handdator

Visa fullständig version : bra rumpövningar?


bofinken
2006-02-25, 15:41
någr bra tips på hur man kan träna sig till en lite större bak? tröttnar på att alla byxor sitter pösigt där bak. helst några snabba och effektiva.

ugglan
2006-02-25, 15:43
knäböj med röven så långt ned det går har förstorat min röv tiofallt

Sonny
2006-02-25, 15:51
Utfall och raka mark ska väll ta ganska pra?

Skrollovicz
2006-02-25, 15:54
Snabba och effektiva? Nej knappast, det tar flera år att bygga ett arsle. Raka mark, utfall (med hantlar eller skivstång) och knäböj är bra.

Stoltz
2006-02-25, 16:08
OnTopic:
Knäböj verkar fungera rätt bra, att åka skridskor är också riktigt härligt för gumpen ;)

bofinken
2006-02-25, 16:18
Okej, hur ofta ska man köra övningarna och hur många åt gången typ? något förlag på veckoschema för att få maximalt resultat snabbt?

Chandler
2006-02-25, 16:36
Okej, hur ofta ska man köra övningarna och hur många åt gången typ? något förlag på veckoschema för att få maximalt resultat snabbt?

Varför så bråttom? Har du enbart tänkt köra "rumpövningar" och inte träna övriga kroppen?

Jorgen
2006-02-25, 16:38
Hur tränar du nu?
Hur länge har du tränat?
Sköter du kost osv?

bofinken
2006-02-25, 16:45
Tränar nu ca 2-3 gånger i veckan

dag 1. 30 min spinning + 30 min core- skulle här kanske kunna lägga in lite rumpövningar?

dag 2. vila
dag.3 vila
dag 4. vila
dag 5. Body Pump
Dag 6. tennis
dag 7. vila

ev något pass syrka ca 45 min per vecka.
sköter kosten bra. att jag inte tränar speciellt hårt beror på att jag försöker gå upp i vikt och alltså inte överanstränga mig. Känner i och för sig nu att jag skulle vilja lägga in lite mer träning och en hög prioritet då är rumpan som jag bara ska ha dit.

Har alltid varit aktiv men började de här upplägget bara för någon vecka sedan efter ett halvårs uppehåll från träning.

melancoolio
2006-02-25, 16:46
Jag tycker att riktigt tunga benpressar bygger bra med röv.

hahavaffan
2006-02-25, 16:47
Snabba och effektiva? Nej knappast, det tar flera år att bygga ett arsle. Raka mark, utfall (med hantlar eller skivstång) och knäböj är bra.Flera år? Mjaa... där kan jag inte riktigt hålla med dig.

Robban
2006-02-25, 17:02
Djupa utfall.

Jorgen
2006-02-25, 17:08
Tränar nu ca 2-3 gånger i veckan

dag 1. 30 min spinning + 30 min core- skulle här kanske kunna lägga in lite rumpövningar?

dag 2. vila
dag.3 vila
dag 4. vila
dag 5. Body Pump
Dag 6. tennis
dag 7. vila

ev något pass syrka ca 45 min per vecka.
sköter kosten bra. att jag inte tränar speciellt hårt beror på att jag försöker gå upp i vikt och alltså inte överanstränga mig. Känner i och för sig nu att jag skulle vilja lägga in lite mer träning och en hög prioritet då är rumpan som jag bara ska ha dit.

Har alltid varit aktiv men började de här upplägget bara för någon vecka sedan efter ett halvårs uppehåll från träning.
Du skulle med lätthet kunna lägga in två styrkepass i veckan. Kör halvkroppspass då, det är viktigt att träna hela kroppen. Men du kan lägga fokus på djupa böj och utfall på den ena dagen. Om du vill gå upp i vikt så är det mycket bra att träna på gym, och naturligtvis så är kosten den avgörande biten för viktuppgången.