handdator

Visa fullständig version : Sjukdom och träning


Fettecke
2006-02-27, 16:11
Har läst igenom de flesta trådar ang. sjukdom och träning, men ingen som svarar på det jag söker.

Just nu är jag lite förkyld, samt smått ont i halsen...

Hade det vart bara en liten förkylning så hade jag gått på gymmet utan att tänka. men nu med halsen.
Iaf, det jag är ute efter är just hur mkt tyngden på träningen spelar roll på sjukdomen.

Idag tänkte jag dra ett vad och grippers pass... det blir alltså inte tungt alls i princip...

jag ser ett sittande vadpress-pass på 4-5 set samt 8-10 singlar med grippern som ganska harmlöst... Eller är det lika illa som att riva loss med ett rejält böjpass ?

Osten80
2006-02-27, 16:23
Har läst igenom de flesta trådar ang. sjukdom och träning, men ingen som svarar på det jag söker.

Just nu är jag lite förkyld, samt smått ont i halsen...

Hade det vart bara en liten förkylning så hade jag gått på gymmet utan att tänka. men nu med halsen.
Iaf, det jag är ute efter är just hur mkt tyngden på träningen spelar roll på sjukdomen.

Idag tänkte jag dra ett vad och grippers pass... det blir alltså inte tungt alls i princip...

jag ser ett sittande vadpress-pass på 4-5 set samt 8-10 singlar med grippern som ganska harmlöst... Eller är det lika illa som att riva loss med ett rejält böjpass ?


Vad är det för svar du inte hittar?
Läs valfritt svar i någon av de ca 3000 "Ärdetfarligtatttränamedontihalsen"-trådarna.

Fettecke
2006-02-27, 17:23
Vad är det för svar du inte hittar?
Läs valfritt svar i någon av de ca 3000 "Ärdetfarligtatttränamedontihalsen"-trådarna.

svaret jag Inte hittade var: Spelar passets storlek någon roll, är det "lugnt" att köra lite vadpress och gripper. i jämnförelse med ett fett böj/mark pass

då varken grippers eller vadpress är specielt tungt för kroppen i övrigt.

polaren
2006-02-27, 19:02
Man ska väl inte anstränga hjärtat när man är förkyld, så all motion som får din puls att öka är väl inte att rekommendera.

Och antagligen slår hjärtat hårdare när du böjer än när du sitter och kör vadpress.

Pepz
2006-02-27, 19:06
Våga dra lite egna slutsatser... känn efter

Min tumregel är: träna aldrig med ont i halsen, oavsett!

Fettecke
2006-02-27, 19:10
Våga dra lite egna slutsatser... känn efter

Min tumregel är: träna aldrig med ont i halsen, oavsett!
Jag tänker träna som jag tänkt, men fortfarande så är det ingen som har gett något vettigt svar på hur stor skillnad det igentligen är ?

H.Emanuel
2006-02-27, 19:11
vila såklart! Dina underarmar och vader kan vänta ett tag

Osten80
2006-02-27, 19:13
Jag tänker träna som jag tänkt, men fortfarande så är det ingen som har gett något vettigt svar på hur stor skillnad det igentligen är ?

Hur ska någon kunna veta det?
Din puls går säkert upp mer när du kör böj jämfört med vadpress, men för den sakens skulle behöver inte det betyda att det är OK att köra vadpress när du har ont i halsen.
Sunt förnuft säger att man inte tränar när man har ont i halsen. Vill du träna ändå, så får du ju göra det,men det är som sagt inte att rekommendera att pulsen höjs när du har ont i halsen.

Sniggel
2006-02-28, 15:53
Jag vågar påstå att du kan träna gripper. Skäll ut mig någon om det var ett dåligt råd ;)