handdator

Visa fullständig version : Kan man verkligen mäta sina biceps?


Cippan
2002-09-30, 16:11
Tjoho alla muskelbyggare!

Jag är då 16 år och har tränat styrketräning i ungefär två år nu. Det har gett resultat kan jag meddela.. mina biceps är stora och de spänner jag gärna upp inför kompisarna ;)

Men nu måste jag då fråga en sak.. om man mäter armarna med mätband verkar det väldigt missvisande.. ialla fall i så ung ålder som jag befinner mig i. Mina kompisar kan komma upp i ungefär samma siffror som jag när jag mäter omkretsen på mina armar trots att de inte tränat mycket alls. Deras muskler syns inte alls lika väl som mina. Enligt mig är det missvisande att mäta.. vad tycker ni?

johan-cr
2002-09-30, 16:51
Strunta i vad de andra har för mått och jämför med dig själv istället..

Officer
2002-09-30, 17:12
SKIT i att jämföra med dom andra genom måttband... Finns hur många fetton som helst med stora armar (inga muskler då) som kan ha större mått än dig men framför spegeln är han nog inte lika utmanande mot dina vältränade armar.

Spegeln är det som gäller! Måttband är bara resultat för att jämföra sin EGEN utveckling.

//Arnold-avgudarn #1

ivandrago
2002-10-01, 11:51
precis! du ska mäta för att se dina resultat. Att dina polare har samma mått kan dels bero på att de har tjockare benstomme, dels på att de har mer fett..