handdator

Visa fullständig version : Chuck Norris vs Steven Seagal


bolt
2006-02-25, 03:34
Vad säger folket?

mangemani
2006-02-25, 03:36
skådespeleri= chuck norris
fighting=går nog till seagal

kauf
2006-02-25, 03:37
seagal bryter fingrarna på norris och äger honom vilken dag som helst med en skön oneliner :hbang:

bolt
2006-02-25, 03:43
seagal bryter fingrarna på norris och äger honom vilken dag som helst med en skön oneliner :hbang:

Is that so?
Inte enligt google (http://googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=STEVEN+SEAGAL+&word2=CHUCK+NORRIS)

Antosh
2006-02-25, 03:46
Vad säger folket?

chuck for president!

Mago
2006-02-25, 04:27
Hmm. Det är ett svårt val..

Båda är skådespelare av högsta rang..
De kan slåss både på duken och i ringen.
Båda kan leverera grymma tal med sensmoraler som skulle få William Shatner att baxna. (okej, det var en rejäl överdrift)

Benknäckarljuden slår dock karateljuden med en hårsmån.
Grattis Seagal! :bow:

bolt
2006-02-25, 04:30
Hmm. Det är ett svårt val..

Båda är skådespelare av högsta rang..
De kan slåss både på duken och i ringen.
Båda kan leverera grymma tal med sensmoraler som skulle få William Shatner att baxna. (okej, det var en rejäl överdrift)

Benknäckarljuden slår dock karateljuden med en hårsmån.
Grattis Seagal! :bow:

+b! *grr27*

Flipper
2006-02-25, 04:30
Chuck Norris varje gång!!! 6 gånger professionell världsmästare i mellanvikt är tunga meriter.

Inzza
2006-02-25, 05:49
jag tycker Steven seagal är ganksa het faktistk. alltså. på ett erotiskt plan. :em:

bolt
2006-02-25, 05:50
jag tycker Steven seagal är ganksa het faktistk. alltså. på ett erotiskt plan. :em:

Judas.

Edit: +b :D

Inzza
2006-02-25, 05:52
Judas.

Edit: +b :D

Även du min brutus..... :cryout:

Kwon
2006-02-25, 06:16
Lite skönt är det allt med alla sköna ljud i Steve me Lloydens filmer där armar och ben bryts.

Bäst SFX går helt klart till Steve.

Däremot gillar jag Chuck Norris hoppspark in i bilen som han började göra i Good Guys Wear Black från 1978 som han dessutom gjorde ännu en gång vid ett senare datum (skäggig).

http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/84/31/81m.jpg

Smidighet och Spänst + bästa hoppspark genom bilrutan går helt klart till Chuck. Chuck vinner flair helt enkelt.

Om ni har sett Chucks tidigare filmer så har han faktiskt haft ganska schyssta slutskurkar på slutet, vill minnas bla Professor Toru Tanaka (SubZero i Running Man bla).

Bästa Skurkar = Chuck vinner.

Tror inte Steve någonsin har haft en WOW/KOOL skurk på slutet.

Ingen som någonsin gett Steve en match heller.

-

Bästa filmmusik och musiker måste dock gå till Steve.

Ni har ju hört Steves "I Want Teh Poonany" från Songs from the Crystal Cave.

Hans filmer har bättre musik också, lyssna tex på theme från Nico bland annat.

När Chuck sjunger till Texas Ranger blir jag bara lessen. :(

"In the eyes of the Ranger, the unsuspecting Stranger etc...."

Steve har ok musik i de flesta av hans filmer. (dom är nyare )

Chuck har bara haft bra musik i två filmer, Lone Wolf McQuade och Delta Force 1. Mycket catchiga themes i dessa två.

Chuck slogs dessutom mot Carradine (Kill Bill etc) i Lone Wolf, där Carradine gör sin epa-variant av Praying Mantis Kung Fu. Måste ses!

Chuck vinner ju "sista skurk" med hästlängder.

-

Bästa filmfight.

Förr gillade jag Norris fighter mer såklart, då han gjorde mycket snurrsparkar, men om man tittar på båda personernas filmer så gör ingen av dom något nytt.

Chucks fights e alltid roundhouse, sen snurr och lite slag (ofta en spinning fist).

Det blir lite upprepande precis som Van Damme som alltid ska ha med balettsparken i alla sina filmer (tidigare filmer iaf).

Steve kändes lite originell i början då han använde sin Aikido och började bryta folks armar och ben (det var lite annorlunda jämfört med andra filmfighters då detta inte var lika flashigt i början).

De får delad plats på Bästa filmfights, trots att Chucks fighter är lite mer spänstiga så är det alltid samma tekniker han kör, inget nytt, inget originellt och man har sett det förut.

Steve varierar sig dock lite, men är spänstig och vig som ett kylskåp (vilket inte behövs i hans fightstil).

Det man vill se är hur Chuck och Steve skulle se ut i en storproduktion a'la Matrix med Yuen Woo Ping som fight choreographer.

Men man måste dock inse, både Chuck och Steve me Loyden har fyllt gubbe för länge sen.

Kul dock att de fortfarande håller på! Still going strong! :thumbup:

Krampus
2006-02-25, 06:22
KWÅN!!!!! :laugh: Kanske ditt bästa inlägg någonsin! :laugh: :laugh:

muddler
2006-02-25, 07:50
KWÅN!!!!! :laugh: Kanske ditt bästa inlägg någonsin! :laugh: :laugh:

+1 :hbang: :D

NiklasR
2006-02-25, 08:33
seagal lätt! :hbang:

Yankeee
2006-02-25, 08:49
Seagal utan tvekan, mannen är en legend.

http://www.youtube.com/watch?v=pPCXgdjlB5E&search=seagal

Herkulez
2006-02-25, 09:05
hehe skön läsning kwonb



chuck "fisting the punani" norris är mitt val

Ryska_raketen
2006-02-25, 09:31
Steven ffs!

Diana
2006-02-25, 09:53
verkar va ett ämne kärt om hjärtat för herr kwonis :D :D

knepigt... 50 / 50.....
seagal kanske väger lite tyngre dock... den sexiga gubbtoffsen gör ju en del :laugh:

Zakath
2006-02-25, 10:07
Chuck Norris - med en väldigt stor glimt i ögat ;)

Kwon
2006-02-25, 10:08
verkar va ett ämne kärt om hjärtat för herr kwonis :D :D

knepigt... 50 / 50.....
seagal kanske väger lite tyngre dock... den sexiga gubbtoffsen gör ju en del :laugh:


Haha jag är en gammal connoisseur av 80-talsfilmer i denna genre!

No Retreat No Surrender betydde mycket för 80-talet OCH vem kan glömma GYMKATA med Kurt Thomas, kalkonen av alla fightkalkoner från 1985!

Ni får ej missa denna superkalkon om ni ej sett den tidigare.

Kurt Thomas agerande = SUPERSKÅDIS av RANG!

Kurt Thomas fightingskills = Använder gymnastik (volter och handstands) som en kampstil!

Bästa Scen = När han springer i galningarnas by och finner en.... bygelhäst...

Kunde det bli mer perfekt för en person som utövar Gymkata (gymnastik som kampart)? LOLZ

Rumänska Ninjor?

http://www.themoviemark.com/images/gymkata.jpg

SE DEN DIANA!

Herkulez
2006-02-25, 10:12
Kwon: hade inte seagel gjort ett utalande om att han kunde spöa chuck och dom andra fighting movie stjärnorna och när dom andra accepterade tha CHALLENGE så ballade han ur?

Twosaint
2006-02-25, 10:13
Personligen tycker jag stevens filmer är bättre.

På tal och chuck norris, vi stod 7-8 killar vid en uttagsautomat i stan då en gubbe i 45års åldern med smeknamnet "snöret" (säger en del om karln) dök upp och skulle ta ut cash. Då han höll på och fipplade rammlade en 500hunk ner och en polare tog upp den och gav den till honom direkt. Till saken hör att han har varit billackerare hela sitt liv och på fredagar då han skulle ut på krogen i unga dar så tvättade han ansiktet och halsen med thinner innan han åkte från jobbet, så karln är rätt *screwy* vid det här laget. Vi står iaf där och pratar och *pling* så är han helt plötsligt chuck norris och ska göra nån roundkick och spöa oss alla, först skrattade vi bara åt honom men efter 5 minuter av "hot" från honom så börjar vi bli lite less och en av oss börjar bli lite aggresiv mot honom. Chuck Norris insåg rätt fort att han nog eg hette snöret och att det var dags att gå.

Finns nån sida med "grymma" stats om chuck oxå.

Chuck for president

Jman
2006-02-25, 10:25
Steven Seagal. Han har skönare stil än Chuck N.
Chuck N. skulle ha klarat sig bättre om han var mer graciös och vigare. Jag är uppväxt med kampsport filmer mer åt Van Damme hållet.

Jag såg Chuck träna med Bruce Lee i en dokumentär. Men jag antar att det inte är rättvis jämförelse :D

Slartibartfast
2006-02-25, 10:37
Jag tror att Chucken tar det på målfotot.

Kwon
2006-02-25, 10:50
Jag tror det är lite beroende på smak.

Steven är lång, har hästsvans,kör Aikido,går omkring med en träpinne i röva,ser ofta ut som han har förstoppning,kör ett lite mer modernt stuk med rappare,polska regissörer och hiphop-musik.

Chuck tillhör den gamla skolan, är äldre,körde Karate/Kickboxning på den gamla goda tiden då Bill "Superfoot" Wallace var aktiv och eftersom han började göra filmer mycket tidigare än Steve så känns ju hans filmer helt klart lite mer omoderna.

1972 slogs han mot Bruce Lee och hade en mycket vacker 70-tals skjorta med hippiemönster på som Steve bara kunde drömma om att få på sig.

Chuck kunde se bra ut i sidenskjortor med blommor på, det gör inte Steve.

Steven har en mer kaxig attityd, Chuck skall alltid vara den goda hjälten som aldrig gör något dumt och är lite träig i sina filmer.

Lite variation på dessa grabbars register skulle vara kul men det kommer vi aldrig få se, dom är likadana i alla sina filmer.

Det är inte ofta man får se Chuckan brista ut i gapskratt eller tjura krokodiltårar *hulk *snyft* *bröl* då hans skådespelartalang räcker såhär långt imho --->.

Han har dock verkligen växt in i rollen som Texas Ranger då den rollen passar honom som handsken. Walker Texas Ranger kan ju hela familjen titta på då han aldrig lyckas få åklagaren i säng.

Snacka om frustration.

-

Däremot var jag en stor fan av Chucks gamla rulle "Octagon", som också hade Richard Norton med.

Richard Norton (som spelade Kyo, Seikuras bodyguard) gjorde faktiskt ett större intryck på mig än Chuck på den tiden.

-

Steven Seagal kan vara roligare att se agera, då han har en lite annan framtoning i sina filmer då han inte är för förstoppad.

Chuck skall alltid vara genomgod till max och enormt träig.

Det är aldrig gråskalor i Chucks filmer, alltid Svart eller Vitt.

En hjälte i en film kan faktiskt ha dåliga egenskaper trots allt.

Publiken kan visa empati över en sådan hjälte i en film, men det går utöver Chucks register.

Snake
2006-02-25, 11:01
Seagal...promenadseger.

Björn_Olsson
2006-02-25, 11:16
Chuch Norris, legenden! :laugh:

http://www.duckshit.com/chuck-norris-jokes/

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."
"Chuck Norris does not sleep. He waits."
:D

Diana
2006-02-25, 11:18
http://www.themoviemark.com/images/gymkata.jpg

SE DEN DIANA!
All denn promotion ger mej tvångstankar ja :laugh:

Segals förstoppning lär väl va positiv för folk tappar hakan när han helt plötsligt börjar RÖRA på sej i viissa scener(det oväntade förnöjjer :D :thumbup:

Tricklev
2006-02-25, 12:06
Och bilden Kwon talar om är självklart denna ifrån Way of the dragon.

http://www.bruceleedivinewind.com/galleries/waydvd/pic275.jpg



Så nu när ni har sett denna bilden antar jag att rösterna bara faller in på Chuck.

Tricklev
2006-02-25, 12:07
Sedan så har Chuck en fysik Steven bara kan drömma om.

http://www.bruceleedivinewind.com/galleries/waydvd/pic156.jpg

http://www.bruceleedivinewind.com/galleries/waydvd/pic157.jpg

Garnax
2006-02-25, 12:13
Båda är kassa skådespelare...

Baan
2006-02-25, 12:13
seagal vs chuck i en fight, hmmm, känns inte som någon är en komplett fighter för en pride match t ex så svårt veta vem som skulle vinna, har dock alltid tyckt segal är lite brutalare, så han får vinsten :) norris hör snygga sparkar men det mesta ser rätt ineffektivt och onödigt krångligt ut så där får han minus

som filmstjärnor har båda ett par klassiker bakom sig, fast det känns som norris inte har någon riktigt bra film bakom sig, medan segal har Under Siege i alla fall. bästa norris har är väl lone wolf mcquade som faktiskt är en hyfsad film :)

när det gäller dåliga men underhållande filmler kanske norris tar hem matchen, segals dåliga filmer är inte ens underhållande och hans senare försök är han bara så förbannat seg så det inte ens är kul. norris har iaf tajta jeans på sig.

mathor
2006-02-25, 12:33
Steven Seagal såklart. "I will take you to the bank Senator Trent... to the blood bank!"

Bara namnen på hans rollfigurer slår Chucks alla egenskaper med hästlängder: Mason Storm, Nico Toscani, Casey Ryback, Gino Felino, Jonathan Cold etc.

zoltan_hellhound
2006-02-25, 12:46
Steven Seagal såklart. "I will take you to the bank Senator Trent... to the blood bank!"

Bara namnen på hans rollfigurer slår Chucks alla egenskaper med hästlängder: Mason Storm, Nico Toscani, Casey Ryback, Gino Felino, Jonathan Cold etc.

Word...Finns ingen som är så rå som segal.Nästan så att man tycker synd om alla rednecks på barerna som bara är ute efter en lgammal hederlig bar fajt...och så slutar det med att segal kväcker alla deras armar och ben..hade det inte varait nog med ett slag??? Men norris är ju super cool han ochså fast på ett mysigt funkigt 70-80 tal sätt..

kimonque
2006-02-25, 12:46
CHUCK! :thumbup:

http://www.break.com/index/snlchuck.html

H.Emanuel
2006-02-25, 12:48
Hmm. Det är ett svårt val..

Båda är skådespelare av högsta rang..

:laugh: :laugh: :laugh:

Metal_boy_
2006-02-25, 12:52
Chuck ffs!

Seagal har ju ingen motorik, stel som en pinne och viftar med handflatorna.

mathor
2006-02-25, 13:42
Chuck ffs!

Seagal har ju ingen motorik, stel som en pinne och viftar med handflatorna.


Han är brutalare. Lägg märke till hur han dödar slutbossarna i sina filmer.

ugglan
2006-02-25, 14:19
Seagal är en klar vinnare i mitt tycke. Han har det mesta; oneliners, övervåld, hästsvans, deathface(tm), rösten och framför allt - som mathor sa: namnen.

Stoltz
2006-02-25, 14:24
Kwon: hade inte seagel gjort ett utalande om att han kunde spöa chuck och dom andra fighting movie stjärnorna och när dom andra accepterade tha CHALLENGE så ballade han ur?

Från vad jag hörde så när Bruce Lee avlidit så började Segal skryta om fan om att han skulle kunna ha haft nitat honom. Så istället tog en av Bruce elever utmaningen, och eleven sade att han själv aldrig hade varit i närheten av att besegra Bruce Lee.
Det slutade med att Steven blev totalt ägd av eleven.

muddler
2006-02-25, 15:07
Alltså, vad fan är det för sidor egentligen?

kanske inte alltför rumsrena kom jag på :D mod får gå in och editera om det är allför opassande men flasharna måste ses, om nån tog åt sig, my bad

Yankeee
2006-02-25, 15:09
Seagal har ju den fruktade hängbuken, något som chuck med sin total gym aldrig kommer att få.

Stoltz
2006-02-25, 16:00
kanske inte alltför rumsrena kom jag på :D mod får gå in och editera om det är allför opassande men flasharna måste ses, om nån tog åt sig, my bad

Alltså, saken e den att jag inte alls får upp en flash, jag får bara upp...erbjudanden och reklamen ;) Tänkte att något kanske gick fel med länkningen?

Palm
2006-02-25, 17:21
Chuck Norris så klart!

Chuck Norris kan dividera med noll och sista decimalen på pi.

http://www.chucknorrisfacts.com/

muddler
2006-02-25, 19:35
Alltså, saken e den att jag inte alls får upp en flash, jag får bara upp...erbjudanden och reklamen ;) Tänkte att något kanske gick fel med länkningen?

shit fan va illa skiten länkar till nå jävla porr :=)

Baan
2006-02-25, 19:42
ot men stileproject är en sida med djääääävligt mycket porreklam och sen lite gratisklipp och bilder, klippen är 50% porr, 20% roliga kipp 30% sjuka klipp, bilderna är bara av sjukare karaktär. tror man ska undgå länka den sidan på forumet då porren finns överallt på den sidan. om ngn undrar var jag fått informationen ifrån så eh... har jag kompis som känner en kompis som berättade för mig

muddler
2006-02-25, 20:05
ot . om ngn undrar var jag fått informationen ifrån så eh... har jag kompis som känner en kompis som berättade för mig

:thumbup: är väl bara jag som är sjuk nog att stå för att jag ibland browsar denna blasphemiska sida :em: men men kanske är lämpligt att mod deleatar länkarna eftersom de ändå inte leder dit de skulle från början..

Johan86
2006-02-25, 20:40
steven seagal så klart.chuck norris suger ju hästpung.orkar fan inte titta på filmer med han