handdator

Visa fullständig version : Webbhotell?


Salltun
2006-03-01, 16:09
Någon som kan rekommendera något bra webbhotell?

Tycker Loopia verkar ganska bra, men en sak jag inte förstår. Vad menar dom egentligen med trafik? 5 GB trafik per månad? *screwy*

Garnax
2006-03-01, 16:21
Lägg upp en film på 100MB och låt 50 pers ladda ner den så får du se :)

Jman
2006-03-01, 16:23
Någon som kan rekommendera något bra webbhotell?

Tycker Loopia verkar ganska bra, men en sak jag inte förstår. Vad menar dom egentligen med trafik? 5 GB trafik per månad? *screwy*
Låt oss anta att den genomsnittlige användaren laddar 5 sidor på vardera 500kb och att du har 1000 besökare (inte så troligt väl?). Så har du en total trafik på 5*0.5*1000 = 2500mb = 2.5 GB.
Ett annat scenario är att du lägger upp ett fotoalbum på totalt 10mb och endast familjemedlemmar besöker sidan, säg 20 träffar i månaden. Det blir då totalt 0.2 GB.

5 GB räcker för det mesta. I god webdesign så håller man sidorna relativt små för att få snabba laddtider. Men ska foton och andra filer upp och dessutom med hyffsat många besökare så räcker det inte.

Tips på bra webhotell hittar du i tidningen Mikrodatorn. De har en lista i slutet av tidningen. Tänk på vilka tjänster du vill ha. Php, shell, databas osv ...

Salltun
2006-03-01, 16:25
Låt oss anta att den genomsnittlige användaren laddar 5 sidor på vardera 500kb och att du har 1000 besökare (inte så troligt väl?). Så har du en total trafik på 5*0.5*1000 = 2500mb = 2.5 GB.
Ett annat scenario är att du lägger upp ett fotoalbum på totalt 10mb och endast familjemedlemmar besöker sidan, säg 20 träffar i månaden. Det blir då totalt 0.2 GB.

5 GB räcker för det mesta. I god webdesign så håller man sidorna relativt små för att få snabba laddtider. Men ska foton och andra filer upp och dessutom med hyffsat många besökare så räcker det inte.

Tips på bra webhotell hittar du i tidningen Mikrodatorn. De har en lista i slutet av tidningen. Tänk på vilka tjänster du vill ha. Php, shell, databas osv ...


Tackar!

Dante
2006-03-01, 16:30
b-one.net

Zerom
2006-03-01, 16:35
www.cliche.se har vi använt ett par år nu (vi=www.zeropointgameplay.com). Tycker dom har bra priser, och har svarat inom 24h dom gångerna det har varit något strul eller man haft några frågor.
Enda jag stör mig på är att deras webmail program är uselt :)
Fast har man redan mail, eller inte ska dela mail (då kan man hämta mailen i vilket mailprogram som helst) så är det inga problem.

wintzell
2006-03-01, 16:53
Har sidor på både b-one.net och loopia.
Tycker att båda fungerar bra förutom att b-one är rätt mycket segare än loopia. Så för högre hastighet välj loopia.