handdator

Visa fullständig version : Smaller breasts please ? :)


Halldin
2002-10-02, 18:19
Såg just dessa gamla trådar, min lillebroder (a.k.a) Moff innehav tidigare detta kontot. Tar bort för att inte orsaka missförstånd.

mr_ping
2002-10-02, 20:21
Gå ut o gå 1½h varannan dag och kör bänkpress och andra bröstövningar men glöm inte resten av kroppen.

Halldin
2002-10-03, 07:09
Jag vet inte om vara ute o gå 1½ timme varannan dag är en möjlighet för mig iochmed skolan och så ...
Finns det inget liknande som går snabbare men funkar lika bra ?

Pez
2002-10-03, 10:41
Originally posted by Moff
Jag vet inte om vara ute o gå 1½ timme varannan dag är en möjlighet för mig iochmed skolan och så ...
Finns det inget liknande som går snabbare men funkar lika bra ?

"Tyvärr" så är det cardio, god kosthållning och träning som är A och O Moff. Tänk på att byggning inte handlar om genvägar och snabba resultat, det är ihållighet, uthållighet och envishet som är förutsättningarna för stabila resultat.

Tidsbrist är oftast en bortförklaring gentemot sig själv, vad tror du att alla andra gör på dagarna?

/pez

Halldin
2002-10-03, 16:38
Ja du har kanske rätt ... hejdå 1½ timme vid datorn .. :)

1½ timme .... hmmm .... är det i normal/snabb fart ?
Ger inte t.ex springa eller cykling mer då ?

mr_ping
2002-10-03, 17:41
Har du inget kort så vi får c :))

Jag har på http://194.236.113.174/pics/
Men jag har inte bitch-tits hehe bara anabola bölder på armarna

Valrossen
2002-10-03, 17:53
Mr_ping: Nämen vilken fin mås,, vem e killen som inte har råd med schampo föresten??:naughty:

Halldin
2002-10-03, 18:23
Ord blev till handling, tog nyss en 1 timmes promenad i snabb takt

Nix, har ingen digitalkamera, tror inte jag hade viljat lägga upp bilder ändå :)

matrix
2002-10-03, 21:43
Originally posted by Moff
Ger inte t.ex springa eller cykling mer då ?

Det beror på hur du ser det. Det ger inte mer fettförbränning, vilket jag tror att du är ute efter eller?
Om man springer så behöver kroppen er energi och använder sig då av kolhydrater. Om man går i ett lugnare tempo däremot så använder kroppen de fettresurser man har.

mr_ping
2002-10-04, 07:59
Hahahah inte e det jag iaf.... han röker en fet babba med ju!
Jag e killen med bölderna :) hahah

Gå ut o gå länge och ofta är asbra.........ska jag lätt göra när jag nått min nästa vikt.

Halldin
2002-10-04, 08:33
Okej jag tränar 2-3 ggr veckan, är det lagom med 1 timmes promenad om dagen då tro?
Är 16 bast

Halldin
2002-10-04, 09:47
en till fråga, vilken sorts armhävningar är det som gäller ?? armarna brett isär eller mer ihop?
många sets/reps ?

Halldin
2002-10-04, 16:25
en tredje fråga, även om dom andra två inte har besvarats än=)

När tycker ni man ska ta denna promenad ?? Vilken tid på dagen före/efter middag etc.

matrix
2002-10-04, 16:38
Angående armhävningarna så beror det på vilken muskelgrupp du vill träna mest. Armarna brett isär = bröst. Armarna mer ihop = triceps. Sen kan man ju diskutera hur bra träning armhävningar är, men det är en annan sak.

Har själv inga defferfarenheter, men morgonpromenad ska vara bäst. Dvs innan frukost. Man käkar lite protein och kanske ett äpple och sen är det bara att gå ut och gå.

Peter
2002-10-04, 16:45
Fråga 1: Beror ju på hur mycket tid du har också, har du verkligen motivation och tid att gå en timme varje dag i veckan? Du var ju tveksam till om du hade tid nyss. Lägg dig på en nivå som du tror du kan hålla några månader. Att gå varje dag första veckan och sen sluta är ingen mening med. Du kanske kan gå några dagar i veckan och köra någon med högre intensitet någon dag, det ger lite kondition också samtidigt som det faktiskt förbränner det med.

Fråga 2: Armbågarna ut åt sidan med ganska brett grepp tränar bröstet bäst. Tror mer på bänkpress och andra gymövningar än armhävningar. Att du inte tycker du fått så bra resultat kan bero på att fettet döljer resultaten. Du är så pass ung att du kanske inte tränat så jättlänge, resultat tar tid.

Fråga 3: Promenader på morgonen innan frukost bränner fett effektivast. Men återigen det viktigaste är att du gör någonting. Jag skulle aldrig tagit mig upp och gå innan skolan när jag var 16.

Tror du kommer få bra resultat bara av att fortsätta styrketräna och börja köra lite förbränningsträning. Försök lära dig så mycket som möjligt om kost, träning osv så kan du räkna med bättre resultat. Och glöm inte tålamodet.

Halldin
2002-10-04, 16:46
Asså ?? hittils har jag gått ute o gått typ nästan en timme efter middag ... det kanske är helt "onödigt då"

Att gå en timme före/efter frukost är helt omöjligt för mig, med skola och så

matrix
2002-10-04, 17:03
Onödigt tror jag absolut inte att det är. Det kanske inte är det mest effektivaste, men man ska inte säga att det är onödigt.
Jag skulle heller aldrig gå någonstans på morgonen om jag inte var tvungen.

Grahn
2002-10-05, 08:52
bättre att tänka på att röra sig mycket i det dagliga livet än att lägga in massor av promenad pass. Käka rätt, viktträning och mer rörlig livsstil så blir man smalare.

Halldin
2002-10-05, 10:08
På helgerna kan jag ju gå före frukost
Ska ta o gå en timme nu faktiskt (jaja jag vaknade precis :))
Sen ta nåt litet till frukost efter (jag äter typ aldrig frukost, men har börjat ta vitamin/mineral tabletter nu istället)

Okej, har ni några bra länkar där man kan lära sig mer om rätt mat/kosthållning osv. eller får jag konsultera google och riskera att hitta en skräpsida ?? :)

Pez
2002-10-05, 11:57
http://www.gymnastik.se/forening/gymmix_sportsclub/fysiologi/fysiologi.htm - en ok länk med bra allmän information om näringslära, dock inte avpassad för styrketränande individers behov så bortse från rekommendationer ang. andel protein osv.

http://www.paulun.com/start.php - en klassiker.

/pez

matrix
2002-10-05, 16:45
Originally posted by Moff
jag äter typ aldrig frukost, men har börjat ta vitamin/mineral tabletter nu istället

Ett litet tips oss två emellan: Börja ät frukost! Lyssna på alla skolfröknar genom tiderna: frukosten är faktiskt en av dagens viktigaste mål.
Och tänk på att du måste äta för att gå ner i vikt.

Janna
2002-10-06, 01:09
Originally posted by Moff

Sen ta nåt litet till frukost efter (jag äter typ aldrig frukost, men har börjat ta vitamin/mineral tabletter nu istället)


Frukosten är normt viktig för att få igång förbränningen äter du inte på morgonen börjar kroppen spara på energireserverna

tänk på att ta det lugnt i början när du sätter igång med promenaderna börja med att gå en halvtimme 4 dagar i veckan så att du inte chockar kroppen ... det är lätt att dra på sig inflammationer i benhinnorna om man går ut för hårt

se till att få i dig tillräckligt med protein ca 2gr/kg kroppsvikt är nog lagom för dig och uteslut inte fettet du bör äta minst 1gr/kg kroppsvikt även om du vill minska i vikt

armhävningar är inte alls nån dum övning men du bör variera din träning och köra blandade övningar för att komma åt musklerna från olika vinklar samt för att de inte ska vänja sig vid en viss övning.

Halldin
2002-10-06, 11:23
Ska se om jag fattat det här rätt.

Jag ska få i mig lite proteiner före jag går u o går (2g/kroppsvikt???)
Jag ska gå före frukost, och när jag är tillbaka ska jag äta lite frukost (typ flingor ett äpple o mjölk, whatever)

Är det på morgonpromenaden jag ska få i mig 2g/kroppsvikt ??
Hur mycket / när ska jag ha i mig det dom dagar jag inte går på morgonen då ? (d.v.s vardagar)

Tack för alla svar hittils !

Grahn
2002-10-06, 11:36
2g/kg kroppsvikt är totalt över dagen inte före morgon promenaden.

Halldin
2002-10-06, 11:42
ok väl tänkte nästan det :)

Vad är lagom före frukost då ?? Nu ska jag iaf koka mig 2 ägg, kanske ta lite mjölk o en banan sen går ja ut o går en timme

När jag är tillbaka blir det nog flingor m. fil och så kanske en frukt o mjölk till


edit : när man ändå är på ämnet, hur mycket protein/fett får man i sig av ett hårdkokat ägg ?

Grahn
2002-10-06, 13:46
ca 8g protein 6g fett och 1g kolhydrat i ett normalt 60grams ägg.