handdator

Visa fullständig version : Armar och massa


Skrollovicz
2006-02-23, 17:56
Jag har ett problem med mina s k armar. Dom är för dåliga rent volymmässigt jämfört med bröst och rygg. Jag kan lyfta hyfsat tungt men jag får ingen ordentlig massa att skryta om. Jag undrar därför om det finns någon som kan hjälpa mig med detta. Hur ska jag bygga massa på armarna? Nu menar jag inte styrka utan massa.. tror jag har dåliga gener för just armarna så jag uppskattar alla seriösa förslag.

MVH :bow:

LuThe
2006-02-23, 17:58
Dom dagar du kör bröst och triceps så kör iaf 3 olika övningar och sammanlagt över 10 serier... varav 8, 10 eller 12 reps

Jorgen
2006-02-23, 18:34
Hur länge har du tränat?
Hur ser ditt schema ut?
Vad väger du på vilken längd?

mini
2006-02-23, 18:36
Dom dagar du kör bröst och triceps så kör iaf 3 olika övningar och sammanlagt över 10 serier... varav 8, 10 eller 12 reps
Jag förstår inte din teori, kan du utveckla? Och vad menar du med 10 serier?

mentzer
2006-02-23, 18:41
Dom dagar du kör bröst och triceps så kör iaf 3 olika övningar och sammanlagt över 10 serier... varav 8, 10 eller 12 reps

Förstår inte heller riktigt.
Och varför skulle detta funka bättre än vad han gör nu?
Och hur vet du vad han gör nu?

Skrollovicz
2006-02-23, 19:00
Hur länge har du tränat?
Hur ser ditt schema ut?
Vad väger du på vilken längd?
5 år, jag är 20

Rygg
Bröst Mage
Vila
Lår
Axlar Vader
Armar
Vila

Har kört detta schemat sedan.. urminnes tider typ..

188 cm, 86 kg

krilleh
2006-02-23, 19:08
5 år, jag är 20

Rygg
Bröst Mage
Vila
Lår
Axlar Vader
Armar
Vila

Har kört detta schemat sedan.. urminnes tider typ..

188 cm, 86 kg


testa byta plats på lite övningar då?

Oftast är variation något bra

Och för att få mer massa måste du som du nog vet öka i vikt, samtidigt som du kör ett bra biceps,triceps pass. Läs runt lite så kommer du nog få en hel del bra övningar för just dessa områden.

krilleh
2006-02-23, 19:10
och föresten. Kör inte biceps och triceps på samma pass =/

Ifs så varierar de från person till person, men om du har ökat dåligt i massa så testa byt plats på dom.. Kör exempelvis triceps på nåt ben pass? och biceps separat

Skrollovicz
2006-02-23, 19:12
och föresten. Kör inte biceps och triceps på samma pass =/

Ifs så varierar de från person till person, men om du har ökat dåligt i massa så testa byt plats på dom.. Kör exempelvis triceps på nåt ben pass? och biceps separat
Tack så mkt för tipsen!

Jag vill gärna ha flera tips, så många som möjligt :)

Alexlindgren
2006-02-23, 19:15
Folk brukar ofta köra triceps och bröst på samma dag och biceps och rygg

mini
2006-02-23, 19:26
Folk brukar ofta köra triceps och bröst på samma dag och biceps och rygg
Jaha?
Jag kör biceps+bröst och axlar+triceps. Jag tycker det är positivt att kunna stressa muskeln lite extra, biceps får jobba även på ryggdagen osv.
Jag tror du eventuellt kan hitta svaret i ditt konstaterande att du kört på samma sätt länge, precis som krilleh säger. Byt övningar, setantal, reps. Hur kör du armar idag är väl en ganska intressant fråga också?

krilleh
2006-02-23, 19:27
om du vill ha fler svar så tycker jag du ska söka runt på forumet. finns många trådar om detta, annars tycker jag du ska testa lite själv genom att byta plats på övningarna. Det lär ju inte bli sämre resultat iaf

keffat_liv
2006-02-23, 19:29
Folk brukar ofta köra triceps och bröst på samma dag och biceps och rygg

det är nog vanligare att folk kör bröst biceps och triceps med nåt annat..

Skrollovicz
2006-02-23, 19:33
Jaha?
Jag kör biceps+bröst och axlar+triceps. Jag tycker det är positivt att kunna stressa muskeln lite extra, biceps får jobba även på ryggdagen osv.
Jag tror du eventuellt kan hitta svaret i ditt konstaterande att du kört på samma sätt länge, precis som krilleh säger. Byt övningar, setantal, reps. Hur kör du armar idag är väl en ganska intressant fråga också?
Ok. Idag kör jag :

Triceps ; en basövning 5 set + 2 kabelövningar 3+3 set.. likadant med biceps

Alexlindgren
2006-02-23, 19:33
hm okej, säger bara vad jag har fått sagt till mig :) men om du säger de så ;)

krilleh
2006-02-23, 19:37
Ok. Idag kör jag :

Triceps ; en basövning 5 set + 2 kabelövningar 3+3 set.. likadant med biceps

alldeles för dåligt. orkar dock inte skriva upp ett schema till dig utan tycker du ska kolla i övningsbanken eller kolla upp i best of.. samt söka på musklerna

GymTT
2006-02-23, 19:43
alldeles för dåligt. orkar dock inte skriva upp ett schema till dig utan tycker du ska kolla i övningsbanken eller kolla upp i best of.. samt söka på musklerna



vad är det för dåligt med det?

mystic[-_-]
2006-02-23, 19:45
Förflyttade ganska bra vikter för just armarna men inte fan växte dem. Sen drog jag ned och körde striktare och självklart svarade de.
Prova det innan du byter upplägg

krilleh
2006-02-23, 19:46
vad är det för dåligt med det?

Ja om man vill vara optimal så är det där för dåligt. Tycker det räcker med en cableövning iaf. Själv kör jag ingen cableövning
Men det är min åsikt det.

mentzer
2006-02-23, 20:29
Ja om man vill vara optimal så är det där för dåligt. Tycker det räcker med en cableövning iaf. Själv kör jag ingen cableövning
Men det är min åsikt det.

Är du optimal?

Jorgen
2006-02-23, 20:30
Ja om man vill vara optimal så är det där för dåligt. Tycker det räcker med en cableövning iaf. Själv kör jag ingen cableövning
Men det är min åsikt det.
Shit asså. Då är jag inte optimal. Jag kör ju rätt mycket kabelövningar för mina armar.
Men hör och häpna, dom växer bättre nu än innan. Hur kan det komma sig?

Jorgen
2006-02-23, 20:34
']Förflyttade ganska bra vikter för just armarna men inte fan växte dem. Sen drog jag ned och körde striktare och självklart svarade de.
Prova det innan du byter upplägg
Jag håller med mystic. :thumbup:

Trivs du med det schemat så tycker inte jag att det är några problem att fortsätta med det.

Går du upp i vikt? För du kan inte få stora armar om du inte går upp i vikt. Där kan också vara en anledning.

krilleh
2006-02-23, 20:35
Är du optimal?

Nej, kan säkert bli en hel del bättre. Men jag får större massa samt blir starkare så jag e nöjd

krilleh
2006-02-23, 20:36
Shit asså. Då är jag inte optimal. Jag kör ju rätt mycket kabelövningar för mina armar.
Men hör och häpna, dom växer bättre nu än innan. Hur kan det komma sig?

Man behöver ju inte vara optimal för att de ska växa.

Sen är det där ju från individ till individ. Jag gillar inte cableövningar så värst mycket

Jorgen
2006-02-23, 20:47
Man behöver ju inte vara optimal för att de ska växa.

Sen är det där ju från individ till individ. Jag gillar inte cableövningar så värst mycket
Nej, det stämmer mycket bra.

Så för att du inte gillar kabelövningar så är det inte optimalt?

H.Emanuel
2006-02-23, 20:50
Som redan sagts så finns det en hel del bra tips här på forumet om detta. Arne P:s armträningstips tex

krilleh
2006-02-23, 20:54
Nej, det stämmer mycket bra.

Så för att du inte gillar kabelövningar så är det inte optimalt?

Jag prata mest från mitt perspektiv på saken, men som han skrev sitt schema tror jag de finns mkt att slipa på för att få ett bättre pass. Och tycker personligen de finns iaf 2 övningar som tar bättre än cableövningarna så då tycker jag de känns lite onödigt att ha 2 cableövningar och gå miste om de resterande.

Men de är som sagt vad jag tycker och känner :)

aliquis
2006-02-24, 02:43
Shit asså. Då är jag inte optimal. Jag kör ju rätt mycket kabelövningar för mina armar.
Men hör och häpna, dom växer bättre nu än innan. Hur kan det komma sig?Du var så tanig innan. ;)

Skrollovicz
2006-02-24, 15:17
Fina tips, tack för det

Fråga. Är utförandet viktigare än själva vikten. Om man vill öka volymen på armarna, ska man undvika att "fuska" då och bara köra strikt?

Sonny
2006-02-24, 16:04
Fråga. Är utförandet viktigare än själva vikten. Om man vill öka volymen på armarna, ska man undvika att "fuska" då och bara köra strikt?Tror att variation är bäst på den punkten också.

Jorgen
2006-02-24, 16:15
Fina tips, tack för det

Fråga. Är utförandet viktigare än själva vikten. Om man vill öka volymen på armarna, ska man undvika att "fuska" då och bara köra strikt?
En sanning med modifikation.
Viss fusk är tom bra, men den skall inte gå ut över muskelkontakten.

Jense
2006-02-24, 16:24
bicep o rygg är riktigt röv enligt mig förståss

WheyProtein
2006-02-24, 17:58
bicep o rygg är riktigt röv enligt mig förståss
Jo det tycker jag oxå. Jag tycker det är dumt att köra biceps efter ryggen. Det leder ju till att man tränar med uttröttade biceps.
Samma sak gäller ju också vid bröst & tric

hAjj!

SamHag
2006-02-24, 20:11
Jo det tycker jag oxå. Jag tycker det är dumt att köra biceps efter ryggen. Det leder ju till att man tränar med uttröttade biceps.
Samma sak gäller ju också vid bröst & tric

hAjj!

Håller med, mina polare tvingade mig att köra bröst och triceps med dem häromdagen men, kunde inte ta i närheten vad jag normalt kör på triceps. Kändes så meningslöst. På rygg och biceps är det samma sak, splittar hellre annorlunda !