handdator

Visa fullständig version : Firefox problem


Shadow Warrior
2006-03-02, 12:02
Jag vet inte vad som hänt men min webbläsar Mozilla Firefox började nyss beté sej om som om jag alldrig använt den tidigare, den ville ha en profil att logga in och default funkade inte så jag skrev in ett nytt namn och nu har alla mina genvägar och inställningar försvunnit!!! Det är fan så man vill skära upp handlederna hur fan ska jag kunna få tag på alla adresser igen som är så gott som livsviktiga men som jag aldrig memmorerat!!

Är väl inget att göra åt förut att sätta sej och söka på google efter allt försvunnet.... *grr*

EDIT: ska väl tillägga att jag uppdaterade och körde Ad-Aware innan... kan ju vara en bugg där kanske?

Micke A
2006-03-02, 12:07
Backup på länkarna i framtiden då kanske ;)

reinholdsson
2006-03-02, 12:33
Är nog enklare att byta tillbaka till den gamla profilen igen, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59958&highlight=profil+firefox

Shadow Warrior
2006-03-02, 13:10
Tack för hjälpen men nu e d nog kört ändå eftersom jag instalerade om Mozilla.... :cryout: (?)

ugglan
2006-03-02, 14:51
finns backup-inställningar i \Documents and Settings\Administrator\Application Data\Mozilla\Firefox

Jazzman
2006-03-02, 15:00
Ok, för att retas lite ska jag berätta hur du skulle ha gjort:
Ctrl+Alt+Delete, avsluta Firefox genom att gå till "process"-fliken, högerklicka på firefox.exe i listan och välj "end process". När firefox frågar efter profilnamn osv betyder det nästan alltid att programmet inte är riktigt avslutat utan har en "process" körande fortfarande.
Hade du gjort så så hade du bara kunna starta upp firefox igen... :cool:
/Jazz

jompa
2006-03-02, 18:20
Jag har haft samma problem men gjorde exakt som Jazzman sa, fungerar alltid =)
Testa det, annars så får du väl installera om firefox ev uppdatera.

Allan
2006-03-04, 23:33
Eftersom jag nu sitter med exakt samma problem måste jag fråga om man inte kan ändra defaultuser manuellt nånstans? Jag kom inte in - och skapade en ny användare och vips var mina bokmärken borta. Nu sitter jag med en ny standardanvändare och vet inte hur jag ska kunna ändra tillbaka - det funkar inte med att avsluta processen. Och ger ni mig sökvägar vill jag ha KOMPLETTA sökvägar. Jag har ju en del bokmärken säkerhetskopiera men långt från alla.

allan

Dumleman
2006-03-04, 23:38
Eftersom jag nu sitter med exakt samma problem måste jag fråga om man inte kan ändra defaultuser manuellt nånstans? Jag kom inte in - och skapade en ny användare och vips var mina bokmärken borta. Nu sitter jag med en ny standardanvändare och vet inte hur jag ska kunna ändra tillbaka - det funkar inte med att avsluta processen. Och ger ni mig sökvägar vill jag ha KOMPLETTA sökvägar. Jag har ju en del bokmärken säkerhetskopiera men långt från alla.

allan
Lite olika beroende på vilket operativsystem du har men här står det var du hittar de olika profilerna (användarna), där bookmärken och lösenord osv lagras: http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#profile

Allan
2006-03-05, 00:11
Lite olika beroende på vilket operativsystem du har men här står det var du hittar de olika profilerna (användarna), där bookmärken och lösenord osv lagras: http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#profile

I LOVE YOU!!!!


allan

MilkmaN
2006-03-05, 00:12
Jag har haft samma problem men gjorde exakt som Jazzman sa, fungerar alltid =)
Testa det, annars så får du väl installera om firefox ev uppdatera.

Thats what i always do too :D

Allan
2006-03-05, 00:21
Thats what i always do too :D

Den vägen funkade inte för mig. Jag fick gå in i Startmenyn, Kör och klistra in firefox.exe -profilemanager - sen var det bara att ange default som standardanvändare och sen var det klart.


allan

Jazzman
2006-06-18, 09:24
Den vägen funkade inte för mig. Jag fick gå in i Startmenyn, Kör och klistra in firefox.exe -profilemanager - sen var det bara att ange default som standardanvändare och sen var det klart.


allan

Gammal tråd, men kanske någon har nytta av den.

Allan: Jag uppfattar det som om du redan bytt användare och då funkar det inte att avsluta avsluta processen (för då har du redan skapat en ny användare). Men om du låter bli att byta/skapa användare och istället avslutar processen, när fönstret kommer upp, så kan du öppna firefox igen och dina bokmärke och inställningar är kvar.
/Jazz

aliquis
2006-06-18, 13:59
Ok, för att retas lite ska jag berätta hur du skulle ha gjort:
Ctrl+Alt+Delete, avsluta Firefox genom att gå till "process"-fliken, högerklicka på firefox.exe i listan och välj "end process". När firefox frågar efter profilnamn osv betyder det nästan alltid att programmet inte är riktigt avslutat utan har en "process" körande fortfarande.
Hade du gjort så så hade du bara kunna starta upp firefox igen... :cool:
/JazzBrukar ha blivit kvar en lockfil fast firefox är avslutat.

Se till så alla filer visas, leta upp:
Lite olika beroende på vilket operativsystem du har men här står det var du hittar de olika profilerna (användarna), där bookmärken och lösenord osv lagras: http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#profile
Och ta bort lockfilen.