handdator

Visa fullständig version : Deff = Sänkt blodtryck, sämre kondition?


PekK
2002-10-02, 17:32
Hejsan, jag är ny på det här forumet, och jag har en fråga.
jag har gått ner väldigt mycket den sista månaden (ca 15 kg) och har hört att man kan få lågt blodtryck, men det jag undrar är om min deff kan påverka konditionen, tillfälligt eller permanent?
Jag joggade lite idag, (dock hade jag ätit för lite, och hade nästan ingen energi i kroppen) under joggningen så kände jag att det var mycket tyngre att jogga nu, 15 kilogram lättare än när jag vägde mer. Var det bara pga. mitt låga kaloriintag eller pga av deffen i övrigt?
Tack för alla svar!
Mvh Pekk.

PekK
2002-10-06, 15:54
Det var inte mycket respons här inte... Jag omforma frågan såhär: Vad är (bi)effekterna vid snabb viktminsking som resultat av kalorilåg diet?

Mvh Pekk

z_bumbi
2002-10-06, 16:06
lågkalorienhet = dålig ork...
lågkolhydrat diet = "dum i huvudet" (Hjärnan vill ha kolhydrater) plus väldigt svårt att springa och liknande.

spinkoo
2002-10-06, 16:37
Originally posted by PekK
Det var inte mycket respons här inte... Jag omforma frågan såhär: Vad är (bi)effekterna vid snabb viktminsking som resultat av kalorilåg diet?

Mvh Pekk

En bieffekt som du kanske märker senare är att du går upp lätt om du gick ner snabbt...fast det beror ju på lite omständligheter som sagt...


En grej med snabb viktnedgång är ju att man tappar muskler också, men det kanske inte är bieffekt i den bemärkelsen..

PekK
2002-10-06, 19:44
Hmmm.. det där med att vara i oform vad gäller joggning och sådant känner jag verkligen igen...
Och att gå upp snabbt igen är jag rädd för, men jag skall försöka undvika det, genom att fortsätta träna aktivt.
Jag vet inte om man kan säga att jag gått ner på kort tid, det har skiftat. Jag gick ner 15 kg förra sommaren och ytterligare 15 den här sommaren, och jag går fortfarande ner i vikt i hög takt...