handdator

Visa fullständig version : Whisky efter träningspasset


Officer
2006-02-26, 17:47
Om jag dricker låt säga 0,5 liter col tillsammans med 0,1 liter scotch efter träningspassen framför datorn.. förutsatt att jag suttit o käkat ordentlig mat innan. Hur pass förödande är det då i det långa loppet? :D
Sitter nämligen o smuttar nu.. så gott o avkopplande.

skaparn
2006-02-26, 17:49
Om jag dricker låt säga 0,5 liter col tillsammans med 0,1 liter scotch efter träningspassen framför datorn.. förutsatt att jag suttit o käkat ordentlig mat innan. Hur pass förödande är det då i det långa loppet? :D
Sitter nämligen o smuttar nu.. så gott o avkopplande.

I det långa loppet? Du menar ifall du efter varje pass dricker deciliter Whiskey? Då är det nog inte så bra, nej.

HenrY
2006-02-26, 17:49
Om jag dricker låt säga 0,5 liter col tillsammans med 0,1 liter scotch efter träningspassen framför datorn.. förutsatt att jag suttit o käkat ordentlig mat innan. Hur pass förödande är det då i det långa loppet? :D
Sitter nämligen o smuttar nu.. så gott o avkopplande.

//GymTT samt Slartibartfast från AnabolicProteins dator

n1tro
2006-02-26, 17:50
//GymTT samt Slartibartfast från AnabolicProteins dator

=D

Yankeee
2006-02-26, 17:51
Jag hörde idag på gymmet att man skulle supa till ibland för att rena blodet. Självklart var det en finne som sa det :D

Ryska_raketen
2006-02-26, 17:54
Varför inte bara ta ett glas rött?

Zafer
2006-02-26, 17:54
Muslimer dricker inte, det är haram.

Yankeee
2006-02-26, 17:54
Frågan är dock, hur ska du ta dig till mcd nu när du har supit till?

Ryska_raketen
2006-02-26, 17:55
Frågan är dock, hur ska du ta dig till mcd nu när du har supit till?


varför tror du annars han är din "kompis"?

Officer
2006-02-26, 17:55
Frågan är dock, hur ska du ta dig till mcd nu när du har supit till?



Va fan en deciliter whisky juh!

Jag drog ju med mig ett par burgare från Rissne på väg hem från passet, så du får äta ensam idag ;(

Yankeee
2006-02-26, 17:56
Jag drog ju med mig ett par burgare från Rissne på väg hem från passet, så du får äta ensam idag ;(

Men FÖR HELVETE.

jwzrd
2006-02-26, 18:00
Men FÖR HELVETE.

pwnt

norlund
2006-02-26, 18:01
Alkohol ska visst vara bra för intelligensen har jag hört, eftersom det bara är dom långsammaste hjärncellerna som inte hinner undan som dör :thumbup:

Griip
2006-02-26, 18:17
Alkohol ska visst vara bra för intelligensen har jag hört, eftersom det bara är dom långsammaste hjärncellerna som inte hinner undan som dör :thumbup:



:D :thumbup:

Som sagt, är så grymt avkopplande. Dra en grogg efter ett hårt pass är nog en av de skönaste känslorna som finns.. man är fysiskt trött och känner lite värk i musklerna, och så drar man i sig lite dricka så känner man sig mjuk å go efteråt..

mår man bra så får man alltid bra resultat :D

Slartibartfast
2006-02-26, 18:18
Du kommer aldrig bli grofv om du håller på sådär.

Supa efter passet. *rolleyes*

Diana
2006-02-26, 18:21
:D

Väntar på studie *popcorn*

HenrY
2006-02-26, 18:26
Men eftersom alkohol drar ner proteinsyntesen så lär det vara allt annat än bra att dricka efter träningen, då man istället bör ta vara på att proteinsyntesen är som högst timmarna efter träning!

Griip
2006-02-26, 18:33
Men eftersom alkohol drar ner proteinsyntesen så lär det vara allt annat än bra att dricka efter träningen, då man istället bör ta vara på att proteinsyntesen är som högst timmarna efter träning!


Läste att den höjdes ifall man drack lite, men sänktes enormt ifall man drack mycket. Rätt säker på att det var ungefär så Grub sa.. men vad vet jag, jag kanske var full när jag läste det

JackDaniels
2006-02-26, 19:17
Jag tacklar mig in och lånar tråden för samma typ av fråga. Och ja jag vet givetvis att alkhol är negativt för träningen och att man inte kan förvänta sig att få några bra resultat om man dricker ofta osv. Men då folk postar frågor i detta forum om allt detta brukar det alltid handla om att just SUPA. Personligen dricker jag inte mer numera än max två glas 6or whiskey ute på puben. Är kroppen kapabel att rensa ur detta någolunda eller är kroppen så känslig så den påverkas drastiskt av så lite så fettförbränningen avstannar och att mycket kortisol frisätts?

Fettecke
2006-02-26, 21:16
Du kommer aldrig bli grofv om du håller på sådär.

Supa efter passet. *rolleyes*...

2001: 115 x 10 i böj
2006: 115 x 10 i böj

Verkar som om någon har erfarenhet.... :D :D :D

Grahn
2006-02-26, 21:18
Du kommer aldrig bli grofv om du håller på sådär.

Supa efter passet. *rolleyes*

Mjo ska man bli finskt grov ska man supa före, medans och efter och alltid i en bastu. :D

Sultanen
2006-02-26, 23:15
Whiskey e ju typ bland det bästa man kan inta efter ett träningspass el när som helst inte bara för träningen utan även för hjärtat... :thumbup:

tobbeg
2006-02-26, 23:34
Om jag dricker låt säga 0,5 liter col tillsammans med 0,1 liter scotch efter träningspassen framför datorn.. förutsatt att jag suttit o käkat ordentlig mat innan. Hur pass förödande är det då i det långa loppet? :D
Sitter nämligen o smuttar nu.. så gott o avkopplande.

Scotch och Cola? Snälla säg att det är bourbon iallafall.

Officer
2006-02-26, 23:37
Scotch och Cola? Snälla säg att det är bourbon iallafall.




Bourbon

Nöjd?

tobbeg
2006-02-26, 23:43
Bourbon

Nöjd?
jätte

Liten Men Fet
2006-02-27, 00:13
Herr Samuelsson var på gymmet jag går på för några år sedan och hälsade på och då frågade jag något om alkohol.
Han sa att när han tränade med en snubbe i england inför nån världens-starkaste-man-tävling så tvingade engländaren honom att ta ett par rejäla whisky varje kväll eller ett par pints öl för som han sa "lite alkohol i kroppen höjer testosteronhalten".
Sen ryckte Samuelson på axlarna och sa att han inte visste om det stämde men det var det året han vann..
Så kollade han på min 70 kilos kropp och sa att jag nog skulle hålla mig till en folköl annars skulle jag bli för full...

Men det här var mest en anekdot.

GymTT
2006-02-27, 08:29
Du kommer aldrig bli grofv om du håller på sådär.

Supa efter passet. *rolleyes*



inte bra inte bra..

Papi
2006-02-27, 10:30
Min enda fråga är hur fan man kan hälla cola i whiskyn... *whatever*

jwzrd
2006-02-27, 10:51
Min enda fråga är hur fan man kan hälla cola i whiskyn... *whatever*

Ja du, vi är fler som frågar oss den frågan. Varför ta en mycket god dryck och pissa i den innan man dricker upp den?

Grahn
2006-02-27, 10:55
Svårt att tänka mig att den kombon e god, men smaken är som baken.

jwzrd
2006-02-27, 10:56
Svårt att tänka mig att den kombon e god, men smaken är som baken.

Ja i vissa fall, det var ju den smaken jag ville undvika genom att inte hälla cola i whiskyn.

Grahn
2006-02-27, 10:58
Ja i vissa fall, det var ju den smaken jag ville undvika genom att inte hälla cola i whiskyn.

:laugh: Snygg vridning! :thumbup:

Officer
2006-02-27, 11:03
Nu har ni vridit det som en hora! *screwy*

Jag hällde i en dl whisky i en halv liter cola. Dvs mer läsk än alkohol. Därför jag frågade frågan också om hur pass skadligt det är med så lite whisky några gånger i veckan efter de hårda passen ;)

Grahn
2006-02-27, 11:04
Ja AP du inte bara hädar mot wiskyn du blandar förjävla svaga groggar med! :D

jwzrd
2006-02-27, 11:05
Nu har ni vridit det som en hora! *screwy*

Jag hällde i en dl whisky i en halv liter cola. Dvs mer läsk än alkohol. Därför jag frågade frågan också om hur pass skadligt det är med så lite whisky några gånger i veckan efter de hårda passen ;)

Så lite? Det är ju för bövelen en tia whisky! Jag brukar lyxa till det med en tvåa single malt på lördagskvällarna :D

Slartibartfast
2006-02-27, 11:06
Whisky-colagroggar är goda!

GT_Razor
2006-02-27, 14:11
HAHAHAHA.....vilken söt tråd muratus! =P Du är en mkt sjuk....man....varför inte dricka whiskyn ren som en äkta man? Nämen om du gillar att blanda saker i cola så kan jag rekommendera cola och campari...ahhh...är uppväxt på det =)

Officer
2006-02-27, 14:25
Nämen om du gillar att blanda saker i cola så kan jag rekommendera cola och campari...ahhh...är uppväxt på det =)


Därför du ser ut som du gör också kanske :D :naughty:

Cya at the gym buddy!

Zafer
2006-02-27, 14:30
HAHAHAHA.....vilken söt tråd muratus! =P Du är en mkt sjuk....man....varför inte dricka whiskyn ren som en äkta man? Nämen om du gillar att blanda saker i cola så kan jag rekommendera cola och campari...ahhh...är uppväxt på det =)

hahahha.. du ska inte snacka, du kör inte ens hem din tjej efter gymet ända hem :D

vilken man!!

MUGEN
2006-02-27, 17:09
whiskey och cola, bringar fram minnen från gamla goda tider.. men usch vad äckligt det är, finns inte någon som helst mening med det, smaken är flertalet gånger värre än om man skulle smutta på var dryck för sig(gott!)

ot: alkohol tenderar väll att ha en testo-sänkande effekt(bortsett från nedreglering av proteinsyntes), eller är det bara humlen i öl som har den effekten?(ÖSTRO-BOOSTER?!)

GT_Razor
2006-02-28, 09:30
Därför du ser ut som du gör också kanske :D :naughty:

Cya at the gym buddy!


Jesss precis....jag kan tacka min campari-cola blandning för min otroligt grova och välbyggda fysik. Har ej rört en hantel eller ätit mat...bara druckit....rena hulk-drycken

GT_Razor
2006-02-28, 09:32
hahahha.. du ska inte snacka, du kör inte ens hem din tjej efter gymet ända hem :D

vilken man!!

Hahaha, det gör jag ju visst...íbland =P skjutsar henne mkt iövrigt samt hämtar upp henne från jobbet. Förresten...har Björn skvallrat eller? =P

Jag skjutsar dock gärna dig...vi kan ställa oss nånstans avlägset...å ha det skönt i kupén! :naughty: