handdator

Visa fullständig version : Dator/Nätverk problem - Hjälp!


Zera
2006-02-25, 20:23
Eftersom förra tråden försvann för att jag nämnde DC++ i den så får jag väl ändra min formulering lite.

Jag har ett nätverk med 2 datorer hemma. Dator nummer #1 har 2 nätverkskort där det ena är kopplat till internetanslutningen och det andra till dator #2.

Jag vill veta hur man öppnar portar till dator #2 så jag tex kan skapa spel på Battlenet i Warcraft 3.

Någon som vet hur man gör?

Piranha
2006-02-25, 20:47
ICS, internet connection sharing stöder mig veterligen ingen port forwarding så dator 1 är den enda du praktiskt kan spela på.


Köp en router. ( ynka 400 kr )
Öppna dito portar i den sen.

Yankeee
2006-02-25, 21:00
Jag har iaf lyckats få spel och whatever att fungera på likadan koppling. Vad jag vet så gjorde jag inga speciellt inställningar öht. Du kan ju iallafall kolla om t.ex windowsbrandväggen är på på "insidekortet" och stänga av den.

Jman
2006-02-25, 21:01
ICS, internet connection sharing stöder mig veterligen ingen port forwarding så dator 1 är den enda du praktiskt kan spela på.


Köp en router. ( ynka 400 kr )
Öppna dito portar i den sen.
Håller med om att router är det smartare alternativet. Men det går utmärkt att portforwarda i W2k/XP med dess internet connection sharing. Gå in på settings för ICS och lägg till en service som associerar en port med en dator. Det blir dock lite jobbigt när det är intervall av portar som ska ställas in.