handdator

Visa fullständig version : Testa sina värden


obesogen
2006-02-27, 20:46
Hej hopp. Har känt mig för trött ofta senaste halvåret. Och efter att ha varit småförkyld och hängig i 3 veckor har jag nu bestämt mig för att gå och kolla mina värden. Tror att jag kan ha för lite av något ämne. Finns det någon här som vet något bra ställe i stockholmsområdet som utför sådana tester och ungefär vad det kostar?

Jarod
2006-02-27, 20:49
Läkarundersökning via jobbet är gratis. Jobbar du inte så kostar det max typ 240kr eller nåt sånt beroende på i vilken kommun du bor...

obesogen
2006-02-27, 21:01
Läkarundersökning via jobbet är gratis. Jobbar du inte så kostar det max typ 240kr eller nåt sånt beroende på i vilken kommun du bor...

Det var inte en vanlig läkarundersökning jag menade. Gjorde en sådan förra veckan, (dom kollade sänkan och inte mycket mer) utan en undersökning där man får se om man behöver ett tillskott av någonting.

Jarod
2006-02-27, 21:02
Det gör dom väl med ett enkelt blodprov!?

obesogen
2006-02-27, 21:14
Det gör dom väl med ett enkelt blodprov!?

jag tänkte mig någon typ av mätning av antioxidantstatus. Alltså någon typ av hälsoprov. Har för mig att det brukar vara dyrare än ett läkarbesök och ingenting man gör på en vårdcentral.

Jman
2006-02-27, 21:28
Hej hopp. Har känt mig för trött ofta senaste halvåret. Och efter att ha varit småförkyld och hängig i 3 veckor har jag nu bestämt mig för att gå och kolla mina värden. Tror att jag kan ha för lite av något ämne. Finns det någon här som vet något bra ställe i stockholmsområdet som utför sådana tester och ungefär vad det kostar?
Det är väl bara att ringa någon privatklinik? Kostar väl runt 1500 för en undersökning.

H.Emanuel
2006-02-27, 21:32
Vårdcentraler är inte så pigga på att utföra sådana undersökningar vad jag förstår, så då är man hänvisad privat, som sagt. Gjorde en sådan undersökning för några år sedan, kostade väl 1-1.500 spänn har jag för mig. Det var ute i Hägernäs (?) (Den där skakiga banan med egen konduktör som går från Tekniska högskolan)

The_RobRoy
2006-02-27, 21:48
Vårdcentraler är inte så pigga på att utföra sådana undersökningar vad jag förstår, så då är man hänvisad privat, som sagt. Gjorde en sådan undersökning för några år sedan, kostade väl 1-1.500 spänn har jag för mig. Det var ute i Hägernäs (?) (Den där skakiga banan med egen konduktör som går från Tekniska högskolan)

hoppas du menar skakig som i mysigt skakig :)

Roslagsbanan ftw!