handdator

Visa fullständig version : snowboard: ridebindningar till buurtonbräda


apa_ola
2006-02-25, 13:41
hallo!
har både bräda och bindningar, dock olika märken. Fick med en annan "platta" för att kunna fästa bindningen på brädan, men man kan då bara skruva i tre (istället för 4) skruvar, ska det vara så?

Wikner
2006-02-25, 14:00
Ingen anning.
Men har kört min extreme e-line med bindningar och bara 3 skruvar av 4. Och de har inte hänt nått. Har dock smedat dit Locktight tror jag de heter.

apa_ola
2006-02-25, 14:08
locktight?

Perscitus
2006-02-25, 14:13
locktight?
Heter egentligen Loctite och finns att köpas på de flesta bensinmackar. Det är alltså en sorts gänglås. I praktiken något du smörjer in gängorna i skruven med som sedan stelnar och förhindrar att skruven skruvar ur sig själv. Dock är det nog inte det som är problemet med för få skruvar i en snowboardbindning, utan snarare att plasten i bindningen spricker då belastningen ligger på för få punkter.

ArnoldOnLehmä
2006-02-25, 14:26
Ska väl bara vara 3 skruvar i burton. Antar att det är en burton platta du fick med till bindnigen. Skruvarna ska väl bilda en triangel. Inte säker dock, har aldrig ägt en burton.

apa_ola
2006-02-25, 14:27
Ska väl bara vara 3 skruvar i burton. Antar att det är en burton platta du fick med till bindnigen. Skruvarna ska väl bilda en triangel. Inte säker dock, har aldrig ägt en burton.

jo hade för mig att det var så..kan väl anta att jag fick det bekräftat nu..