Visa fullständig version : Byta ut kvarg mot Vassleprotein vid frukost?
Min frukost ser ut såhär i dagsläget, (går på diet):
250Gram Kvarg
3DL Lättmjölk
Halv banan
200 Gram havregrynsgröt
15 Gram pistagenötter
Då väääldigt många verkar dra en Vassleprottedrink på morgonen så undrar jag om ni tycker jag skall byta ut kvargen mot en vassledrink? eller?
Kanske kvittar?
Ha det bra alla
MVH TT
mistermr
2006-02-28, 20:02
Trycker du i dig 250g kvarg som den är?
MVH
Trycker du i dig 250g kvarg som den är?
MVH
Ja?
Vad tycker du om frågan?
mistermr
2006-02-28, 20:06
Ja?
Vad tycker du om frågan?
Jag vet ej, men jag brukar hålla mig till vanlig mat dvs inga proteintillskott.
MVH
MVH
Aha, okej
Ryska_raketen
2006-02-28, 20:07
MVH
och kvarg är ingen vanlig mat ?
Varför inte variera lite gym_tt och känn efter själv?
Du har rätt RR, men tänkte mest om vassleprotein var mkt mer lämpat än kaseinprotte på morgonen kanske *screwy*
mistermr
2006-02-28, 20:29
Det syftade jag ej på. Mitt svar syftade på hans fråga!
*screwy* innan!
MVH
Ryska_raketen
2006-02-28, 20:32
Du har rätt RR, men tänkte mest om vassleprotein var mkt mer lämpat än kaseinprotte på morgonen kanske *screwy*
M I X A
King Grub
2006-02-28, 20:35
Kasein ger bättre proteinbalans än vassle. Men som jag skrev i går: en kombination, kanske. I vila stimulerar snabbt protein proteinsyntesen, men även proteinnedbrytningen. Långsamt protein stimulerar inte proteinsyntesen, men minskar proteinnedbrytningen. I en ren jämförelse av själva proteinerna över tid ger det långsamma proteinet bättre proteinbalans, hos unga individer. Hos gamla med nedreglerad proteinsyntes råder det omvända; vassle ger bättre proteinbalans i vila. En kombination av både stimulering av proteinsyntes och antikatabolism är säkert inte fel.
Kasein ger bättre proteinbalans än vassle. Men som jag skrev i går: en kombination, kanske. I vila stimulerar snabbt protein proteinsyntesen, men även proteinnedbrytningen. Långsamt protein stimulerar inte proteinsyntesen, men minskar proteinnedbrytningen. I en ren jämförelse av själva proteinerna över tid ger det långsamma proteinet bättre proteinbalans, hos unga individer. Hos gamla med nedreglerad proteinsyntes råder det omvända; vassle ger bättre proteinbalans i vila. En kombination av både stimulering av proteinsyntes och antikatabolism är säkert inte fel.
Har svårt att bestämma mig, men tack!
King Grub
2006-02-28, 20:38
Tveksamt om det har någon praktisk betydelse i det långa loppet. Det behöver inte vara kasein eller vassle alls som proteinkälla för den delen. Kött, fisk, fågel, ägg, osv, går också bra.
Sant, blev fundersam bara då jag läste förut om folks frukostar, och nästan alla drog ju en vassledrink på morgonen, äh jag väntar tills jag får hem mitt dalblads vassle med äpple/kanel smak så drar jag det på gröten :eating:
MUMMA
Krille 87
2006-02-28, 21:15
Sant, blev fundersam bara då jag läste förut om folks frukostar, och nästan alla drog ju en vassledrink på morgonen, äh jag väntar tills jag får hem mitt dalblads vassle med äpple/kanel smak så drar jag det på gröten :eating:
MUMMA
Morgonen efter träningen brukar jag köra en vassle dirink då aminosyra nivån i kroppen är låg.. Kör kvargen de dagar du inte tränar.. Får du ju en bra variation..
Mvh
Herkulez
2006-02-28, 22:09
MUMMA
jag gör det av ren slöhet, men funkar säkert för mig :thumbup:
I en ren jämförelse av själva proteinerna över tid ger det långsamma proteinet bättre proteinbalans, hos unga individer.
Borde inte detta ge svar på tal vilket som skulle vara bäst? Iaf enligt studierna
King Grub
2006-03-01, 06:23
Jo, men samtidigt stimulerar långsamt protein inte proteinsyntesen, varför kanske en kombination skulle vara bättre än att bara jämföra ett protein med ett annat rakt av?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.