handdator

Visa fullständig version : Ska man skämmas för sina kroppsljud?


Sidor : [1] 2

Slartibartfast
2006-02-24, 14:53
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?

JJ
2006-02-24, 14:54
Jag tycker att du ska gräva ut skiten med en sked.

JaggedAxe
2006-02-24, 14:55
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?

Är hon ful så skitsamma, är hon saftigare än din tjej så håll igen och ragga brad-style :thumbup:

Destra
2006-02-24, 14:55
Du lägger papper på toalettens vattenyta.
Sen så sätter du på kranen och /eller dushen, så borde du kunna dölja diverse ljud.

Grahn
2006-02-24, 14:56
Skiter du så ljudligt? Troligen hörs det inte alls och du bara inbillar dig, känner igen nojjan dock.

Finns det någon människa som inte skiter?

jwzrd
2006-02-24, 14:56
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?

Överväg att inte stånka högre än 80dB. Det finns risk för tillfälliga hörselskador däröver.

Hades
2006-02-24, 14:57
Spela musik samtidigt?

Trassel
2006-02-24, 14:58
knepigt, lika knepigt som att en del tjejer inte gör nummer två på jobbet... klart du kan skita oavsett om ni har besök eller inte, de kroppsljud man kanske ska skämmas för är väl om man släpper sig å inte har vett att befinna sig på toaletten.. eller rapar vid matbordet, men är det någonstans man ska kunna göra "allt" är väl ändå toaletten..

OggeP
2006-02-24, 14:58
Spela musik samtidigt?

Är inte det lite uppenbart :D


Dock så kännar jag igen mig Slarti, jag ska ha besök i helgen så det blir till att tömma allt på jobbet, får se om jag kan hålla mig en hel helg. :D

Tomten
2006-02-24, 14:58
Det är enkelt. Du köper en "Otohime"

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_toilets#The_Sound_Princess

Slartibartfast
2006-02-24, 14:59
Du lägger papper på toalettens vattenyta.
Sen så sätter du på kranen och /eller dushen, så borde du kunna dölja diverse ljud.

Ja, det gör man ju såklart, men det låter ändå som en bastuba när man släpper lös en i toastolen.

Fick just ett skype av min polare som föreslog att jag skulle söka en annan toa i huset. Det KAN finnas en i tvättstugan.

Slartibartfast
2006-02-24, 15:00
Skiter du så ljudligt? Troligen hörs det inte alls och du bara inbillar dig, känner igen nojjan dock.

Finns det någon människa som inte skiter?

Det är nog kring 60 dB åtminstone. Stötvis.

Jag är väldigt gasmagad. :(

jwzrd
2006-02-24, 15:00
Ja, det gör man ju såklart, men det låter ändå som en bastuba när man släpper lös en i toastolen.

Fick just ett skype av min polare som föreslog att jag skulle söka en annan toa i huset. Det KAN finnas en i tvättstugan.

HAHA låter det som en bastuba när du "släpper lös en"? Nu får du nästan sampla.

Grahn
2006-02-24, 15:00
Står era besök alltid och lyssnar utanför toadörren eller skiter ni samtidigt som ni ger upp ett vildmarksvrål?

Cilia
2006-02-24, 15:00
JAg brukar sätta på vattenkranen samtidigt

Hades
2006-02-24, 15:01
Är inte det lite uppenbart :D


Dock så kännar jag igen mig Slarti, jag ska ha besök i helgen så det blir till att tömma allt på jobbet, får se om jag kan hålla mig en hel helg. :D
Man kan ju spela musik långt innan och efter också.

Wain
2006-02-24, 15:01
Du borde för fasiken skämmas över att du skäms.
*screwy*

Grahn
2006-02-24, 15:01
Det är nog kring 60 dB åtminstone. Stötvis.

Jag är väldigt gasmagad. :(

Alltså jag har svårt att tro att det låter utanför dörren ;)

Slartibartfast
2006-02-24, 15:01
Är inte det lite uppenbart :D


Dock så kännar jag igen mig Slarti, jag ska ha besök i helgen så det blir till att tömma allt på jobbet, får se om jag kan hålla mig en hel helg. :D

Jag skiter flera gånger om dan, så det hjälper inte att fara till skolan och gödsla.

grisbil3n
2006-02-24, 15:02
Dra till donken och ta dig en burgare o passa på o skit på samma gång.

OggeP
2006-02-24, 15:03
Man kan ju spela musik långt innan och efter också.

Sant. Annars hade det varit lite väl uppenbart. Gå bort till stereon, vrida på Iron maiden, rulla in på muggen med en tidning, sen glida ut och stänga av stereon. :laugh:

Zlin
2006-02-24, 15:03
Alltså jag har svårt att tro att det låter utanför dörren ;)

Kan det definitivt göra. Jag nämner inga namn, men undertecknad kan få hela huset att höra vad som händer. *innocent*

Grahn
2006-02-24, 15:03
Detta problem verkar vanligare än jag trott, alla verkar sitta inne med en standardlösning. :D

Stoltz
2006-02-24, 15:04
:laugh:

Bara blås på, det får man tåla! Se bara till att spola ordentligt och ge toaletten lite vädring efteråt :thumbup:

Annars kan du säga till dem att du ska in och öva din Kajan-imitation. "Jag sitter uppkopplad på nätet..gnn gaaa....avloppsnätet!"

tinus
2006-02-24, 15:04
JAg brukar sätta på vattenkranen samtidigt

Haha,då är vi två! :D Grym noja det där..

jwzrd
2006-02-24, 15:05
Men.. är det inte pinsammare för den som eventuellt hörde en limpa nypas och/eller landa? Du sitter mitt emot någon du nyss hörde skita, är du nöjd?

Grahn
2006-02-24, 15:05
Varpå gästerna undrar: "fan ska hon med allt vattnet till?"

Slartibartfast
2006-02-24, 15:06
Står era besök alltid och lyssnar utanför toadörren eller skiter ni samtidigt som ni ger upp ett vildmarksvrål?

Vår skithusdörr dämpar inte ett skit (pun intended). Det blir snarare som en stor resonanslåda. Om jag helt släpper tyglarna så skakar hela huset i sina fundament och asbestskivorna lossnar i taket. Det är ingen skilland var i lägenheten de andra befinner sig. Man kommer inte undan.

Slartibartfast
2006-02-24, 15:08
Sant. Annars hade det varit lite väl uppenbart. Gå bort till stereon, vrida på Iron maiden, rulla in på muggen med en tidning, sen glida ut och stänga av stereon. :laugh:

HAHAHAHHAHH!!

Grahn
2006-02-24, 15:08
Vår skithusdörr dämpar inte ett skit (pun intended). Det blir snarare som en stor resonanslåda. Om jag helt släpper tyglarna så skakar hela huset i sina fundament och asbestskivorna lossnar i taket. Det är ingen skilland var i lägenheten de andra befinner sig. Man kommer inte undan.

Jösses, är det så löst där bak att det smattrar? :D

Kanske bara jag som inte gör några mer dramatiska ljud än ett plopp som en sten som släpps i vatten.

Alla har vi våra talanger, antar att det var min.

Melker
2006-02-24, 15:20
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?


Aah, sådana problem. Men jag har lösningen på dina problem.

1 Klä skithuset med äggkartong

2 Sätt en en tubsocka i munnen.

3 Precis innan första dumpen kommer slänger du i papper i stolen.

Lycka till :booty:

Jense
2006-02-24, 15:24
Det första du gör när hon kommer är att säga:

Nu ska sig in o siiiiita sig liiite.


så skiter du ljudligt och stönar



sen är isen bryten

emmzan
2006-02-24, 15:26
Nä man ska inte skämmas för sina kroppsljud! Inte för det man gör på toaletten iallafall.

hobbitar
2006-02-24, 15:27
Du får väl passa på att skita när hon inte är hemma eller när hon och din tjej tittar på tv/lyssnar på musik.

hahavaffan
2006-02-24, 15:31
Det första du gör när hon kommer är att säga:

Nu ska sig in o siiiiita sig liiite.


så skiter du ljudligt och stönar



sen är isen brytenHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAHahaha fyfan :laugh: Skrattade måttligt hittils, men efter ditt inlägg skrämde jag kunderna i butiken rakt över gatan med mitt asgarv :laugh:

Är din flickvän van vid dina läten?

Jense
2006-02-24, 15:31
HHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAHahaha fyfan :laugh: Skrattade måttligt hittils, men efter ditt inlägg skrämde jag kunderna i butiken rakt över gatan med mitt asgarv :laugh:

Är din flickvän van vid dina läten?


Flickvän? :D

Hades
2006-02-24, 15:35
Sant. Annars hade det varit lite väl uppenbart. Gå bort till stereon, vrida på Iron maiden, rulla in på muggen med en tidning, sen glida ut och stänga av stereon. :laugh:
:D

hahavaffan
2006-02-24, 15:36
Flickvän? :DNu var frågan egentligen menad till Slarti, men I here you :D

Mental
2006-02-24, 15:47
Jag skiter för brinnande livet. Högt och ljudligt, kliver sedan ut med ett lyriskt leende från dass och sjunger:

"it must have been love, but its over now, it must have been good, but I lost it some how" Ingen brukar nämna något om plumsljuden :D

wintzell
2006-02-24, 15:51
Jag skiter för brinnande livet. Högt och ljudligt, kliver sedan ut med ett lyriskt leende från dass och sjunger:

"it must have been love, but its over now, it must have been good, but I lost it some how" Ingen brukar nämna något om plumsljuden :D

:laugh:

Annars kan du ju hosta högt vid varje fis/plums...

AngelLove
2006-02-24, 15:52
Enkelt fixat... du har två tjejer som du vill få ur lägenheten, du är kille och har kreditkort.. andänd hjärnan till annat än olika ställningar ;)

Bara att säga: tjejer... Slarti lånar ut sitt kreditkort... Dra och handla...

Sen kan du skita bäst faen du vill :D

hobbitar
2006-02-24, 15:56
Enkelt fixat... du har två tjejer som du vill få ur lägenheten, du är kille och har kreditkort.. andänd hjärnan till annat än olika ställningar ;)

Bara att säga: tjejer... Slarti lånar ut sitt kreditkort... Dra och handla...

Sen kan du skita bäst faen du vill :D

Du har inte tänkt på att han blir pank då?

Chandler
2006-02-24, 15:56
Vår skithusdörr dämpar inte ett skit (pun intended). Det blir snarare som en stor resonanslåda. Om jag helt släpper tyglarna så skakar hela huset i sina fundament och asbestskivorna lossnar i taket. Det är ingen skilland var i lägenheten de andra befinner sig. Man kommer inte undan.

:laugh: :thumbup:

Edit: förlåt att jag inte har några konstruktiva tips. Nu ska jag gå på wc!

Arne Persson
2006-02-24, 16:42
Hosta, harkla- eller snyt dig i EXAKT rätt ögonblick! :)

JJ
2006-02-24, 16:45
Frågan är vad lillasyrran kommer att göra då hon går på muggen. Med Slarti med huvudet mot dörren...

Stoltz
2006-02-24, 16:57
NU vet jag! Ta med dig en mini TV in på muggen och vartenda gång det ska komma ett lass, så skrik "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" eller "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ" beroende på hur det går för sverige i OS :D

Slartibartfast
2006-02-24, 17:05
Vi var just ute och körde lite och precis när de gått ut sade jag att jag springer på muggen och så våldssket jag. Nu känner jag att det börjar packa på igen, dock.

jwzrd
2006-02-24, 17:08
Vi var just ute och körde lite och precis när de gått ut sade jag att jag springer på muggen och så våldssket jag. Nu känner jag att det börjar packa på igen, dock.

Du kanske skulle ta och renovera kistan? Våldsskitning låter allvarligt. :laugh:

Farzan
2006-02-24, 17:12
Hahahaha.

HHAHAHAHAHAHA!

Bästa tråden jag har läst på länge. Men är du säker på att det låter så mycket? Be en av dina vänner kasta små potatisbitar i toaletten när du står utanför, så får du se hur mycket det låter.

Annars kan du ju alltid skita i samband med att du duschar. Sätt på duschen sen sätt dig på toan och gör ditt jobb. De kommer inte att höra något på grund av allt rinnande vatten.


Tur nog är jag en tyst skitare med starka väggar så jag överlever. Men underskatta inte kraften av dusch som är på!

hahavaffan
2006-02-24, 17:13
Vi var just ute och körde lite och precis när de gått ut sade jag att jag springer på muggen och så våldssket jag. Nu känner jag att det börjar packa på igen, dock.I feel you. Fast and hard is the only way.

jwzrd
2006-02-24, 17:14
Hahahaha.

HHAHAHAHAHAHA!

Bästa tråden jag har läst på länge. Men är du säker på att det låter så mycket? Be en av dina vänner kasta små potatisbitar i toaletten när du står utanför, så får du se hur mycket det låter.

Annars kan du ju alltid skita i samband med att du duschar. Sätt på duschen sen sätt dig på toan och gör ditt jobb. De kommer inte att höra något på grund av allt rinnande vatten.


Tur nog är jag en tyst skitare med starka väggar så jag överlever. Men underskatta inte kraften av dusch som är på!

Skiter du små potatisbitar?

hahavaffan
2006-02-24, 17:16
Bästa tråden jag har läst på länge. Men är du säker på att det låter så mycket? Be en av dina vänner kasta små potatisbitar i toaletten när du står utanför, så får du se hur mycket det låter.
Det är inte ploppet som låter... det är, precis som på gevär, vid mynningen ljudet uppstår. När 100 liter gas och minst det dubbla av trögflytande svart avföring ska ut genom ett hål stort som en enkrona, och på den korta tidsfrist vi snackar här... ja då uppnås nog nära på samma energimängd Barsebäck 2 producerade under en vecka, på bara ett fåtal sekunder. I form av ljudvågor.

hahavaffan
2006-02-24, 17:17
Skiter du små potatisbitar?HAAHahaha :laugh: :D du är sjuk :laugh:

Nina L
2006-02-24, 17:21
Jag tycker att du skall prova lite egentillverkad kognitiv terapi genom att tvinga dig att göra det fast hon är där. Det kan vara en rätt bra grej att kunna. Givetvis skall man inte skämmas över att det låter. Det är ju hur naturligt som helst, och så länge du är inne på toaletten så finns det ingen som kan tycka något annat. Vad skulle du tycka om du visste att hon höll sig under hela sitt besök för att hon inte ville låta inför er? Skulle inte du tycka att det var onödigt och önska att hon inte skulle behöva bry sig om en sån sak?

Farzan
2006-02-24, 17:22
Skiter du små potatisbitar?

heheh. :) med Jämna mellanrum. :thumbup:

Jense
2006-02-24, 17:22
heheh. :) med Jämna mellanrum. :thumbup:


Typ chips eller?

Cilia
2006-02-24, 17:24
Jag tycker att du skall prova lite egentillverkad kognitiv terapi genom att tvinga dig att göra det fast hon är där. Det kan vara en rätt bra grej att kunna. Givetvis skall man inte skämmas över att det låter. Det är ju hur naturligt som helst, och så länge du är inne på toaletten så finns det ingen som kan tycka något annat. Vad skulle du tycka om du visste att hon höll sig under hela sitt besök för att hon inte ville låta inför er? Skulle inte du tycka att det var onödigt och önska att hon inte skulle behöva bry sig om en sån sak?
gud så mycket skitsnack!
klart man tycker det är skämmigt.

när jag var på läger i min ungdom så höll jag mig minst en vecka.
två veckor var svårt men en vecka gick utan problem sen fick jag planera så jag gick på toa när alla andra var ute. Det var inte så lätt men med planering funkade det.

Slartibartfast
2006-02-24, 17:25
Det är ju alltså inte plaskandet som låter. Det fixar man ju med lite papper. Det är det faktum att två kubikmeter komprimerad gas blandad med klumpar av fast materia förflyttar sig från den inre rymden till den yttre i avsevärd hastighet genom en liten trång öppning, samt att man inte har någon tryckregleringsventil i rektum.

Det jobbiga är också att jag inte kan suga in magen då tarmen är full med gas. Jag ser ut som Clayton Farlow i Dallas.

timoat
2006-02-24, 17:26
Vänta tills hon går på muggen, sen frågar du ljudligt:

Ska du skita finns det tändstickor ovanför skåpet. (Det finns det dock inte)
OCH LÄMNA INGE SKIDBACKE FÖR HELVETE!!

Booya. Du har visat hur det ligger till, som en riktig man.

Nina L
2006-02-24, 17:27
gud så mycket skitsnack!
klart man tycker det är skämmigt.

när jag var på läger i min ungdom så höll jag mig minst en vecka.
två veckor var svårt men en vecka gick utan problem sen fick jag planera så jag gick på toa när alla andra var ute. Det var inte så lätt men med planering funkade det.Jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt så det är inte alls skitsnack (ha) från mig. Jag har bajsat hemma hos jättemånga. :cool: Jag hoppas att de inte tog illa upp, men jag tror att toaletten är till för det ändå. I min toalett får alla gäster bajsa hur mycket de vill, även om det kommer pruttljud.

Nina L
2006-02-24, 17:28
Det är ju alltså inte plaskandet som låter. Det fixar man ju med lite papper. Det är det faktum att två kubikmeter komprimerad gas blandad med klumpar av fast materia förflyttar sig från den inre rymden till den yttre i avsevärd hastighet genom en liten trång öppning, samt att man inte har någon tryckregleringsventil i rektum.

Det jobbiga är också att jag inte kan suga in magen då tarmen är full med gas. Jag ser ut som Clayton Farlow i Dallas.Vad tänker du själv om du hör någons pruttar från toaletten, undrar jag. *screwy*

timoat
2006-02-24, 17:29
Hehe, det värsta jag vet är flygplatstoaletter/båssystemet med öppet under och ovanför, OM NÅN ANNAN fisskiter. Vet inte om jag ska spy eller börja asgarva.

Slartibartfast
2006-02-24, 17:32
Vad tänker du själv om du hör någons pruttar från toaletten, undrar jag. *screwy*

För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.

Grahn
2006-02-24, 17:50
För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.

:laugh:

Fan slarti du vet för mycket om toalettvanor för ditt eget bästa.

Perscitus
2006-02-24, 18:07
Antingen gör du behovet med stolthet. När hon hör hur ljudlig du vågar vara blir hon imponerad av din manliga självständighet. Eller så avbryter du när det när på väg att bli högljutt, spolar, springer ut i skogen och låter, går tillbaka in på toaletten och upprepar proceduren till du är klar. Jag föredrar det första alternativet.

Diana
2006-02-24, 18:12
Informativ tråd :laugh: på gott och ont :laugh:

Slartibartfast
2006-02-24, 18:15
Jag ska ägna mitt liv till att ta fram en analventil som man smörjer in och för upp i rektalen. Sen kan man öppna den så att gasen ljudlöst pyser ut. Ballongen pruttar eftersom öppningen som luften passerar genom inte är tillräckligt stor tillräckligt länge. Det är samma sak med ändtarmen. Skapar man bara en fri passage uppkommer inga pruttljud. Sen när all gas avlägsnats tar man ut ventilen och trycker ut massan. Då när det inte längre finns luftfickor i massan uppkommer inga pruttanden utan på sin höjd ett svagt smask-sliskande ljud beroende på vad man ätit och densiteten på materian.

myggan
2006-02-24, 18:20
alså, har aldrig garvat så mycket som åt alla slartis inlägg i den här tråden :laugh:

Du måste vara den roligaste killen nånsin :laugh:

Verni
2006-02-24, 18:27
Jag ska ägna mitt liv till att ta fram en analventil som man smörjer in och för upp i rektalen. Sen kan man öppna den så att gasen ljudlöst pyser ut. Ballongen pruttar eftersom öppningen som luften passerar genom inte är tillräckligt stor tillräckligt länge. Det är samma sak med ändtarmen. Skapar man bara en fri passage uppkommer inga pruttljud. Sen när all gas avlägsnats tar man ut ventilen och trycker ut massan. Då när det inte längre finns luftfickor i massan uppkommer inga pruttanden utan på sin höjd ett svagt smask-sliskande ljud beroende på vad man ätit och densiteten på materian.Det där har jag också tänkt på, det första som kom genom mitt huvud då var sugrör. Dock testade jag aldrig men varsågod och pröva :)

Fredrik S
2006-02-24, 19:16
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?

Ta en vanlig 200liters sopsäck i plast. Sedan smyger du ut i garaget, cykelrummet, tvättstugan eller vad som finns till hands. Därefter lägger du sopsäcken på golvet, gör det du ska, knyter ihop och slänger säcken på därför avsedd plats. Klart. :thumbup:

hahavaffan
2006-02-24, 19:30
Eftersom att denna tråd redan har blivit något av en skit-guide, så postar jag här lite info för er som inte har så stor erfarenhet.


Spökskiten Du vet att du har skitit. Det finns skit på papperet men inget i muggen. Ibland kallas den för "Torpedskiten" av de som hör plasket.

Teflonskiten Glider ut så snabbt och lätt att du inte ens märker det. Det finns inte ett spår på papperet, utan du måste kolla i muggen för att vara säker på att du skitit överhuvudtaget.

Kletskiten Samma konsistens som tjära. Lämnar permanenta märken i muggen och du torkar dig 18 gånger utan att bli ren. Det slutar med att du ger upp och stoppar papper i kalsongerna för att inte skita ner dem.

Den tveksamma skiten. Du är klar, torkar dig och är precis på väg att ställa dig upp när du inser... det kommer mer!

Spräck-en-ven-i-pannan skiten Skiten som fick Elvis att kasta in handduken. Den kommer inte förrän du är svettig, skakande och alldeles blå av all ansträngning.

Dietskiten. Du skiter så mycket att du tappar 10 kilo.

Nu direkt skiten Du får minsann vara inom en 10 sekunders radie av muggen. Normalt så inträffar den innan du hinner få ner byxorna.

King Kong skiten Den är STOR, så stor att det är tveksamt om den kommer att kunna spolas ner utan att bli delad (normalt går det bra med en klädhängare).
Vanligtvis skiter man en sån här när man är hos någon annan.

Blöta skinkor skiten. Skiten som alltid gör magplask och skvätter ner hela häcken.

Önskeskiten. Du sitter där, jäkligt skitnödig, fiser ett par gånger men skiter ändå inte.

Cementskiten. När du väl börjat skita önskar du att du fått en ryggmärgsbedövning.

Ormskiten. Rätt mjuk, ungefär lika stor som tummen men minst en meter lång. Den har potentialen att bli en "Torpedskit".

Korkskiten, även kallad "Flytaren". Du spolar tre gånger och den är fortfarande kvar. Herregud, hur blir man av med den, den är fanimej osänkbar. Naturligtvis inträffar denna skit alltid hemma hos någon annan.

Den Mexikanska skiten, eller "Vulkanskiten". Det är som att skita sulfat. Låt absolut ingen svett rinna mellan skinkorna de närmaste dagarna. Det är inte riktigt säkert att börja äta förrän häcken slutat svida. (Det är så mexikanerna vet att de är hungriga.)

Ölskiten. Den absolut värsta, naturligtvis också den mest vanliga. Inträffar dagen efter kvällen före. Normalt brukar det ju inte lukta så illa, men den har skiten luktar verkligen faan! Du sprajar muggen så mycket att det ser ut som om den blivit dränkt i tallbarr och fattar inte hur din häck kan sprida så mycken skit genom ett sånt litet hål. Sen upptäcker du att det inte finns ett spår av toapapper, ingen doftspray, ingen toalettborste och, naturligtvis, står kvällens ragg utanför och väntar på att muggen ska bli ledig.
Naturligtvis inträffar denna skit alltid hemma hos någon annan.

CHEF
2006-02-24, 19:33
Bor du nära några träd?
Har du gjort lumpen?
Isåfall vill jag påminna dej om "trädkramaren".
Kan även köras med enhandsgrepp men kallas då för "surfaren". :hbang:
Mvh

xynd
2006-02-24, 19:35
påminner mej om när man slappnat av för mkt vid en avsugning och råkat dra en brakare i fejjan på bejben som ligger över en,... :booty:

n1tro
2006-02-24, 20:30
Eftersom att denna tråd redan har blivit något av en skit-guide, så postar jag här lite info för er som inte har så stor erfarenhet.


Spökskiten Du vet att du har skitit. Det finns skit på papperet men inget i muggen. Ibland kallas den för "Torpedskiten" av de som hör plasket.

Teflonskiten Glider ut så snabbt och lätt att du inte ens märker det. Det finns inte ett spår på papperet, utan du måste kolla i muggen för att vara säker på att du skitit överhuvudtaget.

Kletskiten Samma konsistens som tjära. Lämnar permanenta märken i muggen och du torkar dig 18 gånger utan att bli ren. Det slutar med att du ger upp och stoppar papper i kalsongerna för att inte skita ner dem.

Den tveksamma skiten. Du är klar, torkar dig och är precis på väg att ställa dig upp när du inser... det kommer mer!

Spräck-en-ven-i-pannan skiten Skiten som fick Elvis att kasta in handduken. Den kommer inte förrän du är svettig, skakande och alldeles blå av all ansträngning.

Dietskiten. Du skiter så mycket att du tappar 10 kilo.

Nu direkt skiten Du får minsann vara inom en 10 sekunders radie av muggen. Normalt så inträffar den innan du hinner få ner byxorna.

King Kong skiten Den är STOR, så stor att det är tveksamt om den kommer att kunna spolas ner utan att bli delad (normalt går det bra med en klädhängare).
Vanligtvis skiter man en sån här när man är hos någon annan.

Blöta skinkor skiten. Skiten som alltid gör magplask och skvätter ner hela häcken.

Önskeskiten. Du sitter där, jäkligt skitnödig, fiser ett par gånger men skiter ändå inte.

Cementskiten. När du väl börjat skita önskar du att du fått en ryggmärgsbedövning.

Ormskiten. Rätt mjuk, ungefär lika stor som tummen men minst en meter lång. Den har potentialen att bli en "Torpedskit".

Korkskiten, även kallad "Flytaren". Du spolar tre gånger och den är fortfarande kvar. Herregud, hur blir man av med den, den är fanimej osänkbar. Naturligtvis inträffar denna skit alltid hemma hos någon annan.

Den Mexikanska skiten, eller "Vulkanskiten". Det är som att skita sulfat. Låt absolut ingen svett rinna mellan skinkorna de närmaste dagarna. Det är inte riktigt säkert att börja äta förrän häcken slutat svida. (Det är så mexikanerna vet att de är hungriga.)

Ölskiten. Den absolut värsta, naturligtvis också den mest vanliga. Inträffar dagen efter kvällen före. Normalt brukar det ju inte lukta så illa, men den har skiten luktar verkligen faan! Du sprajar muggen så mycket att det ser ut som om den blivit dränkt i tallbarr och fattar inte hur din häck kan sprida så mycken skit genom ett sånt litet hål. Sen upptäcker du att det inte finns ett spår av toapapper, ingen doftspray, ingen toalettborste och, naturligtvis, står kvällens ragg utanför och väntar på att muggen ska bli ledig.
Naturligtvis inträffar denna skit alltid hemma hos någon annan.


haha asså har så jväla tråkigt den satt bra :thumbup:

Nalfaren
2006-02-24, 22:51
Varför inte göra situationen till din fördel.
Ge din tjejs syster lavemang som faen i ngn välkomstdrink eller liknande.
Rensa toan på allt som heter papper, kan ju låta en handduk finnas, för
skoj skull se om den används... *popcorn*


Därefter lär du lätt kunna skita å stöna som en kung utan att skämmas!

Chandler
2006-02-24, 23:32
För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.

Gud kristus! Hur kommer du på alla dina liknelser?! :D

Chandler
2006-02-24, 23:36
Bor du nära några träd?
Har du gjort lumpen?
Isåfall vill jag påminna dej om "trädkramaren".
Kan även köras med enhandsgrepp men kallas då för "surfaren". :hbang:
Mvh

~ en finsk "sissipaska". :thumbup:

Edit: fritt översatt: "gerillaskit"

Herkulez
2006-02-25, 09:02
För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.
:laugh: :laugh:

muddler
2006-02-25, 15:05
För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.

så vackert formulerat att man kan gråta :laugh: diggade idén med analventilen oxå! :thumbup: :D

Mashik
2006-02-25, 17:52
Ja, det gör man ju såklart, men det låter ändå som en bastuba när man släpper lös en i toastolen.

Skaffa en bastuba och säg att du skall öva lite när du går och skiter. Om de undrar varför just på toan, säg att toan har bäst akustik. Jag känner musikelever som studerar vid sibeliusakademin som brukar öva violinspelandet på toan så det är inte ovanligt. :thumbup:

Snake
2006-02-25, 18:04
Fan vilken grym tråd, suttit och käkat middag och läst alla informativa råd. :thumbup: Tur att man inte är så känslig.

fat_joe
2006-02-25, 19:00
Jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt så det är inte alls skitsnack (ha) från mig. Jag har bajsat hemma hos jättemånga. :cool: Jag hoppas att de inte tog illa upp, men jag tror att toaletten är till för det ändå. I min toalett får alla gäster bajsa hur mycket de vill, även om det kommer pruttljud.

Inte hos mig iaf, lackar som fan på dom som bajsar på min toalet.

palme
2006-02-25, 19:01
Haha fyfan *screwy*

Metal_boy_
2006-02-25, 19:20
För mig gör det absolut ingenting. Men det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.


Haha! :laugh:

Jävla uttrarna måste ju ha dykarcertifikat också tamefan, har nog heller aldrig hört ett riktigt plums ifrån en kvinna.

Löjtnant Blank
2006-02-27, 01:57
Vi var just ute och körde lite och precis när de gått ut sade jag att jag springer på muggen och så våldssket jag. Nu känner jag att det börjar packa på igen, dock.
Igen? Vad äter du om dagarna? Bajssmörgåsar?

Tolkia
2006-02-27, 02:06
... det är ytterst sällan jag hört en kvinna skita ljudligt. Alltid bara långa teflonskitkorvar som glider ljudlöst ner i vattnet som en havsutter.
Det är inte utan att du får mig att börja tvivla på min könstillhörighet. :D

edgen_ÖSD
2006-02-27, 02:35
FY FAN NI ÄR JU SJUKA...

Det här är topp of the line på Kollo, så jävla skitbra.

grisbil3n
2006-02-27, 03:25
Jag skiter av princip inte när det är folk i närheten, det är en jävligt intim pryl som inte kan avdramatiseras av det faktum att en stängd dörr skiljer dig från övriga i huset/lägenheten etc.

petersson
2006-02-27, 08:12
Jag skiter av princip inte när det är folk i närheten, det är en jävligt intim pryl som inte kan avdramatiseras av det faktum att en stängd dörr skiljer dig från övriga i huset/lägenheten etc.

Alltså! Det där har jag haft riktiga problem med som liten! Förr i tiden när jag bodde hemma var jag alltid rädd för att det skulle höras eller att nån som kom in på toan efteråt skulle känna lukten. Det slutate med att jag alltid sket när mina föräldrar gått och lagt sig. Skita hemma hos polare om man skulle sova över var också alltid ett problem. Nu har jag dock "lärt" mig skita in public :)

Nina L
2006-02-27, 09:06
För mig gör det absolut ingenting.
Precis. Ingen bryr sig. Om någon skulle bry sig om att någon annan låter inifrån toaletten så tycker jag att de är störda. Man kanske inte behöver stöna och gny högt, men annars tycker jag verkligen inte att man skall bry sig om pruttar, klunsar eller vad det nu vara må. Get over it, helt enkelt.

Prankie
2006-02-27, 09:10
Nej, man ska inte behöva skämmas. Igår vart jag bjuden på chili con carne hos en kompis här i kina. Dragdörren är paj så det går inte stänga, efter fem tallrikar chili och två ananas mådde magen inte bra. Gas, bönor skit och allt brakade loss, folk satt ute och skrattade undrade om jag mådde bra. :laugh: Sen vart det en lång diskussion om toaletter i japan med inbyggd fontärnljud och varmvatteninsprut mot anus. :D

clash
2006-02-27, 09:11
Graden av skam bör givetvis inte vara lika för alla. Det beror helt enkelt på olika faktorer som tex. hur snygg, populär, självsäker och knäpp i huvet man är.

En ful, opopulär lirare med taskigt självförtroende bör under inga omständigheter få akut rännskita annat än bakom lykta dlörrar i sitt hem.

För tjejer är det naturligtvis alltid ett politiskt självmord och kan säkert föranleda ett par uppskurna handleder som ett skri på hjälp efter ljudtäta, luktfria toaletter.

Slimfit
2006-02-27, 09:35
Åfyfan, det här var lätt den roligaste tråden på den här sidan av nyår. Skrattade så jag grät när jag läste vissa inlägg :laugh: :laugh:

Förstår ditt problem Slarti, har själv en dörr av papemachie samt ett kalkat badrum som ger ett kraftig eko och förstärkning avljudet. Svårlöst, får nog hänga upp ljuddämparplattor i taket eller måla dörren med tung underredsmassa.

s_himself
2006-02-27, 10:13
Jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt så det är inte alls skitsnack (ha) från mig. Jag har bajsat hemma hos jättemånga. :cool: Jag hoppas att de inte tog illa upp, men jag tror att toaletten är till för det ändå. I min toalett får alla gäster bajsa hur mycket de vill, även om det kommer pruttljud.



sant sant.. toa-jäkeln är ju till för det.

s_himself
2006-02-27, 10:16
får nog hänga upp ljuddämparplattor i taket eller måla dörren med tung underredsmassa.


Toma äggkartonger tror jag kan fungera rätt bra.

Slartibartfast
2006-02-27, 10:31
Ah, nu har i alla fall systern farit hem. Så det är bara att släppa lös bestarna. Lite nojja har jag ännu för att tjejen ska höra, så det blir inte så mycket att trycka på som att försiktigt släppa efter. Det är inte alltid lätt när man producerar mera naturgas än Ryssland.

Grahn
2006-02-27, 10:36
Ah, nu har i alla fall systern farit hem. Så det är bara att släppa lös bestarna. Lite nojja har jag ännu för att tjejen ska höra, så det blir inte så mycket att trycka på som att försiktigt släppa efter. Det är inte alltid lätt när man producerar mera naturgas än Ryssland.

Du kanske borde ändra dina matvanor ngt?

Löjtnant Blank
2006-02-27, 10:40
Äter du mycket grönsaker och frukt?

Slartibartfast
2006-02-27, 10:46
Du kanske borde ändra dina matvanor ngt?

Vet inte på vilket sätt jag skulle ändra då min kost är optimal.

Grahn
2006-02-27, 10:48
Vet inte på vilket sätt jag skulle ändra då min kost är optimal.

Di kista verkar vara oense om dess perfektion. Kanske någon matallergi?

Slartibartfast
2006-02-27, 10:48
Äter du mycket grönsaker och frukt?

Njä, 500-600 g om dan sammanlagt kanske.

Nina L
2006-02-27, 10:49
Vet inte på vilket sätt jag skulle ändra då min kost är optimal.Eftersom jag inte skäms för mitt bajsande så känner jag att detta är en diskussion för mig. När det gäller bajsoptimerad kost så kan jag nämna att det för min del råder en max 2-frukter-om dagen-regel. Mer frukt än så, och jag kan inte ens släppa mig i ensamhet utan att behöva gå ur rummet.

Slartibartfast
2006-02-27, 10:49
Di kista verkar vara oense om dess perfektion. Kanske någon matallergi?

hmm. möjligtvis.

Vet inte vad det skulle vara i så fall. Jag är varken laktosintolerant eller glutenallergiker,

nottis
2006-02-27, 12:43
Helt säker på att du inte är laktosintolerant?

Slartibartfast
2006-02-27, 14:02
Helt säker på att du inte är laktosintolerant?

Har ett minne av att jag varit på laktosbelastning, så ja, jag är säker.

Grahn
2006-02-27, 14:21
Har ett minne av att jag varit på laktosbelastning, så ja, jag är säker.

Tyvär betyder det inte att du inte har en låg tolerans för laktos.

Slartibartfast
2006-02-27, 14:28
Tyvär betyder det inte att du inte har en låg tolerans för laktos.

Jasså? Det visste jag inte.

Nåväl. Jag ger inte upp mjölk i första taget. Hellre skiter jag lite mera i så fall. :)

Pata
2006-02-27, 16:42
Jasså? Det visste jag inte.

Nåväl. Jag ger inte upp mjölk i första taget. Hellre skiter jag lite mera i så fall. :)

Haha, precis! Varför snåla med det goda i livet? Själv muggar jag stolt 3 ggr om dagen, gärna på jobbet så att jag kan disskutera förloppet med arbetskollegorna efteråt.

Trodde aldrig att mitt första inlägg på kollo skulle bli under den här tråden, men jag garvade så tårarna rann när jag läste dina inlägg Slarti!! *yourock*

Klein
2006-02-27, 17:25
Det är individuellt hur ofta man tömmer tarmen. Allt från 1-3 gånger om dagen måste betraktas som normalt. Gasbildning är dock ett kvitto på att du äter för mycket kolhydrater som får ligga och jäsa i systemet. Jag äter bara kött och har inga gaser alls.

Diggler
2006-02-27, 17:43
Min tjejs lillasyrra är på besök över helgen och nu kan jag inte gå och skita för det låter så mycket. Vad ska jag göra?

Sitta istället för gå? Eller än bättre gå och sätt dig på toa? Ha lite kontroll över dina kroppsfunktioner? Du kan ju inte bara gå runt och söla ner dig sådär när det passar, det håller inte i längden.

hahavaffan
2006-02-27, 18:22
Sitta istället för gå? Eller än bättre gå och sätt dig på toa? Ha lite kontroll över dina kroppsfunktioner? Du kan ju inte bara gå runt och söla ner dig sådär när det passar, det håller inte i längden. ;)

Slartibartfast
2009-04-06, 08:50
Omständigheterna har kanske ändrats lite sedan denna tråden skapades, men grundproblematiken är densamma. Har man haft nattgäst kan det vara lite pinsamt när man vaknar med tarmen full av gas. Jag brukar följa Ogges råd att vrida upp stereon ordentligt och smita ut på balkongen och släppa en ölbrakare medan damen är på toan. Sen stänger man balkondörren innan aromen hinner sippra in i lägenheten.

Bahir
2009-04-06, 08:58
Chefen på stället jag jobbade på förut hade som vana att minst en gång per dag besöka toan, som låg alldeles bredvid receptionen/kassan där jag satt. Det lät som fan, och han brukade var dag kliva ut ur toan röd och svettig. Själv satt jag och försökte hålla mig för skratt.

Slartibartfast
2009-04-06, 09:04
Chefen på stället jag jobbade på förut hade som vana att minst en gång per dag besöka toan, som låg alldeles bredvid receptionen/kassan där jag satt. Det lät som fan, och han brukade var dag kliva ut ur toan röd och svettig. Själv satt jag och försökte hålla mig för skratt.

:D

På jobbet söker jag alltid upp den mest avskilda toan när det är dags för nummer 2. Denna eminenta tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2842005#post2842005)följer upp den historien. Nu har företaget flyttat in i en ny byggnad och jag har inte längre en klar favoritoa. Jag brukar antingen gå upp två våningar eller ner tre våningar lite beroende på vilken tid på dagen det är och hur folkströmmen ser ut för tillfället.

shut teh face
2009-04-06, 09:30
Bygg upp rutin att alltid skita på morgonen när du är hemma, det är bara dra en stark kaffejävel och in och tryck på toan

Mental
2009-04-06, 09:54
Bygg upp rutin att alltid skita på morgonen när du är hemma, det är bara dra en stark kaffejävel och in och tryck på toan

Om man klarar en hel arbetsdag efter sin morgonskitning utan att behöva skita igen så äter man för lite ;)

Fan, senast 14:30 är det ju dags för en andra sittning!

elo_
2009-04-06, 10:30
Det kanske borde vara obligatoriskt med inspelad ljud av normala mänsklig kroppsljud som på japanska damtoaletter. Fråga mig inte hur jag vet det här. :D

Det lär vara så att de skämms något fruktansvärt där över, så på vissa shopping malls så lär det finns inspelningar på damtoaletterna med många bås så att ingen behöver sitta o skämmas.. :hbang:

shadowfire
2009-04-06, 11:19
:D

På jobbet söker jag alltid upp den mest avskilda toan när det är dags för nummer 2. Denna eminenta tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2842005#post2842005)följer upp den historien. Nu har företaget flyttat in i en ny byggnad och jag har inte längre en klar favoritoa. Jag brukar antingen gå upp två våningar eller ner tre våningar lite beroende på vilken tid på dagen det är och hur folkströmmen ser ut för tillfället.

hahah, det gör fan alltid jag också.... går typ alltid bort till produktionsavdelningen där det mest är grabbar i blåställ. Känns lite mer ohämmat o sätta sig där o kötta ut en talgoxe, ingen som bryr sig där. Däremot skulle jag inte kunna gå upp till ekonomiavdelningen o göra tvåan där. Sitter bara tjejer där o det är tyst som i en kyrka, så där lär ljudet skalla fint mellan väggarna ut i kontorslandskapet.

shadowfire
2009-04-06, 11:25
Det jobbiga är fan då man är på date på bortaplan o tjejen inte har någon balkong eller något. Givetvis ett kaklat badrum med fint eko och där ljudet dessutom gärna transporteras via ventilationstrumman ut i vardagsrummet också, där sötingen glatt sitter och väntar i soffan.
Klassiskt nog blir man pissnödig o ställer sig på muggen i godan ro, för att några sekunder senare känna hur det börjar ladda upp en rejäl symfoni baktill. Det är fan en konst att pissa vidare i lugnan ro utan att trigga brasset...

Alexton
2009-04-06, 14:06
Jag lärde mig av en tjej jag datade förut att man kan ta lite papper mellan skinkorna för det isolerar ljudet från tryckluft utsläppet. Ovärderlig kunskap som räddat många potentiellt pinsamma situationer när man haft bortamatch.

Slartibartfast
2009-04-06, 14:10
Jag lärde mig av en tjej jag datade förut att man kan ta lite papper mellan skinkorna för det isolerar ljudet från tryckluft utsläppet. Ovärderlig kunskap som räddat många potentiellt pinsamma situationer när man haft bortamatch.

Åfan. Hur går det till i praktiken? Vad håller pappret på plats?

Stoltz
2009-04-06, 14:10
Jag lärde mig av en tjej jag datade förut att man kan ta lite papper mellan skinkorna för det isolerar ljudet från tryckluft utsläppet. Ovärderlig kunskap som räddat många potentiellt pinsamma situationer när man haft bortamatch.

:laugh: På riktigt?!

Stoltz
2009-04-06, 14:11
Åfan. Hur går det till i praktiken? Vad håller pappret på plats?

Häftpistol.

Mourten
2009-04-06, 14:29
Jag lärde mig av en tjej jag datade förut att man kan ta lite papper mellan skinkorna för det isolerar ljudet från tryckluft utsläppet. Ovärderlig kunskap som räddat många potentiellt pinsamma situationer när man haft bortamatch.

Hade du kläckt de för 2 år sedan hade inte slarti varit singel nu.

The_RobRoy
2009-04-06, 20:26
Haha, en av Slartis bästa :D

Satt och fnissade på jobbet idag. Slarti levererar som ingen annan, men har han tappat stinget lite på senare dar? Jag tycker inte det kommer lika många sånna här guldkorn längre..

Jag ställer mig först i kön på att köpa en sån ventil!

Osten80
2009-04-06, 20:40
Satt och fnissade på jobbet idag. Slarti levererar som ingen annan, men har han tappat stinget lite på senare dar? Jag tycker inte det kommer lika många sånna här guldkorn längre..


Folk blir tråkiga när de börjar arbeta.
Slarti: Bli en slacker igen, och börja att åter producera bra trådar. ;)

Exdiaq
2009-04-06, 20:42
Jag kan fisa med ryggen!

shadowfire
2009-04-07, 15:00
Tänkte på det, killar pissar ni alltid rätt ner i vattnet, eller försöker ni pricka vattenkanten så det låter mindre?

Grannen ovanför kör alltid full stråle rätt ner o toan är farligt nära mitt sovrum, så det är händer att vaknar till av att han drar av en blytung ölpiss i en halvminut.

willis
2009-04-07, 15:11
Tänkte på det, killar pissar ni alltid rätt ner i vattnet, eller försöker ni pricka vattenkanten så det låter mindre?

Grannen ovanför kör alltid full stråle rätt ner o toan är farligt nära mitt sovrum, så det är händer att vaknar till av att han drar av en blytung ölpiss i en halvminut.

Aldrig i vattnet, det låter förjävligt. Det är inte svårt att pissa längs kanten utan att pissa ner hela badrummet.

hahavaffan
2009-04-07, 15:13
Tänkte på det, killar pissar ni alltid rätt ner i vattnet, eller försöker ni pricka vattenkanten så det låter mindre?

Grannen ovanför kör alltid full stråle rätt ner o toan är farligt nära mitt sovrum, så det är händer att vaknar till av att han drar av en blytung ölpiss i en halvminut.Har tänkt på det också. Pissar aldrig rakt ner i vattnet, förutom när jag är full. Men jäveln ovanför mig måste stå på en pall och pissa rakt ner i vattnet, för jag kan höra precis när han pissar. Det är dock det enda ljud som läcker in till mig.

lectris
2009-04-07, 15:17
Ja det är konstigt. Piss-ljud ekar in till mig också hur klart som helst *screwy*

Hades
2009-04-07, 15:20
Jag är HELT säker på att det funnits en tråd med tillhörande poll som handlar om porslinspissande vs. vattenpissande.

Tricce
2009-04-07, 15:24
Tänkte på det, killar pissar ni alltid rätt ner i vattnet, eller försöker ni pricka vattenkanten så det låter mindre?

Grannen ovanför kör alltid full stråle rätt ner o toan är farligt nära mitt sovrum, så det är händer att vaknar till av att han drar av en blytung ölpiss i en halvminut.

Strax ovanför vattenlinjen kör jag :)

Jag störs också enbart av grannens skvalande rakt ner i plasket! Eller just ja dom smäller igen sin dörr så hårt att man blir livrädd också.

rolf
2009-04-07, 15:34
Jag finner nog nån slags barnslig tillfredsställelse i att pissa i vattnet så det skvalar. Ju högre desto bättre. Har aldrig tänkt på att andra kan störas av det (som i så många andra sammanhang..)

Kabuto
2009-04-07, 15:40
Man sitter ner och pissar i vanliga toaletter...

Slartibartfast
2009-04-07, 15:46
Jag är HELT säker på att det funnits en tråd med tillhörande poll som handlar om porslinspissande vs. vattenpissande.

JEp! Såklart skapad av yours truly. :D

Den tycks inte finnas längre dock. :(

jwzrd
2009-04-07, 15:48
Grejen är att om man pissar mot porslinet så stänker det.

Slartibartfast
2009-04-07, 15:51
Grejen är att om man pissar mot porslinet så stänker det.

Det är en grej jag stört mig på. På Arlanda finns det små flugor målade i pissoarerna för att man ska sikta på dem när man pissar. Det korkade är att siktar man på flugan kommer piss-strålen att träffa porslinet i 90 graders vinkel = maximalt skvätt på knogarna! Idioti! Flugan ska ju ligga så att vinkeln mellan porslinet och strålen blir maximalt liten. :smash: Vem ska man maila?

Patrick Bateman
2009-04-07, 15:55
Vem ska man maila?

arlanda@lfv.se

Maila av dig.

jwzrd
2009-04-07, 15:57
Det är en grej jag stört mig på. På Arlanda finns det små flugor målade i pissoarerna för att man ska sikta på dem när man pissar. Det korkade är att siktar man på flugan kommer piss-strålen att träffa porslinet i 90 graders vinkel = maximalt skvätt på knogarna! Idioti! Flugan ska ju ligga så att vinkeln mellan porslinet och strålen blir maximalt liten. :smash: Vem ska man maila?

Har du provat att stå längre ifrån och lobba?

Alexton
2009-04-07, 15:57
Åfan. Hur går det till i praktiken? Vad håller pappret på plats?

Pappret arbetar genom att aktivt isolera ljudet. Misstänker dessutom att det mesta av ljudet är från när gasen pressas mellan skinkorna, ungefär som när du pruttar med läpparna.
Du tar en liten bit papper bara, pressa inte utan bara håll den bara mellan skinkorna.. prova ett par gånger hemma först eftersom om du gör helt fel så kan ljudet bli högre.

jwzrd
2009-04-07, 16:06
Pappret arbetar genom att aktivt isolera ljudet. Misstänker dessutom att det mesta av ljudet är från när gasen pressas mellan skinkorna, ungefär som när du pruttar med läpparna.
Du tar en liten bit papper bara, pressa inte utan bara håll den bara mellan skinkorna.. prova ett par gånger hemma först eftersom om du gör helt fel så kan ljudet bli högre.

Detta är alltså en manöver att tillämpa för tillfällen när en helt vanlig brakskit behöver evakueras men där tillstånd för sådana ljudnivåer ej utverkats?

Alexton
2009-04-07, 16:09
Precis. Om du är hemma hos någon söt flicka eller pryda styvföräldrar osv..
det vill säga de tillfällen när ens mage oftast bestämmer sig för att producera mängder av gas.

Nitrometan
2009-04-07, 16:24
Precis. Om du är hemma hos någon söt flicka eller pryda styvföräldrar osv..
Styvföräldrar? Inte svärföräldrar?

Yes
2009-04-07, 16:37
Pappret arbetar genom att aktivt isolera ljudet. Misstänker dessutom att det mesta av ljudet är från när gasen pressas mellan skinkorna, ungefär som när du pruttar med läpparna.
Du tar en liten bit papper bara, pressa inte utan bara håll den bara mellan skinkorna.. prova ett par gånger hemma först eftersom om du gör helt fel så kan ljudet bli högre.
Finns det någon olycksstatistik på den här metoden? Jag menar, efter att ha hållt inne på gaserna i timmar och magen svullnat upp tills man ser gravid ut, då vill man kanske inte hålla handen för när det väl är dags?

stafh
2009-04-07, 16:46
Grejen är att om man pissar mot porslinet så stänker det.
Tvärt om är det ju! Står man upp och riktar neråt en bit ovanför vattenlinjen så blir vinkeln mellan strålen och porslinet ovan träffpunkten tillräckligt liten för att stänket från nedslaget reflekteras neråt. Pissar man i vattnet däremot så träffar ju strålen vattenytan närmast vinkelrätt, vilket resulterar i droppar som stänker i motsatt riktning. Blir ju lite annorlunda beroende på toalettmodell förstås. Och det gäller givetvis inte för pissoarer.

Testa följande: öppna kranen i köket och ta fram en tallrik. Håll tallriken under strålen så att tallriksytans normalvektor är parallell med vattenstrålen. Notera stänket. Vinkla sedan tallriken så att vinkeln mellan tallriksytans normalvektor och strålen är större mellan 70 och 90 grader. Notera stänket och jämför de båda resultaten. Den senare metoden ger självfallet mindre stänk! Elementärt, min kära jwzrd.

egge
2009-04-07, 16:47
Grejen är att om man pissar mot porslinet så stänker det.

Jag tycker det skvätter mer när man prickar klockrent i vattnet.

Själv så sitter jag oftast. Hoppas ni har anteckningsböckerna framme.

Alexton
2009-04-07, 16:48
Styvföräldrar? Inte svärföräldrar?

Det har du så rätt i, men budskapet verkade trots allt gå fram :Virro

jwzrd
2009-04-07, 16:48
Tvärt om är det ju! Står man upp och riktar neråt en bit ovanför vattenlinjen så blir vinkeln mellan strålen och porslinet ovan träffpunkten tillräckligt liten för att stänket från nedslaget reflekteras neråt. Pissar man i vattnet däremot så träffar ju strålen vattenytan närmast vinkelrätt, vilket resulterar i droppar som stänker i motsatt riktning. Blir ju lite annorlunda beroende på toalettmodell förstås. Och det gäller givetvis inte för pissoarer.

Testa följande: öppna kranen i köket och ta fram en tallrik. Håll tallriken under strålen så att tallriksytans normalvektor är parallell med vattenstrålen. Notera stänket. Vinkla sedan tallriken så att vinkeln mellan tallriksytans normalvektor och strålen är större mellan 70 och 90 grader. Notera stänket och jämför de båda resultaten. Den senare metoden ger självfallet mindre stänk! Elementärt, min kära jwzrd.

När jag pissar på kanten på SJ-muggen så stänker det över golvet. Det syns eftersom golvet är svart och ljuset är i perfekt vinkel. Pissar jag mitt i så blir det förvisso vissa stänk, men de landar i vattnet.

stafh
2009-04-07, 16:50
SJ-muggen är cp och dum i huvudet.

jwzrd
2009-04-07, 16:51
SJ-muggen är cp och dum i huvudet.

Försöker du med det säga att jag inte förtjänat att pissa i den?

stafh
2009-04-07, 16:52
Försöker du med det säga att jag inte förtjänat att pissa i den?

En toalett som stänker MER när man pissar på kanten förtjänar inte att pissas i. Pissa i handfatet nästa gång. Eller ut genom fönstret.

Alexton
2009-04-07, 16:52
Finns det någon olycksstatistik på den här metoden? Jag menar, efter att ha hållt inne på gaserna i timmar och magen svullnat upp tills man ser gravid ut, då vill man kanske inte hålla handen för när det väl är dags?

Än så länge så har allt fungerar bra. Tekniken brukar användas samtidigt som vanligt toalettbesök och då brukar man inte ha mycket val än att släppa på gasen.
Du behöver inte ha handen för utan bara en bit papper. Kanske prova att ta två bitar papper och vika ihop om du tror att kommer defile:a din hand :thumbup:

jwzrd
2009-04-07, 16:54
En toalett som stänker MER när man pissar på kanten förtjänar inte att pissas i. Pissa i handfatet nästa gång. Eller ut genom fönstret.

Det är inte det att jag inte tycker att du gör en mycket god poäng men det där med förklaringar kan vara svårt ibland. När konduktören undrar t ex.

stafh
2009-04-07, 16:55
Det är inte det att jag inte tycker att du gör en mycket god poäng men det där med förklaringar kan vara svårt ibland. När konduktören undrar t ex.

Brukar konduktören följa med dig in på toaletten? *jorgen*

jwzrd
2009-04-07, 16:57
Brukar konduktören följa med dig in på toaletten? *jorgen*

Ser du något problem med det?

Exdiaq
2009-04-07, 17:03
Tänkte på det, killar pissar ni alltid rätt ner i vattnet, eller försöker ni pricka vattenkanten så det låter mindre?

Grannen ovanför kör alltid full stråle rätt ner o toan är farligt nära mitt sovrum, så det är händer att vaknar till av att han drar av en blytung ölpiss i en halvminut.


Du tycker inte att du är lite väl gnällig?

http://img142.imagevenue.com/loc130/th_20045_1196091265-skit_skoj_122_130lo.jpg (http://img142.imagevenue.com/img.php?image=20045_1196091265-skit_skoj_122_130lo.jpg)

qwerty1
2009-04-07, 17:14
När man har tjej över och hon sätter på kranen då vet man direkt vad som görs, eller nä, hon kan ju välja mellan att kissa, bajsa eller göra båda. Men det är så uppenbart..

stafh
2009-04-07, 17:40
Ser du något problem med det?

Inte alls, många av mina vänner är konduktörer som följer med passagerarna när de ska kissa.

Tricce
2009-04-07, 17:59
jwzrd nu är det ju inte kanten där uppe varvid man sitter utan "kantväggarna" du ska kissa på :D

The_RobRoy
2009-04-07, 18:01
JEp! Såklart skapad av yours truly. :D

Den tycks inte finnas längre dock. :(

Var det inte Allan som kom och styrde upp den med att, riktiga män sitter ner när dom kissar?

Tricce
2009-04-07, 18:03
Var det inte Allan som kom och styrde upp den med att, riktiga män sitter ner när dom kissar?

Stämmer ju, man måste ju sitta ner och läsa teknikmagasinet, biltema, clas ohlson, kjell & co mm.

shadowfire
2009-04-07, 18:05
Jag är HELT säker på att det funnits en tråd med tillhörande poll som handlar om porslinspissande vs. vattenpissande.

hahah, wtf, det är verkligen bara på kolo det händer.. :P

billmaier
2009-04-07, 18:53
hahah, wtf, det är verkligen bara på kolo det händer.. :P

På finlands bodybuildingforum diskutterades det om vilken teknik folk använder för att torka efter att de har bajsat...

tntballe
2009-04-07, 19:12
Ni får ju hålla emot lite, så att det blir noll tryck. Som att köra negativa reps i träningen, lite plågsammare, men det ger resultat.

Slartibartfast
2009-04-07, 19:31
På finlands bodybuildingforum diskutterades det om vilken teknik folk använder för att torka efter att de har bajsat...

Jag skapade en sån tråd här också. Frågeställningen var huruvida man torkar mot ryggen eller mot skrotum. Tråden blev borttagen! :confused:*screwy*

KRS
2009-04-07, 19:43
Jag lärde mig av en tjej jag datade förut att man kan ta lite papper mellan skinkorna för det isolerar ljudet från tryckluft utsläppet. Ovärderlig kunskap som räddat många potentiellt pinsamma situationer när man haft bortamatch.

jag undrar ju mest. hur ni kom in på det där ämnet egentligen. upplys mig!

tjabon
2009-04-07, 19:47
Gör som jag (har extremt dryga och nyfikna grannar):
Öppna badrumsfönstret och krysta högt och ljudligt så det hörs
över hela kvarteret. När du är färdig utbrister du:
- Fy faen va det är skönt att sk*ta !!!!

:D

willis
2009-04-07, 20:06
Stämmer ju, man måste ju sitta ner och läsa teknikmagasinet, biltema, clas ohlson, kjell & co mm.

Det är ju omöjligt att tömma blåsan helt och hållet om man sitter ner.

Blitz_
2009-04-07, 20:16
men fan ere ingen som lagt han "i" upperdeck baby? locket(spollocket tas bort) sätter dig i 90 graders squat ställning å brassar på en laddning,

strimman
2009-04-07, 20:29
hahaha, är det jag som är övertrött eller är den här tråden hemskt rolig? :laugh:
sinnesjukt vad jag ligger och skrattar åt Er alla debattörer. haha.. fortsätt!!

Robbelibob
2009-04-07, 20:54
Jag skapade en sån tråd här också. Frågeställningen var huruvida man torkar mot ryggen eller mot skrotum. Tråden blev borttagen! :confused:*screwy*

Gnuggar åt båda håll brukar jag göra, är det fel?

Ganymedes
2009-04-07, 20:56
Hur fan kan en sådan tråd bli 12 sidor lång...? OT. I Japan har man speciella maskiner på toaletterna som döljer ljud av obekväm natur. Här i sverige brukar jag lägga i lite papper och spola med vatten. Alternativt kombinerar jag med en strategiskt tajmad hostning också.

tobbo
2009-04-07, 21:08
Gnuggar åt båda håll brukar jag göra, är det fel?

I början från pung, sen kvittar det.

Blitz_
2009-04-07, 21:11
jag brukar av någon konstig anledning(vet ej varför) men jag vänder mig alltid å grenslar toalettstolen åt fel håll så brukar fästa ögonen på en punkt i taket och lägga en liten valör. men Vad gör ni med watertocuh? jag brukar också bedömma min watertoruch mellan 1-10. Pb är en lös 7:a

PowPow
2009-04-07, 21:15
jag brukar av någon konstig anledning(vet ej varför) men jag vänder mig alltid å grenslar toalettstolen åt fel håll så brukar fästa ögonen på en punkt i taket och lägga en liten valör. men Vad gör ni med watertocuh? jag brukar också bedömma min watertoruch mellan 1-10. Pb är en lös 7:a

Du tar alltså av dig byxor och kalsonger helt varje gång du ska bajsa?
Låter jäkligt omständigt.

Eller missförstår jag din teknik?

Blitz_
2009-04-07, 21:24
Du tar alltså av dig byxor och kalsonger helt varje gång du ska bajsa?
Låter jäkligt omständigt.

Eller missförstår jag din teknik?

ajjemen annars blir det för spänt å jag kan då inte grensla mig över toaletten ännu svårare om det är ett utedass då det är nästan omöjligt. det är inte så bökigt som det låter jag skiter ibland inte föörens på den 5 dagen kan det bli,nackdelen är väl när man har som jag drängakläder på.

Robbelibob
2009-04-07, 21:40
Är ju hemskt och bajsa med kläder på, naken ska man va:D

Blitz_
2009-04-07, 21:49
förresten någon som har hört 2 bönner å en åker?

Kebab-Arne
2009-04-08, 11:02
Det är ju omöjligt att tömma blåsan helt och hållet om man sitter ner.

Har hört att det ska vara tvärtom. Dvs att det ej går att tömma blåsan helt om man står upp.

Nitrometan
2009-04-08, 11:37
Har hört att det ska vara tvärtom. Dvs att det ej går att tömma blåsan helt om man står upp.
Jo. Så är det. Sittkissning tömmer bättre. :thumbup:

Litecore
2009-04-08, 12:36
Är ju hemskt och bajsa med kläder på, naken ska man va:D
+1, och en dusch efteråt så man slipper känna sig så smutsig :em:

tobbo
2009-04-08, 12:38
+1, och en dusch efteråt så man slipper känna sig så smutsig :em:

Det är trevligt, därför man tajmar dagens crap på morgonen.

jwzrd
2009-04-08, 12:40
Jo. Så är det. Sittkissning tömmer bättre. :thumbup:

Sitter man blir det fan alltid en liten skvätt kvar.

Nitrometan
2009-04-08, 12:44
Sitter man blir det fan alltid en liten skvätt kvar.
Tja, inte enligt de undersökningar jag har läst.

På ett mer personligt plan har jag inte funderat så noga på det.

Diggler
2009-04-08, 12:58
Jo. Så är det. Sittkissning tömmer bättre. :thumbup:

Eller så är det där en modern myt påkommen för att det är jobbigt att torka kiss från ringen (läs penisavund)

I själva verket förhåller det sig tvärtom, stående tömmer bättre. Sittkissare har ofta problem med resturin.

Nitrometan
2009-04-08, 13:46
I själva verket förhåller det sig tvärtom, stående tömmer bättre. Sittkissare har ofta problem med resturin.
Det är inte vad jag har hört. Men det är mycket möjligt att du har rätt.

Tricce
2009-04-08, 15:47
Får köra varannan då, sitta sen stå.

J de Koof
2009-04-08, 23:28
Man sitter ner och pissar i vanliga toaletter...

Man står opp och pissar i toaletter där folk har betalt för att städa. Man sitter ner där folk städar ideellt. Så är det.

Matsa
2009-04-09, 01:47
Jag brukar följa Ogges råd att vrida upp stereon ordentligt och smita ut på balkongen och släppa en ölbrakare medan damen är på toan. Sen stänger man balkondörren innan aromen hinner sippra in i lägenheten.

Kör en Al Bundy. Spela "Bad to the Bone" och spatsera stolt in på toan med en tidning under armen.

Jag har inga problem med att skita så det hörs. Det ska låta, här sitter jag och skiter och det ska fan alla ha klart för sig. ;) Jag pissar även ljudligt rakt i vattnet och ibland leker jag brandbil och ropar "DINGALINGALING". Däremot avskyr jag att skita i båsen vi har på jobbet, så mycket folk som springer utanför och stör. Jag brukar gå ned till omklädningsrummet i stället.

Premium tråd föresten.

Frillan
2009-04-09, 02:31
HATAR DET när mina kusiner kommer hit med sina tjejkompisar får man fanimig aldrig skita ifred..

Brukar dra ner till utedasset vid macken och skita :)

shadowfire
2009-04-09, 07:27
För övrigt om man gör det i naturen, lite mer ATG-style, så blir det både ljudlöst och rent i röva direkt. Vem fan konstruerade toaletten och satte sitsen i SL-godkänt djup istället för ATG???

The_RobRoy
2009-04-09, 07:54
För övrigt om man gör det i naturen, lite mer ATG-style, så blir det både ljudlöst och rent i röva direkt. Vem fan konstruerade toaletten och satte sitsen i SL-godkänt djup istället för ATG???

+1

Det värsta som finns är sånna extra höga för äldre/handikappade stolar.

mr ruhl
2009-04-09, 16:34
Än så länge så har allt fungerar bra. Tekniken brukar användas samtidigt som vanligt toalettbesök och då brukar man inte ha mycket val än att släppa på gasen.
Du behöver inte ha handen för utan bara en bit papper. Kanske prova att ta två bitar papper och vika ihop om du tror att kommer defile:a din hand :thumbup:

hoppas fan att du inte driver för jag kommer att prova detta nästa gång det är dags, enl mina beräkningar sker det ca 15.00 imorgon..

har sjukt svårt att skita när folk är i närheten, hade tom problem när min förra tjej var hemma och då hade vi ändå varit i runt 10 år..skulle nog lätt kuna betala en 10k om nån fixade nåt slags portabelt redskap som gör att man kan skita utan att det kommer ljud, hade besparat mig en hel del magsmärtor..:em:

Slartibartfast
2009-04-14, 09:55
Pappret arbetar genom att aktivt isolera ljudet. Misstänker dessutom att det mesta av ljudet är från när gasen pressas mellan skinkorna, ungefär som när du pruttar med läpparna.
Du tar en liten bit papper bara, pressa inte utan bara håll den bara mellan skinkorna.. prova ett par gånger hemma först eftersom om du gör helt fel så kan ljudet bli högre.

Jag testade detta just och det funkade suveränt! Lite som när man avfyrar en revolver genom en kudde.

Man håller alltså några papper mot mynningen och fyrar av. Måste testa mig fram lite för att uppnå maximal ljuddämpning, men tekniken är grymt bra!

Hälsa tjejen och tacka för tipset! :thumbup:

mojoo
2009-04-14, 10:29
kanske ska uppfinna en apparat på mitt UF-företag(ungt företagande)som fixar detta svåra och jobbiga bajsproblem....*screwy* (har det själv så)

fast vet inte om de skulle va populärt på UF-mässan...sitta där i en monter och skita och demonstrera hur den fungerar !

Slartibartfast
2009-04-14, 12:09
Jag testade detta just och det funkade suveränt! Lite som när man avfyrar en revolver genom en kudde.

Man håller alltså några papper mot mynningen och fyrar av. Måste testa mig fram lite för att uppnå maximal ljuddämpning, men tekniken är grymt bra!

Hälsa tjejen och tacka för tipset! :thumbup:

Nu har jag testat en gång till. Detta är verkligen ett personligt genombrott för mig. Nästan som då jag upptäckte absolut torr. Man blir nästan lite känslosam.

MasterChief
2009-04-14, 12:18
Vi ligger efter i Europa. I Japan är vissa toaletter i klass med en normal dator i komplexitet. Kolla bara in denna kontrollpanel till en japansk toalett (vi pratar rengöring, kamoflageljud, massage osv):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpg/640px-Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpg

shadowfire
2009-04-14, 12:20
Vi ligger efter i Europa. I Japan är toaletterna i klass med en normal dator i komplexitet. Kolla bara in denna kontrollpanel till en japansk toalett (vi pratar rengöring, kamoflageljud, massage osv):


Får de in en sådan där till teknikmagasinet eller classe i insjön så blire till o köpa direkt... :P

Tricce
2009-04-14, 14:26
Jag testade detta just och det funkade suveränt! Lite som när man avfyrar en revolver genom en kudde.

Man håller alltså några papper mot mynningen och fyrar av. Måste testa mig fram lite för att uppnå maximal ljuddämpning, men tekniken är grymt bra!

Hälsa tjejen och tacka för tipset! :thumbup:

Finns det inte risk för att det blir "biobiljettsvisselpipa" syndromet då? :D

Slartibartfast
2009-04-14, 15:56
Finns det inte risk för att det blir "biobiljettsvisselpipa" syndromet då? :D

Under mitt första försök erinrade jag mig faktiskt min barndoms somrar och hur man visslade med vasstrån. Men jag tror inte toapapper har den rätta fibersammansättningen för såna auditiva missöden. Skulle man få för sig att torka sig med t.ex. smörpapper hade det nog varit annat ljud i pipan.

jwzrd
2009-04-14, 16:04
Under mitt första försök erinrade jag mig faktiskt min barndoms somrar och hur man visslade med vasstrån. Men jag tror inte toapapper har den rätta fibersammansättningen för såna auditiva missöden. Skulle man få för sig att torka sig med t.ex. smörpapper hade det nog varit annat ljud i pipan.

Hur förhåller sig min gode man till experiment med helt vanligt aluminiumfolie? Jag tänker på spontant antända varma konsekvenser men det går ju ändå mot valborg. Eller är det rent av smörpapper man brukar för sådana effekter?

shadowfire
2009-05-22, 09:44
Under mitt första försök erinrade jag mig faktiskt min barndoms somrar och hur man visslade med vasstrån. Men jag tror inte toapapper har den rätta fibersammansättningen för såna auditiva missöden. Skulle man få för sig att torka sig med t.ex. smörpapper hade det nog varit annat ljud i pipan.

Den här urbota idén var ju riktigt förkastlig. Huga!

Jag smög in under gårdagens date för att uträtta mina behov då jag inte längre kunde hålla mig (daten envisades med att stanna över i 2 dygn). Kom dock att tänka på denna tråd och att den där slarti har ju huvudet på skaft.

Så jag satte mig i lämplig ställning och laddade med pappret för rövhålet och försökte smyga av en torped eller två. Döm min förvåning när pappret orsakar inte bara ett högpipit fjärtljud, utan dessutom bidrog till resonans mellan själva pappersarket och röven.

Tack för det tipset, jag har precis lyckats avlossa den mest ljudliga trumpetfanfar någonsin på dass. *grr*

rolf
2009-05-22, 09:47
Den här urbota idén var ju riktigt förkastlig. Huga!

Jag smög in under gårdagens date för att uträtta mina behov då jag inte längre kunde hålla mig (daten envisades med att stanna över i 2 dygn). Kom dock att tänka på denna tråd och att den där slarti har ju huvudet på skaft.

Så jag satte mig i lämplig ställning och laddade med pappret för rövhålet och försökte smyga av en torped eller två. Döm min förvåning när pappret orsakar inte bara ett högpipit fjärtljud, utan dessutom bidrog till resonans mellan själva pappersarket och röven.

Tack för det tipset, jag har precis lyckats avlossa den mest ljudliga trumpetfanfar någonsin på dass. *grr*

:laugh::laugh::laugh:
Så fruktansvärt komiskt!
Men OnT, blickar/kommentarer från dejten? Anything?

shadowfire
2009-05-22, 09:51
:laugh::laugh::laugh:
Så fruktansvärt komiskt!
Men OnT, blickar/kommentarer från dejten? Anything?

Hon sa ingenting och tittade bort när jag kom ut från huset, lite sådär ignorant. Jag försökte väl förklara mig med något i stil med att kistan var det krut i (vi hade ätit stora lass grillat ngn timme innan), men hon svarade inte på kommentaren.

Imorse åkte hon hem tidigt. Fjärten kan ha varit ödesdiger.

rolf
2009-05-22, 10:07
Hon sa ingenting och tittade bort när jag kom ut från huset, lite sådär ignorant. Jag försökte väl förklara mig med något i stil med att kistan var det krut i (vi hade ätit stora lass grillat ngn timme innan), men hon svarade inte på kommentaren.

Imorse åkte hon hem tidigt. Fjärten kan ha varit ödesdiger.

Ajdå. Jag har själv lyckats med mästerverket att lägga av en brakfis på en dejt och totalt dödat stämningen, så jag lider med dig. Värt att veta är att nervöst tuggummituggande kan orsaka riktigt imponerande ljud. Jag fick inte heller något svar när jag försökte skämta bort det. :D

mattilainen
2009-05-22, 10:10
haha jag skulle också försökt att skämta bort det, får se hur det går när man gör bort sig för första gången med tjejen :p inte hänt än iaf, men det kommer!

Emil_Larsson
2009-05-22, 10:33
Vår skithusdörr dämpar inte ett skit (pun intended). Det blir snarare som en stor resonanslåda. Om jag helt släpper tyglarna så skakar hela huset i sina fundament och asbestskivorna lossnar i taket. Det är ingen skilland var i lägenheten de andra befinner sig. Man kommer inte undan.

Precis så är det på skolornas toaletter. Därav är jag väldigt försiktig med att dra kablar på övervåningen för där kan det hända ibland att det sitter 3-4 pers som är helt blixttysta (gärna tjejer) och softar och då är det ett par toaletter runt i kring och jag kan svära på att det låter ut om det är helt ljudlöst i omgivningen.
Däremot nere på grabbtoaletterna på nedervågen där släpper jag loss hejvilt för där bryr sig inte folk om man skiter.

/Fred.

xodd
2009-05-22, 10:36
Förr eller senare kommer i varje förhållande den underbara dag då ingen skäms för sina kroppsljud. Behöver man dra av en rökare när man ligger o tittar på tv får man helt göra det, för att sedan ligga stolt kvar när tjejen börjar grymta och boxas lite förargerligt på en... :)

KlopFer
2009-05-22, 10:40
Ajdå. Jag har själv lyckats med mästerverket att lägga av en brakfis på en dejt och totalt dödat stämningen, så jag lider med dig. Värt att veta är att nervöst tuggummituggande kan orsaka riktigt imponerande ljud. Jag fick inte heller något svar när jag försökte skämta bort det. :D

Jag kommer ihåg när du skrev det i babbla, fyfan jag trodde jag skulle dö av skratt då :D

stevebc
2009-05-22, 10:48
Vi ligger efter i Europa. I Japan är vissa toaletter i klass med en normal dator i komplexitet. Kolla bara in denna kontrollpanel till en japansk toalett (vi pratar rengöring, kamoflageljud, massage osv):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpg/640px-Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpgIblan d blir jag konfunderad över hur de fortfarande kan ha lägre BNP än oss när de kommer med sådana här tekniska landvinningar hela tiden.

Snafu
2009-05-22, 11:44
Jag skäms oerhört för kroppsljud. Jag misstänker att det har med min gode fars goda vana att ohämnat "let one rip" när och varsomhelst. Jag tror det helt enkelt gjort mig oerhört restriktiv.

I am the silent shitter.

ceejay
2009-05-22, 11:47
sätt på kranen ;) fett gammal tråd jepp

nja, beror på

Slartibartfast
2009-05-22, 13:13
Skuggan, grejen med pappret är att man ska ta en rejäl kudde, typ 6-7 ark, och hålla det över anus som när man håller en duk med kloroform över någons mun och näsa. Det ska inte sitta supertajt, men tätt, som en dämpande kudde.

Förr eller senare kommer i varje förhållande den underbara dag då ingen skäms för sina kroppsljud. Behöver man dra av en rökare när man ligger o tittar på tv får man helt göra det, för att sedan ligga stolt kvar när tjejen börjar grymta och boxas lite förargerligt på en... :)

Med min förrförra flickvän var det en kväll då vi låg å softa, som jag helt enkelt sa "hej, hör på denhär", och så lade jag av en brakare så tavlorna hamna på sned. Så flabba vi båda och så var den saken ur världen. Efter det kunde jag släppa mig helt normalt.

Grejen är att jag fortfarande har nojja för bajsljud, trots att jag inte har nojja för fjärtljud. Det är där papper-tricket kommer in.

mr ruhl
2009-05-22, 13:26
Jag testade detta just och det funkade suveränt! Lite som när man avfyrar en revolver genom en kudde.

Man håller alltså några papper mot mynningen och fyrar av. Måste testa mig fram lite för att uppnå maximal ljuddämpning, men tekniken är grymt bra!

Hälsa tjejen och tacka för tipset! :thumbup:

alltså, jag har försökt prova men höll som pappret på sidan men det levde ju om ändå, ska man som fånga upp skiten i pappret som man håller i?? :confused: låter ju rätt äckligt men det är jag beredd att göra för att få ljudlösa skitar..

Slartibartfast
2009-05-22, 13:41
alltså, jag har försökt prova men höll som pappret på sidan men det levde ju om ändå, ska man som fånga upp skiten i pappret som man håller i?? :confused: låter ju rätt äckligt men det är jag beredd att göra för att få ljudlösa skitar..

Nej bara luften/gasen. När massan kommer kan man ta bort pappret och släppa ner det i vattnet som dämpning.

CiCoro
2009-05-22, 13:46
Precis så är det på skolornas toaletter. Därav är jag väldigt försiktig med att dra kablar på övervåningen för där kan det hända ibland att det sitter 3-4 pers som är helt blixttysta (gärna tjejer) och softar och då är det ett par toaletter runt i kring och jag kan svära på att det låter ut om det är helt ljudlöst i omgivningen.
Däremot nere på grabbtoaletterna på nedervågen där släpper jag loss hejvilt för där bryr sig inte folk om man skiter.

/Fred.

Är du en av dem konstiga som skiter i skolan?




OnT:
Ljuden stör mig inte och skäms inte för dem heller..problemet e lukten! Man vet aldrig om det blir en som knappt luktar eller en som själv ger en kväljningar. Har också märkt att när man tänker på magen och att fisar närmar sig osv så dyker de alltid upp medan man kan sitta hemma i timmar ibland utan en fis :/..

shadowfire
2009-05-22, 15:19
Skuggan, grejen med pappret är att man ska ta en rejäl kudde, typ 6-7 ark, och hålla det över anus som när man håller en duk med kloroform över någons mun och näsa. Det ska inte sitta supertajt, men tätt, som en dämpande kudde.

hmm, så mkt tog nog inte jag, jag hade nog 2-3 "bitar" bara som jag lade ihop till ett lager... sedan tryckte jag kanske inte så hårt heller, men det finns ju sådan där dämp-plugg till trumpeter och jag tänkte att det är väl ungefär så det ska fungera.

Nackdelen var väl att det blir ju som en ficka mellan pappret och själva utloppet, så där blev det resonans... + att pappret i sig blev ett membran. Sjukt störigt ljud, ungefär som om man försöker flytta en gammal gnekig ladugårdsdörr som mossat fast sig i trät..

mr ruhl
2009-05-22, 15:50
Nej bara luften/gasen. När massan kommer kan man ta bort pappret och släppa ner det i vattnet som dämpning.

ok, men då gäller det att man hinner dra undan innan massan kommer, jaja är nåt som ska prövas, funkar det så är jag evigt tacksam till tipsaren!

shadowfire
2009-05-22, 16:26
ok, men då gäller det att man hinner dra undan innan massan kommer, jaja är nåt som ska prövas, funkar det så är jag evigt tacksam till tipsaren!

Prova det när du är själv bara, jag gjorde misstaget att testa det första gången under en date o det gick fan sådär.

Liven
2009-05-22, 16:42
Hah vilken jäkla ämne att diskutera!

Den gamla tekniken med att lägga papper i botten och spola med kranen under "impact" då? Eller är den för öppenbar?

Eldhroka
2009-05-22, 16:43
men shit (:D) orka bry sig om det låter eller inte...
Alla skiter och det låter, varför skämmas för det???

PommesLOL
2009-05-22, 16:54
Verkar vara lättare om ni ljudisolerar era toaletter.

Slartibartfast
2009-05-22, 17:54
Verkar vara lättare om ni ljudisolerar era toaletter.

Då kunde den funka som hemmastudio också!

Jpn
2009-05-22, 18:40
Då kunde den funka som hemmastudio också!

Haha ja och om det bara blev "skit" musik så har man ju en rimlig orsak :laugh:

rockbell
2009-05-22, 19:26
Jo, alla borde skämmas för det. Iaf om man är någorlunda vettig.

Ica Lady
2009-05-22, 21:10
Fy fan vilka humor diskussioner, garvar så tårarna rinner :laugh:

Lellan
2009-05-23, 07:50
Blir man vän med sitt anus låter det inte. Hålla inne är big no no, tror de skapar fler, enda gångerna jag gör det är typ när jag tränar och inte vill sluta.

Men ang gaser, varför tror ni folk går för att kolla hur kallt det är ute, bara springer ut med soporna, kollar om det finns ngn tvättid, (på allmän plats) bara ska springa å slänga skräp man hittat i fickan osv.. Farten och kroppsrörelserna tömmer kroppen på "fart". Sikta på ngt 100 meter bort är optimalt, man hinner göra det man ska och vädra ur baken på tillbakavägen.

När man sedan ska göra 2an så är det bara när jag festat att det kan finnas gas där ändå. Och då får man väl hoppa lite jämfota så de letar sig ut innan besöket (kan med fördel göras inne i badrummet i kombination med spray). Ett lite äckligt trick jag kom på i 8an är att sätta sig långt fram på ringen så att (beroende på toalettens konstruktion) träffytan sker på porslinet intill vattenytan istället för plums på just vattenytan(trots papper i toan + spolande vatten kan plums höras inbillade jag mig). Man får spola direkt och gör självklart rent efter (vilket jag tycker man gör efter 2an oavsett om man ser att det behövs el ej). Det handlar ju inte om en stor förflyttning, ngn cm bara annars blir det nog inte så trevligt.

När det gäller kiss brukar jag ibland testa den som är i närheten genom att kissa en melodi el så, nämner den något kan man ju ana att toan är lyhörd.

Kom på en till sak ang gaser, av ngn sjuk himla anledning så får jag alltid gasbesvär med lukt de gånger jag ska åka bil med exet. Å av nån himla anledning ger jag efter och låtsas skämmas sen, fast jag eg njuter lite sadistiskt. I bilen är man ju liksom instängd. :D

I övrigt är jag snäll och rar och självklart producerar jag varken gas, nr 2 och knappt ens 1. Kanske lite rosendoft på sin höjd. *innocent*

Men att tycka om sitt anus och vara snäll mot det är nog effektivast, jag tror det börjar jävlas om man motarbetar det.

saab900
2009-05-23, 10:47
Jo, alla borde skämmas för det. Iaf om man är någorlunda vettig.

Eller hur, för precis alla skiter och fjärtar, precis alla. Så vad fan ska man skämmas för hur det låter på ens egen toalett hemma? Om folk som du höll inne med sina åsikter kanske inte folk som trådskaparen skulle behöva skämmas över något helt naturligt.

Slartibartfast
2009-05-23, 10:52
Problemet när man har nattgäst är att man med största sannolikhet varit och ölat kvällen innan, och då är problemet förutom gasen att det är en matsked flytande materia som vill ut också. Den kombinationen går inte att dämpa.

Så då sitter man ändå och dricker morgonkaffe och småpratar medan magen har en massa ljud. Det låter som om jag vore vrålhungrig, men egentligen är det bara gasen som dirigeras om i nedre delen av tarmsystemet. Vid torra förhållanden funkar papperstricket, men vid när det gäller nattgäster är det nog tillbaka till ritbordet. :MrT:

shadowfire
2009-05-23, 11:05
Blir man vän med sitt anus låter det inte. Hålla inne är big no no, tror de skapar fler, enda gångerna jag gör det är typ när jag tränar och inte vill sluta.

hahah, vilket inlägg av världsklass... hade velat spara ner hela det som signatur :D

shadowfire
2009-05-23, 11:10
...Kom på en till sak ang gaser, av ngn sjuk himla anledning så får jag alltid gasbesvär med lukt de gånger jag ska åka bil med exet. Å av nån himla anledning ger jag efter och låtsas skämmas sen, fast jag eg njuter lite sadistiskt. I bilen är man ju liksom instängd. :D

Så jäkla evil! :D
Mitt ex gjorde en liknande variant, dock instängd i ett litet tvåmannatält utan större ventilationsmöjligheter. Dessutom efter att ha ätit frystorkad fjällmat. Det var bara till o ta med sig sovsäck o liggunderlag och lägga sig ute i en halvtimme *grr*

Det tog mig många år innan jag insåg att tjejer faktiskt fiser. Jag levde i typ 25 år innan jag tog en tjej på bar gärning första gången.
Det där med att "göra ärenden" är en klassiker, men jag brukar ha otur. Då daten går och borstar tänderna eller så, så brukar jag gå ut på balkongen lite diskret och där står man ju o luftar ur sig flera timmars gasbildning. Tro fan att ni tjejer alltid kommer med tandborsten i munnen o ska gå ut på balkongen o kramas??!! arghhhh

The_RobRoy
2009-05-23, 11:12
Problemet när man har nattgäst är att man med största sannolikhet varit och ölat kvällen innan, och då är problemet förutom gasen att det är en matsked flytande materia som vill ut också. Den kombinationen går inte att dämpa.

Så då sitter man ändå och dricker morgonkaffe och småpratar medan magen har en massa ljud. Det låter som om jag vore vrålhungrig, men egentligen är det bara gasen som dirigeras om i nedre delen av tarmsystemet. Vid torra förhållanden funkar papperstricket, men vid när det gäller nattgäster är det nog tillbaka till ritbordet. :MrT:

Det är ju egentligen detta som är det enda riktiga problemet. Min bästa lösning hittills är att smyga upp till toan när personen i fråga sover, någon gång närmare morgonkvisten och lösgöra all ondska då. Man får helt enkelt chansa att personen inte ligger vaken och lyssnar.

Problemet är att lyckas vakna där på morgonkanten.

Detta med ljudisolerad toalett har jag drömt om många gånger, istället för de papp-väggar och dörrar man har. Om man nu renoverar badrummet, frågar är hur mycket extra det kostar att ljudisolera samtidigt. Troligtvis måste t.ex. dörren vara rejält tjock, kan nog bli dyrt..

shadowfire
2009-05-23, 11:16
Detta med ljudisolerad toalett har jag drömt om många gånger, istället för de papp-väggar och dörrar man har. Om man nu renoverar badrummet, frågar är hur mycket extra det kostar att ljudisolera samtidigt. Troligtvis måste t.ex. dörren vara rejält tjock, kan nog bli dyrt..

Märkligt egentligen att toaletter mm fortfarande är porslin... ett rätt "gammalt" material ju. Hade man kunnat köpa en toa i kolfiber eller något annat spännande hade kanske ljudgrejjen också löst sig. Hävdar fortfarande att en toalett ska inte vara högre än ATG-djup. Dagens toaletter med SL-djup skapar bara problem.

Slartibartfast
2009-05-23, 11:17
lösgöra all ondska

Jag lollade müssli på tangentbordet :D

Ignatius72
2009-05-23, 11:19
Märkligt egentligen att toaletter mm fortfarande är porslin... ett rätt "gammalt" material ju. Hade man kunnat köpa en toa i kolfiber eller något annat spännande hade kanske ljudgrejjen också löst sig. Hävdar fortfarande att en toalett ska inte vara högre än ATG-djup. Dagens toaletter med SL-djup skapar bara problem.

En del länder praktiserar ju en toa som är typ bakvänd, man skiter på en liten hylla innan det skall spolas ner. Men har man käkat och druckit som en man så krävfs flera omspolningar om man inte vill sitta på en skithög.

Cilia
2009-05-23, 11:41
Hon sa ingenting och tittade bort när jag kom ut från huset, lite sådär ignorant. Jag försökte väl förklara mig med något i stil med att kistan var det krut i (vi hade ätit stora lass grillat ngn timme innan), men hon svarade inte på kommentaren.

Imorse åkte hon hem tidigt. Fjärten kan ha varit ödesdiger.
Fast krävdes det inte mer än så för att skrämma bort henne så är frågan vad du skulle ha henne till?


Själv är jag inte så förtjust i när folk sitter och fiser i allmänna rum men att det luktar på toa måste man klara av. Jag kallade mitt ex manövrar för eco bomb som sen bara blev förkortat till eco. För många är eco något positivt. Jag får andra associationer när jag läser Coops märke "I love eco" (eller är det ICA?)

Frillan
2009-05-23, 11:49
En kväll hade min tjejs bror skaffat ny tös. Hon kom på besök från sthlm i en vecka. Det rådde ren panik, varken jag eller min tjej vågade skita. Så vi fick gå ner till torget en natt och låna dasset på korvkiosken :E

Cilia
2009-05-24, 11:29
En kväll hade min tjejs bror skaffat ny tös. Hon kom på besök från sthlm i en vecka. Det rådde ren panik, varken jag eller min tjej vågade skita. Så vi fick gå ner till torget en natt och låna dasset på korvkiosken :E
Jag förstår inte, varför skulle ni bry er? Ni behövde väl inte impa på henne?


apropå Ignatus inlägg om de kontinentala toaletterna så gillar jag dom inte alls.

Slartibartfast
2009-05-24, 11:40
apropå Ignatus inlägg om de kontinentala toaletterna så gillar jag dom inte alls.

Inte jag heller. Kul när snorkeln hänger i porslinet *gah!*

Wille005
2009-05-24, 11:42
Jag tar det som att folk här tycker det är pinsamt att göra det allra heligaste och mest eliminentära i vårat samhälle - kräma.

Annars verkar det redan vara utrett i tråden hur man lyckas göra det ljudlöst. En landningsbana med tillhörande kontrolltorn samt folk som rensar banan från fåglar bör ha koll på all inkommande flygfart. (Papper i botten + vattenkran + öppet fönster)

Ignatius72
2009-05-24, 11:45
En kväll hade min tjejs bror skaffat ny tös. Hon kom på besök från sthlm i en vecka. Det rådde ren panik, varken jag eller min tjej vågade skita. Så vi fick gå ner till torget en natt och låna dasset på korvkiosken :E
Personligen skiter jag hellre i brallorna än att gå ner till korvmojens dass.




apropå Ignatus inlägg om de kontinentala toaletterna så gillar jag dom inte alls.

Inte jag heller. Kul när snorkeln hänger i porslinet *gah!*

Man kanske ska sitta bak och fram på dem jeflarna? :D

Slartibartfast
2011-05-14, 14:51
Kan nån rekommendera en bra luktnautraliserare? Finns ju tiotals olika, men man vill ju helst inte att ens badrum luktar bajs/lavendel. Finns det ingen som bara gör att det luktar neutralt? :)

Just nu kör jag med tändstickor.

Degpekka
2011-05-14, 14:54
Finns något som heter Dax odent, som inte skall lukta något... vet att den fanns på sjukhuset där jag jobbade innan, och jag trodde aldrig att jag skulle få användning av att jag lärde mig vad det hette. :D

Angel
2011-05-14, 14:55
Kan nån rekommendera en bra luktnautraliserare? Finns ju tiotals olika, men man vill ju helst inte att ens badrum luktar bajs/lavendel. Finns det ingen som bara gör att det luktar neutralt? :)

Just nu kör jag med tändstickor.

Sådana som finns på sjukhus osv är bra. Tar bort lukt av död/infektion/bajs.

snej
2011-05-14, 15:24
Så jävla bra första inlägg. Epic slarti is epic!

bustz0rz
2011-05-14, 15:33
Kan nån rekommendera en bra luktnautraliserare? Finns ju tiotals olika, men man vill ju helst inte att ens badrum luktar bajs/lavendel. Finns det ingen som bara gör att det luktar neutralt? :)

Just nu kör jag med tändstickor.

Haha, funkar det verkligen med tändstickor? :D

Lellan
2011-05-14, 15:45
Kan nån rekommendera en bra luktnautraliserare? Finns ju tiotals olika, men man vill ju helst inte att ens badrum luktar bajs/lavendel. Finns det ingen som bara gör att det luktar neutralt? :)

Just nu kör jag med tändstickor.

Den här har jag hemma: http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/34-259.jpg

Finns på claesohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161744671

Ful flarra dock, så drog bort etiketten, kanske taskigt mot toagästerna men iaf, funkar helt ok! :) Kanske lite snyggare med fin tändsticksask inne i badrummet, effekten är likvärdig tycker jag nog (förutom att det senare luktar lite i sig själv vilket sprayen inte gör).

TheGhr
2011-05-14, 15:52
Min taktik för att undvika det splashljud som kan uppkomma även om man lagt papper på vattnet är att sikta på porslinet istället. Det är ingen helt säker taktik men enligt fysikens alla lagar så minskas på detta sett kraften i paketet avsevärt. Sedan gäller det bara att vara noga när man spolat att inga rester som kan avslöja dig stannat kvar på brottsplatsen, något jag märkt inte alls uppskattas hos alla.

Gabriel174
2011-05-14, 16:06
Det första du gör när hon kommer är att säga:

Nu ska sig in o siiiiita sig liiite.


så skiter du ljudligt och stönar



sen är isen bryten

AHhahahaahahhaahahahha