handdator

Visa fullständig version : Bra Kostschema


r0lf___
2006-03-02, 16:45
Hej!
Nu är det så att jag håller på och tränar och jag skulle vilja ha ett bra kostschema. Då jag är lite överviktig så ska det innehålla så lite fett som möjligt. Jag konditionstränar med och försöker bränna fett. Tack på förhand, hej.

userfriendly
2006-03-02, 16:57
mindre fett i kosten betyde rinte mindre fett på kroppen...
ät mkt protein, ät ofta o träna hårt. Ät mindre än du gör av med så kommer du går ner i vikt

Mac
2006-03-02, 21:40
Jag skulle rekommendera att du läser "King Grubs deffguide" så du får lite mer kött på benen :thumbup:

muffe85
2006-03-02, 21:43
mmm king grubs deffguide äger!! där kan du även räkna ut ditt dagliga energibehov. Sen kan du ladda hem Kostvakten (excelprogrammet) så du kan se till att du har ett dagligt underskott på ungefär 500Kcal om dagen, då kommer du gå ned ungefär 0.5kg/vecka.

Finns en himla massa trådar om viktnedgång under "Diet, Deff och viktminskning".
Ta dig tid att läsa en del där.

r0lf___
2006-03-03, 10:29
Jag har läst många trådar osv men jag skulle vilja ha ett kostschema som är bra.

ex.

måndag:
frukost 07:20 blablabla

mini
2006-03-03, 10:48
Jag har läst många trådar osv men jag skulle vilja ha ett kostschema som är bra.

ex.

måndag:
frukost 07:20 blablabla
Och någon ska bara av välvilja sätta sig och skriva ett precist schema till dig? Du får nog göra jobbet själv. Du har alla redskap som behövs här på Kollo. Deffguiden är mycket bra. Planera in kanske 5-6 måltider spritt under dagen. Det finns många som lagt upp sina scheman för kritik, läs de trådarna.

H.Emanuel
2006-03-03, 10:53
Jag har läst många trådar osv men jag skulle vilja ha ett kostschema som är bra.

ex.

måndag:
frukost 07:20 blablabla
Låter som om du behöver en personlig assistent snarare

gothen
2006-03-03, 11:38
Jag har läst många trådar osv men jag skulle vilja ha ett kostschema som är bra.

ex.

måndag:
frukost 07:20 blablabla

Gör ett själv istället med mat som du gillar och sedan gör du ditt bästa för att det ska vara så bra mat som möjligt. Sen lägger du upp det här och vi säger vad som kanske kan förbättras