handdator

Visa fullständig version : Kan någon förklara för mig..


Erkan
2006-03-01, 11:35
Hejsan, enligt många på kolo är konceptet "proteindrink före träningen, snabba kolhydrater efter, protein + eventuella kolhydrater 1-2 h efter, protein + eventuella kolhydrater 2-3 h efter.." enligt många så ska aminosyrorna vara tillgängliga under passet, och att de egentligen inte är någon idé att ta någon drink efteråt, utan ta t.ex. maltodextrin precis efter träningen, och sen äta protein någon timma efter istället.. Då ställer jag frågan, Behövs de verkligen inget protein PRECIS efter träningen då man sitter i omklädnings rummet, många har ju sagt de här på kolo.. och de är säkert sant, men undrar bara varför de står att man ska ta de efter träningen på alla protein burkar isåfall? :confused:

Tacksam för svar,
Erik

Micke A
2006-03-01, 11:40
Därför att dessa rön inte hunnit tryckas på burkarna ännu!

Jag tar en protte efter också f.ö!

Erkan
2006-03-01, 11:41
Okej, på så vis :) Så alla man ser i gymet som bara tar en drink efter träningen gör alltså fel?

Ulf A Big
2006-03-01, 11:43
Därför att dessa rön inte hunnit tryckas på burkarna ännu!

Jag tar en protte efter också f.ö!

Jag häver i mig en före en under och en efter passet... Totalt ca 1.5L vätska och det bör vara maltodextrin...

Micke A
2006-03-01, 11:44
Okej, på så vis :) Så alla man ser i gymet som bara tar en drink efter träningen gör alltså fel?

Rön och rapporter kommer hela tiden, men enligt vissa senare sådana är upptaget upp till tre gånger bättre vid en drink före än efter - därav uppståndelsen kring detta.

Skrollovicz
2006-03-01, 11:44
Jag tar prottedrink efter passet. Det är bättre än bara kolhydrater efter som glykogendepåerna fylls på snabbare och effektivare om man tar protein och kolhydrater tillsammans.

King Grub
2006-03-01, 11:50
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56073&page=2&pp=15&highlight=whey

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58512&highlight=protein

Robban
2006-03-01, 14:34
Därför att dessa rön inte hunnit tryckas på burkarna ännu!

Jag tar en protte efter också f.ö!

Robbans superpulver:

1000:-/burk 8st serveringar/burk

En portion direkt innan frukost för att ställa kroppen i rätt läge

En portion direkt innan lunch för optimala resultat

En portion till mellis för massa

En portion direkt innan träning för anabolt läge

En portion direkt efter träning för återhämtning och muskeltillväxt

En portion direkt efter middagen för maximalladdade glykogenlager

En portion direkt innan sänggående för att effektivisera sömnen

En portion direkt då du vaknar på natten för att gå å pinka, så du inte använder muskelprotein vid ansträngningen

Så skulle det stå om det var mina burkar... :hbang:
Detta enbart som information för konsumentens bästa, ingenting annat! :D

jwzrd
2006-03-01, 14:45
Robbans superpulver:

1000:-/burk 8st serveringar/burk

En portion direkt innan frukost för att ställa kroppen i rätt läge

En portion direkt innan lunch för optimala resultat

En portion till mellis för massa

En portion direkt innan träning för anabolt läge

En portion direkt efter träning för återhämtning och muskeltillväxt

En portion direkt efter middagen för maximalladdade glykogenlager

En portion direkt innan sänggående för att effektivisera sömnen

En portion direkt då du vaknar på natten för att gå å pinka, så du inte använder muskelprotein vid ansträngningen

Så skulle det stå om det var mina burkar... :hbang:
Detta enbart som information för konsumentens bästa, ingenting annat! :D

Om du ser dig om så finns det många produkter att välja mellan om man utgår ifrån vad dom lovar. Sen borde du lägga till ett lördagsmorgonhump-pulver för att maximera prestandan efter en hård fredagskväll :D

Robban
2006-03-01, 14:49
Om du ser dig om så finns det många produkter att välja mellan om man utgår ifrån vad dom lovar. Sen borde du lägga till ett lördagsmorgonhump-pulver för att maximera prestandan efter en hård fredagskväll :D

Det kommer i nästa produkt: RSP2 (Robbans superpulver 2) :D :D

jwzrd
2006-03-01, 14:54
Det kommer i nästa produkt: RSP2 (Robbans superpulver 2) :D :D

Sign me up!

Shadow Warrior
2006-03-01, 22:41
Anledningen att man ska ta proteintillskottet före är att det ska vara tillgängligt EFTER. (whey tar tex 45min att komma ut i blodet bla bla bla)

Ville bara påpeka det eftersom frågan stod obesvarad för en viss person ;)

(nu stod d säkert i Grubs länkar, men d e nog fler än jag som skummar lite för mycket ibland)