handdator

Visa fullständig version : Hjälp med viktminskning under hopplösa förutsättningar


Firequeen
2006-02-26, 20:12
Hey everyone!

Jag vill minska i fettmängd men har ett stort problem. Jag är 25 år, 174 cm lång och väger 77 kilo. (Som en liten parantes så är vikten helt oväsentlig för mig. Jag har styrketränat flera år och är ganska kraftigt byggd.) Tidigare körde jag 3 styrketräningspass och 3 - 4 spinningpass i veckan. Detta kombinerat med bra kosthållning gjorde att jag gick ner 4 storlekar i kläder. Nu har jag ett arbete som verkligen inte är bra för min hälsa. Jag bor på hotell hela veckorna och spenderar 10-14 timmar varje dag i en bil. Jag tränar så fort jag får möjlighet men det kan ofta vara svårt. Jag är mycket noga med vad jag äter men börjar misstänka att jag får i mig för lite. Jag var så desperat i höstas att jag gick med i Viktklubb.se och enligt mitt program där ska jag äta 1300 kcal/dag. Detta låter alldeles för lite tycker jag. Men min desperation är stor :) Jag har en ”ätardag” varje vecka och har visserligen minskat mina mått en aning men det är marginellt.

Snälla, finns det någon som har något förslag vad jag ska göra? Mina intag en vanlig arbetsdag brukar vara ungefär enligt följande:
Frukost: Naturell yoghurt, allbran-flingor och ägg (ca 500 kcal)
Mellanmål: Frukt (ca 200 kcal)
Lunch: Star Nutrition Ersättare (200 kcal)
Mellanmål: Jordnötter (230 kcal)
Middag: Tonfisk & Keso (340 kcal)

Detta blir ungefär 1500 kcal. Dagar jag lyckas klämma in träning äter jag något lätt efter passet motsvarande de kcal som förbrukats. Är detta på tok för lite? Är det därför inget händer?
Hjälp…

jakke
2006-02-26, 20:31
Testa att skita i extrema ätardagar..

Pellefant
2006-02-26, 20:34
Välkommen hit Firequeen, hoppas att du ska trivas här. :)

Firequeen
2006-02-26, 20:37
Tack tack. Har funnits här några år dock fast under annat namn:)

tigerofsweden
2006-02-26, 21:01
Tack tack. Har funnits här några år dock fast under annat namn:)

Myten? :D

Hade också skippat extrema ätardagar

Firequeen
2006-02-26, 21:05
Jag har inga extrema ätardagar.
Och jag vet att jag ligger på kcal underskott under veckorna. Därför behövs en dag där jag äter mer normalt.

jakke
2006-02-26, 23:25
Jag har inga extrema ätardagar.
Och jag vet att jag ligger på kcal underskott under veckorna. Därför behövs en dag där jag äter mer normalt.
Vad är normalt då?
Se http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63555&page=1. Han trodde han åt 1500kcal och det visade sig vara över 3000

Firequeen
2006-02-27, 06:47
Visserligen men där handlade det väl om hur mycket han åt de dagar han trodde sig ligga på underskott? Den enda dagen jag inte har full koll på hur mycket jag äter är under en ätardag. Men jag vet att den inte är extrem.
Det jag frågade efter var....är mina ca 1500 kcal för lite och är det någon som har några tips på vad jag ska äta?

jakke
2006-02-27, 09:36
Snälla, finns det någon som har något förslag vad jag ska göra? Mina intag en vanlig arbetsdag brukar vara ungefär enligt följande:
Frukost: Naturell yoghurt, allbran-flingor och ägg (ca 500 kcal)
Mellanmål: Frukt (ca 200 kcal)
Lunch: Star Nutrition Ersättare (200 kcal)
Mellanmål2: Jordnötter (230 kcal)
Middag: Tonfisk & Keso (340 kcal)

Frukost: Ser bra ut. Allbran är lite näringsfattigt men..
Mellanmål. Kanske lite protein. Inte bra med för mkt frukt. En skinkmacka?
Lunch: Dessa MRPM är ganska kassa då deras kolhydratskälla är fruktos, som bara kan brytas ner i levern. Byt ut mot mat. T.ex kyckling, ris, grönsaker.
Mellanmål: Vart är proteinet.. Jag skulle slå samman mellanmål2 och middag och äta det vid 2 tillfällen..Då får du både protein och fett vid 2 olika tillfällen!

Firequeen
2006-02-28, 21:37
Jo jag är väl medveten om det där med proteinet.
Försöker jobba på det.
Och när det gäller att äta riktig lunch istället för ersättare så kan det vara så svårt ibland att hitta vettig mat när man måste äta ute hela tiden....för att inte tala om att det blir dyrt.
Men 1300 kcal verkar inte för lite för en person som mig då?

jakke
2006-02-28, 22:19
Jo jag är väl medveten om det där med proteinet.
Försöker jobba på det.
Och när det gäller att äta riktig lunch istället för ersättare så kan det vara så svårt ibland att hitta vettig mat när man måste äta ute hela tiden....för att inte tala om att det blir dyrt.
Men 1300 kcal verkar inte för lite för en person som mig då?
jo, det låter lite.. Fyll ut med protein, lunch och nyttigt fett. Ang lunch så handlar det bara om planering.
Finns massor av mat som är enkel att göra(krävs bara lite planering). Krisar det kan du köpa en keso och ta lite mörkt bröd till

fonzie
2006-02-28, 23:23
Vad är normalt då?
Se http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63555&page=1. Han trodde han åt 1500kcal och det visade sig vara över 3000

:MrT:

tigerofsweden
2006-02-28, 23:25
:MrT:

:laugh: Se det från de ljusa sidan fonzie, du hjälper ju massor med människor nu :)

MilkmaN
2006-03-01, 22:17
Rätt så underhållande tråd faktiskt den där om fonzie, han skriker och vrålar om att något är fel och han har hormonrubbningar så visar det sig att allt berodde på att han är dålig på matte!

Förövrigt håller jag med om ätardagarna.