handdator

Visa fullständig version : Villka är dina kollofavoriter ?


Piranha
2006-02-28, 21:41
Villkas inlägg läser du extra noggrant etc etc.

Börje H
2006-02-28, 21:44
Stahlberg.

H.Emanuel
2006-02-28, 21:45
Piranhas alltid lika intressanta inlägg såklart

Wain
2006-02-28, 21:45
Lizard
:thumbup:

apa_ola
2006-02-28, 21:45
grub och ola w och lizard :bow:
fattar inte hur man kan kunna så mkt...

Krokodil
2006-02-28, 21:45
Den där Krokodil är en mycket intressant och snygg kille! :D

I övrigt vill jag inte kommentera vilka jag är förtjust i, för visst finns det några man läser med nöje oftast.

Gabber
2006-02-28, 21:46
Jag vet att du och Jwzrd läser mina inlägg noggrant :) Själv går jag efter ämne och inte person.

Fatalist
2006-02-28, 21:47
Stahlberg, Lizard, allan, Grub, Arne P

säkert några till, men dessa har ofta vettigt att komma med vad gäller träning.

Big_Vik
2006-02-28, 21:47
Får man bara nämna en så måste det nästan bli BIG pimpin' Kwonish. Däremot kan jag inte säga att jag läser igenom allting jättenoggrannt :D

Sonny
2006-02-28, 21:49
Pirre o kwon brukar skriva riktigt roliga grejjer. Arne, Grub och Stahlberg intressanta saker. Finns säkert många fler

Fettecke
2006-02-28, 21:50
Jense/mart|n i nått grepprelaterat... och stahlberg
samt andra stora pojkar...

mela
2006-02-28, 21:51
Diana :laugh:
Gruben, allan, jorgen.. eh ja.. många fler :D
beror på hur mkt text det är

Helena B
2006-02-28, 21:52
ALLA, fast dom som quotar mig brukar jag läsa extra noga :)

Dumleman
2006-02-28, 21:52
Jag scrollar bara i trådarna för att se om någon har citerat några av mina många bevingade inlägg.

carloskar
2006-02-28, 21:53
Piranhas, Lillgrabbens, King_grubs osv.

Många säger stahlberg.. Någon som vet något om honom egentligen? Vem han är IRL?
Tycker han verkar vara mytoman.

HenrY
2006-02-28, 21:53
Ingen som nämner MEJ?! *grr27*

Beror på vikket forum jag är i, i Almänt läser jag allas.

iNCREDiBLE
2006-02-28, 21:53
bolio *yourock*

Ungtuppen
2006-02-28, 21:53
Jwzrd, Allan, Grub ofcourse... hmm Clash's inlägg brukar vara jävligt roliga :)

Piranha
2006-02-28, 21:55
bröderna boden, jet, jense, krampus, nina, jwzrd

Helena B
2006-02-28, 21:55
Ingen som nämner MEJ?! *grr27*

Beror på vikket forum jag är i, i Almänt läser jag allas.

Jag nämnde dig, du ingår i alla :D

sunkan
2006-02-28, 21:55
Lillgrabben, Stahlberg, Lizard, King_grub, Allan, Jorgen...läser förståss inte bara deras inlägg men.

OggeP
2006-02-28, 21:58
Arne, King Grub, Sverker, Stahlberg, Lizard, Pirre, Herkiz, RR, Jay-Z, Diana, Afanatic, 2snarthårdakillar, yankee och heinz.

Olika anledningar, vissa formulerar sig bra, andra kan väldigt mycket och vissa delar samma humor som mig.

HenrY
2006-02-28, 21:58
Jag nämnde dig, du ingår i alla :D

Mmmm tack! :love:

När vi endå skriver till varandra, du får skicka in betalningen från senaste "besöket". Glöm inte extra avgiften för de extra tjänsterna jag ställde upp på, samt lite extra för sen betalning! :thumbup:

Sen får vi skjuta upp morgondagens bokning, ska åka till farmor på dagen, och senare kommer jag ha fullt upp med Herkulez! :whipped:

Lallle
2006-02-28, 21:59
Grub: Är mycket hjälpsam och trevlig
Arne P: Har hjälpt mig fruktansvärt mycket i min träning
Allan: Gillar hans åsikter
Piranha: Biffig och kaxig utan att vara otrevlig
Fatalist: irl-vän. hade förmodligen ogillat honom annars.
OggeP: Ödmjuk och vettig
Titanic & myggan: några av de få som läser min journal (tror jag)
Herkulez: Se Piranha

Helena B
2006-02-28, 22:01
Mmmm tack! :love:

När vi endå skriver till varandra, du får skicka in betalningen från senaste "besöket". Glöm inte extra avgiften för de extra tjänsterna jag ställde upp på, samt lite extra för sen betalning! :thumbup:

Sen får vi skjuta upp morgondagens bokning, ska åka till farmor på dagen, och senare kommer jag ha fullt upp med Herkulez! :whipped:

Ssschhh du sa ju att det skulle hållas anonymt ju :em: Nu vet alla :laugh:

Dipshit
2006-02-28, 22:04
Helena B för hennes otroligt fyndiga avatar! :bow:

bigtraps
2006-02-28, 22:05
Förr i tiden Gladiatorerna1 :hbang:

mini
2006-02-28, 22:09
skaparn, Lt. Blank, Jay-Z, jwzrd, Trance + diverse mods.

Krokodil
2006-02-28, 22:11
Förr i tiden Gladiatorerna1 :hbang:Givetvis! :thumbup:

Lillgrabben
2006-02-28, 22:12
Två hedersutnämnanden till lille jag, det var som fan!

Tackar grabbar, det värmer.


Själv har jag väl inga direkta favoriter just nu, det finns så många som skriver inlägg som är mkt läsvärda. Ingen nämnd & ingen glömd!

Mart|n
2006-02-28, 22:17
Jense/mart|n i nått grepprelaterat... och stahlberg
samt andra stora pojkar...

:bow:


Jag kan även lära dig hur man får hjärnskador av stark senap. Jag och Jense kom på hur för någon helg sedan :D

Bönne
2006-02-28, 22:17
ALLA, fast dom som quotar mig brukar jag läsa extra noga :)

Hoppar gärna över många inlägg, men när det gäller;
Näringslära så stannar jag i regel vid King Grub och Sverkers poster.

Seda när det gäller styrketräning så blir det oftast stopp vid Lillgrabben, Stahlberg och Arne Perssons poster.

Jense
2006-02-28, 22:19
p-4-l, Mart|n, CoC, Arne, zakath, henry, stahlberg och lillflickan

Jense
2006-02-28, 22:20
:bow:


Jag kan även lära dig hur man får hjärnskador av stark senap. Jag och Jense kom på hur för någon helg sedan :D


hahaha ja fyfan, den satt bak i hjärnan den äckliga senapen..


summan av kardemumman - lt aldrig en asiatisk tjej HÄLLA senap i din baguette från subway.

det är nära döden

muddler
2006-02-28, 22:20
jay-z, piranha, kwon, kabboffassastar, allan, jwzrd, arne, mystic and the list goes on :D dessa var det första jag kom att tänka på

Rock'nRoll
2006-02-28, 22:35
grisbil3n, im ya nigga everyday!

Annars så verkar Big_Vik och KebabArne vara sköna typer..

grisbil3n
2006-02-28, 22:53
grisbil3n, im ya nigga everyday!

Annars så verkar Big_Vik och KebabArne vara sköna typer..

:love:

Farbror Rock'nRoll ligger bra till först och främst. Sedan så finns det lite andra sköna dudes, Jense är go.

Inzza
2006-02-28, 22:57
clash och herkulez

Herkulez
2006-02-28, 23:02
ingen nämnd ingen glömd

fast måste nämna en som står mig närmast hjärtat (eller stjärtat) och det är pirre :love:

Krille 87
2006-03-01, 00:30
Ingen som nämt Allan å z_bumbi?? Gillar deras inlägg för de e oftast rakt på sak, inget tjafs.. Även Anabolic Protein kör på det som funkar för han själv inte vad någon har "sagt" ska funka, viket man uppskattar.. Men annars såklart Grub, Lizard & Sverker (vilken kunskap de besitter *yourock*)..

Bönne
2006-03-01, 00:33
Ingen som nämt Allan å z_bumbi?? Gillar deras inlägg för de e oftast rakt på sak, inget tjafs.. Även Anabolic Protein kör på det som funkar för han själv inte vad någon har "sagt" ska funka, viket man uppskattar.. Men annars såklart Grub, Lizard & Sverker (vilken kunskap de besitter *yourock*)..Självklart läser jag Allans också när det gäller träning, fast hans uppträdande i Allmänt fick mig att glömma att nämna honom.

Metal_boy_
2006-03-01, 00:36
Allan, King Grub, Arne P (när jag väl kollar i träningsforumen), bolio, Herpez, Kwon (om det inte handlar om tråkig kampsport), Pirre aka Lillsnorre, Lars von Kongo, jense, AP, mela, Helena B, JSaarela,
OMG :kinky: mini :kinky: OMG!

Sen har jag väl glömt nån rackare.

ugglan
2006-03-01, 00:58
Kwon!

Zakath
2006-03-01, 01:04
Finns många jag läser noggrant, och en hel del jag bara skummar igenom.

King Grub, Lizard, Stahlberg, Sverker, m.fl. speciellt i kostdelarna av forumet.

Sedan läser jag ALLTID allt grepprelaterat (förutom träningsjournaler som jag inte hinner med :().

Arne P, CoC, Jense, Martin, YTS, samt alla andra som skriver/frågar om grepp *kissass*

Läser också alla filmtips om diverse skräckfilmer, zombierullar! Speciellt av Kwon och Runda Grodan som har en bevisat god smak :thumbup:

Brukar också läsa Kristins olika inlägg :em:

Zlin
2006-03-01, 01:10
Stahlberg, Arne Persson och King Grub:s inlägg främst. De brukar alltid motivera sina åsikter, vilket jag uppskattar enormt. Övriga moderatorer läser jag också alltid.

EDIT: Zakath: Henne glömde jag också. Jag läser även Kristins.

ante
2006-03-01, 01:20
gymTT !

Krampus
2006-03-01, 01:22
Jag älskar er alla. *yourock*

arkebuzer
2006-03-01, 02:01
Slartibartfast :hbang:

Allan är annars ett säkert kort om man söker seriösa och välskrivna inlägg :)

Trance
2006-03-01, 02:15
Har väl funnits en del trådar innan liknande dessa, men kan köra igen.

bolio
Jäkligt olik mig och men har en del intressanta tankar, även bra på att få ner dem i skrift

Lizard, King Grub, Sverker
Sätter er i samma kategori även om jag säkert missat någon, lyser upp kostavdelningen och har lärt mig en hel del.

Hasse36, skaparn
Hyfsat torra och jag gillar det som fan.

mini
En av de roligare på forumet när hon vill, skriver även bra och vågar stå för det hon tycker.

wintersnowdrift
Intressanta inlägg som alltid har något vettigt att säga, rapporter om diverse lopp är också roligt skrivna.

Klein
Totalt oväntad, men tycker det är grymt roligt med en som har lite mer "extrema" åsikter om kost.

Bröderna Saarela
Hyfsad distans till allt och dessutom stora. Dessutom tycker jag Herkulez inlägg i kostforumet är intressanta, eftersom det är något som han testar i verkligheten. Vore intressant om Pirajjan med flera skrev deras tankar och vad de anser funkar.

Lt.Blank
Cool kille som lyssnar på dålig musik.

jwzrd
Underbart tjurig.

stahlberg
Intressant att läsa på träningsdelen, brukar mer eller mindre ignonera hans inlägg på allmänt då det känns som han drar ut en mening på en halv sida.

Allan
Urtypen för arbetaren som står upp mot alla liberala småungar. Alltid roligt att debattera mot, även fast han ibland bara struntar i svaren.

Tolkia, Bärs
Våra religiösa ordböcker, inte direkt lika men gillar båda.


Sedan vill jag också tacka mamma, pappa och såklart Gud för att jag har fått möjlighet att komma hit idag. Det är vacker. snyft. Hrm, nej men det blev mer eller mindre en recension av kolo. Jag gillar många helt enkelt och är uttråkad. Orkar inte lägga mig. Säkert missat någon dock.

larre
2006-03-01, 02:16
Villkas inlägg läser du extra noggrant etc etc.
Lizard, Grub, Pepz, Sverker, Arne P och Allans.
Nina_lätt och jwzrd är också några som jag läser lite nogrannare.

pocoloco
2006-03-01, 02:21
bolio, allan, krellik

mangemani
2006-03-01, 04:24
vill jag få reda på nått nytt inom träning/kost osv så läser jag dom mer seriösa inläggen skrivna av personer som king grub,lizard,allan osv(orkar inte hålla på att rabbla upp namn),vill jag sen veta lite inom dator/spel så läser jag alltid alquis inlägg samt några andras och vill jag få mej ett gott skratt(både gott och ont) så läser jag restens.

Dissector
2006-03-01, 06:21
Bazzac blir det

hasse36
2006-03-01, 06:36
Rataxes
Intelligent man som skriver alldeles för få inlägg. Jag skulle med lätthet kunna skriva ihop en lista med personer som representerar hans motsats.

Sverker
Ingen har påverkat mitt dagliga liv så mycket som Sverker. Sedan drygt ett år använder jag rapsolja varje dag. Missar aldrig ett inlägg i väntan på nästa livsavgörande upplysning. :bow:

Officer
2006-03-01, 08:00
Sonny

Nina L
2006-03-01, 09:02
Sen har jag väl glömt nån rackare.
That would be me. Du svarar i alla fall ofta på mina inlägg. :D

Jag tittar stannar ofta upp och läser inlägg från mini, clash, bolio, Krampus, Piranha, Helena B, Kwon, JSaarela, Kwon, Ola Wallengren, Skaparn, H.emanuel, jwzrd, JSaarela... Äh, det är många peroner som skriver inlägg jag gärna läser.

Jag brukar dock bara läsa de trådar som har spännande titlar. Utöver det så lär man sig vilka som brukar svara på ens egna inlägg och därför har man nog (medvetet eller omedvetet) lite extra koll på dem. Jag har inte tålamod med långa inlägg dock, så dem läser ja i princip aldrig. Då skall det vara sjukt intressant.

Piranha
2006-03-01, 09:08
That would be me. Du svarar i alla fall ofta på mina inlägg. :D

Jag tittar stannar ofta upp och läser inlägg från mini, clash, bolio, Krampus, Piranha, Helena B, Kwon, JSaarela, Kwon, Ola Wallengren, Skaparn, H.emanuel, jwzrd, JSaarela... Äh, det är många peroner som skriver inlägg jag gärna läser.

Jag brukar dock bara läsa de trådar som har spännande titlar. Utöver det så lär man sig vilka som brukar svara på ens egna inlägg och därför har man nog (medvetet eller omedvetet) lite extra koll på dem. Jag har inte tålamod med långa inlägg dock, så dem läser ja i princip aldrig. Då skall det vara sjukt intressant.


Ändå verkar J.Saarela vara lite Überfarvorit där.

Nina L
2006-03-01, 09:12
Ändå verkar J.Saarela vara lite Überfarvorit där.Äh, jag har inte vaknat än. Copy paste äger osv. Faktiskt så tror jag att jag läser dina inlägg mest av allas. Jag vet inte riktigt vad det säger om mig... :confused:

Piranha
2006-03-01, 09:17
Äh, jag har inte vaknat än. Copy paste äger osv. Faktiskt så tror jag att jag läser dina inlägg mest av allas. Jag vet inte riktigt vad det säger om mig... :confused:

Att jag tråkar dig mest.... ha ha ha

Alltid på din vakt. *rolleyes*

zoltan_hellhound
2006-03-01, 09:17
Gillar herkulez:s inlägg

Geek
2006-03-01, 09:18
Gym TT - Solklart, han är biffen på detta forum!! Han äger alla här!

Kwon
2006-03-01, 09:23
Får man bara nämna en så måste det nästan bli BIG pimpin' Kwonish. Däremot kan jag inte säga att jag läser igenom allting jättenoggrannt :D

Haha tack! :D

Det gör inte jag heller.

Läser inte igenom noggrant efter, så det är säkerligen en mängd felstavningar! :D

Kwon
2006-03-01, 09:27
Allan, King Grub, Arne P (när jag väl kollar i träningsforumen), bolio, Herpez, Kwon (om det inte handlar om tråkig kampsport), Pirre aka Lillsnorre, Lars von Kongo, jense, AP, mela, Helena B, JSaarela,
OMG :kinky: mini :kinky: OMG!

Sen har jag väl glömt nån rackare.

LOL VAFAN!

Tråkig Kampsport?!?!?! :laugh:

Piranha
2006-03-01, 09:35
LOL VAFAN!

Tråkig Kampsport?!?!?! :laugh:


Ha ha ha där fick du !

petersson
2006-03-01, 09:40
Jag gillar Mr Moose för att han har håriga ben och trivs med det :love:

Kwon
2006-03-01, 09:40
Själv läser jag i första hand
--------------------------

Pirre (Sjuka polls men mycket skön humor och ironi)

Herkiz (Nuff Said! Saarela JR går WAY back med Kolo)

Krampus (Gotta love him! Oavsett vad han förtäljer = ett leende!)

Natascha Lettish (Om hon skriver om olika kroppsattribut alt "passar jag i det här?"-trådar)

Arne P (Löddes stolthet aka mannen i tunneln)

Afan (Lokken e lite tomboy, det e kul! Mycket gemensamt! Samma idoler från förr, gillar samma typ av filmer etc et al)

Pez (Fyndig Mod!)

King Grub (När han startar en tråd så läser man!)

Clash (När han väl är här på Kolo och startar någon tråd efter någon incident)

Metal_Boy (Sjuka inlägg som roar!)

Slarti (När han startar en tråd brukar det oftast vara om någon nojja eller Brad Pitt. Mkt rolig läsning!)

Big_Vik (Intelligent yngling som gillar att diskutera alt debattera. Kommer gå långt med den tankeverksamheten)

Major Blank (Hans inlägg må tyckar vara humorlösa ibland, men jag finner hans "internet-torrhet" vara extremt roande! Blank använder tex aldrig excessive smileys som tex jag!) :D :O :P *rolleyes*

Diana (Samma Glocalnet-humor!)
-

Addendum:

Aprotte, Sublim, Hangatyr, Palme, Muddler

Summering: Utan dessa hade Kolo ej varit sig likt!

petersson
2006-03-01, 09:44
Jag gillar Mr Moose för att han har håriga ben och trivs med det :love:

men lite mer allvarligt så lyssnar jag extra på Mart|n, Zakath, Jense, Arne P, Berenger, Allan, Emmzan, Z-bumbi, jwzrd.

Nina L
2006-03-01, 09:46
Natascha Lettish (Om hon skriver om olika kroppsattribut alt "passar jag i det här?"-trådar)[/B] :D Kwon= den enda mannen som helt ärligt uppskattar frågan: "Ser min rumpa stor ut i det här?"

Kwon
2006-03-01, 09:47
:D Kwon= den enda mannen som helt ärligt uppskattar frågan: "Ser min rumpa stor ut i det här?"

:thumbup: :D

Sure! But it could be bigger! We need to change yer diet!

hangatyr
2006-03-01, 09:48
tja vad ska man säga:

jwzrd är alltid skojig, hans humör komemr sluta i en stroke vilken dag som helst,

kwon, kampspoirtsmästare som han är så har han alltid kul grejer på g.

slarti, maken till nojig människa tror jag aldrig att jag stött på, hehe.

mini, är smart och skarp.

zbumbi, mest för att han verkar vara en så trevlig och soft individ.


sen är det givetvis en massa som jag glömt men som jag kommer komma på så fort jag postat detta.

Perscitus
2006-03-01, 09:52
Allan - Rekorderlig moderator! En dröm för alla sveriges pensionärer och svärmödrar. Ett föredöme för resten.
King Grub - Extremt kunnig med ypperlig förmåga att bibehålla gränsen mellan fakta och personliga åsikter. Jag uppskattar även hans korta och koncisa uttrycksform.
Jwzrd - Allan Jr., men han har långt kvar till Allans nivå. Jag kan föreställa mig att Allan var mer som Jwzrd i sina yngre dagar när han inte lärt sig temperera sina åsikter än.

Johan86
2006-03-01, 09:59
stahlberg,piranha,arne persson,z_bumbi,jwzrd,the_pl_man,allan,king grub.fortsätt skriva grabbar :thumbup:

Big Lou
2006-03-01, 10:07
Stahlberg, Börje H, Lillgrabben, bubbe..... läser och lär, tack för det!

Wennerberg
2006-03-01, 10:17
Oskyldigs inlägg är grymma

H.Emanuel
2006-03-01, 10:34
H.emanuel :) :em: :love:

mela
2006-03-01, 10:36
bara metal_boy_ som gillar mig.. vad är det här? :D

H.Emanuel
2006-03-01, 10:40
bara metal_boy_ som gillar mig.. vad är det här? :D
han gillar å andra sidan alla kvinnor

mela
2006-03-01, 10:44
han gillar å andra sidan alla kvinnor

ja precis.. just därför :(

stahlberg
2006-03-01, 10:45
Själv är jag en mytoman, och dessutom en bitter besserwisser samt en trött och fet finne (eller hur det var).

Jag läser framförallt sådant som har med styrkelyft att göra, och begrundar främst de praktiskt erfarnas åsikter.

Melker
2006-03-01, 10:50
Villkas inlägg läser du extra noggrant etc etc.


Stahlberg, King Grub & Börje H. *flex*

jwzrd
2006-03-01, 10:51
Själv är jag en mytoman, och dessutom en bitter besserwisser samt en trött och fet finne (eller hur det var).

Jag läser framförallt sådant som har med styrkelyft att göra, och begrundar främst de praktiskt erfarnas åsikter.

Du är inte en riktig finne heller, trots att du är ful, fet och alkoholiserad, eftersom du kan svenska för bra. Jag orkar inte vara snäll och tacksam och räkna upp 120 av dom jag gillar på kolozzeum (jag gillar för många för att skriva - vill inte glömma någon) så jag skriver att stahlberg är min favorit. Helt och hållet baserat på en svårslaget vidrigt sjuk humor och förmågan att bajsa roliga texter.

mistermr
2006-03-01, 10:52
Kwon, Nina L, Helena B, Allan, Jorgen, Mela samt andra trådar som verkar intressanta.

MVH

Hades
2006-03-01, 10:52
Lt. Blank och jwzrd.

JJ
2006-03-01, 11:00
Jak elskar alla utom några.

Callister
2006-03-01, 11:39
Lizard Sverker Grub Allan

Diggler
2006-03-01, 12:09
Själv är jag en mytoman, och dessutom en bitter besserwisser samt en trött och fet finne (eller hur det var).

Jag läser framförallt sådant som har med styrkelyft att göra, och begrundar främst de praktiskt erfarnas åsikter.

lol. Med det namnet är du nog en gammal Svensk lågadelstofil som fått gods and hoes i Finland. Dvs inte riktig Finne.

stahlberg
2006-03-01, 14:55
Det är förstås roligt att så många tycks gilla mina (tränings?)texter.

Jag är dock inte lågadlig utan IDEL ÄDEL ADEL, på håll släkt med kejsarinnan Bonaparte (Napoleon Bonapartes hustru). Detta på mödernet. På min pappas sida är jag släkt med en av Napoleons elefanter.

På detta sätt får väl ryktet om min mytomani ännu mera näring. Å andra sidan har också mytomaner rätt till att ha åsikter, om de är vettiga eller inte är den mottagande partens sak att bedöma.

jwzrd
2006-03-01, 14:59
Det är förstås roligt att så många tycks gilla mina (tränings?)texter.

Jag är dock inte lågadlig utan IDEL ÄDEL ADEL, på håll släkt med kejsarinnan Bonaparte (Napoleon Bonapartes hustru). Detta på mödernet. På min pappas sida är jag släkt med en av Napoleons elefanter.

På detta sätt får väl ryktet om min mytomani ännu mera näring. Å andra sidan har också mytomaner rätt till att ha åsikter, om de är vettiga eller inte är den mottagande partens sak att bedöma.

Då blir det genast intressant att reda ut vilka delar av Bonapartes fru respektive elefant som gode herrn förärades.

Farzan
2006-03-01, 15:15
Grub för att han är den han är.

Allan för att han är bra på att dräpa folk. (på ett bra sätt :P)

Kwon för att hans inlägg är roliga och hans avatarer är alltid sjuka.

Mela, det är lungt, jag gillar dig med!

Nina, Det är nånting med hennes besatthet för rakade hamstrar som är fascinerande. :)

bedlam
2006-03-01, 15:27
piranah, allan, grub, bumbi, sverker

jimcg
2006-03-01, 19:16
Arne Persson, Lillgrabben, Jwzrd, Stahlberg, Allan, Lizard, King Grub, z_bumbi, Sverker och Jörgen för att ta del av deras imponerande kunskaper men även humor, där Jwzrd utmärker sig och utifrån tanken "ett gott skratt förlänger livet" bidragit till att jag säkert kommer att bli minst 150 år gammal. :(

Sedan hela greppligan, Mart|n, Jense, CoC, Zakath, Svedberg, Deadlift, Norlund, Honn med flera. :thumbup:

Hoppsan, vilken sned könsfördelning det blev... Tänker efter lite till och inser att jag nog ofta läser inlägg av Nina Lätt (och försöker varje gång att inte titta på avataren), emmzan, Afanatic och några till.

//Jim

Metal_boy_
2006-03-01, 19:34
That would be me. Du svarar i alla fall ofta på mina inlägg. :D

Och alltid under pistolhot av Kwon :(


Nä, men du skrev ju en lista utan mig precis efter, så bara därför
får du inte va mä *räcker ut tungan*

;)

Herkulez
2006-03-01, 19:36
av brudarna så är tinus och annab mina flickvänner och afanatic min älskarinna.

sjukt roliga brudar som tränar stenhårt och har fötterna på jorden. En kombination som inte alltid är så lätt att hitta.


Nina l har 2 av dom egenskaperna, men hon verkar inte träna så hårt så hon får vara mitt ögongodis :D

Diggler
2006-03-01, 19:38
Briskis, Cali, Medusa, Hackstait, Myten, TheGame och Främlingslegionären är mina favvisar.

OggeP
2006-03-01, 19:40
av brudarna så är tinus och annab mina flickvänner och afanatic min älskarinna.

sjukt roliga brudar som tränar stenhårt och har fötterna på jorden. En kombination som inte alltid är så lätt att hitta.


Nina l har 2 av dom egenskaperna, men hon verkar inte träna så hårt så hon får vara mitt ögongodis :D

Nice harem. Dela med sig lite kanske? :em:

Herkulez
2006-03-01, 19:41
Nice harem. Dela med sig lite kanske? :em:
du är en kompis, klart jag delar med mig.

Metal_boy_
2006-03-01, 19:50
av brudarna så är tinus och annab mina flickvänner och afanatic min älskarinna.

sjukt roliga brudar som tränar stenhårt och har fötterna på jorden. En kombination som inte alltid är så lätt att hitta.


Nina l har 2 av dom egenskaperna, men hon verkar inte träna så hårt så hon får vara mitt ögongodis :D


Ok, fötterna på jorden. Vart är den andra egenskapen som Nina L har om hon inte tränar stenhårt, som du nämner?

Eller menade du 1 egenskap fördelat på två bröst?

Herkulez
2006-03-01, 19:58
Ok, fötterna på jorden. Vart är den andra egenskapen som Nina L har om hon inte tränar stenhårt, som du nämner?

Eller menade du 1 egenskap fördelat på två bröst?
:D

det med, men hon är rolig som fan.

fintelligens
2006-03-01, 20:04
Jompi

Metal_boy_
2006-03-01, 20:04
:D

det med, men hon är rolig som fan.


Nu såg jag att roliga var med, missade det. Råkade väl titta i analfabetisk ordning.

Nina L
2006-03-01, 20:10
Nä, men du skrev ju en lista utan mig precis efter, så bara därför får du inte va mä *räcker ut tungan*Nä, men jag orkade ju inte skriva upp alla. Det blev för svårt. Klart att jag läser dina, speciellt som det finns så stor risk att det är en quote på något som jag har skrivit. :D

Jag läser inlägg av alla som det går att skämta med, så kan man väl sammanfatta det.

stahlberg
2006-03-01, 20:55
Det måste vara NÅGOT fel på mitt utseende. Som jag många gånger berättat söker sig alla hemlösa alkoholister i Helsingfors till mig och frågar : "Onks sul rahaa? Onks sul tupakkaa?" (= Har du pengar? Har du tobak). Jag måste se ovanligt enfaldig ut, för de blir alltid lika förvånade när jag säger nej.

När jag besökte Stockholm senaste söndag-tisdag (flög alltså hem igår) besökte vi, min ungdomsadept och jag, ett internetcafé. Efter en stund gick jag ut för att handla. Genast kom en tiggare fram och frågade efter pengar. Jag svarade nej. Jag gick tillbaka till internetcafét, och minsann : där mötte jag samma tiggare.

När jag jagat iväg honom hörde jag honom muttra : "De är ena fula och snåla jävlar, dedär finnarna. Dendär hade ju röst som en furir, rumpa som en elefant, öron som flaggor, mage som en fotboll och armar som stockar". Av denna kommentar drar jag slutsatsen att jag ärvt rösten, rumpan, öronen, magen och armarna av Napoleons hustru. Av elefanten har jag, såvitt jag vet, bara fått snabeln (samt den del av hjärnan som har minnesfunktionerna, men det har jag berättat om i en annan tråd).

Min adept är mycket vackrare än jag (till hans egen och många kvinnors glädje). Men han har istället något i sitt utseende som mycket ofta framkallar andras agressivitet. Härom veckan, då vi först tränat, sedan ätit, och sedan varit och spelat biljard, kom vi gående vid Helsingfors järnvägsstation. Snett vid sidan av oss fanns tre drogpåverkade somalier. För ovanlighetens skull gick jag först. Jag gick raka vägen förbi, utan problem. När adepten kom förbi slog en av de tre männen ut med handen och försökte slå honom på halsen. (Detta borde han förstås inte ha gjort)

En vecka senare satt vi på tunnelbanan, och ett gäng högljudda (finska) ungdomar satt i andra ändan av vagnen. En av dessa reste sig upp, gick HELA VÄGEN genom vagnen, just för att käftas med min adept. Den gången lyckades jag pga auktoritärt beteende hindra att bråkstaken blev nerslagen.

Detta var mycket off-topic, men jag vill framhålla att jag trots mitt något tvivelaktiga påbrå tycks se lugn och fredlig ut (medan andra, utan släktskap till krigselefanter eller - framförallt - Napioleons hustru, råkar i bråk utan egen förskyllan).

stahlberg
2006-03-01, 20:57
Har för övrigt hittat på ett trevligt knep, som roar mig mycket. När någon kommer fram och begär tobak tar jag fram ett cigarrettpaket ur fickan. Så öppnar jag det, tittar i det, visar upp det, och säger : "Äsch, det är tomt. Jag rökte den sista just". Detta får tiggaren att avlägsna sig snabbt och med besviken min.

stahlberg
2006-03-01, 20:58
Men ska sanningen fram så ÄR jag rökare. Men det paket som innehåller cigarretter visar jag inte upp.

Anonym112
2006-03-01, 20:59
Don kocke, gladiatorerna1, och 2snarthårdakillar är väl dom man lyssnar mest på *flex*

fintelligens
2006-03-01, 21:00
Jag gick raka vägen förbi, utan problem. När adepten kom förbi slog en av de tre männen ut med handen och försökte slå honom på halsen. (Detta borde han förstås inte ha gjort)


Vad hände? Är din adept rasist? :D :)

Grahn
2006-03-01, 21:01
Stahlberg brister ut i monolog av lycka över att ha nämts i tråden. :D

mathor
2006-03-01, 21:03
Lizard, King Grub, sverker, jwzrd, skaparn, arne p, masterchief

Kwon
2006-03-01, 21:18
Don kocke, gladiatorerna1, och 2snarthårdakillar är väl dom man lyssnar mest på *flex*

:D

qubie
2006-03-01, 21:20
Jacksatan och King_Grub

Ryska_raketen
2006-03-01, 21:20
Läser vad dom skriver/retas med :

Yankeee
Ogge
Jay
Runda froggy man
Mysis
Afan
Gurra, ibland, lol.


Vill bli lika grov som:

Bergenger

stahlberg
2006-03-01, 21:22
SÅ LYCKLIG är jag inte. Och om lycka att ha nämnts i positiva ordalag får mig att brista ut i monolog, så borde jag väl hålla käften i alla andra trådar (i Allmänt iaf). För jag har faktiskt blivit kallad både det ena och det andra.

Varken att bli nämnd i positiva eller i negativa ordalag bekymrar mig nämnvärt.

Min adept är inte rasist. Slår någon honom - eller försöker slå - så slår han tillbaka. I det fallet är han SYNNERLIGEN jämlik, och fäster inte avseende på antagonisternas ras, längd, vikt eller ålder (könet bryr han sig däremot om). Det är också ett av mina stora bekymmer, att de senaste åren ha haft en (numera f.d) adept på 165 kg som aldrig stiger åt sidan, och en annan ungdomsadept på halva den vikten som inte heller stiger åt sidan.

Min ungdomsadept är INTE rasist på något sätt (vilket kanske delvis beror på att han är svensk-chilenare bosatt i Finland med finsk-italiensk flickvän). Min f.d adept däremot är mer rasistisk, men jämlik mot alla som bråkar med honom (och det finns det oväntat många som gör).

Ryska_raketen
2006-03-01, 21:23
Edit: Cilia, bobo, baan

Lasse Kongo
2006-03-01, 22:13
Kan inte påstå att jag läser alla inlägg av ngn speciell medlem.

Men svarar på frågan "vilka är dina kollofavoriter"

King Grub, Z_bumbi, båda skriver intressanta inlägg och är dessutom kollos absolut bästa mods, nej jag smörar verkligen inte, utan så tycker jag bara.

Mental Boy skriver faktiskt jävligt roliga grejor också, hoppas du får ligga snart killen, det är du värd :D

Metal_boy_
2006-03-01, 23:03
Kan inte påstå att jag läser alla inlägg av ngn speciell medlem.

Men svarar på frågan "vilka är dina kollofavoriter"

King Grub, Z_bumbi, båda skriver intressanta inlägg och är dessutom kollos absolut bästa mods, nej jag smörar verkligen inte, utan så tycker jag bara.

Mental Boy skriver faktiskt jävligt roliga grejor också, hoppas du får ligga snart killen, det är du värd :D


:laugh: :thumbup:

Jense
2006-03-02, 16:13
Själv läser jag i första hand
--------------------------

Pirre (Sjuka polls men mycket skön humor och ironi)

Herkiz (Nuff Said! Saarela JR går WAY back med Kolo)

Krampus (Gotta love him! Oavsett vad han förtäljer = ett leende!)

Natascha Lettish (Om hon skriver om olika kroppsattribut alt "passar jag i det här?"-trådar)

Arne P (Löddes stolthet aka mannen i tunneln)

Afan (Lokken e lite tomboy, det e kul! Mycket gemensamt! Samma idoler från förr, gillar samma typ av filmer etc et al)

Pez (Fyndig Mod!)

King Grub (När han startar en tråd så läser man!)

Clash (När han väl är här på Kolo och startar någon tråd efter någon incident)

Metal_Boy (Sjuka inlägg som roar!)

Slarti (När han startar en tråd brukar det oftast vara om någon nojja eller Brad Pitt. Mkt rolig läsning!)

Big_Vik (Intelligent yngling som gillar att diskutera alt debattera. Kommer gå långt med den tankeverksamheten)

Major Blank (Hans inlägg må tyckar vara humorlösa ibland, men jag finner hans "internet-torrhet" vara extremt roande! Blank använder tex aldrig excessive smileys som tex jag!) :D :O :P *rolleyes*

Diana (Samma Glocalnet-humor!)
-

Addendum:

Aprotte, Sublim, Hangatyr, Palme, Muddler

Summering: Utan dessa hade Kolo ej varit sig likt!


oh tack, bög

Kwon
2006-03-02, 16:15
Glömde lägga till Jense såklart :)

Utan Jense , ingen fisk! :D

Jense är ju en riktigt skånsk del av Kolo! :thumbup:

Jense
2006-03-02, 16:18
Glömde lägga till Jense såklart :)

Utan Jense , ingen fisk! :D

Jense är ju en riktigt skånsk del av Kolo! :thumbup:


dutti :D

läser kwons inlägg också, trots att han är mulatt.

Kwon
2006-03-02, 16:21
dutti :D

läser kwons inlägg också, trots att han är mulatt.

Err, Mulatt är blandning mellan afrikanskt och europeiskt ursprung. :)

Geografi var aldrig din starka sida va? :D

You better check that mapbook again bro! :thumbup:

Jense
2006-03-02, 16:24
Err, Mulatt är blandning mellan afrikanskt och europeiskt ursprung. :)

Geografi var aldrig din starka sida va? :D

You better check that mapbook again bro! :thumbup:


ah, tycker alla ni är så lika, negrer, asiater..sak samma va

Big_Vik
2006-03-02, 17:30
Någon annan som är värd att nämna är väl min dödsfiende Yankeee. Faktiskt är vi oftast överens, men om inte så märks det snabbt. Man kan ju tro att jag skulle vara fett lack på honom och hans ibland buttra sätt, men sanningen att säga så gillar jag honom. =)

Det beror annars lite på hur man mår för dagen, vill man gå och fundera på obegripligheter hela kvällen, analysera texter i timtal eller får ett infall att bli professor i allting, så kan man alltid söka på Skaparn

Haha tack!

Det gör inte jag heller.

Läser inte igenom noggrant efter, så det är säkerligen en mängd felstavningar!

Nejdå, det ser bra ut. :thumbup: Ang. det du skrev om mig är det nog inte så många som håller med, :D men tack, det var verkligen söveräänt fina vitsord, vi får välan se om din spådom slår in. :)

Annars så verkar Big_Vik och KebabArne vara sköna typer..

What the hell! Är det här någon slags ironi eller? :D Tack detsamma annars. :)

Pingu
2006-03-02, 17:53
Ingen nämd ingen glömd

Big_Vik
2006-03-02, 18:11
Läser alltid minis inlägg, men håller aldrig med. :D En sån som Stahlberg däremot läser jag bara om jag har tillräckligt med tid för dennes avhandlingar.

Nu ska jag lägga några fler shoutouts...shootouts eller vad FASIKEN det nu heter.

Tolkia - Oövervinnerlig inom religion, beläst och ett språkgeni som inte bajsar ord
Kwon - lättsmält underbar humor, sinnrika skämt men likväl vettiga åsikter, smart, stor personlighet som fyller sina inlägg med egna erfarenheter från sitt spännande liv, tål att nämnas igen.
Bolio - Största tänkaren på forumet, övrigta motiveringar överflödiga
Lättish - Ser först ut som den vanliga bimbon men ack vad man bedrar sig- kvinnan är något så ovanligt som en jävligt skärpt bimbo!
Yankeee - alltid roliga, intressanta eller politiska (soussehatande) trådar

Fortsätter och fyller på någon annan dag...

Big_Vik
2006-03-02, 18:12
Glömde Pez, maken till timing när det gäller skämt har jag aldrig sett...:)

fintelligens
2006-03-02, 18:58
jompi, erkki, matte, oskis för att de är sköna.

vik för att han förser mig med bra musik

tcog, mehdi och bolio för att de har skön stil :)

nitro, pl_man wbc träning

stahlberg för att han gillar att dissa mig :P

jense för att han har mense :)

slarti, herk ,saarela m.m. för att de är finnar

+ några mer

Big_Vik
2006-03-02, 19:00
jompi, erkki, matte, oskis för att de är sköna.

vik för att han förser mig med bra musik

tcog, mehdi och bolio för att de har skön stil :)

nitro, pl_man wbc träning

stahlberg för att han gillar att dissa mig :P

jense för att han har mense :)

slarti, herk ,saarela m.m. för att de är finnar

+ några mer

Fagget! Så jag är bara ett medel för att lyssna på skön musik? :( Får väl säga tack detsamma. :) (Du uppskattade alltså inte ghey-avhandlingen?)

reinholdsson
2006-03-02, 19:03
Allan, Sverker, King Grub, Stahlberg, Arne P.

Men i princip så läser jag alla inlägg.

fintelligens
2006-03-02, 19:07
Fagget! Så jag är bara ett medel för att lyssna på skön musik? :( Får väl säga tack detsamma. :) (Du uppskattade alltså inte ghey-avhandlingen?)

Känn dig utnyttjad :D

Nja det var väl runt 3 sidor debatt. :P Jag gillar korta svar med krut i.

H.Emanuel
2006-03-02, 19:14
Har ju redan svarat i den här tråden, men shit the same. Alltför långa inlägg pallar jag inte med. När jag ändå väl börjar läsa i något så blir jag oftast impad av det som står där, och det gäller nog de flestas bidrag. Men jag tänker inte favorisera någon förutom Nina L

tossefar
2006-03-02, 19:16
Är det alltså så här det känns att inte vara omtyckt? I don't like it. Not one bit. :(

Yankeee
2006-03-02, 19:19
Det är bara vik som gillar mig, frågan är om det är bra eller dåligt :|

polaren
2006-03-02, 19:25
martin, jense, lillgrabben, arne persson, stahlberg, finnpower, börje H + några fler som jag inte kommer på för stunden :)

EDIT: yankeee

Big_Vik
2006-03-02, 19:38
Det är bara vik som gillar mig, frågan är om det är bra eller dåligt :|

hähä. :D

Det är den stilen jag gillar, you know I like it bitch.

Kwon
2006-03-02, 19:53
Glömde tillägga Lasse Kongo (fd Rejvare) och Yankee.

Dom e roliga åsse!


"Jävla Sousse"

Nina L
2006-03-02, 19:54
Glömde tillägga Lasse Kongo (fd Rejvare)BILD!!

GymTT
2006-03-02, 20:06
Många sköningar:

Ogg-frog, yankee, jay, ninja, userfriendly, allan, gruben, n1tro, anabolicprotein, krampus, robbin, kwonish, med meraaa

HookersUnited
2006-03-02, 21:04
Många sköningar:

Ogg-frog, yankee, jay, ninja, userfriendly, allan, gruben, n1tro, anabolicprotein, krampus, robbin, kwonish, med meraaa
men vafaaan, vart e melish?

Arnesson
2006-03-02, 21:06
Pirres pollar är det största nöjet!

Piranha
2006-03-02, 21:27
Pirres pollar är det största nöjet!


He he he , jag har en galet bra här.

Men jag spar den tills i morrn.

OggeP
2006-03-02, 22:03
Det är bara vik som gillar mig, frågan är om det är bra eller dåligt :|

Jag gillar dig ffs. Bättre än inget.

Damien Thorne
2006-03-02, 22:06
Pirres pollar är det största nöjet!

Håller med dig :thumbup:

I övrigt brukar jag läsa vad som skrivs i de träningsjournaler där de kör samma program som mig (MM2K).

elan
2006-03-02, 22:14
Jag har märkt att jag tenderar att läsa extra noga om det är någon från samma stad som jag som skriver. Kan ju hända att man stöter på personen i fråga någon gång och då vill man ju ha koll. ;)

Annars läser jag väl det mesta, ingen nämnd ingen glömd.

Nina L
2006-03-03, 07:42
sjukt roliga brudar som tränar stenhårt och har fötterna på jorden. En kombination som inte alltid är så lätt att hitta.


Nina l har 2 av dom egenskaperna, men hon verkar inte träna så hårt så hon får vara mitt ögongodis :D *cry* Jag kan ju inte träna stenhårt. Kroppen är helt sönder. Fan, komplimangblandad mobbing.

Stoltz
2006-03-03, 08:13
Tja...Ingen nämnd ingen glömd. Jag brukar läsa det mesta, så länge det är intressant.

Men vad vore en dag utan att man vaknar upp, loggar in och ser en post av Piranha med typ "Hur många kor har du sparkat i skrevet?" och alternativen är allt mellan himmel och jord + "Hårdrockare" och "Albatross"... aaah...Min dagliga dos Pirre... :D