handdator

Visa fullständig version : "Polare" tänker börja dopa sig...


Jakobbus
2006-02-25, 20:01
Behöver tips på vad jag kan säga för att få in honom på andra tankar...

När jag försöker så blir han bara skitsur och börja kalla mig för saker, jättefula saker.

Skulle nog behöva mer handfasta argument...

MVH Jakob

P.S Han är 19 år.

rememberence
2006-02-25, 20:02
ge honom en [PROPP] Tm....nej men seriöst du borde kanske prata med hans föräldrar så ni hjälps åt att övertala honom?

tossefar
2006-02-25, 20:05
Är det en risk han vill ta så är det väl upp till honom?

Gurk-Burk
2006-02-25, 20:06
Se till att han får höra alla bieffekter...

Jakobbus
2006-02-25, 20:07
Se till att han får höra alla bieffekter...
Det är dom jag inte vet...
Kanske bara är jag som är moralkärring? Gör jag fel?

Snake
2006-02-25, 20:10
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1191840&postcount=153 kanske?

Garnax
2006-02-25, 20:13
Berätta vad du vet om konsekvenserna och backa upp
dom med forskningsrapporter du kan skriva ut. Lyssnar han och säger att
är införstådd med att det finns biverkningar men att han accepterar det
och vill iaf dopa sig så är det bara att du ger dig.

Bara för att du tycker att det är fel att han ska dopa sig så betyder det inte
att han tycker att det. Han kanske anser att det är lika rätt som du tycker att det är fel och vem av er har rätt?

Du tycker du har rätt, han tycker att han har rätt och det är hans kropp och
hans val.

Man kan inte göra annat än att förklara nackdelarna, vill man fortfarande dopa
sig efter det så är det hans val, hans liv och hans konsekvenser.

Trance
2006-02-25, 20:16
Hmm, personligen skulle jag nog inte brytt mig om att vara vän längre om han insisterade. Varför bry sig..

hejhopp
2006-02-25, 20:17
Hans liv, hans kropp. Killen är myndig låt göra som han vill.

jwzrd
2006-02-25, 20:18
Fakta bryr sig inte unga grabbar om, bara att titta i steroidtråden nu. Dom kommer att resonera något i stil med: det där stämmer inte med det Plucke Asgrovsson sa till mig igår i omklädningsrummet och skita i det du säger.

Det hänger på typ: men varför vill du dopa dig? Vad väntar du dig ska hända? Är du inte rädd att du får biverkningar? Tänk om du åker dit, är det värt att ha en narkotikadom på "papperet"?

Är det någon du verkligen bryr dig om så kan du säga att du kommer att hålla dig på avstånd. Inte ett ultimatum men att du själv inte vill ha del av det.

Jorgen
2006-02-25, 20:28
Hans liv, hans kropp. Killen är myndig låt göra som han vill.
Så om en av dina polare hade bestämt sig för att bli heroinist så hade du resonerat på samma sätt?

Du verkar vara en bra kompis. :thumbup:

mini
2006-02-25, 20:29
Vill du ha argument mot doping lär du kunna hitta en del genom att googla, eller söka här på Kollo. Fundera också på om det är din uppgift att övertala honom.

hejhopp
2006-02-25, 20:38
Så om en av dina polare hade bestämt sig för att bli heroinist så hade du resonerat på samma sätt?

Du verkar vara en bra kompis. :thumbup:

hah nä. Känns som att heroin är lite farligare. AAS lär inte vara så nyttigt heller iof. Skulle nog avrått honom från att ta AAS men att snacka med hans föräldrar är ju att gå lite väl långt.

Grahn
2006-02-25, 20:41
Man går inte över huvudet på en bra kompis, du kan säga vad du tycker men det är upp till han att leva sitt liv. Se till att hans liv inte går ut över ditt bara.

Trance
2006-02-25, 20:42
hah nä. Känns som att heroin är lite farligare. AAS lär inte vara så nyttigt heller iof. Skulle nog avrått honom från att ta AAS men att snacka med hans föräldrar är ju att gå lite väl långt.

Jag är tveksam till att heroin är farligt för unga vältränade killar som vet vad de gör. Jag saknar även studier som undersöker detta i någon större omfattning på vältränade unga män i normala doser.

Att heroinister mår illa eller dör kan säkert kopplas till den miljö de lever i eller att de inte vet vad de gör när de doserar.

Grahn
2006-02-25, 20:43
Trance :laugh:

Men kan vi hålla AAS debatten i den tråden?

zoltan_hellhound
2006-02-25, 20:46
Jag är tveksam till att heroin är farligt för unga vältränade killar som vet vad de gör. Jag saknar även studier som undersöker detta i någon större omfattning på vältränade unga män i normala doser.

Att heroinister mår illa eller dör kan säkert kopplas till den miljö de lever i eller att de inte vet vad de gör när de doserar.

Jag håller med finns heller inga belägg för att sjuta sig i huvudet skulle vara dåligt jag vill först se forskning utförd på friska unga män som lever i plast bubbler och bara äter morötter

Krampus
2006-02-25, 20:48
Jag är tveksam till att heroin är farligt för unga vältränade killar som vet vad de gör. Jag saknar även studier som undersöker detta i någon större omfattning på vältränade unga män i normala doser.

Att heroinister mår illa eller dör kan säkert kopplas till den miljö de lever i eller att de inte vet vad de gör när de doserar.

Haha! :D :thumbup:

OnT: Visa honom Allantråden som Snake länkade om du vill ge honom perspektiv, om du ser det som din nödvändiga uppgift att ta ansvar för hans handlingar. ..

Herkulez
2006-02-25, 20:54
Jag är tveksam till att heroin är farligt för unga vältränade killar som vet vad de gör. Jag saknar även studier som undersöker detta i någon större omfattning på vältränade unga män i normala doser.

Att heroinister mår illa eller dör kan säkert kopplas till den miljö de lever i eller att de inte vet vad de gör när de doserar.
:laugh:



ontopic: tror inte din kompis bryr sig va du än säger, har han bestämt sig för att dopa så kommer han nog att göra det ändå.

Jman
2006-02-25, 20:56
Alla jag visat Gregg Valentino inkl. mig själv har mått illa när de ser honom. Visa filmsnutten som förekom här tidigare ... *spy*

_luleå_
2006-02-25, 21:01
Alla jag visat Gregg Valentino inkl. mig själv har mått illa när de ser honom. Visa filmsnutten som förekom här tidigare ... *spy*

Där är det ju inte prepp som får honom att se ut som han gör utan olja. Men bilder och fakta på folk som fått kraftiga biverkningar lär ju bita om inte annat.

Krampus
2006-02-25, 21:01
Alla jag visat Gregg Valentino inkl. mig själv har mått illa när de ser honom. Visa filmsnutten som förekom här tidigare ... *spy*

Fast polaren tänkte väll inte sätta olja i musklerna?

Jakobbus
2006-02-25, 21:03
:laugh:



ontopic: tror inte din kompis bryr sig va du än säger, har han bestämt sig för att dopa så kommer han nog att göra det ändå.
grejen är att jag inte är så säker på att han har bestämt sig, kanske räcker med en knuff i rätt rikting för att han ska avstå...

Jman
2006-02-25, 21:03
Fast polaren tänkte väll inte sätta olja i musklerna?
Nä, men många gör väl inte så stor åtskillnad. Jag är väl inte så insatt, men det jag vet är bara negativt och det förmedlar jag till andra.

zoltan_hellhound
2006-02-25, 21:04
Han är fan störd...påstår att det är steroider han tagit när det är 20 liter synthol som han har tryckt i undrar varför det blev infekterat *screwy*

Krampus
2006-02-25, 21:06
Nä, men många gör väl inte så stor åtskillnad. Jag är väl inte så insatt, men det jag vet är bara negativt och det förmedlar jag till andra.

What!!11!!?

Inte skillnad på att sputa in 10cc i musklerna och ta anabola steroider!!?
Ungerfär som att trimma bilen jämfört mot att spränga den skulle jag nog säga..

jwzrd
2006-02-25, 21:27
Han är fan störd...påstår att det är steroider han tagit när det är 20 liter synthol som han har tryckt i undrar varför det blev infekterat *screwy*

Han påstår att han inte injicerat just synthol (som är en "död" olja gjord för att stanna i muskeln och "blåsa upp den") utan injicerat steroider för att uppnå "uppblåsningen".

Jakobbus
2006-02-25, 21:32
Tack grabbar, baktanken med den här tråden var faktiskt att reda ut allting om Gregg Valentinos oljemissbruk, ville bara inte att det skulle bli för uppenbart


:D

Jorgen
2006-02-25, 21:42
Tack grabbar, baktanken med den här tråden var faktiskt att reda ut allting om Gregg Valentinos oljemissbruk, ville bara inte att det skulle bli för uppenbart


:D
Så då startade du en "skoj"tråd om att din polare skulle börja preppa? Det var inte ens lite roligt.
Du verkar inte ha alla paddlarna i vattnet.

vato
2006-02-25, 21:44
Eller så var han ironisk i sin kritik...

Yankeee
2006-02-25, 21:44
Så då startade du en "skoj"tråd om att din polare skulle börja preppa? Det var inte ens lite roligt.
Du verkar inte ha alla paddlarna i vattnet.

Han drog väl ett skämt för att tråden spårade ur? :)

Jakobbus
2006-02-25, 21:45
Så då startade du en "skoj"tråd om att din polare skulle börja preppa? Det var inte ens lite roligt.
Du verkar inte ha alla paddlarna i vattnet.
Är du allvarlig nu så blir jag rädd, men det tror jag inte att du är... :confused:

Trance
2006-02-25, 21:45
Så då startade du en "skoj"tråd om att din polare skulle börja preppa? Det var inte ens lite roligt.
Du verkar inte ha alla paddlarna i vattnet.

Nu är ju frågan om du uppfattade hans ironi och var ironisk själv eller om du inte gjorde det och är allvarlig.

Själv tänkte jag hitta på en ytterligare ironisk grej men det gick inte, kom inte på något bra.

mini
2006-02-25, 22:02
Varför inte bara formulera dina undringar om Greg Valentino istället? Tönt.

Yankeee
2006-02-25, 22:04
Varför inte bara formulera dina undringar om Greg Valentino istället? Tönt.

wtf :confused:

JJ
2006-02-25, 22:06
Ironi när den är som bäst, missförstådd :D

Jakobbus
2006-02-25, 22:08
Varför inte bara formulera dina undringar om Greg Valentino istället? Tönt.
:D

Jishuku
2006-02-25, 22:09
:D

haha.. alltid lika roligt när folk inte förstår ironi. :thumbup:

Jorgen
2006-02-25, 22:13
haha.. alltid lika roligt när folk inte förstår ironi. :thumbup:
Förklara ironin för mig är du snäll.

Grahn
2006-02-25, 22:16
Han var iofs sarkastisk inte ironisk.

Cilia
2006-02-25, 22:17
Förklara ironin för mig är du snäll.
han försökte säga att han inte var intresserad av Gregg Valentinos problem utan argument för hur han ska avråda sin kompis från att börja dopa sig

Jorgen
2006-02-25, 22:17
Han var iofs sarkastisk inte ironisk.
Inte enligt sig själv.

Fast han vet kanske inte vad han är? ;)

Jakobbus
2006-02-25, 22:18
Inte enligt sig själv.

:confused: :confused: :confused: :confused:
Hur mår du människa?

Metal_boy_
2006-02-25, 22:18
Jag ser att milfini är het på rågflingegröten ikväll :naughty:

Jorgen
2006-02-25, 22:19
:confused: :confused: :confused: :confused:
Hur mår du människa?
Alldeles lysande.

Förklara nu ironin för mig. Jag förstår inte. Men vill gärna göra det.

Jakobbus
2006-02-25, 22:21
Alldeles lysande.

Förklara nu ironin för mig. Jag förstör inte. Men vill gärna göra det.
Då får du först förklara varför du så gärna vill förstöra?
Starta en egen tråd och förstör den istället, det här är min tråd.

jwzrd
2006-02-25, 22:23
Då får du först förklara varför du så gärna vill förstöra?
Starta en egen tråd och förstör den istället, det här är min tråd.

Haha är du full människa?

Trance
2006-02-25, 22:24
Alldeles lysande.

Förklara nu ironin för mig. Jag förstår inte. Men vill gärna göra det.

"i allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta."
http://www.ne.se/jsp/search/article.jsp?i_art_id=213372&i_word=ironi

Då originalposten handlade om att hans vän skulle börja ta droger och spårade ur till att prata om Greg Valentino så postade han ett ironiskt inlägg om att det var tur att tråden nu handlade om Greg Valentino. Sedan var det väl synd att du missade ironin för det var rätt roligt.

Jorgen
2006-02-25, 22:24
Då får du först förklara varför du så gärna vill förstöra?
Starta en egen tråd och förstör den istället, det här är min tråd.
Förstöra? Jag bara undrar var ironin var. Vet du inte så kan du säga det.
Och det finns inget på detta forumet som är ditt. Du bestämmer inte över ett skit här.

Metal_boy_
2006-02-25, 22:25
Alldeles lysande.

Förklara nu ironin för mig. Jag förstår inte. Men vill gärna göra det.


Hehe! Fan Jorgen är du överarbetad? Du får klia dig lita på knoppen och se efter så att det inte sitter en liten Hannibal där i pyssling-format, med bestick:D

Jakobbus
2006-02-25, 22:30
Haha är du full människa?
Ja det är jag men det här har inget med det att göra, skulle skrivit samma saker ändå, nej nu ska ja ut på stan, ha det bra alla, skriver mer imorn

Metal_boy_
2006-02-25, 22:31
Fan vad löjligt Jorgen vad var det som var så farligt med mitt "icke allvarliga" inlägg? Det hade ju aldrig tagits bort om det vore till nån annan :)

Trance
2006-02-25, 22:32
Han var iofs sarkastisk inte ironisk.

Varför inte..båda? Hans metod var ju uppenbarligen ironisk då han sade en sak och menade en annan. Sarkasm utförs ju ofta på detta sätt.

Sedan är det väl synd att en tråd om ett allvarligt ämne spårar ut lite och sedan totalt flippar ur när en moderator får spel av någon anledning. Rätt komiskt.

Yankeee
2006-02-25, 22:34
Sedan är det väl synd att en tråd om ett allvarligt ämne spårar ut lite och sedan totalt flippar ur när en moderator får spel av någon anledning. Rätt komiskt.

Det var ju höjdpunkten i denna tråd, att det sen försvinner inlägg titt som tätt som påpekar det är ju än mer kul :) Ska han låtsas som att inget har hänt liksom? :laugh:

Grahn
2006-02-25, 22:34
Varför inte..båda? Hans metod var ju uppenbarligen ironisk då han sade en sak och menade en annan. Sarkasm utförs ju ofta på detta sätt.

Ironi betyder/betydde egentligen inte det, vi snackade rätt mycket om skillnaderna i en äldre tråd.

Men det är fett OT.

Trance
2006-02-25, 22:35
Ironi betyder/betydde egentligen inte det, vi snackade rätt mycket om skillnaderna i en äldre tråd.

Men det är fett OT.

Tråden är rätt förlorad, skulle nog behöva rensas till sida ett.

sarkas´m subst. ~en ~er
ORDLED: sark-asm-en
• yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik vanl. av föga konstruktivt slag {epik 3, spydighet}: dölja sig bakom en mur av ~er; bitande ~er
BET.NYANS: om sådan kritik i allmänhet: en humor full av bitsk ~
KONSTR.: ~er (av ngn)
HIST.: sedan 1771; av grek. sarkasmos med samma bet., till sarkazein 'vara hånfull; slita sönder (kött o.d.)'; jfr sarkofag

ironi (lat. ironi´a 'ironi', av grek. eiranei´a 'förställning', 'ironi', bildning till ei´ran 'hycklare'), i allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta. Man kan t.ex. tala om någon som "en skön juvel" e.d. - fastän med motsatt innebörd.

ne.se

Grahn
2006-02-25, 22:37
Trance, mjo tror de två har börjat glida ihop med det som de säger "alldagliga språket".

Metal_boy_
2006-02-25, 22:38
Det var ju höjdpunkten i denna tråd, att det sen försvinner inlägg titt som tätt som påpekar det är ju än mer kul :) Ska han låtsas som att inget har hänt liksom? :laugh:

Nu vet vi ju varför modsen "aldrig" blir idiotförklarade i nån tråd iaf :) Undrade ju vart mitt inlägg tog vägen ffs :whipped:

Jorgen
2006-02-25, 22:42
Nu vet vi ju varför modsen "aldrig" blir idiotförklarade i nån tråd iaf :) Undrade ju vart mitt inlägg tog vägen ffs :whipped:
Det är möjligt att jag är en idiot, väldigt troligt tom, och jag förstår fortfarande inte det roliga i tråden. Men nu finns din post där igen. Nöjd?

Zera
2006-02-25, 22:47
Det är möjligt att jag är en idiot, väldigt troligt tom, och jag förstår fortfarande inte det roliga i tråden. Men nu finns din post där igen. Nöjd?


Trance beskrev det väldigt bra i post #48

SchiVen
2006-02-25, 22:58
När jag försöker så blir han bara skitsur och börja kalla mig för saker, jättefula saker.


haha... skön kompis *screwy*

Jakobbus
2006-02-26, 04:36
Förklara ironin för mig är du snäll.
OK,
meningen med mitt inlägg var som säkert samtliga andra förstod att skoja lite med att några gick totalt off-topic och började diskutera Greg Valentinos synthol vanor...

Hur nån nu inte förstod att jag var ironisk där övergår mitt intellekt men jag tänker inte börja anklaga folk för att inte ha "alla åror i sjön" eller liknande påhopp som jag tycker är jävligt onödiga och faktiskt lite barnsliga, speciellt om dom kommer från en moderator som vad jag trodde skulle hålla forumet rent från sånt trams.

Förmodligen så blir väl jag bannad nu och denna post raderad...

Mvh

Jakobbus
2006-02-26, 04:48
Föresten, ok nu är jag ganska full men har ändå läst igenom tråden några gånger och jag förstår fortfarande inte hur man kan tro att jag startade en tråd om en kompis's framtida steroid missbruk i tron att den till slut skulle handla om Greg Valentino, hur stor är chansen att nån skulle ta upp honom överhuvudtaget?
Var dock längesen jag hade så här kul så jag är inte bitter, tvärtom, längtar tills jag vaknar imorn och får läsa nåt fyndigt svar, eller kanske möts av nåt inträdes-nekandes-besked när ja ska logga in...
MVH

Jorgen
2006-02-26, 08:16
OK,
meningen med mitt inlägg var som säkert samtliga andra förstod att skoja lite med att några gick totalt off-topic och började diskutera Greg Valentinos synthol vanor...
Var?
Jag läser inte alla poster på detta forumet, hur skall jag då veta om du pratar om poster i en annan tråd (om du nu gör det)?

Laan
2006-02-26, 08:21
Hur nån nu inte förstod att jag var ironisk där övergår mitt intellekt men jag tänker inte börja anklaga folk för att inte ha "alla åror i sjön" eller liknande påhopp som jag tycker är jävligt onödiga och faktiskt lite barnsliga, speciellt om dom kommer från en moderator som vad jag trodde skulle hålla forumet rent från sånt trams.


Jag håller med.. blev riktigt förvånad när jag läste tråden.. dock var väl det med alla paddlar inte det farliga, men det som kom senare..

*grr27*

Laan
2006-02-26, 08:22
Var?
Jag läser inte alla poster på detta forumet, hur skall jag då veta om du pratar om poster i en annan tråd (om du nu gör det)?


Han pratar om denna tråden...................

mystic[-_-]
2006-02-26, 08:39
Han verkar jävligt klar i skallen om han svär och kallar dig saker när du försöker få honom på bättre tankar.

Nina L
2006-02-26, 08:50
han försökte säga att han inte var intresserad av Gregg Valentinos problem utan argument för hur han ska avråda sin kompis från att börja dopa sigJag förstod det också så. :) Missförstånd händer så lätt.

OnT: Vet du varför han vill börja, förresten? Har han sagt något om det?

Robban
2006-02-26, 08:50
Vad har din polare för mål med sin träning?

Diana
2006-02-26, 09:52
:laugh: Hihi mysig tråd

Jakobbus- Jag har vart i din sits ganska exakt, hade en kompis som gett sej fan på att börja preppa, vi(hans kompisar och familj) försökte övertala men de va hopplöst. Det som tillslut fick honom att lägga av va att han själv insåg hur negatvt de påverkade honom.. Vill inte sänka ditt hopp eller nåt men va beredd på att de är låångt mkt svårare att ändra nån som gett sej fan på nåt, än va man tror.. vissa offrar ju redan ALLT för att bli grova, tid, mkt pengar, relationer tom. och är man på den stigen är ju steget varken långt eller särskillt skräckinjagande att även offra hälsan för vissa. Så de spelar ofta ingen roll hur mkt argument om biverkningar man häller över dom, förnekelsen är så stor och fokusen på 'målet'(att bli GROFV) överskuggar allt förstånd..
Men försök att få fler på din sida mot honom, hans familj? era gemensamma vänner osv.
Hoppas ni lyckas bättre än vad vi gjorde :)

High1ander
2006-02-26, 10:06
:laugh: Hihi mysig tråd

Jakobbus- Jag har vart i din sits ganska exakt, hade en kompis som gett sej fan på att börja preppa, vi(hans kompisar och familj) försökte övertala men de va hopplöst. Det som tillslut fick honom att lägga av va att han själv insåg hur negatvt de påverkade honom.. Vill inte sänka ditt hopp eller nåt men va beredd på att de är låångt mkt svårare att ändra nån som gett sej fan på nåt, än va man tror.. vissa offrar ju redan ALLT för att bli grova, tid, mkt pengar, relationer tom. och är man på den stigen är ju steget varken långt eller särskillt skräckinjagande att även offra hälsan för vissa. Så de spelar ofta ingen roll hur mkt argument om biverkningar man häller över dom, förnekelsen är så stor och fokusen på 'målet'(att bli GROFV) överskuggar allt förstånd..
Men försök att få fler på din sida mot honom, hans familj? era gemensamma vänner osv.
Hoppas ni lyckas bättre än vad vi gjorde :)
Du hade en tråd om det va?

Sen undrar jag verkligen vad Jorgen håller/höll på med, eller mini. Tycker det var rätt uppenbart att Jakobbus var ironisk/sarkastisk. Sen är det bara konstigt att se hur Jorgen skippa post efter post som förklara att det var ironiskt. Liksom det är OK att säga att man missuppfatta, hade fel, inte läste, osv, men det är fan fult att tjafsa och spela Allan (no pun intended) när man har fel...


Jag tycker att du bara ska förklara för honom att om du antar han börjar preppa så tänker du säga till gymmet så de testar honom, eller säga till polis, osv. Sen om du gör det eller inte, det är en annan sak.

Herkulez
2006-02-26, 10:07
Det var ju höjdpunkten i denna tråd, att det sen försvinner inlägg titt som tätt som påpekar det är ju än mer kul :) Ska han låtsas som att inget har hänt liksom? :laugh:
haha skämtar du


jörgen skärp dig nu ffs :D

Yankeee
2006-02-26, 10:09
haha skämtar du


Fantomen skämtar aldrig :)

Grahn
2006-02-26, 10:32
Ja ja droppa ironi grejen nu, ironi på forum är lurigt och det blir inte bättre av att ge kryptiska svar när ngn missförstår.

Jakobbus
2006-02-26, 10:33
OK,
meningen med mitt inlägg var som säkert samtliga andra förstod att skoja lite med att några gick totalt off-topic och började diskutera Greg Valentinos synthol vanor...
Var?

Menar du i vilken post? Isåfall: I denna post. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1370621&postcount=28)

Jag läser inte alla poster på detta forumet, hur skall jag då veta om du pratar om poster i en annan tråd (om du nu gör det)?
Jag pratar inte om poster jag gjort i någon annan tråd, vad får dig att tro att jag gör det?

Grahn
2006-02-26, 10:35
Vilken ålder är det på din poolare föressten?

Jakobbus
2006-02-26, 10:36
Vilken ålder är det på din poolare föressten?
19

Grahn
2006-02-26, 10:39
19

Iaf inte katastroftidigt men det är ju inte direkt superklyftigt att börja när hans naturliga nivåer är på topp och han inte är helt färdigutvecklad ännu.

Baan
2006-02-26, 10:40
hmm du kan ha en chans att övertala honom om han nu inte riktigt bestämt sig än, beror lite på hur han är som person, vissa berättar om sina idéer ganska tidigt medan vissa funderar på det väldigt länge och säger inget till någon, och är rätt bestämda när dom väl tar ett beslut. verkar det som att polaren fortfarande funderar på det så kan du försöka göra det du kan, men om han redan verkar ha bestämt sig och itne är den personen som låter sig övertalas så kan det vara gansak kontraproduktivt att tjöta på honom som fan,på så sätt att du förlorar en kompis. å andra sidan kan det vara värt göra honom lite upprörd för att tänka vidare på saken.

mini
2006-02-26, 10:41
Jag vill bara säga att jag har fattat nu. Det tog en sömnlös natt, men nu får jag ihop det. [Plats för applåder] Jag ska genast gå och ställa mig i skamvrån och skriva Jag ska läsa det folk skriver innan det brinner i huvudet, jag ska läsa det folk skriver... osv.

Lasse Kongo
2006-02-26, 10:44
OM du är en riktigt bra vän så ser du till att han får tag i bra grejor och inge fake!

Jorgen
2006-02-26, 10:44
Menar du i vilken post? Isåfall: I denna post. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1370621&postcount=28)

Jag pratar inte om poster jag gjort i någon annan tråd, vad får dig att tro att jag gör det?
Äh, jag uppfattade som att du skojade i din första post när du skrev det där om Greg. Tydligen gjorde du inte det. :em:

:cheers:

Svarten81
2006-02-26, 10:46
Här kan du hitta en massa nyttig fakta sen har du ju jour nr att ringa om du vill prata av dig om hur du ska göra osv.....
http://www.dopingjouren.se

Herkulez
2006-02-26, 10:49
OM du är en riktigt bra vän så ser du till att han får tag i bra grejor och inge fake!
:laugh: :laugh: :laugh:

datorjaevel
2006-02-26, 10:52
OM du är en riktigt bra vän så ser du till att han får tag i bra grejor och inge fake!

:D

blekfet2
2006-02-26, 12:38
men låt honom om han nu vill det, hans eget fel om det skiter sig.

hampaN
2006-02-26, 12:41
men så är ju den killen bannad, och har fått för sig att man kan öka 5-10 kg muskler per år ;)

Vem skrev något om muskler?

"Äter sover och tränar du "smart" så ökar du säkert 5-10 kg/år dina första 3 träningsår."



Mycket av det han skrev var vettigt.

Bolio
2006-02-26, 12:54
Alladin vet vad han snackar om.

Cilia
2006-02-26, 12:56
Alladin vet vad han snackar om.
imponerande att lyckas bli bannad från flashback.
undra vad man har gjort då *g*

Bolio
2006-02-26, 12:59
imponerande att lyckas bli bannad från flashback.
undra vad man har gjort då *g*

Enligt El Zorro & co. gjorde han reklam för en source. Nog om det nu, det är ovidkommande här. Han var dock för övrigt moderator där förr i tiden.

östen
2006-02-26, 13:01
Alla jag visat Gregg Valentino inkl. mig själv har mått illa när de ser honom. Visa filmsnutten som förekom här tidigare ... *spy*

Det är olja, inte nå jävla steroider/annat

Trance
2006-02-26, 13:07
imponerande att lyckas bli bannad från flashback.
undra vad man har gjort då *g*

Mängder som blir bannade, men han gjorde reklam för en sida som sålde mediciner etc. Köp och sälj är förbjudet på flashback.

[EDIT] Meh, bolio var före.

Björn_Olsson
2006-02-26, 13:13
Enligt mig får en myndig person göra vad han vill så länge han inte skadar någon annan/något annat.. visst får du argumentera för att han inte ska dopa sig, men i slutändan är det hans eget val..

Jman
2006-02-26, 13:58
Det är olja, inte nå jävla steroider/annat
Fortfarande många som verkar reagera starkt på att jag tog upp GV. Jag är fullt medveten om att han blandade synthol och steroider m.m. Men jag tycker att han är ett praktexempel på hur skev kroppsuppfattning en del kan ha och det känns aktuellt att upp i det här sammanhanget. Jag är väldigt emot steroider och liknande preparat.

Ett utav mina mål med träningen är just själva ansträngningen som behövs för att nå det kroppsliga ideal jag är ute efter. Och min kropp har problem som det är att anpassa sig till de viktökningar jag faktiskt gör. Det finns ingen snabb bra väg. Men vad gör det? Att träna är kul och resultaten kommer förr eller senare.

gothen
2006-02-26, 15:07
Enligt mig får en myndig person göra vad han vill så länge han inte skadar någon annan/något annat.. visst får du argumentera för att han inte ska dopa sig, men i slutändan är det hans eget val..

Nackdelen med det liberala synsättet är att om det skiter sig för honom, även om det inte var hans avsikt, så är det vi andra som betalar för honom.

Bönne
2006-02-26, 15:29
imponerande att lyckas bli bannad från flashback.
undra vad man har gjort då *g*De håller faktiskt ganska hårt på reglerna där, de har en sektion där de förklara varför personer blir varnade/bannlysta, sök i den.

Bönne
2006-02-26, 15:30
Nackdelen med det liberala synsättet är att om det skiter sig för honom, även om det inte var hans avsikt, så är det vi andra som betalar för honom.Det är det socialistiska systemet som gör att vi alla får stå för den ekonomiska kostnaden tillsammans och har inget med liberalism att göra.

Cilia
2006-02-26, 16:30
Nackdelen med det liberala synsättet är att om det skiter sig för honom, även om det inte var hans avsikt, så är det vi andra som betalar för honom.
Det är det socialistiska systemet som gör att vi alla får stå för den ekonomiska kostnaden tillsammans och har inget med liberalism att göra.
eg har det ingenting med varken liberalt eller socialistiskt system. Vi är individer som tillsammans utgör en helhet. Vi påverkas alla om folk förstör sina liv och därmed inte kan vara produktiva i vårt samhälle och det oavsett vilket politiskt system vi har.

Sen är det ju inte bara det det handlar om. Produkten är inte framtagen för att folk ska kunna bygga så mycket muskler som möjligt. Mediciner är mediciner och ska användas till det dom är till för och inte missbrukas.

När det kommer till att folk missbrukar mat är dom flesta här på forumet oerhört fördömande.

Bronkitkorv
2006-02-26, 16:45
Prata med hans Mamma och säg då också att han kallar dej för JÄttefula saker, det är ju verkligen hemskt när sånt händer..

Jag tror att dom flesta som skrivit här har varit fulla eller nåt annat....

Bönne
2006-02-26, 16:59
eg har det ingenting med varken liberalt eller socialistiskt system. Vi är individer som tillsammans utgör en helhet. Vi påverkas alla om folk förstör sina liv och därmed inte kan vara produktiva i vårt samhälle och det oavsett vilket politiskt system vi har.Det där är detaljer, samtidigt när folk riskerar att förstöra sina liv, så finns de några stycken som knappast blir en kostnad, Coleman är ett ex. Sedan är det ju upp till folk själva, men att jag direkt får betala (ekonomisk) för att någon annan misslyckas, gäller bara vid sosse-systemet.

Allan
2006-02-26, 17:03
Om du verkligen tror att "det liberala samhället" skulle låta dig dopa dig bara för att du vill det är du helt tappad bakom en vagn. Det innebär lika mycket respekt för andras åsikter och respekt för andras val som vilket annat system som helst, och allt annat är en utopi värre än den kommunistiska. I slutänden handlar det om D-e-m-o-k-r-a-t-i. Men du kanske vill ha ett annat system...


allan

Bönne
2006-02-26, 17:05
Om du verkligen tror att "det liberala samhället" skulle låta dig dopa dig bara för att du vill det är du helt tappad bakom en vagn. Det innebär lika mycket respekt för andras åsikter och respekt för andras val som vilket annat system som helst, och allt annat är en utopi värre än den kommunistiska. I slutänden handlar det om D-e-m-o-k-r-a-t-i. Men du kanske vill ha ett annat system...


allanVi pratade inte om lagar, vi pratade om sjukvård.

Diana
2006-02-26, 18:14
Ja som bronkitkorv sa, säg åt mammsen att låsa in ungjäveln på rummet om de så krävs!! :D ...najmen seriöst, hur jobbig han än blir strunta INTE i honom! :)

Du hade en tråd om det va?
.
Stämmer
fast min 'mysig tråd'- kommentar va mer riktad åt missförståndet och dramatiken därikring :D ;)