handdator

Visa fullständig version : Skräckfilmsfantaster


Kwon
2006-02-26, 13:00
Remake på Wes Cravens gamla rulle från 77

http://www2.foxsearchlight.com/thehillshaveeyes/

Inget fel med remakes, men 80-talstråden fick mig att tänka på att det är mycket remakes nuförtiden.

Brist på fantasi nuförtiden.

ake
2006-02-26, 13:08
http://www.imdb.com/title/tt0338095/

Är grym, för att vara en ny skräckfilm

H.Emanuel
2006-02-26, 18:16
Remake på Wes Cravens gamla rulle från 77

http://www2.foxsearchlight.com/thehillshaveeyes/

Inget fel med remakes, men 80-talstråden fick mig att tänka på att det är mycket remakes nuförtiden.

Brist på fantasi nuförtiden.
Har sett några riktigt bra sådana, ex motorsågsmassakern, amityville horror, dawn of the dead, the fog. Antagligen fantasibrist, men så länge de är bra så vafan...

Zakath
2006-02-26, 21:16
Den verkar riktigt intressant, tycker ni jag ska vänta tills nyinspelningen kommer ut eller se originalet först?

RassK
2006-02-26, 21:23
Har sett orginalet, och den hamnade på toplistan av sämsta filmer jag någonsin sett.
Krävde nästan tillbaka pengarna från hyraffären :P

H.Emanuel
2006-02-27, 00:01
Har sett orginalet, och den hamnade på toplistan av sämsta filmer jag någonsin sett.
Krävde nästan tillbaka pengarna från hyraffären :P
Smaken är som baken

zoltan_hellhound
2006-02-27, 00:06
Har sett orginalet, och den hamnade på toplistan av sämsta filmer jag någonsin sett.
Krävde nästan tillbaka pengarna från hyraffären :P


Hädare.

Ser dock inte fram emot remaken på evil dead....Varför inte få tummen ur röven och göra 4 istället

Zakath
2006-02-27, 00:36
Hädare.

Ser dock inte fram emot remaken på evil dead....Varför inte få tummen ur röven och göra 4 istället



Kommer det en remake på Evil Dead 1? Kul!

Fast de filmerna är ju redan genialiska i sig, behövs ingen uppiffning där enligt mig :D

Jman
2006-02-27, 01:05
Jag tycker det är helt okej att man gör nyinspelningar. Vi har ju en stor filmskatt som tåls berättas om.
Det är alltid första intrycket som består. Har man sett orginalet så lär man inte bli så imponerad av nyinspelningen. Vissa filmer är så bra att man välkomnar nya versioner för att ytterligare berika sina intryck. Nyinspelningen kan inte då ersätta orginalet utan jag ser det mer som komplettering. Då kan det bara bli bättre ...

Mitt råd till andra är vanligtvis att se nyinspelningen först såvida inte skådespelarprestationerna är så usla att berättelsen inte kommer till sin rätt. En nyinspelning döms iaf inte ut på förhand av oinvigda pga av den är gammal.

tuben
2006-02-27, 01:25
Hädare.

Ser dock inte fram emot remaken på evil dead....Varför inte få tummen ur röven och göra 4 istället

Bruce Campbell gör ju en film där han själv misstas att vara Ash från Evil dead och ska slåss mot monster.

http://www.imdb.com/title/tt0489235/

Bruce Campbell är alltid rolig så man får se till att kolla på denna höjdare när den kommer :thumbup:

edit: vet inte om detta ska klassas som en Evil Dead 4 eller nått :confused:

Zakath
2006-02-27, 02:00
Bruce Campbell gör ju en film där han själv misstas att vara Ash från Evil dead och ska slåss mot monster.

http://www.imdb.com/title/tt0489235/

Bruce Campbell är alltid rolig så man får se till att kolla på denna höjdare när den kommer :thumbup:

edit: vet inte om detta ska klassas som en Evil Dead 4 eller nått :confused:



Minst sagt intressant, synd att den kommer ut tidigast november dock :(

Zakath
2006-03-12, 21:51
Såg precis originalet av "The Hills Have Eyes"

Förväntade mig en kul b-film, men den var riktigt bra faktiskt (som i en bra film :))!
Rekommenderas :thumbup:

timoat
2006-03-12, 22:04
Jag lyckade precis lura morsan att kolla Hellraiser med mig, hehe, imorn blir det tvåan.

Zakath
2006-03-12, 22:13
Jag lyckade precis lura morsan att kolla Hellraiser med mig, hehe, imorn blir det tvåan.


Var den bra?

Sonny
2006-03-12, 22:18
Var den bra?Undrar jag också, vill se men jag orkar inte ta mig för.

Runda Grodan
2006-03-12, 22:19
Jag lyckade precis lura morsan att kolla Hellraiser med mig, hehe, imorn blir det tvåan.
Det skulle aldrig min mamma göra. :D



Var den bra?
Ettan och tvåan är bra. Clive Barker har bra fantasi.

Zakath
2006-03-12, 22:23
Det skulle aldrig min mamma göra. :D

Ettan och tvåan är bra. Clive Barker har bra fantasi.


Då blir det till att hyra dem nästa gång då :D
Än så länge har jag aldrig blivit besviken på dina råd :thumbup:

timoat
2006-03-12, 22:24
Jag är ett as... Jag lurade henne
Naturligtvis är det bra grejer. Eller va fan, det beror på vad man gillar. Jag älskar hela mytologin runt den, jag har väl sett dem ett tiotal ggr, speciellt eftersom jag har boxen (DVDn), så det är nyinspelade kommentatorspår med clive Barker och skådespelarna.
Filmer man SKA ha sett anser jag, sen kanske man tycker de är kassa, men man ska iallafall ha sett dem.

Runda Grodan
2006-03-12, 22:31
Då blir det till att hyra dem nästa gång då :D
Än så länge har jag aldrig blivit besviken på dina råd :thumbup:
Hyr den första och om du gillar den kan du ju hyra den andra. Det finns många som inte gillar dem.

Jag tycker dom är helt okej eller rentav bra (handlingen är cool). Jag har dem i bokhyllan.

timoat
2006-03-12, 22:32
Ja, tvåan är något "goryare" (nytt ord?) än ettan.

Zakath
2006-03-12, 22:36
Ja, tvåan är något "goryare" (nytt ord?) än ettan.


Det låter som att jag kommer gilla tvåan också ;)

JackDaniels
2006-03-12, 22:43
Jag orkar seriöst inte med fler amerikanska skräckfilmer längre..det är verkligen samma skit varje gång. Man kan göra en mall för dem flesta amerikanska "skräckfilmer" som gets ut och den ser ut såhär:

Handlingen:

I dem allra flesta fall är det ett gäng ungdomar som är påväg någonstans och hamnar på någon sidoväg bort från huvudvägen som de egentligen ska åka på. De är mellan 2-6 st och är dem enbart två är dem i dem flesta fall syskon. Dock om de är 4+ så är det antagtligen två par eller ett par och två syskon, och alternativt någon fler kompis till någon av dem.

De hamnar i någon ödslig konstig stad där det finns en massa skumma människor. De lyckas alltid splittra på sig så en och en blir mördade på bisarra sätt och de uppför sig alltid som de nyligen rökt med resultatet att dem fått för sig att de är huvudlösa kycklingar. Mördaren lyckas alltid mot alla möjliga odds dyka upp överallt samtidigt och mörda en efter en till det slutligen enbart återstår två stycken som hjälps åt ett tag för att en av dem slutligen blir dödad. Ibland har dem tur och båda överlever och är dem inte syskon så blir dem för det mesta kära i varandra..ja tänka sig vad gulligt.

Detta stämmer in på:

Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren
The texas chainsaw massacare
Venom
The house of 1000 corpces - (Lite originell eftersom alla dör men hey vad kan man förvänta sig från dear old Rob Zombie)
Wrong Turn
House of Wax
Hostel

I vissa filmer är det ju även lite övernaturliga grejer med men grundmallen funkar även där. Säkert en hel del filmer jag glömt men ja jag är inte missnöjd över det! :MrT:

Kwon
2006-03-12, 22:50
Jag gillade Hellraiser skarpt när den var ny, kändes originell och speciell då.

Hellraiser 2 gillade jag också men var inte samma feeling så jag var mkt yngre när jag såg ettan.

Mer Schplätter och gore i tvåan.

Båda är ok dock! Sen kom Hellraiser 3 och förstörde hela Hellraiser-serien (Clive var bara delaktig i ettan om jag minns rätt) och jag förstod att Hellraiser-temat var urvattnat.

Var ingen del som var "ok" som kom efter tvåan.

Alla episoder efter 3:an var lite sunkiga och de använde bara Hellraiser-namnet och Pinhead för en redan existerande fanbase.

En av de senare episoderna härmar Jacob's Ladder och många av episoderna kunde vara helt fristående filmer helt utan Hellraiser-tema och Pinhead.

Pinhead gör dock en liten snabbvisit i dessa rullar endast för Hellraiser-fansen.

Fattigt gjort, men de tjänade ju pengar på det.

Endast Hellraiser I + II är "riktiga" Hellraiser-filmer imho!

De senare suger lite, Pinhead på ett rymdskepp tilltalar mig lika mycket som Jason stapplandes runt på ett rymdskepp hehe. (Hellraiser IV : Bloodline).

Bloodline var faktiskt ok, Valentina Vargas var lite småhet.

Hellraiser V : Inferno (Fanbasen tyckte den var ok, själv tyckte jag den var en helt fristående film med en Pinhead inslängd några sekunder och kunde klarat sig bra utan att vara en Hellraiser-film).

Hellraiser VI : Hellseeker (Skall ej spoila för mkt, men denna påminner starkt om en gammal film dvs har redan gjorts. Pinhead behövs inte i denna rulle)

Hellraiser VII : Deader (Boooring)

Hellraiser VIII : Hellworld (Pinhead i dataspel som terroriserar datahackers = Boooring)

Runda Grodan
2006-03-12, 23:07
Bra recap Kwon! Kul att du har sett alla Hellraiser-filmer trots att det gått utför. :D

Kwon
2006-03-12, 23:09
Bra recap Kwon! Kul att du har sett alla Hellraiser-filmer trots att det gått utför. :D

Jag försökte plöja mig igenom och HOPPAS att det skulle bli bättre....

Men ICKE

Se ettan, tvåan och fyran, sluta sen. :)