handdator

Visa fullständig version : Hemmaträning


E.S
2006-02-27, 15:48
Jag vet att hemmaträning är ett ganska 'känsligt' område eftersom det (i princip) aldrig kan motsvara ett gympass, förutsatt att man inte har tillgång till samma utrustning. Så självklart förstår jag att det vore mer effektivt att gå till gymmet men jag vill träna hemma av flera anledningar.

Jag vill ha ett helkroppspass 30-45 min, som jag kan köra hemma. Har tyvärr inga tillgång till vikter eller "hävstångar" (typ de man sätter i dörröppningar) utan det handlar om att endast använda kroppen som vikt. Följande övningar har jag kommit på hititls.

Djupa knäböj på ett ben
Svårt och tungt nog för mig, speciellt när man ska tänka på balansen också.

Armhävningar, bröst
Med upphöjda ben för att öka "tyngden".

Armhävningar, tricep
Smalt "grepp", upphöjda ben.


Vad föreslår ni mer för övningar? Någon rygg och kanske en till ben övning? Sittups fungerar ju alltid, men svårt att få tillräckligt med motstånd utan vikter/maskin.

Beast
2006-02-27, 16:08
Du kommer aldrig bygga någon synlig muskelmassa på detta viset.

hahavaffan
2006-02-27, 16:12
Du har inte en takbalk eller liknande som du kan köra chins i? Isåfall får du med lite rygg också.

Mage och bål kan du ju köra en massa övningar för.

E.S
2006-02-27, 16:20
Du har inte en takbalk eller liknande som du kan köra chins i? Isåfall får du med lite rygg också.

Tyvärr inte, det närmasta är dörrlisterna som är av plast och de vet jag, av erfarenhet, att de rasar ned om man hänger i de.

huldz
2006-02-27, 18:52
Köp en chinstång, kostar inte mer än 150 bagis. Det är värt pengarna skulle jag tro

krellik
2006-02-27, 19:57
Hitta en lösning för att köra chins. Testa mer krävande armhävningsvarianter.
Stick in benen under något för att köra finnen.

Frustrator
2006-02-27, 20:50
Axlar: ställ dig på händer mot en vägg, gör 'armhävningar'.

Dumleman
2006-02-27, 21:33
En sandsäck, några cykelslangar och ett "ab wheel" kan nog hjälpa dig i träningen. Det är i princip helt gratis och tar liten plats. Finns mycket gratis som du kan använda som motstånd/vikt.

Nicolee
2006-02-28, 11:38
hejsan! håller också på med hemma träning:) Läser Victoria Principals tränings principer, hon använder sej bara av sin egen kroppsvikt.

Lår: ligg på golvet med hälarna pressade mot väggen(benen i 45 graders vinkel. tryck me hälarna mot väggen som om du försökte skjuta den från dej. Håll kvar och räkna till 10 . Gör dt 5 gånger. Eller för lårensbaksida: Ligg på rygg framför en stol lr soffa. Lägg upp vänster fot på soffan. Lyft den högra i 90 graders vinkel, armarna ligger längst me kroppen på golvet. Kroppen spänner som en pilbåge. Upprepa 7 gånger på varje fot.

Diggler
2006-02-28, 12:11
En hink med grus att enarmsro? saftdunkar fyllda med våt sand att göra framåtlutande sidolyft med? sitt bakvänt på en stol, med armbågen på ryggstödet och concentrationscurla dammsugaren? Militärpress med din far som vikt? Gående pullthroughs med skärp som en person ligger på rygg och håller i som motvikt? Zerkersquats med fåtölj? Raka långsamma marklyft med fotändan på sängen? Handstående korta militärpressar? Handstående korta tricepspressar? Statiska sidolyft med köksstolar? statiskt frontlift med dammsugaren? dips från stabil stol med hälarna i golvet? "mask"-armhävningar? armhävningar med 5sek "paus" halvvägs upp/ner? sissy squats? omvänd finne för quads? enbensvadpressar? sit-ups? crunches? sidebends med fylld matkasse?