handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med schema.. kan inte köra ben atm.


m0gh
2006-02-28, 14:04
Tjo..hur skall jag lägga upp mitt schema nu när jag inte kan köra ben på ett tag. Fick förskräckligt ont i mitt knä förut och bestämde mig för att utesluta benträning. Kommer nog klämma in lite vadträning etc men inte allt för mkt sånt.

Så hur skall jag fördela överkroppen nu utan att träna axlarna för mkt etc.

Tänkte att jag skulle dela upp överkroppen i 3 delar, Bröst axlar, rygg mage, Biceps triceps och underarmar.

Nu är frågan bara hur jag skall lägga upp dessa 3 dagarna i veckan.. vill ju gärna träna så mkt som möjligt :}

sunetdanne
2006-03-03, 20:10
Börjar med att försöka identifiera orsaken till knäontet.
Oftast så hjälper inte bara vila(hade problem med inner muskel-området under ljumsken vid låret) vilade i 3-4 månader och det blev inte bättre. (funkade att gå osv men inte att springa). Fick tid till en sjukgymnast som har hand om ett idrottslag och han fick till det efter 4 behandlingar.

Så rådet är pröva med lättare vikter, kolla vilken övning som gör ont och uteslut den eller minska vikten. Efter denna undersökning kontaktat BRA sjukgymnast som sysslar med idrottsskador och rådfråga

/Danne

Trident
2006-03-03, 20:31
Prova benträning med minimal vikt och uppåt. Känn efter exakt NÄR det gör ont, och ta upp det med sjukgymnast annars.

Försök iallafall att träna lätt med benen, inte bra på något sätt att utesluta dem helt från träning. Tänk "rehab" när du kör.