handdator

Visa fullständig version : Spelhistoriens största snedsteg - Rainbow Six: Lockdown


thomast
2006-02-26, 17:08
Jag har älskat Rainbow Six-serien sen den kom ut men nu är jag riktigt upprörd. För att göra den senaste versionen av Sexan gångbar på konsoll har de släppt en sorts pc-portning som är så dåligt att Stalin vänder sig i graven.

Allt av kvaliteten från de ursprungliga serien är borta. Ingen planering innan striden, ingen typ av eftertänksamhet och AI:n är katastrofall! Om ni trodde att det enklaste sättet att dö är att ställa sig framför fienden har ni fel. Det rätta svaret är att du ska låta dina lagkamrater öppna en dörr för att sedan slänga in en granat, i nio fall av tio flyger hela ditt lag i luften pågrund av deras inkompetens. Låter du kamraterna storma ett rum innan du varit där kommer det med stor säkerhet dö då de inte öppnar eld innan hälften av laget är nedskjutet, detta är på normal svårighetsgrad.

Spelet liknar mer en hjärndöd version av CS än ett taktikspel. Visst kan det stundtals vara kul med lite action men här har det gått för långt.

Har ni spelat det? Vad tycker ni?

Jazen
2006-02-26, 17:10
Jag har älskat Rainbow Six-serien sen den kom ut men nu är jag riktigt upprörd. För att göra den senaste versionen av Sexan gångbar på konsoll har de släppt en sorts pc-portning som är så dåligt att Stalin vänder sig i graven.

Allt av kvaliteten från de ursprungliga serien är borta. Ingen planering innan striden, ingen typ av eftertänksamhet och AI:n är katastrofall! Om ni trodde att det enklaste sättet att dö är att ställa sig framför fienden har ni fel. Det rätta svaret är att du ska låta dina lagkamrater öppna en dörr för att sedan slänga in en granat, i nio fall av tio flyger hela ditt lag i luften pågrund av deras inkompetens. Låter du kamraterna storma ett rum innan du varit där kommer det med stor säkerhet dö då de inte öppnar eld innan hälften av laget är nedskjutet, detta är på normal svårighetsgrad.

Spelet liknar mer en hjärndöd version av CS än ett taktikspel. Visst kan det stundtals vara kul med lite action men här har det gått för långt.

Har ni spelat det? Vad tycker ni?

aldrig gillat rainbowsix serien...swat är dom bästa spelen

Nejv
2006-02-26, 17:45
Ja jag blev också fatalt besviken på denna senaste upplaga. Tacka vet jag ettan, eagle watch och Rogue Spear.

Slartibartfast
2006-02-26, 18:16
Rainbow six? Låter som ett bögigt pojkband.

Scratch89
2006-02-26, 18:21
Rainbow six? Låter som ett bögigt pojkband.
:laugh:

Löjtnant Blank
2006-02-26, 20:49
Låter du kamraterna storma ett rum innan du varit där kommer det med stor säkerhet dö då de inte öppnar eld innan hälften av laget är nedskjutet
:(

Fy fan, när jag läser sådant här blir jag alltid lika upprörd. Jag lider verkligen med dig.

ugglan
2006-02-26, 21:30
Tom Clancy's Rainbow Six: Letdown ^^

Stort fan sen första spelet i serien, men detta var verkligen katastrof. Som tur är har både The Regiment och Swat4: Stetchkov Syndicate släppts som kan fylla hålet någorlunda

Srednq
2006-02-26, 21:48
fick flashback till när vi satt på datacaféet å spelade rainbow 6 och halflife multiplayer. de va tider de...

Fatalist
2006-02-26, 21:49
Jag har älskat Rainbow Six-serien sen den kom ut men nu är jag riktigt upprörd. För att göra den senaste versionen av Sexan gångbar på konsoll har de släppt en sorts pc-portning som är så dåligt att Stalin vänder sig i graven.

Allt av kvaliteten från de ursprungliga serien är borta. Ingen planering innan striden, ingen typ av eftertänksamhet och AI:n är katastrofall! Om ni trodde att det enklaste sättet att dö är att ställa sig framför fienden har ni fel. Det rätta svaret är att du ska låta dina lagkamrater öppna en dörr för att sedan slänga in en granat, i nio fall av tio flyger hela ditt lag i luften pågrund av deras inkompetens. Låter du kamraterna storma ett rum innan du varit där kommer det med stor säkerhet dö då de inte öppnar eld innan hälften av laget är nedskjutet, detta är på normal svårighetsgrad.

Spelet liknar mer en hjärndöd version av CS än ett taktikspel. Visst kan det stundtals vara kul med lite action men här har det gått för långt.

Har ni spelat det? Vad tycker ni?

Jag drog dessa slutsatser av att bara se trailern från spelet, ritkigt synd :(

Flygplan
2006-02-26, 22:10
fick flashback till när vi satt på datacaféet å spelade rainbow 6 och halflife multiplayer. de va tider de...

Half life liras forfarande :) Duktiga spelare använder AG mod, samma som vanliga HLDM fast med fler spelarlägen och chasecam. Join us! :thumbup:

MasterChief
2006-02-26, 22:16
Äsch, skit i det där nerköpet och läs boken som tröst. Den sviker dig inte.