handdator

Visa fullständig version : Pennans resa down under


Cilia
2006-02-24, 23:17
ja ni vet ju hur det började
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26922&stc=1

Pennan fick följa med på en liten resa.
första anhalt var Singapore airport.
där fanns det både dricksvatten på alla möjliga språk och gim.
inte alla flygplatser som har gim inte

Cilia
2006-02-24, 23:18
tar gimmet i egen post eftersom bilderna inte kommer upp annars

Cilia
2006-02-24, 23:20
Sen var vi tvungna att gå skriva imigrationshandlingar.
Pennan var lite orolig för om den skulle få komma in eller inte.

Cilia
2006-02-24, 23:21
Man måste meddela hem att man lever och det gör man i dagens samhälle enklast genom snail mail och då måste det införskaffas frimärke på posten.

Vem möter man då down under?
Jo, naturligtvis Dame Edna *rme*

JaggedAxe
2006-02-24, 23:22
Man måste meddela hem att man lever och det gör man i dagens samhälle enklast genom snail mail och då måste det införskaffas frimärke på posten.

Vem möter man då down under?
Jo, naturligtvis Dame Edna *rme*


Hängde mini med på resan? *flex*

Cilia
2006-02-24, 23:23
En liten joggingrunda måste man ju ut på och för att veta hur man ska komma tillbaka hem är det bäst att kolla kartan innan. Skrev en liten enkel färdbeskrivning som trycktes ner i byxorna.

Kan meddela att verkligheten inte överenstämde med kartan och att ingen kan några vägar alls. Det verkar som om dom inte kan några vägar utom hur dom hittar hem till sitt eget hus. Efter 1 vecka där så kunde jag och pennan fler vägar än den vi var inackorderad hos.

Cilia
2006-02-24, 23:26
Sen var det dags att testa nattlivet i stan. Det visade sig att pilla bort etiketterna på flaskorna är samma sak där som att skrika "jag är sexuellt frustrerad och vill ha dig här och nu". Killen blev smått förskräckt när jag lämnade fram etiketten till honom för att visa vad vi ville ha att dricka. Hur skulle jag kunna veta det?

Resultatet blev att jag per automatik var tvungen att peta bort alla etiketter under kvällen för att göra dom riktigt osäkra.

Cilia
2006-02-24, 23:28
jag vet att man på bilden ovan kan skåda även annat drickbart eller tidigare drickbart men det låtsas vi inte om just nu.

Det var iaf fler än jag som var sexuellt frustrerade och efter den första uppläxningen var det tvunget att verifieras med en bild.

mini
2006-02-24, 23:29
Hängde mini med på resan? *flex*
Som en vis man sa en gång: shaddap! :thefinger

Cilia
2006-02-24, 23:30
Pennan blev väldigt törstig och slörpade raskt i sig hela night shoten som tydligen är samma sak som Sheos favodrink dvs jäger och red bull. Va kan jag säga? Det slank ner det med

The_RobRoy
2006-02-24, 23:30
kompisen är i singapore nu, vad gör du där? :)

Cilia
2006-02-24, 23:32
Någon försökte själa pennan men som en vän och timid varelse som jag är såg jag till att hans försök inte lyckades. Jag kan lungt meddela kollo att hans straff blev kännbart och oförglömligt.

Cilia
2006-02-24, 23:34
Vädret i Melbourne var inget man ropade hej efter. Det påminde alltför väl om svensk sommar men bara för att så var vi ju tvungna att ta oss till stranden en dag. Eller snarare så att jag tyckte vi var tvungna.

Det var inte många som var där och lekte men vi hittade en som lekte i vattnet iaf.

reinholdsson
2006-02-24, 23:34
Hur kan man komma på att plåta bilder på en penna när man är ute? Kul grej iaf :)

Cilia
2006-02-24, 23:35
i väntan på middagens fish & chips skådade jag en Pipphirana look alike eller var det så att han hade skuggat mig ända till andra sidan världen?

Cilia
2006-02-24, 23:38
på kvällen så kommer vilddjuren ut. Kanske inte samma vilda djur som vi har men problemen är domsamma.

Cilia
2006-02-24, 23:39
sen bar det iväg till Adelaide. Där var vädret bättre iaf och jag fick trängas på stränderna. Det var totalt smockfullt.

Cilia
2006-02-24, 23:52
Där använde dom också fallskärm men inte med surfbräda utan med en trehjuling. Jäklar vad det gick hur snabbt som helst. Han bara flög fram och upp på 2 hjul och snurrade runt med den som piruetter. Såg urkul ut men även småfarligt

Cilia
2006-02-24, 23:52
Sen åkte vi iväg på en utflykt längs The great ocean road. Vädret var inte det bästa men naturen var oerhört vacker. Enormt fina stränder och dramatiska klippor.

Cilia
2006-02-24, 23:53
På vägen så skådade jag en vägskylt. Först förstod jag inte vad som hänt med den sen var jag tvungen att fråga och jag hade rätt. Jo, det är så att man övar prickskytte på vägskyltarna. Gör man inte det i Sverige frågade min kompis förvånat? Hhmmm inte vad jag vet sa jag. Efter att ha uppmärksammat den första skylten såg jag inte en enda vägskylt utanför stadsgränserna som inte hade gjorts om till måltavla.

Cilia
2006-02-24, 23:54
Vi stannade en natt i en liten by/stad och på morgonen när vi satt och åt frukost på bageriet så satte jag nästan sconeset i vrångstrupen. Vad var det jag såg? Jo, en man som var ute och promenerade sina 3 ankor. Till sin hjälp hade han en fårhund. Mycket ska man se innan ögonen trillar ut

Cilia
2006-02-24, 23:54
och hunden

Cilia
2006-02-24, 23:56
sen stötte vi på en jordbruksshow ni vet en sån där som man ser i filmer då dom bedömmer vem som har odlat den största pumpan och så.
Här var det på samma sätt. En liten karta över området satt där så vi skulle hitta. Det är oerhört proffsig.

Cilia
2006-02-24, 23:58
Parkeringen såg inte direkt ut som den gör här i Stockholm

Cilia
2006-02-24, 23:58
och sen några av dom spännande tävlingsmomenten.
vi börjar med ...... *trummvirvel*

Cilia
2006-02-24, 23:59
och den enormt spännande sconestävlingen *starka trummvirvlar*

observera den viktiga tävlingsregeln
"made they day before"

Cilia
2006-02-25, 00:01
sen hade dom lite show också och då lekte dom med sina trevliga djur.

Cilia
2006-02-25, 00:02
sen var det lite gymträning väl tillbaka i Adelaide igen
först det flashiga gymmet

Cilia
2006-02-25, 00:03
sen det lokala gymmet med gamla slitna lokaler
ett härligt omklädningsrum där man fick sitt eget lilla bås.

Cilia
2006-02-25, 00:04
hantlarna såg lite annorlunda ut än dom jag är van vid.

Cilia
2006-02-25, 00:06
vågade inte ta fler bilder på gymmet för dom tittade så konstigt på mig

på vägen hem så tog pennan och jag en fotmassage på Singapore airport.
fötterna var härligt svullna med imponernade elephant ankle

Cilia
2006-02-25, 00:06
Tack och hej leverpastej nu ska ego sova

Frågan är vem som ska ta med sig pennan på dess nästa resa?
För pennan till hör ju inte mig utan kollo

Löjtnant Blank
2006-02-25, 01:50
Resultatet blev att jag per automatik var tvungen att peta bort alla etiketter under kvällen för att göra dom riktigt osäkra.
Säkert. Det var inte så att gjorde det helt enkelt för att du ville ha ragg?

Jense
2006-02-25, 07:24
oh, är det inte yorkhantlar jag skådar?








roliga bilder! måste ha varit svinkul!

Kwon
2006-02-25, 08:13
Sköna bilder Sillen!

Trodde först du menade någonting annat med 'Pennans resa "down under"'! :laugh:

Herkulez
2006-02-25, 08:35
haha så störd du är cilia

den här tråden gjorde min dag iaf =)

skönast var ändå gubben med dom uppklädda ankorna.

Ryska_raketen
2006-02-25, 09:06
Bra bilder cilly.

Piranha
2006-02-25, 09:16
Suverän tråd, och ankorna var helt underbara.

:D :D :D

Jorgen
2006-02-25, 09:20
Kul reportage.
Hur mycket jetlag får en penna egentligen? Var den lika blek under hela resan? Vågade den inte sola eller?

skaparn
2006-02-25, 09:25
På vägen så skådade jag en vägskylt. [...]

Vad varnar skylten för? Bäver, murmeldjur eller kanske järv?

Piranha
2006-02-25, 09:29
Vad varnar skylten för? Bäver, murmeldjur eller kanske järv?


Wombat skulle jag tro av den trubbiga nosen att döma.

http://www.people.virginia.edu/~nfp5e/rhainne/images/wombat.jpg

Ett å annat har man snappat upp när man sitter där å hatar Steve Irwin bakom tv'n.

Cilia
2006-02-25, 10:26
Säkert. Det var inte så att gjorde det helt enkelt för att du ville ha ragg?
sshhhhhhhh, trodde du var på min sida? *frown*

Sköna bilder Sillen!

Trodde först du menade någonting annat med 'Pennans resa "down under"'! :laugh:
Blir inte livet roligare om det är lite tvetydigt?

Kul reportage.
Hur mycket jetlag får en penna egentligen? Var den lika blek under hela resan? Vågade den inte sola eller?
Jag vill inte ha ngn konkurrens så pennan fick stanna hemma när jag var på stranden.
Sen klarar den inte av jetlag så bra så den sover fortfarande i väskan. Får se när den vaknar till liv igen.

Wombat skulle jag tro av den trubbiga nosen att döma.

Ett å annat har man snappat upp när man sitter där å hatar Steve Irwin bakom tv'n.
Exactemento och hur jobbig är inte Steve?
Ormmannen var ungefär i hans kaliber. Jag var nära att kliva in där och ge honom på moppo när han var sådär yberchäck.

De vanligaste varningsskyltarna dom har för djur är känguru, wombat och koala. Iaf i dom delar där jag var. Såg ett erbjudande om wombat och koala stirfry men det var inte matdags just då annars hade det varit lite kul. Min systerdotter hade aldrig förlåtit mig om jag hade ätit koala.

Cilia
2006-02-25, 10:30
förlåt stavfelen men jag var extremt trött.
ögnade igenom tråden nu och ser att det finns myckat att önska just på det området.

Diana
2006-02-25, 10:57
Pennan :laugh:

Kul redovisning av resan! :D såg ut att va lite mer hardcore(alá stelkramp) över dom där silverhantlarna

Dokumenterad misshandel av stevee irwin och bildserien hade varit komplett :hbang: :D

skaparn
2006-02-25, 16:54
Wombat skulle jag tro av den trubbiga nosen att döma.

http://www.people.virginia.edu/~nfp5e/rhainne/images/wombat.jpg

Ett å annat har man snappat upp när man sitter där å hatar Steve Irwin bakom tv'n.

Där satt den! Det där blir helt klart veckans gnagare, den var så charmigt satt ungefär som en grävling fast lite trubbigare. Jag funderar på ett avatarbyte faktiskt.

Krokodiljägaren är fiffig.

Löjtnant Blank
2006-02-25, 21:42
Bra tråd, Cilia! Du verkar ha haft en lyckad resa. Kom du hem precis i dagarna?

JJ
2006-02-25, 21:48
Nu blev man sugen på att resa igen, sköna bilder Cilia *vnfdsljnvd*

Cilia
2006-02-25, 22:01
Bra tråd, Cilia! Du verkar ha haft en lyckad resa. Kom du hem precis i dagarna?
tack och ja det var lyckat och trevligt sällskap vilket gör en stor skillnad.
jag kom hem för en knapp vecka sen.