handdator

Visa fullständig version : Festregler: vad har glömts?


Sheogorath
2006-02-24, 08:10
Inför festen imorgon satte jag upp några regler. Något annat som kan vara vettigt att ta upp? Det är en större fest (50+).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


• Huvudansvariga för festen är Pastor Hannes och Lille Ludvig. Medansvariga är DJ Andreas, Fulle Felix, Crazy-Legs Håkan och Hannes Senior.

• Om någon ska in på festen, be någon av oss ansvariga att ge dem stämpel. Vi förbehåller oss rätten att neka inträde till människor eller andra djur vi inte tycker om eller i övrigt känner för att diskriminera baserat på sådant som lukt, läte eller andra väsentliga karaktärer.

• Var inte rädda för att stoppa folk i dörren. Kommer ett gäng på 12 pers i stora dunjackor, kritsträcksrandiga byxor, lackskor och hatten käckt på sne och säger: ” Sho len! Vi tog da bus från Botulfs och hörde att ni hade feeeest!” så är det nog stor risk att de ska ta ”da bus” tillbaka och fortsätta hänga utanför Mormors Bageri.

• Drick spritbål tills bålet är slut och fixa sedan mer. Vi bjuder.

• Ta gärna av er skorna/stövlarna i hallen, men om de är en del av er "look" för kvällen kan ni behålla dem på. Trampa bara inte på madrasser och mattor med skitiga dojor.

• Tema för kvällen är synd och skam och hångelsoffor finns att tillgå. Känner man att man syndat eller är i bestånd att göra så: ta Pastor Hannes till biktbåset för syndernas förlåtelse så att ni är fria att synda igen.

• Värdesaker kan låsas in, men ansvaras ej för. Om någon bär ut pastorns stereo eller dator, tillrättavisa dem och påminn dem om det sjunde budet.

• Öl och cider finns till försäljning (20 kronor). Den här festen behöver ni inte supa för att ha roligt, men ni uppmanas att gör så ändå.

• Alla på festen är bjudna eller åtminstone anmälda till festen av en nära vän. Alla här är med andra ord förbaskat bra och trevliga människor. Lyckas någon börja bråka är det ta mig fan ett mirakel. Hej Jesus!

• Festen slutar inte inom överskådlig framtid för de flesta av er, men när fåglarna börjar kvittra och solen skina (dvs. någon gång i juni) kan det vara läge att tänka på refrängen. Sov var ni vill, och försök sen hitta frukost i min kyl (mitten längst upp). Lycka till.

mentzer
2006-02-24, 08:16
• Huvudansvariga för festen är Pastor Hannes och Lille Ludvig. Medansvariga är DJ Andreas, Fulle Felix, Crazy-Legs Håkan och Hannes Senior.

Jag skulle inte ha en ansvarig som heter Fulle Felix.

Sheogorath
2006-02-24, 08:16
Jag skulle inte ha en huvudansvarig som heter Fulle Felix.

Det har vi inte. Som du ser är han "medansvarig" :D.

mini
2006-02-24, 08:17
Mer än att det är töntigt med skrivna regler då alla är bjudna vänner eller vänners vänner? Och att du stavat kritsträck fel? Well, i denna listan skulle det inte förvånat mig med ett "om du spyr, torka upp, din mamma jobbar inte här"-pekfinger.

Scratch89
2006-02-24, 08:19
Det låter bra, och du verkar planerad.
DOCK kan oförutsedda händelser inträffa.
Vad händer om SAMTLIGA av dina ex kommer, och SAMTLIGA av dem vill ställa till problem?
Eller om folk missuppfattar allting och tror att det är en maskerad, och kommer i såna där stora rosa kanindräkter? (Det kan ju iofs uppskattas av en minoritet av befolkningen, men jag antar att det är försumbart i sammanhanget)
Om det nu är synd och skam som är på temat, har alla fått intyg av snoppdoktorn att det är fritt att köra? Annars kan det bli en stor smitthärd som bryter ut.

Sheogorath
2006-02-24, 08:19
Mer än att det är töntigt med skrivna regler då alla är bjudna vänner eller vänners vänner? Och att du stavat kritsträck fel? Well, i denna listan skulle det inte förvånat mig med ett "om du spyr, torka upp, din mamma jobbar inte här"-pekfinger.

Jag tycker det är roligt med skrivna regler. Dessutom är alla skrivna med glimten i ögat. Tack för anmärkningen om stavningen!

Sheogorath
2006-02-24, 08:22
Det låter bra, och du verkar planerad.
DOCK kan oförutsedda händelser inträffa.
Vad händer om SAMTLIGA av dina ex kommer, och SAMTLIGA av dem vill ställa till problem?
Eller om folk missuppfattar allting och tror att det är en maskerad, och kommer i såna där stora rosa kanindräkter? (Det kan ju iofs uppskattas av en minoritet av befolkningen, men jag antar att det är försumbart i sammanhanget)
Om det nu är synd och skam som är på temat, har alla fått intyg av snoppdoktorn att det är fritt att köra? Annars kan det bli en stor smitthärd som bryter ut.

Som min kära Ludvig sa: "Hannes, du har bjudit ALLA söta flickor du känner. Eftersom du kommer välja EN dam under kvällen bränner du en förbaskad massa broar". Så visst kan svartsjuka blickar bli ett krux, men det får man ta. Vem vet? Jag kanske rent av lär känna någon av dem bättre och ser något intressant bakom ytan? That would be nice, for a change. Rosa kanindräkter är OK. ;)

Hades
2006-02-24, 08:26
Jag tyckte reglerna var roliga, men jag är ju inte lika vuxen som mini heller. :D

GymTT
2006-02-24, 08:43
det vanliga, heeej snälla får jag ta med en polare, och hans polare också, och kanske en till?!

:MrT:

hahavaffan
2006-02-24, 08:50
Hehe ja reglerna låter ball :D

Har du/ni hyrt en lokal, eller är det päronens hus?

Sheogorath
2006-02-24, 09:00
Hehe ja reglerna låter ball :D

Har du/ni hyrt en lokal, eller är det päronens hus?

Det är hemma hos moi. De övriga tråkmånsarna i korridoren har blivit avhysta/skrämda till medgivande och jag rensar ut hela köket och allrummet och gör dansgolv av hele skiten :D.

hallar
2006-02-24, 09:07
Vad säger du Sheo skall vi låta korridorsvakten ta och städa upp dagen efter? Eller skulle det ses som omoraliskt? Ta nu och städa ditt rum så att det inte luktar sunkidunk när jag kommer över i eftermiddag.

Jay-Z
2006-02-24, 09:22
Ha så kul pågar! :cheers:

JAM
2006-02-24, 09:23
Jag tyckte reglerna var roliga, men jag är ju inte lika vuxen som mini heller. :D
Jag håller med dig. :)

Tankar:
• "karaktärer" tycker jag är fel ordval.
• "Käckt på sned"
• Hänger de verkligen utanför "Mormors bageri"?
• "På den här festen"..

Herkulez
2006-02-24, 09:25
lär ju bli en kul fest iaf =)

High1ander
2006-02-24, 09:26
Dang Man! Bara regler får mig att vilja gå på det där flumkalaset! :thumbup:
Strunta i mini, hon är bara sur för att hon inte har syndat och får prata med pastorn.

Tolkia
2006-02-24, 09:35
Besserwisserns kommentar (inom vad som kan anses vara rimliga gränser i sammanhanget):

- eng. "characteristics" heter på svenska "egenskaper" (läst för mycket engelsk kurslitteratur gissar jag ... :D)
- kritstreck med e
- på sned
- bålen, skulle jag tro (möjligen är det en apelsinet/apelsinen-ord, men jag har aldrig sett det stavat med "t")
- På den har festen behöver ni inte supa ...; ett a har trillat bort i "göra" i samma mening.

Man skulle kunna avsluta listan med lämplig religiös välgångsönskning, typ "pax vobiscum" (dock endast roligt om alla har sett lite för mycket "Ivanhoe") eller "Gud välsigne er" eller något liknande, men det är möjligt att det bara är i ett sammanhang där folk är religiösa (eller vana vid folk som är det) som det skulle vara kul; annars kanske det bara är töntigt.

Sheogorath
2006-02-24, 11:51
Jag håller med dig. :)

Tankar:
• "karaktärer" tycker jag är fel ordval.
• "Käckt på sned"
• Hänger de verkligen utanför "Mormors bageri"?
• "På den här festen"..

Thanks. Hade du varit Lundabo hade du förstått det här med Mormors bageri. Men låt mig förklara. Många nysvenskar utan åldern inne hänger på "Botulfsplatsen" som är en busshållplats i centrum. Precis i anslutning till denna finns Mormors bageri, och det vet alla härifrån ;).

Sheogorath
2006-02-24, 11:56
Tolkias slutkläm blev:

"Och en sak till: Gudi välsigne eder alla! Låt stoj och glam börja, och fortskrida in på arla morgonstånd! Oj! Jag menar förstås morgonstund… Kör hårt, folket!"

Gurk-Burk
2006-02-24, 11:59
Ser ut att kunna bli en lyckad fest, lycka till och ha roligt!

Mental
2006-02-24, 12:03
Om det är den pastor hannes jag tror det är så blir det en bra fest :D

Brukar vara bra ös på honom i visby de år vi råkat på varandra.

Sheogorath
2006-02-24, 12:05
Ser ut att kunna bli en lyckad fest, lycka till och ha roligt!

Min största byggarvän, ett 105-kgs rippat monster som har mage att vara 19 år gammal, är fotoansvarig under kvällen. Bilder kommer att läggas upp på hans sida "Sup i Lund" och länk kommer naturligtvis när jag vaknat till liv någon gång på måndag.

Loke
2006-02-24, 12:21
Fy fan vad avancerat och genomtänkt. Finns det verkligen hemmafester som är sådär? Är det vanligt? Jag kanske bara är opopulär.

hallar
2006-02-24, 12:30
Nej sådana fester finns inte, det krävs att de skapas av vår eminenta festkomité. Detta kommer att bli mycket minnesvärt.

Nitrometan
2006-02-24, 12:36
Characteristics = egenskaper, men kan även översättas med karakteristika, ett väldigt "akademiskt" språk. Därmed borde det platsa i en studentkorridor i Lund.

hahavaffan
2006-02-24, 12:39
Min största byggarvän, ett 105-kgs rippat monster som har mage att vara 19 år gammal, är fotoansvarig under kvällen. Bilder kommer att läggas upp på hans sida "Sup i Lund" och länk kommer naturligtvis när jag vaknat till liv någon gång på måndag.Peter :D :laugh:

Ha så kul ;)

Nitrometan
2006-02-24, 12:50
Min största byggarvän, ett 105-kgs rippat monster som har mage att vara 19 år gammal, är fotoansvarig under kvällen. Bilder kommer att läggas upp på hans sida "Sup i Lund" och länk kommer naturligtvis när jag vaknat till liv någon gång på måndag.
Kanske den här?
http://www.supilund.com/

hahavaffan
2006-02-24, 12:52
Kanske den här?
http://www.supilund.com/Där slog du hövve på spiken!

Sheogorath
2006-02-24, 12:52
Peter :D :laugh:

Ha så kul ;)

Men ditt jävla sär, varför har jag inte fått ditt PM så att jag kan bjuda in dig? :D

TrasMannen
2006-02-24, 13:00
Fixar ni webcam så vi får se lite lajv hångel?

Fatalist
2006-02-24, 13:01
Var är den och när ska jag komma?

Sheogorath
2006-02-24, 13:01
Fixar ni webcam så vi får se lite lajv hångel?

Yepp. Vill ni se en full präst hångla live med (enligt hans egen förhoppning, en söt liten blond sak vid namn Anna) så adda mig på hannes_rinneby@hotmail.com Jag kan dock inte svära på att HON kommer tycka att det är en bra idé, men här finns mycket sprit att tillgå. Smile for the camera, baby.

mentzer
2006-02-24, 13:15
Det har vi inte. Som du ser är han "medansvarig" :D.

Men va fan, jag edita ju! Sorry att man inte orkar läsa all text.

hahavaffan
2006-02-24, 13:22
Men ditt jävla sär, varför har jag inte fått ditt PM så att jag kan bjuda in dig? :DHehe nja... det blev några flaskor för mycket förra helgen, så denna blir en lugn och städad sådan. Men tack ändå ;) Jag nöjer mig med att se på Peters sjuka bilder... han brukar ju vara duktig på att fånga stundens hetta (spyan på väg ur munnen etc.) *popcorn*

Jense
2006-02-24, 17:11
Inför festen imorgon satte jag upp några regler. Något annat som kan vara vettigt att ta upp? Det är en större fest (50+).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


• Huvudansvariga för festen är Pastor Hannes och Lille Ludvig. Medansvariga är DJ Andreas, Fulle Felix, Crazy-Legs Håkan och Hannes Senior.

• Om någon ska in på festen, be någon av oss ansvariga att ge dem stämpel. Vi förbehåller oss rätten att neka inträde till människor eller andra djur vi inte tycker om eller i övrigt känner för att diskriminera baserat på sådant som lukt, läte eller andra väsentliga karaktärer.

• Var inte rädda för att stoppa folk i dörren. Kommer ett gäng på 12 pers i stora dunjackor, kritsträcksrandiga byxor, lackskor och hatten käckt på sne och säger: ” Sho len! Vi tog da bus från Botulfs och hörde att ni hade feeeest!” så är det nog stor risk att de ska ta ”da bus” tillbaka och fortsätta hänga utanför Mormors Bageri.

• Drick spritbål tills bålet är slut och fixa sedan mer. Vi bjuder.

• Ta gärna av er skorna/stövlarna i hallen, men om de är en del av er "look" för kvällen kan ni behålla dem på. Trampa bara inte på madrasser och mattor med skitiga dojor.

• Tema för kvällen är synd och skam och hångelsoffor finns att tillgå. Känner man att man syndat eller är i bestånd att göra så: ta Pastor Hannes till biktbåset för syndernas förlåtelse så att ni är fria att synda igen.

• Värdesaker kan låsas in, men ansvaras ej för. Om någon bär ut pastorns stereo eller dator, tillrättavisa dem och påminn dem om det sjunde budet.

• Öl och cider finns till försäljning (20 kronor). Den här festen behöver ni inte supa för att ha roligt, men ni uppmanas att gör så ändå.

• Alla på festen är bjudna eller åtminstone anmälda till festen av en nära vän. Alla här är med andra ord förbaskat bra och trevliga människor. Lyckas någon börja bråka är det ta mig fan ett mirakel. Hej Jesus!

• Festen slutar inte inom överskådlig framtid för de flesta av er, men när fåglarna börjar kvittra och solen skina (dvs. någon gång i juni) kan det vara läge att tänka på refrängen. Sov var ni vill, och försök sen hitta frukost i min kyl (mitten längst upp). Lycka till.


jag kommer, tack för inbjudan

Slartibartfast
2006-02-24, 17:28
Crazy-legs Håkan :laugh: :hbang:

Sheogorath
2006-02-24, 19:39
Ludvig står nu och målar biktbåset med egenhändigt vald nyans av lila till mindre billigt pris. Det blir sjukt bra detta :hbang:!!!

Cilia
2006-02-24, 19:43
Jag tycker faktiskt att det är lite gulligt att Sheo är så entusiastisk över sin fest. Måste ge honom credit för att han är så oerhört dedikerad. Hoppas gästerna känner hur mycket tid dom har lagt ner och uppskattar det.

Yankeee
2006-02-24, 19:45
Var inte fest något man hade när man gick i lågstadiet?

Spiffy
2006-02-24, 19:52
Var inte fest något man hade när man gick i lågstadiet?

Nä det fortsatte man med, bara det att du inte blev bjuden.

Kwon
2006-02-24, 19:53
Shooo Len! :laugh:

Yankeee
2006-02-24, 19:53
Nä det fortsatte man med, bara det att du inte blev bjuden.

Jag är för optimal för sådana tillställningar.

hahavaffan
2006-02-24, 22:44
Nä det fortsatte man med, bara det att du inte blev bjuden.Jäklar... http://www.yaaat.com/images/owned.png

Herkulez
2006-02-24, 22:50
Nä det fortsatte man med, bara det att du inte blev bjuden.
HAHAHAHAHAHA bästa sustanowned på länge :laugh:

Yankeee
2006-02-25, 08:19
Jag vet inte vad jag ska bli mest ledsen för, att det stämmer eller att jag satte mig i en sårbar position. Jag är inte van att bli ägd :(

Kwon
2006-02-25, 08:33
Jag vet inte vad jag ska bli mest ledsen för, att det stämmer eller att jag satte mig i en sårbar position. Jag är inte van att bli ägd :(

Du gjorde det för att göra den sk "ägaren" glad.

Det var en sk medveten invit.

Du fick "ägaren/den som trodde han ägde" att bli någorlunda lycklig för en stund!

Det var vackert, där snackar vi om att kunna bjuda på sig själv.

mmartin
2006-02-25, 08:36
he he bara o bita ihop och le i det läget yankee, en sån replik håller högsta klass :D


sheo din mega-player! jag ska fan adda dig på msn o du ska sända när brudarna strippa :D

jag festar själv med lite blandat folk, så jaglär inte kunna se nått ändå he he :hbang: