handdator

Visa fullständig version : Kroppen vill växa proportionerligt?


larre
2006-03-02, 02:24
Läste för ett tag sedan ett inlägg av allan i nedan tråd
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=62536&highlight=br%F6st

Där skriver legenden(allan) "Kom ihåg att kroppen envisas med att växa jämt. Man kan inte få jättebröst utan at ha bra ben och bred rygg. Med största sannolikhet är du inte tillrcäkligt grov för att få ett bra bröst."

Detta påstående har jag aldrig hört förut - jag har alltid trott att man kan forma kroppen som man vill, så att ifall jag vill ha stort bröst men inte några hästlår så kan jag det. Men det stämmer alltså inte? Måste jag träna hela kroppen för att bröstet skall kunna bli större?

Hur lyckades arnold? Hade han den genetiken helt enkelt?
Kan jag då alltså ha en genetik som inte kommer tillåta mig att få en bred överkropp innan mina ben är tillräckligt stora?

(För protokollets skull tränar jag ben lika mkt som överkropp)

// En fundersam Larsen

z_bumbi
2006-03-02, 07:20
Hur lyckades arnold? Hade han den genetiken helt enkelt?

Hade Arnold tändstickor till ben? Det var i så fall en nyhet för min del i alla fall.

Det är skillnad på stora bröstmuskler och att man har lite mer muskler på bröstkorgen. :)

userfriendly
2006-03-02, 08:50
kroppen strävar ju efter balans, du måste efter ett tag även träna benen för att bli riktigt stor i överkroppen.
Det är t.o.m. så att om du bara tränar höger biceps så kommer du även bli starkare i vänster - bara för att kroppen vill ha balans..

Shadow Warrior
2006-03-02, 08:51
Mike Mentzer sade (min översättning): "Det är svårt att bli bygga utan att köra basövningar som böj och mark".


Man missar helt enkelt en del hormonrespons som ger tillväxt.

Sheogorath
2006-03-02, 08:55
Med tanke på vilka freaks det finns där ute så är det ju lite lustigt om INGEN av alla världens människor har fått för sig att BARA träna biceps och fått ENORMA biceps likt en professionell byggare, men annars ha helt normal fysik, om det hade varit möjligt att "forma kroppen som man vill". Men ser vi några sådana fysiker, sans syntol? Svar: Nej.

keffat_liv
2006-03-02, 10:17
Men detta borde väl bara gälla om man ska bli pirahana stor? Jag menar, det finns en massa folk här på forumet som har stor och snygg överkropp, men inga ben.

Shadow Warrior
2006-03-02, 10:21
Men detta borde väl bara gälla om man ska bli pirahana stor? Jag menar, det finns en massa folk här på forumet som har stor och snygg överkropp, men inga ben.

Jo men utesluter du ben så utesluter du ju även höften osv och du kommer ju får dålig rygg och mage av det med....

Purren
2006-03-02, 13:17
kroppen strävar ju efter balans, du måste efter ett tag även träna benen för att bli riktigt stor i överkroppen.
Det är t.o.m. så att om du bara tränar höger biceps så kommer du även bli starkare i vänster - bara för att kroppen vill ha balans..

Låter som skitsnack. Vadå, skulle du få mer muskler på vänster arm när du tränar höger arm? Hur skulle detta vara användbart i ett evolutionistiskt perspektiv?

HanneZ
2006-03-02, 14:03
Låter som skitsnack. Vadå, skulle du få mer muskler på vänster arm när du tränar höger arm? Hur skulle detta vara användbart i ett evolutionistiskt perspektiv?
Vilka tjejer vill para sig med en som ser ut att ha suttit hemma o dratt i ballen hela livet? :D Så nog visst har det med evolution o göra.

Pepz
2006-03-02, 14:09
Låter som skitsnack. Vadå, skulle du få mer muskler på vänster arm när du tränar höger arm? Hur skulle detta vara användbart i ett evolutionistiskt perspektiv?

det stämmer faktiskt. en viss crossover effekt får du faktiskt..

Mago
2006-03-02, 14:12
Den här killen har nog bara levt på att benen strävar efter att komma ifatt automatiskt. :D

Shadow Warrior
2006-03-02, 14:43
Den här killen har nog bara levt på att benen strävar efter att komma ifatt automatiskt. :D

Hehe, alltså varken benen eller någon annan muskelgrupp strävar efter att hänga med däremot begränsar dom varande det är det som är poängen.

Sen så vet ju "alla" att hormonresponsen från ben och rygg träning är överlägsen, speciellt när man utför böj och mark.

MilkmaN
2006-03-02, 20:12
Den här killen har nog bara levt på att benen strävar efter att komma ifatt automatiskt. :D

Å satan, riktigt roligt. Riktigt ful fysik.