handdator

Visa fullständig version : Citymail


grisbil3n
2006-03-02, 05:35
Där kanske det går att få jobb? Nån som sitter inne med lite info? Har kollat runt men de vore fint om nån (Yankee kankse) kunde beskriva upplägget lite mer ingående.

Yankeee
2006-03-02, 05:46
Upplägget = hur en dag ser ut?

grisbil3n
2006-03-02, 05:48
Upplägget = hur en dag ser ut?

Precis! Har läst lite skit på andra forum men dom uppgifterna var lite motsägelsefulla. Vore guld om du kunde reda ut.

Yankeee
2006-03-02, 06:07
Börjar kl 07 med att splitta, alltså grovsortera posten som kommer in.
Det tar normalt sett 30-60 min. Några fixar med adressändringar osv.

Efter det kastar man upp posten på området man ska dela, tar 10-30 min ungefär. Dessa två uppgifter görs tillsammans på mitt kontor, splitten är iof alltid tillsammans. När alla är klara så börjar man ställa (sortera) posten, detta 1-4 timmar för de flesta . Efter ställning fixar man eftersändningarna, tar ett par minuter. Sedan är det mat, om man vill dvs, du kan ta din rast när du vill. Delningen tar 2-4 timmar skulle jag tro. Efter delningen så kastar du upp posten inför morgondagen, detta kan också göras innan delningen om man vill.

Nu låter det som att man jobbar rätt mycket, men jag tog i en hel del i på tiderna. Är du duktig är det ett jävligt soft jobb. Man har fast lön (167 timmar / mån) oavsett hur mycket / lite du jobbar. Jag brukar ligga 110-120 timmar jobb i månaden (beroende på postmängd), så lönen blir rätt ok i slutändan även fast den suger normalt sett. Det kan vara rätt stressigt ibland (tycker många), men de har inget där att göra egentligen.

Är du hyfsat vältränad, snabb i skallen, tål stress och inte släpar benen efter dig så kan det bli bra på citymail :)

Tror inte jag har glömt något, fråga om det är något annat du vill veta.

grisbil3n
2006-03-02, 06:26
Tack som fan!

Har ett par till frågor.

Tar det lång tid att få rutin?

Ringer dom upp referenserna man anger när man ansöker?

Yankeee
2006-03-02, 12:19
Tack som fan!

Har ett par till frågor.

Tar det lång tid att få rutin?

Ringer dom upp referenserna man anger när man ansöker?

:thumbup:

Det tar 1-3 månader skulle jag tro, någon månad till så kan man i princip sina områden utantill (om det är något man vill, och det är det, man tjänar otroligt mycket på det). Om du är fast dvs och kör samma hela tiden. Vikarie är helt värdelöst, det är inget du vill vara.

Det vet jag faktiskt inte.


Btw så har jag slutat :D