Shpongle
2006-02-28, 23:54
Jag är 19 år gammal, 186 cm lång och väger ungefär 75 kg.
Jag tränar i princip enligt Max-OT, inte till punkt och pricka kanske men till stor del. Nu är det så att jag, helt enkelt, vill bli starkare och större.
Kan jag förbättra min kost? Tillägas att jag också tar kreain enligt *******'s metod, 3 dagar med, 3 dagar utan osv.
(obs. cirkatider, börjar inte samma tid var dag)
8.00 - Frukost
1.5 portion fiberberikad havegrynsgröt (med mjölk, kanel, ibland även en banan)
1 macka med makrill/ägg.
Mjölk (ca 6dl)
11-12.00 - Lunch
Skolmatsalens standardmat, tar mycket mat och mycket sallad och 2-3 glas mjölk.
14.30-16.00 - Lunch
Fullkornspasta (inte vägt det, men det fyller en tallrik)
med 1 konservburk tonfisk (filé) som jag blandar med krossade tomater.
Mjölk (ca 6dl)
16.30 - Träning -
Gainer (DIREKT efter träningen)
Doserar till 0.5g protein/kg.
19.30-20.00 - Kvällsmat/Middag
Om päronen lagat någon mat äter jag det, annars blir det samma måltid som frukosten dvs. 1.5 portion gröt + macka med makrill eller ägg.
Mjölk (ca 6dl)
23.00 - Kvällsmat
Keso (ca 125g) + Filmjölk med russin och Müsli.
Mjölk (ca 6dl)
Jag får när som helst även hem proteintillskott, tips på när jag kan svepa en proteindrink? Bör jag lägga till den som en måltid, isåfall när, så det blir 7 måltider allt som allt? Eller ersätta en av mina måltider med en drink så jag har 6 måltider som jag har nu.
Förresten hur intager ni Gainer, hela efter passet som jag eller halva före osv?
Tacksam för svar.
/ Martin.
Jag tränar i princip enligt Max-OT, inte till punkt och pricka kanske men till stor del. Nu är det så att jag, helt enkelt, vill bli starkare och större.
Kan jag förbättra min kost? Tillägas att jag också tar kreain enligt *******'s metod, 3 dagar med, 3 dagar utan osv.
(obs. cirkatider, börjar inte samma tid var dag)
8.00 - Frukost
1.5 portion fiberberikad havegrynsgröt (med mjölk, kanel, ibland även en banan)
1 macka med makrill/ägg.
Mjölk (ca 6dl)
11-12.00 - Lunch
Skolmatsalens standardmat, tar mycket mat och mycket sallad och 2-3 glas mjölk.
14.30-16.00 - Lunch
Fullkornspasta (inte vägt det, men det fyller en tallrik)
med 1 konservburk tonfisk (filé) som jag blandar med krossade tomater.
Mjölk (ca 6dl)
16.30 - Träning -
Gainer (DIREKT efter träningen)
Doserar till 0.5g protein/kg.
19.30-20.00 - Kvällsmat/Middag
Om päronen lagat någon mat äter jag det, annars blir det samma måltid som frukosten dvs. 1.5 portion gröt + macka med makrill eller ägg.
Mjölk (ca 6dl)
23.00 - Kvällsmat
Keso (ca 125g) + Filmjölk med russin och Müsli.
Mjölk (ca 6dl)
Jag får när som helst även hem proteintillskott, tips på när jag kan svepa en proteindrink? Bör jag lägga till den som en måltid, isåfall när, så det blir 7 måltider allt som allt? Eller ersätta en av mina måltider med en drink så jag har 6 måltider som jag har nu.
Förresten hur intager ni Gainer, hela efter passet som jag eller halva före osv?
Tacksam för svar.
/ Martin.