handdator

Visa fullständig version : Varför är chili nötterna inte starkare ?


Bronkitkorv
2006-03-01, 19:21
Idag köpte jag HOT chili nuts och tänkte att det ska väl vara starkt som fan... Men nej samma mesiga smak som förut. Tror Estrella att det är bara i indien som man kan gilla starka kryddor eller... Jag blir förbannad.. En av nötterna ramlade dessutom ner i min ärm och krossades när jag hängde vid tangent bordet... fy fan....

Kwon
2006-03-01, 19:21
Sickna I-landsproblem Bronkiten! :D

OggeP
2006-03-01, 19:21
Idag köpte jag HOT chili nuts och tänkte att det ska väl vara starkt som fan... Men nej samma mesiga smak som förut. Tror Estrella att det är bara i indien som man kan gilla starka kryddor eller... Jag blir förbannad.. En av nötterna ramlade dessutom ner i min ärm och krossades när jag hängde vid tangent bordet... fy fan....

+1

Jag var sjukt besviken. Nu är det enbart torrostade som gäller. :thumbup:

Callister
2006-03-01, 19:22
Om du köper Extrella och OLW så är det kärringkryddat. Försök hitta något mer "noname" märke (vilka fortfarande är goda) så garanterar jag mer fjong. En gång var det så jävla starkt att det inte gick att äta.

Sonny
2006-03-01, 19:23
Om du köper Extrella och OLW så är det kärringkryddat. Försök hitta något mer "noname" märke (vilka fortfarande är goda) så garanterar jag mer fjong. En gång var det så jävla starkt att det inte gick att äta.Har jag också upplevt.

Bronkitkorv
2006-03-01, 19:24
Jävlar vad ni var snabba idag då. Denna fråga upprör antar jag..

Ilandsproblem är också värda att diskutera ingående Kwon !

Eller ska alla trådar bara handla om Kålman och svälten i afrika ?

Callister
2006-03-01, 19:26
Jävlar vad ni var snabba idag då. Denna fråga upprör antar jag..


Vad är det för påstående. Självklart är det viktigt, vi I-lands människor ska fan få starka nötter om vi vill det. :cheers:

(Mildrar samvetet; skänker en femma till svältande folk i afrika, folk? barn? whatever!) :D

zoltan_hellhound
2006-03-01, 19:28
För att Olw hatar dig

Bronkitkorv
2006-03-01, 19:30
För att Olw hatar dig
Det var Estrellas nötter så det måste vara nåt annat...

zoltan_hellhound
2006-03-01, 19:33
Jag tror estrella hatar dig ochså

skaparn
2006-03-01, 19:34
Sen jag upptäckte ICA's nötter, både vanliga salta och de torrostade så köper jag inga andra.

Mental
2006-03-01, 19:35
Hittade jordnötter med en skorpa av wasabi i någon asiatisk motsvarighet till "turklivs" Gillar wasabi till min sushi så jag tänkte att jag provar.
Kastade i mig en halv näve nötter när jag kom hem, och fan vad jag grät, så satans starkt. och dessutom vidrigt :D

Diggler
2006-03-01, 19:41
hahahaha... är du en såndär som vill visa dig på styva linan genom att äta något äckligt och säga: "Jag tycker inte den smakar starkt alls, rätt mild", fast ögonen tåras och du är nära att kräkas?

timoat
2006-03-01, 19:43
Hmm, för en herrans massa år sen gjorde estrella (har jag för mig att det var) en variant som hette "Hot Beer Nuts" De var typ skrovliga som russin nästan, inte alls den fina homogena krispytan som på dagens dragé nötter. Iallafall var de helt sjukt starka, gick knappt att käka. Wasabi nötterna brinner ju lite, sen går det över. men dessa var som doppade i djävulens rövsmör grillade över napalm. Finns ej längre tyvärr. Det var en utmaning att äta hela påsen. Huga.

timoat
2006-03-01, 19:45
hahahaha... är du en såndär som vill visa dig på styva linan genom att äta något äckligt och säga: "Jag tycker inte den smakar starkt alls, rätt mild", fast ögonen tåras och du är nära att kräkas?

Grr, sån är min brorsa, som om det är nån sorts manlighets tecken på att kunna käka stark mat. Han gör asgoa maträtter som han i sista sekund tar livet av genom att knäcka i en burk cayennepeppar.

Diggler
2006-03-01, 19:46
Grr, sån är min brorsa, som om det är nån sorts manlighets tecken på att kunna käka stark mat. Han gör asgoa maträtter som han i sista sekund tar livet av genom att knäcka i en burk cayennepeppar.

Finns minst en i varje socken. hahaha, måste vara någon slags personlighetstörning.

Bronkitkorv
2006-03-01, 19:47
Hmm, för en herrans massa år sen gjorde estrella (har jag för mig att det var) en variant som hette "Hot Beer Nuts" De var typ skrovliga som russin nästan, inte alls den fina homogena krispytan som på dagens dragé nötter. Iallafall var de helt sjukt starka, gick knappt att käka. Wasabi nötterna brinner ju lite, sen går det över. men dessa var som doppade i djävulens rövsmör grillade över napalm. Finns ej längre tyvärr. Det var en utmaning att äta hela påsen. Huga.
Dom kommer jag ihåg med glädje, nam nam...

Fartman
2006-03-01, 19:52
hahahaha... är du en såndär som vill visa dig på styva linan genom att äta något äckligt och säga: "Jag tycker inte den smakar starkt alls, rätt mild", fast ögonen tåras och du är nära att kräkas?
äh, du är bara avis för att häftiga snubbar gillar starka kryddor.
Synd bara att även häftiga snubbars magar brukar må mindre bra av en hög dos starka kryddor, svidande fisring är inte roligt.

Gurk-Burk
2006-03-01, 20:04
De ska vara starka! Så är det bara!

christian
2006-03-01, 20:06
äh, du är bara avis för att häftiga snubbar gillar starka kryddor.
Synd bara att även häftiga snubbars magar brukar må mindre bra av en hög dos starka kryddor, svidande fisring är inte roligt.

Jo, man får sina ritualer efter varje Azteka, om man säger så..

Sonny
2006-03-01, 20:08
hahahaha... är du en såndär som vill visa dig på styva linan genom att äta något äckligt och säga: "Jag tycker inte den smakar starkt alls, rätt mild", fast ögonen tåras och du är nära att kräkas?..

Srednq
2006-03-01, 20:42
fragancia har fina nötter. chili och taco-smak. taco e godast enligt mig. orange påse

elan
2006-03-01, 20:45
Skänk de icke-starka chilinötterna till de svältande barnen i Afrika så har vi löst alla problem. :D

Kwon
2006-03-01, 20:54
Skänk de icke-starka chilinötterna till de svältande barnen i Afrika så har vi löst alla problem. :D

Precis vad jag tänkte, så löser Bronkiten både sina i-landsproblem och u-landsproblem i en smäll! :D

Ludvig
2006-03-01, 21:04
klart det är ett i-landsproblem..
MEN VI BOR JU FÖR FAN I ETT I-LAND..

mistermr
2006-03-01, 21:06
Jag vill också ha starkare chillinötter!

*grr27*

Grahn
2006-03-01, 21:07
Mer krydda åt tillvaron!