handdator

Visa fullständig version : Optimala Byggar tråden


skrot
2006-03-01, 17:14
Ärade läsare, Jag hade här tänkt föreslå att enbart de klokaste hjälper oss "grunts" att utforma det optimala träningsprogrammet/kostprogrammet, för att gå upp i muskelmassa. Vet att där är riktiga uppslagsverk där ute i form av kunniga personer. Visst hade det varit bra även för er att kunna hänvisa till en viss tråd och inte behöva repetera er, för jag märker en viss iritation ibland på återkommande frågor.
Visst behöver vi olika vila/energi m.m. men låt oss säga att detta är the average joe, med lite trängingsvana och normalt BMI
Visst är det svårt att starta ett sånt här projekt men hjälp gärna till att slänga in lite stödord som våra "gurus" kan besvara.

Optimalt proteinintag/kolhydratsintag i samband med träningsdag/vilodag
Optimalt träningspass i veckoform för hela kroppen

Pez
2006-03-01, 17:55
Sorry - ingen cigarr till dig.
Informationen som sådan finns att finna över hela forumet.

Fartman
2006-03-01, 19:17
Om det vore så enkelt.

Arne Persson
2006-03-01, 19:37
Sorry! Bara att själv börja leta! ;)

Pepz
2006-03-01, 19:46
Sammanfattning:

Träna hårt
Ät mycket nyttig mat
Vila ordentligt

;)

petersson
2006-03-01, 19:49
Arne Perssons tricepsprogram är optimalt! Körde det idag :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10208

raQblad
2006-03-01, 20:02
Optimal träning, optimal kost, optimala piller och optimala gener.

Men nu har jag fan sett allt...Optimala trådar.

nutz
2006-03-01, 20:21
Optimal träning, optimal kost, optimala piller och optimala gener.

Men nu har jag fan sett allt...Optimala trådar.

LOL.

Men man kan ju inte undgå tanken att det är ett steg i rätt riktning mot det ultimata forumet ;)

pecson
2006-03-01, 22:30
de flesta prioriterar ju bröst och biceps så nåt sånt här kanske är optimalt då

måndag: bröst,biceps
tisdag, ben,vader
onsdag: vila
torsdag:axlar,triceps
fredag: rygg,mage och underarmar
lördag:vila
söndag: upprepa

men allt är ju optimalt för någon så att komma på ett schema som är optimalt för alla är nog svårt.

pragmatist
2006-03-01, 23:01
Eftersom variation och periodisering är grunden för all långsiktigt framgångsrik träning kan man tryggt säga att det optimala träningsprogrammet är det du inte använder just nu. :D

Mer specifikt än så kan man inte besvara frågan.

Rock'nRoll
2006-03-02, 01:10
de flesta prioriterar ju bröst och biceps så nåt sånt här kanske är optimalt då

måndag: bröst,biceps
tisdag, ben,vader
onsdag: vila
torsdag:axlar,triceps
fredag: rygg,mage och underarmar
lördag:vila
söndag: upprepa

men allt är ju optimalt för någon så att komma på ett schema som är optimalt för alla är nog svårt.

Ta bort onsdagens vila så har du mitt schema där, måste vara optimalt! :)

villemannen
2006-03-02, 01:24
variation är optimalt

Mr. Moose
2006-03-02, 02:07
Basera ditt program på basövningar. Knäböj, marklyft, chins, rowing, bänkpress, stående press....

Ät mycket men bra "ren" mat..Kött, fisk, ägg, grönsaker, potatis,.......

Var inte rädd för att köra tungt. 3-5 reps.

Glöm inte att det är när du vilar som du växer, mer är INTE bättre! Jag växer bättre med träning tre dar i vackan jämfört med fem dar.

Prata och överanalysera inte, TRÄNA!!

Lär dig mer om anatomi och näringslära.

Detta ska nog räcka? Någon som har något att tillägga?

Claes

pocoloco
2006-03-02, 03:00
Ett par sak jag har insett, efter mycket analyserande av forumstrådar och tidningsartiklar relaterade till BodyBuilding och styrkelyft.

Det finns inga genvägar, alla "ärliga" byggare/lyftare har fått gå en mycket lång väg oavsett perfekta gener, etc.
Häftiga programupplägg, setupplägg med massa häftiga övningar med mer är en första klass biljett till överträning för oss som inte skrivit det där individuella programmet. Många byggare tränar kanske bröst ohälsosamt många gånger och med en ohygglig volym. Inte för att dom har stora bröst, utan för att det är en muskelgrupp som prioriteras för att den ligger efter / inte fått tillräcklig träning. I början så träna hårt efter dessa stadgar: KISS(Keep it simple) träning, ät och vila. Använd ett standardprogram där du tränar alla muskelgrupper lika mycket och ofta för att få en bra symmetri, bygg därefter på / ta bort då du märker hur mycket respektive muskelgrupper tål, då har du ett "proffs" program.

/En amatör

m0gh
2006-03-02, 09:07
Ett par sak jag har insett, efter mycket analyserande av forumstrådar och tidningsartiklar relaterade till BodyBuilding och styrkelyft.

Det finns inga genvägar, alla "ärliga" byggare/lyftare har fått gå en mycket lång väg oavsett perfekta gener, etc.
Häftiga programupplägg, setupplägg med massa häftiga övningar med mer är en första klass biljett till överträning för oss som inte skrivit det där individuella programmet. Många byggare tränar kanske bröst ohälsosamt många gånger och med en ohygglig volym. Inte för att dom har stora bröst, utan för att det är en muskelgrupp som prioriteras för att den ligger efter / inte fått tillräcklig träning. I början så träna hårt efter dessa stadgar: KISS(Keep it simple) träning, ät och vila. Använd ett standardprogram där du tränar alla muskelgrupper lika mycket och ofta för att få en bra symmetri, bygg därefter på / ta bort då du märker hur mycket respektive muskelgrupper tål, då har du ett "proffs" program.

/En amatör

Kiss = Keep it simple, STUPID.. hur kunde du missa de :confused: :confused:

pocoloco
2006-03-03, 01:42
Kiss = Keep it simple, STUPID.. hur kunde du missa de :confused: :confused:
HAHA FYFAN

aliquis
2006-03-03, 01:49
HAHA FYFANohnoz :D