handdator

Visa fullständig version : Val 06. Välkommen till sandlådan


Noodles
2006-02-23, 19:02
Det här måste vara ett nytt lågvattenmärke.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=523993&previousRenderType=6

De bedömare som sa att årets valkampanj kommer bli den smutsigaste hittills hade nog rätt.

Rocco
2006-02-24, 09:57
Soussar *suck*... Är de inte patetiska? Avsändaren är väl någon riksdagsledamot som insett att hans/hennes ledamotslön är i farozonen. Fy tusan för att tvingas kliva ner på lönestegen och känna på hur det är att bli beskattad enligt de skattenormer man själv förespråkar.

Menigar
2006-02-24, 10:42
Svensk politik är nog det roligaste som finns. Underhållning blir inte så mycket bättre än så här. Först att sossarna bara blånekar och kör stenhårt på "Nej, det är absolut inte vi som skickat. Vi skulle aldrig göra sånt, vi är snälla!" utan att ens kikat i de egna leden. Roligt är det!

Tolkia
2006-02-24, 10:47
Det är väl bara att konstatera att det finns idioter överallt. Jag tror ju inte direkt att det är en strategi utarbetad av partiledningen.

Nitrometan
2006-02-24, 10:47
Svensk politik är nog det roligaste som finns. Underhållning blir inte så mycket bättre än så här. Först att sossarna bara blånekar och kör stenhårt på "Nej, det är absolut inte vi som skickat. Vi skulle aldrig göra sånt, vi är snälla!" utan att ens kikat i de egna leden. Roligt är det!
Och sen hittar de en person de kan skylla på. Resten är snälla.

Jag tror att det krävs en kultur inom en organisation som säger att sånt här är okej för att nån på kansliet ska göra nåt sånt. Det är inget man gör om alla är snälla och vill köra fair play.

Fast sen hinner alla glömma det innan valet.

Lillgrabben
2006-02-24, 10:50
Det är väl bara att konstatera att det finns idioter överallt. Jag tror ju inte direkt att det är en strategi utarbetad av partiledningen.


Jag är benägen att hålla med Tolkia!

Det finns alltid idioter inom alla politiska partier, såväl inom sossarna som den borgerliga alliansen.

Tolkia
2006-02-24, 10:51
Jag tror att det krävs en kultur inom en organisation som säger att sånt här är okej för att nån på kansliet ska göra nåt sånt. Det är inget man gör om alla är snälla och vill köra fair play.
Det är nog inte helt omöjligt. Men jag misstänker starkt att den i så fall finns inom alla partier (och ganska många andra större organísationer också), möjligen med undantag för de väldigt små. Men, som sagt, det är bara vad jag tror.

Nitrometan
2006-02-24, 11:00
Det är nog inte helt omöjligt. Men jag misstänker starkt att den i så fall finns inom alla partier (och ganska många andra större organísationer också), möjligen med undantag för de väldigt små. Men, som sagt, det är bara vad jag tror.
Jo, det är nog ingen som är nåt helgon.

Men det känns lite roligt när de försöker skylla på en ensam snubbe.

Fast som sagt, det skadar knappast S, folk hinner glömma det till valet.

mela
2006-02-24, 11:02
Fast som sagt, det skadar knappast S, folk hinner glömma det till valet.

Du tror inte att alliansen kommer att
påminna väljarna om både detta och
tsunamin?

petersson
2006-02-24, 11:15
Du tror inte att alliansen kommer att
påminna väljarna om både detta och
tsunamin?

Mela har du börjat skriva dina inlägg så att dom ser ut som dikter?

hahavaffan
2006-02-24, 11:19
Mela har du börjat skriva dina inlägg så att dom ser ut som dikter?Ja
det är
faktiskt
lite jobbigt att
läsa.

Så jäkla korkat att skicka sånna mail som den tönten gjorde... mildt pinsamt för honom nu. Eller henne.

Laan
2006-02-24, 12:20
Du tror inte att alliansen kommer att
påminna väljarna om både detta och
tsunamin?


jo, troligen.. och det har de hållit på med i ett år redan att peka ut alla misstag de har gjort.

mela
2006-02-24, 12:33
Mela har du börjat skriva dina inlägg så att dom ser ut som dikter?

Det är mest för att jag
tycker att det är jobbigt
att läsa när det blir
för lång text på en rad :P

skaparn
2006-02-24, 12:34
De bedömare som sa att årets valkampanj kommer bli den smutsigaste hittills hade nog rätt.

Jag tror snarare det här har en renande effekt. Alla partier, och framför allt ungdomsförbunden, har fått en tankeställare och kommer hålla sig i skinnet under resterande valrörelse.

Cilia
2006-02-24, 12:37
Jag tror snarare det här har en renande effekt. Alla partier, och framför allt ungdomsförbunden, har fått en tankeställare och kommer hålla sig i skinnet under resterande valrörelse.
man kan ju hoppas det för annars har du rätt i att det finns många "kreativa" idéer just bland ungdomsförbunden och det oavsett partibeteckning.

Snake
2006-02-24, 12:43
Var väl likadant för några år sen då den där moderaten i nån valstuga (?) utalade sig klumpigt om nazism/rasism (Janne Josefsson ftw!!). Som nån skrev tidigare, idioter finns det gott om och man kan inte dra alla över en kam bara för att en plumpade sig.

Nitrometan
2006-02-24, 12:43
Jag tror snarare det här har en renande effekt. Alla partier, och framför allt ungdomsförbunden, har fått en tankeställare och kommer hålla sig i skinnet under resterande valrörelse.
Bwahahahaha!!! Jo, det känns troligt. Undomsförbund. Hålla sig i skinnet. :laugh:

Nitrometan
2006-02-24, 13:22
Reinfeldt kontrar.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=524206&previousRenderType=6

Dumleman
2006-02-24, 13:46
Reinfeldt kontrar.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=524206&previousRenderType=6
Detta måste ältas i det oändliga :D.

Nitrometan
2006-02-24, 14:02
Ja. Klart att det ska ältas.

De vill ju suga på det över helgen.

Grahn
2006-02-24, 14:42
"- Använd aldrig de metoder socialdemokraterna har visat prov på. Demokratisk debatt räcker gott för oss, sa centerledaren Maud Olofsson."

Hur kan man ens formulera den meningen om detta utan att inse hur korkat sagt det är? Om demokratisk debatt hade räckt hade du ju inte behövt dra politska växlar på detta eller hur?

GAH!

politiker...

Nitrometan
2006-02-25, 11:42
Precis så, Grahn. Bra observerat.

En annan intressant observation:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=524334&previousRenderType=6