bilder måste gå genom mig och godkännas av mig ( kanske borde finnas nån mer att hjälpa mig. ). Självklart ska jag bli informerad om mer precisa regler. Jag sitter ändå på kollo 4 timmar om dag minumum.

Desutom tycker jag att det är jävligt onödigt att "lolla" bort den här tråden.Sluta *grr27* .

Tack för mig / Kaboffastar. :)

hasse36
2006-03-02, 19:35
EDIT: en av moderatorerna kanske inte borde vara det?+1

Det är många som tycker illa om honom. Inlägget där Krampus hotar honom fick vara kvar. :D

Fast det är flera moderatorer som jag retar mig på - till och från.

Bra moderatorer:
- King Grub
- Sverker
- Emmzan

De håller inte på och tjafsar och demonstrerar makt.

Kaboffastar
2006-03-02, 19:38
+1

Det är många som tycker illa om honom. Inlägget där Krampus hotar honom fick vara kvar. :D

Fast det är flera moderatorer som jag retar mig på - till och från.

Bra moderatorer:
- King Grub
- Sverker
- Emmzan

De håller inte på och tjafsar och demonstrerar makt.

Kanske ska klämma ur er vem det är ? Grahn ?

Frantic
2006-03-02, 19:40
Längre edit-funktion, men med tillägget att om man editerar efter 2 min så syns raden "Inlägget osv osv av användaren".

Skicka PM utan att bli frågan om man vill ha läskvitto.

Kunna editera inlägg utan att bli skickad till avancerad direkt.

Quickreply alltid aktivt

Man får sätta egna medlemstitlar


:thumbup:

ugglan
2006-03-02, 19:40
- 2-minutersregeln
- trådar som skapas i medlemsbilder måste godkännas först
- kanske dela upp allmänt i två delar, en för seriösa frågor och svar och en för trams? *duck*

Big_Vik
2006-03-02, 19:40
Varför inte några minuter mer i edit-tid? :love:

Yankeee
2006-03-02, 19:40
+1

Det är många som tycker illa om honom. Inlägget där Krampus hotar honom fick vara kvar. :D

Fast det är flera moderatorer som jag retar mig på - till och från.

Bra moderatorer:
- King Grub
- Sverker
- Emmzan

De håller inte på och tjafsar och demonstrerar makt.

+54

Lägg dock till pez, jarod och bumbi på listan.

Jense
2006-03-02, 19:42
Vad skulle du som medlem vilja se på Kollo som inte finns i dagsläget?
Vad skulle du som medlem vilja förändra med Kollo som det ser ut idag?
Hur skulle Kollo kunna utvecklas för att bli bättre/intressantare/roligare/mer givande/knasigare/intimare/trevligare enligt dig?

Få se på lite kreativa, hållbara och uppriktigt menade förslag nu gott folk.


vill se typ jense som moderator.

Bönne
2006-03-02, 19:43
vill se typ jense som moderator.Nej för helvete, dra inte in den idioten nu, kan inte tänka mig en sämre mod än Jense.

Larsson
2006-03-02, 19:43
Edit-tiden är för kort. Sen skulle jag vilja få tillbaka möjligheten att formatera texten i ett inlägg (det har blivit nå knas med mina inställningar, så inga spydiga kommentarer om det)

Lallle
2006-03-02, 19:44
Håller med Dumleman och mini.

Kul med en egen liten sida.

Jense
2006-03-02, 19:45
Nej för helvete, dra inte in den idioten nu, kan inte tänka mig en sämre mod än Jense.


fördelen med mig som moderator är ju att jag bannar folk som dig rakt av :D

Bönne
2006-03-02, 19:46
Håller med Dumleman och mini.

Kul med en egen liten sida.Det hade varit fett ifall man kunde ha det lite som en tråd också, sedan kunde man på sin sida skriva vilket träningsprogram man följer, samt ålder, vikt, kön etc och ens mål.

Sedan kunde man skriva ner sina pass efterhand så kunde folk komentera dem sedan.


Göra en poll? Hade varit fett med en sådan funktion!

Metal_boy_
2006-03-02, 19:47
Titta, ni ungdomar klarar ju av att göra er förstådda utan animerade förtydliganden!


Men mini då. Erkänn att du faktiskt tycker att smiley-gubbarna är lite söta ändå :love:

Lallle
2006-03-02, 19:51
Det hade varit fett ifall man kunde ha det lite som en tråd också, sedan kunde man på sin sida skriva vilket träningsprogram man följer, samt ålder, vikt, kön etc och ens mål.

Sedan kunde man skriva ner sina pass efterhand så kunde folk komentera dem sedan.


Göra en poll? Hade varit fett med en sådan funktion!


Håller med om allt förutom det om att ha sin journal på sin egna sida (för det är väl det du menar?).

MasterChief
2006-03-02, 19:52
Ändra edittiden till max en minut, allvarligt.

mini
2006-03-02, 19:57
Det hade varit fett ifall man kunde ha det lite som en tråd också, sedan kunde man på sin sida skriva vilket träningsprogram man följer, samt ålder, vikt, kön etc och ens mål.

Sedan kunde man skriva ner sina pass efterhand så kunde folk komentera dem sedan.


Göra en poll? Hade varit fett med en sådan funktion!
Du ser verkligen ingen skillnad mellan journaler och en medlemssida? Om du inte gör det kanske du ska sluta vara dryg? Och om du ser skillnaden men tycker det är en dålig idé har du redan sagt det, och då kan du sluta vara dryg.

kimonque
2006-03-02, 19:59
tycker det är dålig stil att man kan editera sina inlägg, blir roligare om man inte kan :)

Tigerkotten
2006-03-02, 20:17
Detta är ingen funktion, mera ett önskemål. Istället för att låsa/radera en hel tråd. Bara för ett par muppar förstör den, kan man instället deleta deras inlägg, och varna/banna dom. Så tråden kan leva vidare.

Vissa saker som blir deletade kan också få vara kvar istället, och att en moderator skriver en varning ang det inlägget. Så man vet att det inte får förekomma.

Keit
2006-03-02, 20:19
Mer edit-tid.

Allan
2006-03-02, 21:04
Detta är ingen funktion, mera ett önskemål. Istället för att låsa/radera en hel tråd. Bara för ett par muppar förstör den, kan man instället deleta deras inlägg, och varna/banna dom. Så tråden kan leva vidare.

Det görs hela tiden. Även om inte ni ser det. Jag ska klistra in en tråd så får ni se hur det kan se ut....

Vissa saker som blir deletade kan också få vara kvar istället, och att en moderator skriver en varning ang det inlägget. Så man vet att det inte får förekomma.

Noterat. Problemet är att de flesta inlägg som orsakar varningar oftast är rena personangrepp och de raderas just därför.

allan

MasterChief
2006-03-02, 21:08
Är det liksom inte lite pollepidemi på sistone? Visst kul, men 20 om dan? *screwy*

Så när det väl kommer en vettig poll som faktiskt ger någon form av värdefull info (alltså inte vad du gör om du upptäcker snor på pizzan...) så drunknar den ju i bruset.

Krokodil
2006-03-02, 21:12
Längre edit, större inbox, fler moderatorer skulle minska bördan på de nuvarande (och därmed kanske höja humöret på somliga) jag nominerar Mini och Jense.

Fixa den jämrans backupen kl 23:30 varje kväll, självklart sitter man och skriver ett långt inlägg när kollo bootar om. *grr27*

Jorgen
2006-03-02, 21:20
fler moderatorer skulle minska bördan på de nuvarande (och därmed kanske höja humöret på somliga
Nejdå. Jag är en sur fan även privat. *grr*



















:D

raZmus
2006-03-02, 21:29
Längre edit-tid, 2 minuter känns som redan nämnts, för kort.
Kortare tid som begränsar hur ofta man kan göra sökningar, ibland vill jag faktiskt kolla om det kommit några nya inlägg de 14 senaste sekunderna :D


Annars tycker jag det mesta är perfekt. Hade jag varit ägare till Kolozzeum hade jag nog dock integrerat webbshoppen mer, varför har ni inte en avdelning på forumet där ni skriver om veckans eller aktuella erbjudanden. Jag slår vad om att säkert 100 medlemmar inte ens vet att Kolozzeum i själva verket är en webshop för kosttillskott. :)

AFanatic
2006-03-02, 21:48
2-minutsgränsen borde bli till 30 sekunder istället, blir änna mer sport då. :D

Diana
2006-03-02, 22:03
2-minutsgränsen borde bli till 30 sekunder istället, blir änna mer sport då. :D
Hahahaha :D
Vad har vi sagt om att skriva inlägg efter hästlinement sniffande?!

Förr tyckte jag att edit tiden skulle va längre, men tycker nog 2 min är ok nu.. för ja vet att de va nån som nämnde att de vart missförstånd i trådar förrut när folk gick tillbaka och ändrade..

Dumleman
2006-03-02, 22:26
Just ja permban på alla som skriver med vit text vill jag ha.

mangs
2006-03-02, 22:45
1. Längre edit-tid men med det tillägget att det står "last edited by xxx at yy:yy" om man gör det efter mer än 2 minuter

2. Istället för att ta bort trådar kanske deleta bara inlägg och skriva typ, person angrepp godtas ej. På detta sätt hänger ni även ut förövaren som då får krypa på sina bara knän inför Allan.

3. Lite regler för hur dålig en medlemsbild får vara och vad som förväntas.

4. Integrera webshoppen mera och kanske införa någon form av bonus om man handlat för en viss summa, Tex möjlighet att ändra sin egen avatartext eller om man köpt riktigt mycjet får leka moderator i en vecka. ;)

5. Någon typ av minnesfunktion där man som användare kan spara undan upp till 50 trådar som man senare kan gå tillbaka till. Det skall vara typ som en personlig best of.

6. Att man kan posta oftare och söka snabbare.

7. Ett nytt forum med enbart humor och sjuka pollar mm så att Kwon och Pirre kan leka av sig. :D

AFanatic
2006-03-02, 22:57
Hahahaha :D
Vad har vi sagt om att skriva inlägg efter hästlinement sniffande?!

Förr tyckte jag att edit tiden skulle va längre, men tycker nog 2 min är ok nu.. för ja vet att de va nån som nämnde att de vart missförstånd i trådar förrut när folk gick tillbaka och ändrade..

Tänk då vad korrekt allt blir med 30 sekunder. :laugh:


Vadå då? Jag måste ta lite och varva ner med efter att jag tog lite för att varva upp...HIhhihihihahahahhahaheheheheheh ooooooooooooooooooh cräääääzyy! niggah! zzzzzz

:D

Diana
2006-03-02, 23:08
Just ja permban på alla som skriver med vit text vill jag ha.
:em: :D
Tänk då vad korrekt allt blir med 30 sekunder.


Vadå då? Jag måste ta lite och varva ner med efter att jag tog lite för att varva upp...HIhhihihihahahahhahaheheheheheh ooooooooooooooooooh cräääääzyy! niggah! zzzzzz


:laugh:
Nåt för webshoppen kanske.. :D :thumbup:

AFanatic
2006-03-02, 23:15
:em: :D

:laugh:
Nåt för webshoppen kanske.. :D :thumbup:

Bra idé! Vi kan sälja det på gatan först för att se om det blir en hit...haha hit så roligt.

Diana
2006-03-02, 23:24
Bra idé! Vi kan sälja det på gatan först för att se om det blir en hit...haha hit så roligt.
YESSS! :D

Afan och Diana for mods!!! :laugh:

AFanatic
2006-03-02, 23:29
YESSS! :D

Afan och Diana for mods!!! :laugh:


Ja sannerligen...:laugh:

Hörrö du säg mig, var det inte något mer du tänkte på? Fanns det inte en hjärtefråga som du vill ta upp...något som var alldeles speciellt? :D

Diana
2006-03-02, 23:37
Ja sannerligen...:laugh:

Hörrö du säg mig, var det inte något mer du tänkte på? Fanns det inte en hjärtefråga som du vill ta upp...något som var alldeles speciellt? :D
Sssssshhh! Inte avslöja för mkt nu :laugh: Vet redan va min första åtgärd som mod ska bli

Dumleman
2006-03-02, 23:38
Att skriva text med samma färg som bakgrunden uppfattas av sökmotorer (google) som ohederligt spel när deras spindlar indexerar sidorna. Det kallas "cloaking" eller keyword stuffing (http://en.wikipedia.org/wiki/Keyword_stuffing) och är en teknik som används för att försöka lura sökmotorerna genom att upprepa nyckelord, som besökarna inte ser, men google upptäcker sådant nu för tiden har jag hört. Att folk här skriver med vit text på vit bakgrund skulle därför kunna innebära att google utesluter kolozzeums forum från deras index men jag är inte alls säker på hur vanligt det är att sidor utesluts :).

AFanatic
2006-03-02, 23:43
Sssssshhh! Inte avslöja för mkt nu :laugh: Vet redan va min första åtgärd som mod ska bli

Ok ok ok...jag får ta lite mer Hästliniment (OBS! Kommer i framtiden säljas under Prestationshöjare på hemlig sida)...stuff, så jag blir hemlig igen.

Vid närmare eftertanke...30 sekunder är alldeles för länge. 20 sekunder däremot! Då kan vi börja snacka sport!

tossefar
2006-03-02, 23:45
Attans jag glömde ju! Mer naket tack.

tossefar
2006-03-02, 23:46
Att skriva text med samma färg som bakgrunden uppfattas av sökmotorer (google) som ohederligt spel när deras spindlar indexerar sidorna. Det kallas "cloaking" eller keyword stuffing (http://en.wikipedia.org/wiki/Keyword_stuffing) och är en teknik som används för att försöka lura sökmotorerna genom att upprepa nyckelord, som besökarna inte ser, men google upptäcker sådant nu för tiden har jag hört. Att folk här skriver med vit text på vit bakgrund skulle därför kunna innebära att google utesluter kolozzeums forum från deras index men jag är inte alls säker på hur vanligt det är att sidor utesluts :).
Det är inte samma färg som bakgrunden dock, så det spelar nog ingen roll :)

Helena B
2006-03-03, 00:21
Fixa den jämrans backupen kl 23:30 varje kväll, självklart sitter man och skriver ett långt inlägg när kollo bootar om. *grr27*

Bara trycka på bakåt och kopiera inlägget för att sedan klistra in det när Kolo öppnas igen. :thumbup:

Jag gillar Kolo på många sätt men som någon sa är folk lite tuffa mot nybörjare när de ställer frågor. Moderatorerna svarar på ett trevligt sätt men många medlemmar gör inte det, kanske borde tänka lite på det. Annars så ligger smileysfrågan mig varmt om hjärtat.

Metal och Jense for President låter som en bra idé :D

Diana
2006-03-03, 00:29
Hästliniment (OBS! Kommer i framtiden säljas under Prestationshöjare på hemlig sida)
:D
TVEKA ICKE!- helårs förbrukning av kladdkakegainern till de tio första kunderna

TrasMannen
2006-03-03, 09:22
Är det nån mer än mig som har märkt av en mycket hårdare attityd på forumet? Speciellt mot nya medlemmar? (om dom är killar).

Kolo är en webshop, webshoppen vill ha kunder. Att skrämma iväg nya kunder är ingen bra verksamhet.

Papi
2006-03-03, 10:59
Mindre trams i Allmänt, eller dela upp Allmänt i två delar:
Allmänt Bullsh1t - för folk under 20 med stavningsproblem.
Allmänt Vanilj - för folk som kan skilja på 'de' och 'det' och vill ha halvseriösa diskussioner.

För mycket larv nu med ungefär 10 personer som står för 50% av allt postande.

Tvinga Nina att byta bild! :furious:

Nina L
2006-03-03, 11:00
Mindre trams i Allmänt [...]

Tvinga Nina att byta bild! :furious:OMG vilken tråkmåns. Dessutom bytte jag faktiskt avatar senast idag. Ha!

Kaboffastar
2006-03-03, 16:12
1. Längre edit-tid men med det tillägget att det står "last edited by xxx at yy:yy" om man gör det efter mer än 2 minuter

2. Istället för att ta bort trådar kanske deleta bara inlägg och skriva typ, person angrepp godtas ej. På detta sätt hänger ni även ut förövaren som då får krypa på sina bara knän inför Allan.

3. Lite regler för hur dålig en medlemsbild får vara och vad som förväntas.

4. Integrera webshoppen mera och kanske införa någon form av bonus om man handlat för en viss summa, Tex möjlighet att ändra sin egen avatartext eller om man köpt riktigt mycjet får leka moderator i en vecka. ;)

5. Någon typ av minnesfunktion där man som användare kan spara undan upp till 50 trådar som man senare kan gå tillbaka till. Det skall vara typ som en personlig best of.

6. Att man kan posta oftare och söka snabbare.

7. Ett nytt forum med enbart humor och sjuka pollar mm så att Kwon och Pirre kan leka av sig. :D

Låter bra ! hmm det skulle vara roligt om man kunde "lägga undan" trådar som man följer för tillfället på nåt vis också så man har dem på samma ställe. De kanske finns redan :D

Dumleman
2006-03-03, 16:30
Låter bra ! hmm det skulle vara roligt om man kunde "lägga undan" trådar som man följer för tillfället på nåt vis också så man har dem på samma ställe. De kanske finns redan :D
Bokmärke? :D

Kaboffastar
2006-03-03, 16:37
Bokmärke? :D

Tell me more :P

Johan86
2006-03-03, 16:41
jag tycker detta forumet är mkt trevligt.men en sak jag saknar är att när jag söker efter inlägg efter en viss person så visas bara 8 sidor.jag vill ju kunna se alla inlägg av den här personen.kan det gå och fixa?

ugglan
2006-03-03, 16:42
Tell me more :P


ctrl-d så lägger man väl en sida i Favoriter / Bookmarks ;)


annars kan du trycka på Thread Tools och välja "subscribe to this thread"

Grahn
2006-03-03, 16:49
Låter bra ! hmm det skulle vara roligt om man kunde "lägga undan" trådar som man följer för tillfället på nåt vis också så man har dem på samma ställe. De kanske finns redan :D

Subscribe to this thread?

mathor
2006-03-03, 17:00
Ta bort edit-funktionen helt och var strängare mot innehållslösa och off-topic-inlägg. Det kanske bidrar till att folk tänker mer innan de postar.

J.Saarela
2006-03-03, 17:06
Behöver kollo utvecklas ens? tycker allt funkar och är suveränt.Kanske byta 1 mod lr 2 är det enda jag har en åsikt om

Bönne
2006-03-03, 18:20
Du ser verkligen ingen skillnad mellan journaler och en medlemssida? Om du inte gör det kanske du ska sluta vara dryg? Och om du ser skillnaden men tycker det är en dålig idé har du redan sagt det, och då kan du sluta vara dryg.Berätta skillnaden?

TCOG
2006-03-03, 18:32
Mindre trams i Allmänt, eller dela upp Allmänt i två delar:
Allmänt Bullsh1t - för folk under 20 med stavningsproblem.
Allmänt Vanilj - för folk som kan skilja på 'de' och 'det' och vill ha halvseriösa diskussioner.

För mycket larv nu med ungefär 10 personer som står för 50% av allt postande.



:thumbup:

Nina L
2006-03-05, 17:49
Jag kom på en sak som jag tycker skulle vara kanon. Som det är nu så syns bilderna som länkar om man postar mer än 1 per inlägg. Det gör att i alla fall jag sällan orkar klicka. Om alla bilderna blev synliga direkt så skulle det vara .. just det.. kanon.

ex. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64169

Pez
2006-03-05, 17:57
Jag kom på en sak som jag tycker skulle vara kanon. Som det är nu så syns bilderna som länkar om man postar mer än 1 per inlägg. Det gör att i alla fall jag sällan orkar klicka. Om alla bilderna blev synliga direkt så skulle det vara .. just det.. kanon.

ex. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64169
Ett problem ja, finns en funktion för att rendera thumbs åt bilderna istället för att "länka". Ska se om jag orkar sätta mig in i vad det får för impact på trafik, databas etc.

Piranha
2006-03-05, 17:59
En tanke kanske kunde vara å lägga upp en chat.

Pissenkelt för admin å bara lägga in nå script å länka på sidan.

Ryska_raketen
2006-03-05, 18:01
En tanke kanske kunde vara å lägga upp en chat.

Pissenkelt för admin å bara lägga in nå script å länka på sidan.


:thumbup:

Piranha
2006-03-05, 18:02
:thumbup:

Belastar inte databasen och skulle kanske tom minska spammen i allmänt ( ifs jag gillar spammen ).

Dumleman
2006-03-05, 18:13
Ja men allt spam skulle då flyttas till nån form av anarkistchatt där totalt kaos råder och där den intressanta spammen som idag utgör allmänt skulle försvinna i bruset av all dynga som skulle skriva i chatten. Finns irc.

Nina L
2006-03-05, 18:16
Ett problem ja, finns en funktion för att rendera thumbs åt bilderna istället för att "länka". Ska se om jag orkar sätta mig in i vad det får för impact på trafik, databas etc.Om du gör det så blir du min idol under hela månaden.

En chat kunde jag förresten också tänka mig. Vi är tillräckligt många här.

Piranha
2006-03-05, 18:27
Ja men allt spam skulle då flyttas till nån form av anarkistchatt där totalt kaos råder och där den intressanta spammen som idag utgör allmänt skulle försvinna i bruset av all dynga som skulle skriva i chatten. Finns irc.


Irc är ju bra för nördarna, men dom som sitter i skolor och på arbetsplatser som inte få installera mjukvara eller inte vet hur man skall konfigga klienten genom proxyn etc etc, det blir för komplicerat.

Ett klick in i en chat, thats it.

reinholdsson
2006-03-05, 18:27
Belastar inte databasen och skulle kanske tom minska spammen i allmänt ( ifs jag gillar spammen ).

Däremot drar det väll en hel del trafik?

Piranha
2006-03-05, 18:29
Däremot drar det väll en hel del trafik?


Mindre skulle jag vilja säga, man behöver inte ladda sida efter sida efter sida med bifogade bilder etc.

reinholdsson
2006-03-05, 18:31
Mindre skulle jag vilja säga, man behöver inte ladda sida efter sida efter sida med bifogade bilder etc.

Tänkte på den högre uppdateringsfrekvensen som blir ifall de ska ske i "realtid", men precis som du säger laddas inte bilder osv.

Dumleman
2006-03-05, 18:47
Irc är ju bra för nördarna, men dom som sitter i skolor och på arbetsplatser som inte få installera mjukvara eller inte vet hur man skall konfigga klienten genom proxyn etc etc, det blir för komplicerat.

Ett klick in i en chat, thats it.
På arbetet ska man arbeta och på skolor ska man plugga, inte hänga på träningsforum :).

Jag har svårt att se värdet av en chatt för kolozzeum, chatten lagrar ingen data som sedan går att söka i eller hänvisa till. Chatten fyller bara ett syfte för de som vill kommunicera med vissa speciella medlemmar och det kan de då göra med valfri IM-klient och man behöver inte vara någon nörd för att använda en IM-klient ala icq eller msn. Sen finns ju aftonbladets chatt. Men min röst betyder iofs nada i den här frågan.

Bönne
2006-03-05, 19:48
Jag har svårt att se värdet av en chatt för kolozzeum, chatten lagrar ingen data som sedan går att söka i eller hänvisa till. Chatten fyller bara ett syfte för de som vill kommunicera med vissa speciella medlemmar och det kan de då göra med valfri IM-klient och man behöver inte vara någon nörd för att använda en IM-klient ala icq eller msn. Sen finns ju aftonbladets chatt. Men min röst betyder iofs nada i den här frågan.Det finns klart ett värde, men frågan är ifall det är värt kostnaden.


Tänkte kolla ifall det går att fixa på ett lätt sätt, kanske kan ha det på en burk ifall det funkar bra.

Piranha
2006-03-05, 20:17
Det finns klart ett värde, men frågan är ifall det är värt kostnaden.


Tänkte kolla ifall det går att fixa på ett lätt sätt, kanske kan ha det på en burk ifall det funkar bra.

Surt att ha sånt hemma, det kan lagga i chatten när du tankar / ditt nätspelande också störar av ev chattande.

Bönne
2006-03-05, 20:29
Surt att ha sånt hemma, det kan lagga i chatten när du tankar / ditt nätspelande också störar av ev chattande.Tror inte att en chat drar speciellt mycket bandbred.

Behöver ju inte ha det jättesnabbt, räcker med att den uppdateras var annan sekund skulle jag tro - funkar det så funkar det, värt att testa.

Cilia
2006-03-05, 20:31
En tanke kanske kunde vara å lägga upp en chat.

Pissenkelt för admin å bara lägga in nå script å länka på sidan.
bra idé tycker jag
det kanske också skulle få Papi gladare och Allmänt mindre spamigt enligt honom.

annars kan jag länka till en del roliga amerikanska chatsiter där vi behandlar roliga ämnen som blekning m.m. *w*

Allan
2006-03-05, 20:59
Om en chat skulle utarma allmänt är det bara att glömma. Kolos själ sitter i att vår allmänna del är vildvuxen och halvgalen. Ni kan ju titta på vilken fart det är på andra forum där man ska vara lite "seriös"...Inte alls med andra ord.
Och aktiviteten i allmänt spiller över på de seriösare delarna. Min egen ytterst amatörmässiga bedömning av andra forum är att en hårdare moderering och mindre flams också leder till mindre aktivitet i de andra underforumen.

allan

Jarod
2006-03-05, 21:01
Om en chat skulle utarma allmänt är det bara att glömma. Kolos själ sitter i att vår allmänna del är vildvuxen och halvgalen. Ni kan ju titta på vilken fart det är på andra forum där man ska vara lite "seriös"...Inte alls med andra ord.
Och aktiviteten i allmänt spiller över på de seriösare delarna. Min egen ytterst amatörmässiga bedömning av andra forum är att en hårdare moderering och mindre flams också leder till mindre aktivitet i de andra underforumen.

allan


Second that!

Cilia
2006-03-05, 21:01
Om en chat skulle utarma allmänt är det bara att glömma. Kolos själ sitter i att vår allmänna del är vildvuxen och halvgalen. Ni kan ju titta på vilken fart det är på andra forum där man ska vara lite "seriös"...Inte alls med andra ord.
Och aktiviteten i allmänt spiller över på de seriösare delarna. Min egen ytterst amatörmässiga bedömning av andra forum är att en hårdare moderering och mindre flams också leder till mindre aktivitet i de andra underforumen.

allan
sant, vad som händer är att man spenderar kortare tid på dom forumen.
ni som är intresserade kan ändå få länkarna till mina chatförslag *eg*



Second that!
pfftt
kom på ngt eget någon gång

jwzrd
2006-03-05, 21:02
Om en chat skulle utarma allmänt är det bara att glömma. Kolos själ sitter i att vår allmänna del är vildvuxen och halvgalen. Ni kan ju titta på vilken fart det är på andra forum där man ska vara lite "seriös"...Inte alls med andra ord.
Och aktiviteten i allmänt spiller över på de seriösare delarna. Min egen ytterst amatörmässiga bedömning av andra forum är att en hårdare moderering och mindre flams också leder till mindre aktivitet i de andra underforumen.

allan

I third that!

Jarod
2006-03-05, 21:47
pfftt
kom på ngt eget någon gång


wtf? ska vi slåss eller?? :MrT:



;)

Metal_boy_
2006-03-05, 21:48
wtf? ska vi slåss eller?? :MrT:



;)


Då ligger du ner på en milisekund, din magra krake.




















;)

Allan
2006-03-05, 22:03
Då ligger du ner på en milisekund, din magra krake.

;)

Ska du sätta dig på honom????


allan

Herkulez
2006-03-05, 22:08
Ska du sätta dig på honom????


allan
:laugh:

Noodles
2006-03-05, 22:14
Jag tycker det mesta är bra som det är. Jag skulle inte vilja ha en uppdelning i ett seriöst och ett oseriöst Allmänt. Ett oseriöst Allmänt skulle man knappt vara intresserad av om det bara är ett fåtal som larvar sig där. Ett seriöst allmänt skulle lätt få för hårda tyglar. Jag tycker att en av Kolozzeums starkare sidor är just blandningen av seriöst och oseriöst i Allmänt. Däremot behövs det moderering för att undvika påhopp och allt för stora urspårningar. Det tycker jag redan sköts bra i de trådar som diskuterar ett specifikt ämne. Ofta är det undeförstått att i vissa trådar ska man hålla sig till ämnet och i andra är det ok om ämnet byts.

Däremot tror jag att attityden kan verka lite hård för en del nya. Speciellt om de är vana vid mer reglerade forum. När man har varit här ett tag är det lättare att sålla och man vet mer vad som döljer sig bakom olika personers uttalanden. Hur som helst är det nog omöjligt att förändra attityden genom nya funktioner. :)

Kanske skulle moderatorerna vara lite hårdare när folk driver med nya medlemmar. Bara för att någon inte vet vem Ronnie Coleman är så ska det inte behöva dröja flera sidor innan de får ett seriöst svar. Det är kanske lätt att bli "hemmablind" när samma ämne har diskuterats många gånger förut.

Metal_boy_
2006-03-05, 22:19
Ska du sätta dig på honom????


allan


Jag behöver bara släppa väder så ligger han som en GB-gubbe i höststorm utanför Hassans Tobak.

Piranha
2006-03-05, 22:21
Om en chat skulle utarma allmänt är det bara att glömma. Kolos själ sitter i att vår allmänna del är vildvuxen och halvgalen. Ni kan ju titta på vilken fart det är på andra forum där man ska vara lite "seriös"...Inte alls med andra ord.
Och aktiviteten i allmänt spiller över på de seriösare delarna. Min egen ytterst amatörmässiga bedömning av andra forum är att en hårdare moderering och mindre flams också leder till mindre aktivitet i de andra underforumen.

allan


Klart det finns en möjlighet fast chat borde bli som att kommunicera via MSN bara det att alla sitter där å inte få utvalda.

Annars en riktigt kul idé är lördagschat ? borde bli en del intressant på fyllan på natten.

Sen är de bara logga fyllsvammlet å garva åt de efteråt.

Allan
2006-03-05, 22:23
Kanske skulle moderatorerna vara lite hårdare när folk driver med nya medlemmar. Bara för att någon inte vet vem Ronnie Coleman är så ska det inte behöva dröja flera sidor innan de får ett seriöst svar. Det är kanske lätt att bli "hemmablind" när samma ämne har diskuterats många gånger förut.

Bra där! :thumbup:


allan

Nina L
2006-03-06, 08:55
Kanske skulle moderatorerna vara lite hårdare när folk driver med nya medlemmar. Bara för att någon inte vet vem Ronnie Coleman är så ska det inte behöva dröja flera sidor innan de får ett seriöst svar. Det är kanske lätt att bli "hemmablind" när samma ämne har diskuterats många gånger förut.Jag vet inte om jag håller med där. Jag gillar det hårda klimatet, och tycker att det bidrar till en tuff med hjärtlig stämning. Det är det som gör Kolo speciellt för mig.

Jag kom på en grej till, förresten. "Rate this thread" - om den funktionen öht skall finnas så tycker jag att det skall räcka med en röst för att det skall synas. Om det behövs fler än 1 röst så pallar ingen använda den.

Krokodil
2006-03-06, 09:21
Jag vet inte om jag håller med där. Jag gillar det hårda klimatet, och tycker att det bidrar till en tuff med hjärtlig stämning. Det är det som gör Kolo speciellt för mig.

Men du är lite tuffare än den genomsnittlige fjunisen som med darrande händer skriver sitt första inlägg. :D

Noodles
2006-03-06, 09:28
Jag vet inte om jag håller med där. Jag gillar det hårda klimatet, och tycker att det bidrar till en tuff med hjärtlig stämning. Det är det som gör Kolo speciellt för mig.



Jag håller med om att en tuff men hjärtlig stämning är roligare än att alla är jättesnälla och korrekta hela tiden. Däremot kan man vara lite försiktigare mot nya medlemmar som inte känner till allt.

Pingu
2006-03-06, 09:34
Däremot kan man vara lite försiktigare mot nya medlemmar som inte känner till allt.

Nää dom ska piskas :whipped:

Nina L
2006-03-06, 09:41
Men du är lite tuffare än den genomsnittlige fjunisen som med darrande händer skriver sitt första inlägg. :DÄh, det är bara på ytan. :cool:

Big_Vik
2006-03-06, 12:04
Jag behöver bara släppa väder så ligger han som en GB-gubbe i höststorm utanför Hassans Tobak.

HAHAHA :D Är det något Metal_boy (Mental_boy?) kan så är det metaforer! :laugh: :thumbup:

TCOG
2006-03-06, 12:10
Banna GymTT

grisbil3n
2006-03-06, 12:19
Banna GymTT

Icke!

Nina L
2006-03-08, 09:21
Kan man inte flytta den här tråden till Informatinsforumet? Den är svårhittad för oss förvirrade.

Jag kom på en grej till. På BODY finns en plug-in som gär att man själv kan välja vilka forum som skall sökas igenom när man klickar på nya inlägg. En sån skulle jag gärna se här. Då kan de som vill slippa sorlet i Allmänt forum enkelt välja bort det.