handdator

Visa fullständig version : Axelträning.


Bondlurk
2006-02-26, 09:54
Hej, jag har gått nu i två dagar och ernierat mig själv om mina axelproblem.. Och nu skrev jag här i förhoppning om att någon erfaren tränande kan hjälpa mig.

Jag kan inte träna mitten sektionen på mina delta-muskler. Det ger en väldigt oroväckande och fatal smärta, det spelar ingen roll vilken övning. Axelpress med hantal, militärpress, hantellyft åt sidan etc. Alla övningarna ger samma sorts smärta om jag gör en rörelse som träffar mittendeltan.

Axelpress med hantlar råkar för övrigt vara min favorit, men om jag landar hantlarna en aning framför mig och gör en rörelse som mer belastar främre deltan så får jag inte alls samma smärta och kan lyfta mer vikter. Så har jag kört hittils och min främre delta börjar växa ordentligt. Jag lyfter inga stora vikter, hantelpressen kör jag 4-6 reps med 25 kg hantlar. Men nu har jag några frågor:

1. Kommer det se konstigt ut om jag bygger mycket massa på främre delen av deltan och inget i mitten?

2. Har ni några tips på vad som kan vara fel i min träning som orsakar detta? Övningsutförandet har jag fått granskat av en instruktör och det är tillsynes korrekt.

Tack på förhand.