handdator

Visa fullständig version : Hur känner man fett eller proteinbrist under deff.


Fredrik_S
2006-03-01, 23:58
Under en deff är det lätt att känna om man äter för lite kolhydrater.
Äter man för lite fett är det knepigare? Vad ska man gå efter för kroppsignaler om man ligger för lågt i fett. Kan man känna om man man äter 20 g om dan mot 70 g om dan på något sätt?

Jag undrar även om man kan känna att man äter för lite protein på något tydligt sätt, även om det inte är nån risk för dom flesta kroppsbyggare.

cjs
2006-03-02, 12:09
Vissa hävdar att vi automatiskt känner ett speciellt sug efter det vi behöver. Jag gillar den teorin. Går du och fantiserar om marinerat kött och inte alls vill ha din vanliga müsli så kanske det är dags att få i sig lite protein och fett. Jämför med att du borde fixa ett ligg om du har stånd hela tiden.

Jag t.ex. upplever ofta sug efter fruktsallad, hallonsaft och dylikt efter en ordentligt fylla, så då är det C-vitamin som kroppen antagligen vill ha.

Micke A
2006-03-02, 12:17
Jämför med att du borde fixa ett ligg om du har stånd hela tiden.

:D :D

Semiramis
2006-03-02, 12:39
Torr och tråkig hud och hår är för mig ett tecken på att jag äter för litet fett.

Mac
2006-03-02, 13:02
Torr och tråkig hud och hår är för mig ett tecken på att jag äter för litet fett.


samma här!

emmak
2006-03-02, 22:14
Torr och tråkig hud och hår är för mig ett tecken på att jag äter för litet fett.

Vad menar du med hår?,,vad märker du på håret?,,förstog inte riktigt va du menade

King Grub
2006-03-02, 22:15
För lite fett kan ge torrt, skadat hår och t o m håravfall.

z_bumbi
2006-03-02, 22:23
Jag undrar även om man kan känna att man äter för lite protein på något tydligt sätt, även om det inte är nån risk för dom flesta kroppsbyggare.

Återhämtningen blir mycket sämre t ex.

emmak
2006-03-03, 00:16
För lite fett kan ge torrt, skadat hår och t o m håravfall.


OM man drabbas av håravfall och börjar äta mer fett,,upphör avfallet då?

muffe85
2006-03-03, 07:54
OM man drabbas av håravfall och börjar äta mer fett,,upphör avfallet då?

Fettbrist behöver inte bara anledningen till håravfall, men kan vara en av anledningarna, eller åtminstånde påverka.
kan ju ligga i generna också har jag för mig

Ola Wallengren
2006-03-03, 08:49
Kroppen känner tydligt av brist på energi och vatten. Man blir snabbt ”sugen” på något av dessa om det förekommer en bristsituation, men brist av ovanstående är i regel ovanligt. Utöver detta så finns det ingen aptitreglering av de ämnen man eventuellt har brist på. Det som man är mest sugen på är sällan det mest näringstäta utan snarare tvärt om.

Cilia
2006-03-03, 09:26
För lite fett kan ge torrt, skadat hår och t o m håravfall.
been there done that!

Cerberus
2006-03-03, 10:18
http://www.bodybuilding.com/fun/behar15.htm

Intressant artikel om sug.

Jag är ibland sugen på bullar, godis och pizza. Betyder det att jag har pizza-godis-bull-brist? :D :laugh:

Lord_Real
2006-03-04, 19:01
Ah!

Tackar!

Jag har suttit ett tag och funderat över varför jag blivit så torr om huden och varför mitt hår trasslar till sig hela tiden. Är på mitt livs första deff just nu.