handdator

Visa fullständig version : Underarms-rekord! Vol. II


Lövbiffen
2006-02-23, 16:55
Ny har jag äntligen satt två nya underarmsrekord, men även ett arm-rekord!

De övningar jag satt rekord i är: wrist-curl, plate-wrist-curl och conc. curl!
Såhär blev vikterna!

Wrist-curl:
75kg*1
Med armarna vilande på benen!

Plate-wrist-curl:
10kg*1 Int. Viktskiva!
Med armen på benet!

Conc. curl
29kg*1
Självklart med armen mot insidan av benet!

Skulle gärna vilja ha lite kommentarer av greppfolket!
Kan tillägga att jag bara tränat underarmar i ungefär lite mer än 1 år!

Ska sikta på att bli den nye Arne Persson! Om man nu vågar uttrycka sig så :em: Kanske iaf. kan komma upp i halva vikterna av vad han kör på :)

huldz
2006-02-23, 20:27
Alltid kul att slå pb. Kämpa på du bara..

hahavaffan
2006-02-23, 21:00
Ska sikta på att bli den nye Arne Persson!Känner du smärtan i bröstet? Det är Grim Reaper som är där och gräver efter ditt hjärta. Han ska äta upp det.

Arne Persson
2006-02-23, 21:19
Bravo! Senast jag testade så klarade jag att platewristcurla en stor 15 kg Eleikoplatta full rörelsebana. ;)

Lövbiffen
2006-02-23, 21:24
Bravo! Senast jag testade så klarade jag att platewristcurla en stor 15 kg Eleikoplatta full rörelsebana. ;)

Tackar :) Jag ska försöka att komma upp till en sån nån dag!
Det känns som att det borde vara möjligt, med tanke på att jag började köra den här övningen för nån månad sen!

Arne Persson
2006-02-23, 21:27
Tackar :) Jag ska försöka att komma upp till en sån nån dag!
Det känns som att det borde vara möjligt, med tanke på att jag började köra den här övningen för nån månad sen!


Bara att bita ihop! ;) :D

Lövbiffen
2006-02-23, 21:40
Bara att bita ihop! ;) :D

Jo, helt plötsligt kanske det går :)

Zakath
2006-02-23, 22:36
Jo, helt plötsligt kanske det går :)



Var så säker på att du kommer få kämpa, en 15kgs skiva är nog mer än dubbelt så tung som en 10kgs på det sättet ;)

Man kan ju tejpa fast småvikter på 10an för att gradvis höja motståndet. Lycka till!

Lövbiffen
2006-02-24, 16:44
Var så säker på att du kommer få kämpa, en 15kgs skiva är nog mer än dubbelt så tung som en 10kgs på det sättet ;)

Man kan ju tejpa fast småvikter på 10an för att gradvis höja motståndet. Lycka till!

Det låter jobbigt, men jag ska kämpa så gott det går! :thumbup:

Det är roligt att hitta nånting i träningen som faktist man kan vara lite extra bra på :)

Jense
2006-02-24, 16:49
10kg va ju lungt =) jävla skilnad mellan 15 och 10 märkte jag

Lövbiffen
2006-02-24, 17:17
10kg va ju lungt =) jävla skilnad mellan 15 och 10 märkte jag

Ok, men man får fortsätta och kämpa och så får man väl se ifall det går till slut! :)

Jag har ju bara tränat underarmarna i lite mer än ett år, så det borde ju finnas en chans! Satte en 3 reppare på 65kg i wristcurlen idag för att uppdatera lite!

Jense
2006-02-24, 17:18
Ok, men man får fortsätta och kämpa och så får man väl se ifall det går till slut! :)

Jag har ju bara tränat underarmarna i lite mer än ett år, så det borde ju finnas en chans! Satte en 3 reppare på 65kg i wristcurlen idag för att uppdatera lite!

skitbra. testa bending

Lövbiffen
2006-02-24, 17:48
skitbra. testa bending

Hoppas du inte bara är ironisk, men annars så måste jag tacka! :)

Hur exakt utför man bending? Jag har testat att försöka böja spikar, men med dåligt resultat :(

Jense
2006-02-24, 19:05
Hoppas du inte bara är ironisk, men annars så måste jag tacka! :)

Hur exakt utför man bending? Jag har testat att försöka böja spikar, men med dåligt resultat :(


bending och wristcurls är i min mening två vitt skillda saker.

Arne platewristcurlar 15kg , martin är inte i närheten. ändå böjde martin tyngre stål på tävling sist.

men för allaroundstyrka i handleden tycker jag wristcurls och bending är superbra!


ska fixa en teknikfilm, iaf försöka! håll ut

Lövbiffen
2006-02-24, 19:18
bending och wristcurls är i min mening två vitt skillda saker.

Arne platewristcurlar 15kg , martin är inte i närheten. ändå böjde martin tyngre stål på tävling sist.

men för allaroundstyrka i handleden tycker jag wristcurls och bending är superbra!


ska fixa en teknikfilm, iaf försöka! håll ut

Ok, jag kan tänka mej att det är bra att försöka testa många moment som förekommer i grepptävlingar! Är inte så bra på grepp kan jag ju nämna, det är bara curls med underarmarna som jag har lite fallenhet för! Det är ju inte så att tror att jag är speciellt stark jämfört med andra i underarmarna, men det känns roligt att jag iaf har nånting som går framåt ganska fort!

Det är inte så att jag tror att jag kan bli lika stark som Arne, jag bara tänker högt och gör så gott jag kan för att nå dit!

Sonny
2006-02-24, 21:08
lövbiffen, bli medlem på gripboard om du inte redan är det, finns en hel del kul att läsa där.

Lövbiffen
2006-02-24, 21:16
lövbiffen, bli medlem på gripboard om du inte redan är det, finns en hel del kul att läsa där.

Jo, jag har funderat på det, men glömmer hela tiden bort att göra det :em:
Tack för att du påminde mej :thumbup:

Lövbiffen
2006-02-24, 21:24
Kom på en sak förresten! Jag väger ungefär 80kg, så snart kanske jag kan ta min egen kroppsvikt i wristcurl :devil:

Zakath
2006-02-24, 21:46
http://www.gripboard.com/index.php? väntar på dig :)

Och om du vill ha något riktigt roligt som har med greppstyrka att göra - köp en gripper :D

Lövbiffen
2006-02-24, 22:08
http://www.gripboard.com/index.php? väntar på dig :)

Och om du vill ha något riktigt roligt som har med greppstyrka att göra - köp en gripper :D

Jo, nu har jag registrerat mej!
Jag har grippers, men jag är inte så bra! Försöker däremot att ändra på det :thumbup: Har en RB 100, 130 och 160! Dessutom några HG!