handdator

Visa fullständig version : WinXP 64


Officer
2006-03-02, 13:23
Har vart rätt frånvarande från det senaste i databranschen ett tag.

Tänkte uppgradera min AthlonXP till en AMD 64-bits processor-baserad cpu.
Måste mna köra WinXP 64 då eller funkar vanliga XP också? Hur är det med programkompatibilitet i WinXP 64? Omn jag t ex lirar lite äldre spel t ex Virtual Pool 3 osv.

Hur är kompatibiliteten i WinXP64 överhuvudtaget? Nåt jag behöver tänka på? Essentiella updates?


Tack på förhand

Mental
2006-03-02, 13:43
Har vart rätt frånvarande från det senaste i databranschen ett tag.

Tänkte uppgradera min AthlonXP till en AMD 64-bits processor-baserad cpu.
Måste mna köra WinXP 64 då eller funkar vanliga XP också? Hur är det med programkompatibilitet i WinXP 64? Omn jag t ex lirar lite äldre spel t ex Virtual Pool 3 osv.

Hur är kompatibiliteten i WinXP64 överhuvudtaget? Nåt jag behöver tänka på? Essentiella updates?


Tack på förhand

Du kan köra ett 32bits os på din processor. och i nuläget gör du inga prestandavinster på att köra xp64

Markus H
2006-03-03, 11:35
Du kan köra ett 32bits os på din processor. och i nuläget gör du inga prestandavinster på att köra xp64

Du gör vist prestanda vinster på att köra xp64, Men frågan ärom de överväger nackdelarna. Jag ska själv vänta på Windows Vista....

Officer
2006-03-03, 11:37
Jag fortsätter med WinXP 32bit än så länge då, har läst runt lite. På tok för mkt inkompatibilitetsproblem verkar det som.

Tack
tråd låst

:D

slappe
2006-03-03, 11:41
Vissa program fungerar mindre bra eller inte alls, jag har iofs bara märkt av det en gång och det var med Daemon tools som inte ville fungera tills en ny version kom ut för någon vecka sedan.