handdator

Visa fullständig version : Träna på kvällen.


sed
2002-10-03, 02:34
Finns det nån negativ inverkan med att träna sent på kvällen kring 22.30 - 23.00? som jag har det nu så jobbar jag och pluggar lite konstiga tider så den enda tiden jag egentligen kan och orkar träna på är just vid den tiden.

Officer
2002-10-03, 06:33
Det är INTE den bästa tidpunkten att träna vid.. Du kommer inte kunna köra fullt ut eftersom kroppen har genomgått kanske 15 timmar av arbete/pluggande som du säger.
Men få i dig dina kolhydrater och energi innan och efter träning ordentligt så borde det rulla på.

Pez
2002-10-03, 10:49
Själv kör jag hellre på kvällen än på morgonen. Visst, som AP säger så har man varit igång ett antal timmar...MEN det innebär ju också att du har haft en hel massa timmar på dig att fylla på med mat och vätska, kontra att träna på morgonen då det oftast bara hinns med ett mål ganska nära inpå träningen...sen är man ganska seg i kroppen på morgonen tycker jag själv..

/pez - nattuggla.

Azrael
2002-10-03, 14:19
Hej

Nackdelen med att träna på kvällen är att man inte får i sig den näring man ska efteråt, helst i 3 timmar framåt..

Och jag håller med om att morgonen är värdelös.. Jag körde så förut och ibland så var man yrvaken på gymet och kunde inte koncentrera mig på lyften..

Det bästa som jag tycker är som jag gör nu.
Jag börjar en timma tidigare på jobbet och tar sedan och tar en timma extra lunch, då hinner jag äta innan och äta efter träningen i lugn och ro.:)
Sedan så kan jag fortsätta att få i mig kosten hela dagen för att dieta under natten.

Men det är kanske en smaksak, alla fungerar olika.

Mvh Azrael

Janna
2002-10-06, 01:23
tror det är väldigt individuellt när man har sina energitoppar. min går i perioder ibland är jag morgonmänniska men oftast nattuggla. Bättre sent än aldrig iaf *)