handdator

Visa fullständig version : Räcker inte gainern efter träning?


flabbyjoe
2006-03-02, 15:47
Just nu tar jag min gainer efter träning.
När jag sedan kommer hem (30min senare) äter jag snabba kolhydrater och protein.

Men frågan är om det inte räcker med att jag tar min gainer och sen tar en proteindrink när jag kommer hem?

Funkar whey-80 bra efter ett pass?

Ekonom
2006-03-02, 16:31
Just nu tar jag min gainer efter träning.
När jag sedan kommer hem (30min senare) äter jag snabba kolhydrater och protein. ?

Gainer är snabba kolhydrater och protein.. sådu äter antingen en gainer efter träning och en till 30 min senare eller mat som ger samma sak som gainer?? *screwy*

Men frågan är om det inte räcker med att jag tar min gainer och sen tar en proteindrink när jag kommer hem??

Jo det "räcker" men det är inget negativt med att även få i sig lite till kolhydrater här. Dock beror det på mål med maten samt hur stor gainern är

Funkar whey-80 bra efter ett pass?

Ja, det är ju ett vanligt vassleprotein, jag tar ett rent protein efter träning men det ska vara bättre med protein + kolhydrater (=gainer) efter träning.

Varför inte ta gainern efter träningen och sen whey80 + det du menar med snabba kolhydrater när du kommer hem?

userfriendly
2006-03-02, 16:40
do this:

(om du vill) ta lite protein, ev. gainer innan träning
ta gainer efter träning
en timme senare äter du mat (vanlig mat)

eandersson
2006-03-02, 16:58
Hej jag väver in en snabb fråga emellan om det är ok.

do this:

(om du vill) ta lite protein, ev. gainer innan träning
ta gainer efter träning
en timme senare äter du mat (vanlig mat)

Jag har precis börjat med tillskott igen och jag kör nu nästan det motsatta av det du sa, dvs mat direkt efter passet. Mat i form av en banan eller matrester från gårdagen, vilket inte blir så mycket. Sedan när det gått ca 1 timma från gymmets avslut drar jag i mig en gainer. (Före gymmet blir det oftast frukost (då jag tränar tidigt) ca 20 min innan en proteindrink.)

Borde jag göra som du skriver, ta protten/gainern direkt efter träning och sedan typ timman efter det dra i mig riktig mat? Vill även tillägga att typ 1-2 timmar efter gainern/protten så kapar jag ett rejält mål mat. Dvs mat - protte - gym - mat - gainer - mat....