handdator

Visa fullständig version : Diffus ihållande smärta/krampkänsla i bröst


H.Emanuel
2006-02-23, 20:26
Det började för ett par veckor sen, är lite osäker på när i tiden. Det handlar om en ihållande smärta, eller mer som en krampkänsla, i vänster bröst. Det har givit med sig, men så när jag körde bänkpress blev det etter värre, och sittande rodd gick inte ens att genomföra. Värker sitter typ vid vänster del av bröstet och går lite bakåt mot ryggen. Nån här som bara kan gissa vad detta är eller känner igen det?
Jag misstänker att det uppstått just i och med bänkpressande.

Frustrator
2006-02-23, 20:32
I bröstmuskulaturen eller i själva bröstkorgen?

Om det är i själva bröstkorgen, har du varit sjuk och tränat samtidigt på sistonde?

H.Emanuel
2006-02-23, 20:36
I bröstmuskulaturen eller i själva bröstkorgen?

Om det är i själva bröstkorgen, har du varit sjuk och tränat samtidigt på sistonde?
Faktum är att jag har svårt att känna riktigt var det sitter, men i själva muskeln skulle jag tro. Jag har inte känt mig sjuk på något sätt på rätt länge, så det kan inte bero på det.

H.Emanuel
2006-03-04, 14:59
Det har känts riktigt bra ett tag, men idag när jag bänkade kom det genast tillbaka. Svårt att beskriva smärtområdet, men typ i vänster bröst och ned mot ryggen. Jag måste kolla upp detta, har ingen susning om vad det kan vara? Jag testade istället hantelpress, och det gick bättre, men smärtan var kvar, fast lite mindre i styrka. Bara jag lyfte en hantel med vänstern kändes det i bröstet. Var ska man vända sig med sånt här egentligen?

BigForre
2006-03-04, 15:25
Håller på att undersöka en likande sak för närvarande, mina första två veckor var liknande, det var för ett par månader sedan. Satt i dygnet runt, och kom inte smack under bänkandet, utan kröp på så att jag egentligen inte vet varifrån det kom. Har kommit och gått sedan jag fick det, inte tränat något bröst utan försökt gå runt det, men inser nu att det inte fungerar. Känningarna nu är har övargått till mer punktkänsla i min högeraxel och som vandarar runt nacke skuldror, inte allt samtidigt utan olika från dag till dag. Känner mindra när jag är varm än kall, och belastning känns inte så farligt, det är först dagen efter som det blir värre igen. De två gånger jag försökt bänka på lätta vikter har den där första konstiga känslan i bröstmuskulaturen kommit tillbaka och då känns det som att det är i båda tuttarna. Massage hjälpte lite gran, men inte helt. Lägger träningen på hyllan ett par månader nu, känns bättre i kroppen nu efter 1,5 veckor utan träning, känns att något är fel fortfarande, men det stör inte min vardag. Ringe tillbaka till hon som brukar hjälpa mig med sånt här (hon jag fick massage av) hon bad mig prova på att ta antiinflamatorisk och känna hur det kändes och ringa henne direkt på måndag och meddela. Då när det uppstod provade jag voltaren gel några dagar, med en marginell smärtlindring, lite hjälp nu men lite svårare att känna då känningarna inte är lika jobbiga längre...får se var hon säger på måndag, det som är konstigt är att det inte gör så förbannat ont vid belastning...

Kan ha blivit en virrig text när jag försöker sammanfatta alla tankar och vad jag känt de senaste månaderna på några minuter, hoppas att det är förståligt. Blev intresserad när jag hörde om den kramplänslan i brösten...hur känns det just under du belastar? jobbigare stillasittande?

H.Emanuel
2006-03-04, 15:39
jag känner av det nu här framför datorn. Under bänkandet var det mycket plågsamt. Jag kände av det förut tom när jag låg ned på sängen bara. Men kan en massör göra annat än att massera så att säga? Hur får man reda på vad det är menar jag? Men voltaren gel ska testas iallafall. Förbannat alltså, jag kunde inte köra ryggövningar heller idag

BigForre
2006-03-04, 15:52
Hon är massös/sjukgymnast, voltarengelen var något jag provade på eget iniativ för att se om det blev bättre just för att det var svårt att sova de dagar när det var som värst. Nu ville hon veta om det tog bort mycket av smärten för att kunna komma på vad det är, troligtvis för att veta om det något inflamerat är min lekmannatanke. Har/hade samma grej att det ständigt gjorde ont, det gör det nu också, men inte alls så att jag är lika förstörd som då. Det går dock isär med att jag inte upplevde några svåra smärtor vid belastning, eller det var inte skönt att försöka träna, men jag har upplevt värre och skillnaden mellan obelastat och belastat är försvånansvärt liten...dock har jag rivit upp det två gånger nu när jag trott att det varit bra, lägger nu ner ett tag...

H.Emanuel
2006-03-04, 16:01
Ok. Gick förut till en naprapat när jag hade en axelskada, kanske ska testa att vända mig dit igen då? Blev såsmåningom helt bra i axeln iallafall. Men det här känns jävligt skumt, alltså

BigForre
2006-03-04, 16:09
det tycker jag att du ska göra, ska se vad hon jag brukar gå till kan styra, lyckas hon inte komma på något blir det naprapat...men nen iväg med dig så fort som möjligt, jag är dum i huvudet som inte gjort mer. Men det är första gången jag är paj på riktigt, så jag är riktigt oruttinerad på vad man bör göra...lärt mig två saker den här gången, vila ordentligt och sök hjälp direkt...lycka till!

H.Emanuel
2006-03-04, 16:23
kontaktar dem redan på Måndag. Om inte annat så kan de hänvisa en vidare.

H.Emanuel
2006-03-06, 10:18
ska till naprapat på onsdag morgon, känns som ett steg i rätt riktning iaf

H.Emanuel
2006-03-08, 10:08
Han behandlade rotatorcuffen på vä sida samt bröstmuskeln vä sida. Det gjorde förbannat ont, men kändes ändå inte som att han kom "rätt", förrän efteråt då jag helt klart hade fått tillbaka smärtan ett tag. Han rådde mig absolut inte att hålla upp med träning, tvärtom, fortsätta, men med försiktighet. han rådde mig också att stretcha och gav mig efter en översyn rådet att jobba med hållningen mer, att dra bak skuldrorna. Det blir några hårda behandlingar till, sen tippade han att det skulle lösa sig.
Det kändes som en besiktning.

H.Emanuel
2006-04-18, 05:00
Känner mig nu återställd. Har börjat köra lite bröst igen och det går bra. Jag känner ingenting i smärtväg. Men jag måste vara försiktig. Massage, stretching och ett par behandlingar med el och framförallt vila av muskeln som bristningen uppstått i, det var vad som hjälpte mig.

tomas e
2006-04-20, 09:53
Jag har haft liknande problem med diffus molande smärta i bröstet.. Det berodde på att jag hade en liten förskjutning i en kota i bröstryggen. Detta gjorde att några nerver kom lite i kläm, vilket ledde till att smärtan strålade ut genom hela bröstet..

Tryckte in kotan hos en kiropraktor, vilket ledde till intensivt ont ett par dagar efter, sen var det klart.. Har fått rådet att inte böja/kupa ryggen förmkt framåt i det partiet för att kotan kan glida igen, däremot så är "svanka" med bröstryggen inga problem..